Eiropas lielāko aviokompāniju finanšu pārskatos neuzrādītās kompensācijas pēdējo gadu laikā pārsniegušas jau piecus miljardus eiro

Foto: Publicitātes attēls

25.janvāris 2019 14:21

Katru gadu, tuvojoties finanšu perioda noslēgumam, arī aviokompānijas apkopo savus finanšu pārskatus, vēršot uzmanību gūtajai peļņai.

Jāņem vērā, ka publiski pieejamie dati ne vienmēr atbilst patiesībai. Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums Skycop vērš uzmanību tam, ka avionozarē valda tendence neatklāt kompensācijās izsniegtās summas, tādējādi apgrūtinot iespēju objektīvi novērtēt avikompānijas finansiālo stāvokli. Turklāt bieži vien arī finanšu kontrolieri, parakstot ikgadējās atskaites, šo faktu nemaz neņem vērā.

Atbilstoši finanšu pārskatu standartiem, neatmaksātajiem kompensāciju pieprasījumiem būtu jāuzrādās kopējā bilancē kā finanšu rezervēm, taču vairumā gadījumu tas netiek ievērots. Minētajiem pieprasījumiem var būt būtiska ietekme uz uzņēmuma neto peļņu, ja šādi rezervju uzkrājumi netiek veidoti. Tādējādi investori tiek pakļauti riskam, jo nepilnīgie finanšu dati neatklāj reālo ainu un apgrūtina iespējas objektīvi novērtēt kompānijas finansiālo stāvokli, liecina pēdējo trīs gadu laikā apkopotie dati par aviosabiedrībām airBaltic, Air France-KLM, Easy Jet, IAG Group, LOT, Lufthansa Group, Ryanair un TAP Air Portugal.

“Kompensāciju apmēram ir vērā ņemama nozīme finanšu pārskatu sagatavošanā, un šiem datiem būtu jābūt uzrādītiem atsevišķi kā uzkrājumiem. Par nelaimi, tas būtiski ietekmē kompāniju neto peļņas rādītājus, taču vienlaicīgi var arī palīdzēt paredzēt un mazināt iespējamos riskus, plānot naudas plūsmu un palīdzēt pieņemt tālredzīgus lēmumus, lai novērstu tādas situācijas kā aviokompāniju Monarch un Alitalia bankrotu 2017. gadā un Primera, Cobalt un Small Planet Airlines sabrukumu pērn,”  komentē Skycop līdzdibinātājs Jurgis Petrosius.

Skycop eksperti uzsver, ka aviokompānijām ir nepieciešams pievērst krietni lielāku uzmanību kavēto vai atcelto lidoju kompensācijām, savukārt finanšu kontrolieriem jāceļ finanšu pārskatu standarti ne vien Eiropā, bet arī citviet pasaulē un stingrāk jākontrolē prasības, kas attiecas uz aviokompāniju bankas kontu izrakstiem. Tās nevar mūžīgi turpināt slēpt informāciju, ko pārskatāmā veidā sagaida potenciālie investori un akcionāri, jo paredzams, ka arī nākotnē šīs summas aizvien turpinās pieaugt.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2021” titulu izcīna “Škoda Octavia”, bet “Latvijas Elektro auto 2021” ir “Renault Zoe” 8

Konkursa “Latvijas Gada auto 2021” galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā “Škoda Octavia” (64 balles), par sešām ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 2008” (58), paziņots ceturtdienas vakarā, 3. decembrī, notikušajā konkursa noslēguma TV un interneta video tiešraidē. Lasīt vairāk

 

Vakar satiksmes negadījumos gājuši bojā divi cilvēki 4

Pagājušajā diennaktī valstī kopumā reģistrēti 143 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši 15 cilvēki un divi gājuši bojā. Lasīt vairāk

 

Vācijā saskrienas vieglais auto un skolas autobuss (+ VIDEO) 6

21 bērns un trīs pieaugušie ievainoti autobusa un vieglās automašīnas sadursmē, kas notikusi ceturtdienas rītā, netālu no Grasavas pilsētas. Lasīt vairāk

 

Transportlīdzekļu tirgotāji rosina ieviest vismaz 50% ekspluatācijas nodokļa atlaidi, nomainot vecu auto pret jaunāku 14

Ja pircējs aizvietotu esošo automobili ar vismaz piecus gadus jaunāku, neatkarīgi no tā, vai tiek iegādāts jauns vai lietots auto, pircējam būtu nepieciešams nodrošināt vismaz 50% Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atlaidi, aģentūrai LETA pauda Latvijas Transportlīdzekļu tirdzniecības asociācijā (LATTA). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti