Eiropas lielāko aviokompāniju finanšu pārskatos neuzrādītās kompensācijas pēdējo gadu laikā pārsniegušas jau piecus miljardus eiro

Foto: Publicitātes attēls

25.janvāris 2019 14:21

Katru gadu, tuvojoties finanšu perioda noslēgumam, arī aviokompānijas apkopo savus finanšu pārskatus, vēršot uzmanību gūtajai peļņai.

Jāņem vērā, ka publiski pieejamie dati ne vienmēr atbilst patiesībai. Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums Skycop vērš uzmanību tam, ka avionozarē valda tendence neatklāt kompensācijās izsniegtās summas, tādējādi apgrūtinot iespēju objektīvi novērtēt avikompānijas finansiālo stāvokli. Turklāt bieži vien arī finanšu kontrolieri, parakstot ikgadējās atskaites, šo faktu nemaz neņem vērā.

Atbilstoši finanšu pārskatu standartiem, neatmaksātajiem kompensāciju pieprasījumiem būtu jāuzrādās kopējā bilancē kā finanšu rezervēm, taču vairumā gadījumu tas netiek ievērots. Minētajiem pieprasījumiem var būt būtiska ietekme uz uzņēmuma neto peļņu, ja šādi rezervju uzkrājumi netiek veidoti. Tādējādi investori tiek pakļauti riskam, jo nepilnīgie finanšu dati neatklāj reālo ainu un apgrūtina iespējas objektīvi novērtēt kompānijas finansiālo stāvokli, liecina pēdējo trīs gadu laikā apkopotie dati par aviosabiedrībām airBaltic, Air France-KLM, Easy Jet, IAG Group, LOT, Lufthansa Group, Ryanair un TAP Air Portugal.

“Kompensāciju apmēram ir vērā ņemama nozīme finanšu pārskatu sagatavošanā, un šiem datiem būtu jābūt uzrādītiem atsevišķi kā uzkrājumiem. Par nelaimi, tas būtiski ietekmē kompāniju neto peļņas rādītājus, taču vienlaicīgi var arī palīdzēt paredzēt un mazināt iespējamos riskus, plānot naudas plūsmu un palīdzēt pieņemt tālredzīgus lēmumus, lai novērstu tādas situācijas kā aviokompāniju Monarch un Alitalia bankrotu 2017. gadā un Primera, Cobalt un Small Planet Airlines sabrukumu pērn,”  komentē Skycop līdzdibinātājs Jurgis Petrosius.

Skycop eksperti uzsver, ka aviokompānijām ir nepieciešams pievērst krietni lielāku uzmanību kavēto vai atcelto lidoju kompensācijām, savukārt finanšu kontrolieriem jāceļ finanšu pārskatu standarti ne vien Eiropā, bet arī citviet pasaulē un stingrāk jākontrolē prasības, kas attiecas uz aviokompāniju bankas kontu izrakstiem. Tās nevar mūžīgi turpināt slēpt informāciju, ko pārskatāmā veidā sagaida potenciālie investori un akcionāri, jo paredzams, ka arī nākotnē šīs summas aizvien turpinās pieaugt.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Māra Ozoliņa saruna ar Paulu Timrotu par satiksmi, drošību un elektroauto (+ VIDEO) 6

iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš sarunājas ar Paulu Timrotu, pieskaroties pašlaik aktuālām tēmām, tostarp automobiļu elektrifikācijai, satiksmes drošībai, infrastruktūrai un plānošanai. Lasīt vairāk

 

Ford atsauc 33 400 Kuga hibrīdautomobiļus 1

Ford pārtraucis krosovera Kuga Plug-in-Hybrid pārdošanu, bet 33 400 Valensijas rūpnīcā saražotajiem automobiļiem būs jāierodas uz remontu. Lasīt vairāk

 

Transporta attīstības plāna uzdevumu īstenošanai nākamiem septiņiem gadiem vajadzīgi ap 4,4 miljardi eiro 1

Transporta attīstības plānā definēto uzdevumu īstenošanai nākamajos septiņos gados tiek lēsta kopējā summa aptuveni 4,4 miljardu eiro apmērā, šodien, prezentējot Transporta attīstības pamatnostādnes 2021.-2027.gadam, stāstīja Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Ligita Austrupe. Lasīt vairāk

 

BMW hibrīdautomobiļi var aizdegties 11

Vairāk nekā 26 000 BMW un Mini automobiļu ar hibrīdiekārtām nāksies iegriezties servisos, lai novērstu defektu, kas var novest pie īssavienojuma. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti