Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumu kompensācijai piešķir papildu 6,5 miljonus euro - iAuto

Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumu kompensācijai piešķir papildu 6,5 miljonus euro 3

 

Foto: Ekrānšāviņš no Balticlivecam.com

Satiksmes Ministrija | 11.decembris 2018 14:44

Valdība šodien, 11. decembrī, no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķīra papildu finansējumu 6 533 771 euro apmērā zaudējumu kompensēšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem.

Lēmumu par papildu finanšu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” Ministru kabinets pieņēma, pamatojoties uz Satiksmes ministrijas informatīvajā  ziņojumā “Par papildu finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai 2018. gadā” sniegto informāciju.

Valsts budžeta papildu finansējums līdzekļi 4 474 070 euro apmērā tiks piešķirts sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem reģionālajos pasažieru pārvadājumos ar autobusiem un vilcieniem un republikas pilsētu pašvaldībām par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem  2018. gadā. Savukārt 2 059 701 euro tiks novirzīti AS “Pasažieru vilciens” par reģionālās nozīmes pārvadājumos sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem  2017. gadā.

Atbilstoši Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā noteiktajam, lai nodrošinātu iedzīvotājiem pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus, VSIA “Autotransporta direkcija” ir piešķīrusi tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus 2018. gadā par kopējo apjomu 85,63 miljoni kilometru. Kopumā valsts pasūtījumu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā veic 26 pārvadātāji, ar kuriem noslēgti 60 līgumi par pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem un divi pārvadātāji, kas veic pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu. Pamatojoties uz spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem kompensē zaudējumus, kas radušies, ja ar sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma izpildi saistītās nepieciešamās izmaksas pārsniedz gūtos ieņēmumus.

Nepieciešamība piešķirt papildu  finansējumu radusies, jo kārtējam kalendārajam gadam piešķirtie valsts budžeta līdzekļi nav pietiekami. Pārvadātāju izdevumus palielinājušas izmaiņas nodokļu likumdošanā, personāla atalgojuma pieaugumā un izmaksas saistībā ar degvielas cenu pieaugumu.

 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Corbie 11.decembris 2018 23:56
10 0 Atbildēt

parekini pats cik nopelna viens autobuss vienaa virzienaa... plus veel jaabrauc atpakal, ja jau braukaa ar autobusu tad zini cik videji cilveku brauc kkaados konkreetos laikos, tad pareizini ar biletes cenu un dabuu summu ko nopelna viens reizz... pastudee cik algaas sanem shoferi, cik amorticaazijaa aiziet, degvielaa utt., tad sapratiisi ka shis bizness ir loti netiirs... tb finansejums no valsts shai biznesaa nav nepiecieshams, sho situaciju vnk izmanto negodpraatiigi paarvadaataaji... ja jau var dabuut naudu - jaasavaac... kas ir pats interesantaakais, shai visaa... sanaak ka tie cilveki kuri nebrauc ar autobusiem, vilcieniem utt.... vnk finansee tos cilvekus kas regulaari braukaa ar sabiedrisko transportu... taada situacija nav pielaujama, kaapeec kaadam jaamaksaa par to ko neizmanto? Shii teema ir loti plasha un visu viena komentaaraa nesabaazt... ja nesi nodzeris praatu tad izrekinaasi pats ka shis bizness peec buutiibas ir loti ienesiigs un papildus finanseejums tipa zaudejumu segshanai ir krapnieciiba... zaudejumi ir saziimeeti... man varbuut veel sheemas aprakstiit? Tas ka ar sho valsti kkas nav kaartiibaa jau sen bija jaasaprot, kautvai ar taadiem nanouudenjiem un ex prezha "viesu namiem"

Corbie 11.decembris 2018 18:45
5 1 Atbildēt

Es valstij varu izdariit lielisku piedaavaajumu, visu pashreizeejo sabiedrisko transportu likvideet, jo bizness taa teikt nav rentabls... un Es labpraat paarnemshu sho nozari un no valsts neprasishu ne centa... buushu monopolists, neviens man netraucees un nevienam nediedeleeshu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti