Eksperti: Tirgū daudz mazlietotu auto ar slēptiem defektiem; kā nenopirkt “kaķi maisā”? 16

 

Foto: Publicitātes attēls

Moller | 30.septembris 2022 14:57

Baltijas tirgū pārdošanā joprojām plaši pieejami mazlietoti auto ar slēptiem defektiem, kurus bez speciālistu palīdzības ir neiespējami atklāt, skaidro auto dīlera “Moller Auto” pārstāvēto zīmolu “Volkswagen” un “Audi” eksperti.

Viņi norāda, ka dīlera servisos visbiežāk nonāk nesen iegādāti mazlietoti auto, kurus apskatot, ir skaidrs, ka tie iepriekš nopietni cietuši un pārdoti ar rūpīgi maskētiem defektiem, par ko liecina, piemēram, pārāk bieza virsbūves vai detaļu krāsas kārta, neesoši drošības spilveni u.tml.

Negodīgi tirgotāji rūpīgi slēpj auto defektus un “sagroza” nobraukuma rādītājus

“Volkswagen” un “Audi” eksperti norāda, ka cilvēki visbiežāk iegādājas defektīvu mazlietotu auto un tādējādi nokļūst negodprātīgu tirgotāju lamatās, jo gluži vienkārši nespēj defektus ieraudzīt. Negodprātīgi tirgotāji vienmēr “parūpēsies”, lai prece izskatītos kā jauna, maskējot visus spēkrata dzinēja, ritošās daļas, virsbūves u.c. bojājumus. Tikai vēlāk, atvedot auto uz servisu, var secināt, kāds patiesībā ir auto tehniskais stāvoklis.

Turpina Matīss Gibolis, “Moller Auto” pārdošanas vadītājs Baltijā: “Līdzās dažādiem defektu maskēšanas paņēmieniem, viena no populārākajām krāpšanas metodēm ir nobraukuma rādījumu samazināšana. Piemēram, pārdošanas brīdī automašīnai odometrā nobraukums ir redzams 230 000 tūkstoši kilometru, taču tehniskajā pārbaudē atklājas, ka patiesībā auto ir veicis aptuveni 400 000 tūkstošu kilometru nobraukumu. Tas nozīmē, ka arī auto tehniskais stāvoklis ir divas reizes sliktāks, nekā tirgotājs norādījis, jo realitātē auto uz ceļiem ir pavadījis krietni ilgāku laiku. Ja nobraukuma dati mainīti, nav arī iespējams noteikt, kad auto nepieciešams veikt bremžu sistēmas apkopi, lai tā būtu darba kārtībā. Parasti šos gadījumus atklāj novēloti, kad auto jau ir nonācis servisā pie meistara.”

Viņa novērojumi liecina, ka negodprātīgie pārdevēji ir kļuvuši rafinētāki. Līdz šim, veicot lietotu auto apskati servisā, novēroti ne tikai gadījumi, kad automašīnai mainīti nobraukuma dati. Proti, ir bijuši arī gadījumi, kad pārdotie auto ir atjaunoti pēc negadījuma tā, ka spēkratu salons un virsbūve izskatās gandrīz kā jauni. Tikai vēlāk, veicot padziļinātu izpēti, tiek atklāts, ka “jaunajam” auto nav izmantotas ražotāja tehnoloģijas, proti, jaunu nesošo konstrukciju nomaiņas vietā ir salabotas bojātās, kā arī drošības spilvenu vietā ir ielikti “mānekļi” nevis jauni drošības spilveni. Diemžēl, nepieredzējušam autovadītājam šos defektus nav iespējams atklāt, tam ir nepieciešama padziļināta diagnostika. Bet pats satraucošākais – šādi transportlīdzekļi ir būtisks apdraudējums auto vadītāja un pasažieru drošībai.

M.Gibolis norāda, ka vēl viena ļoti izplatīta krāpšanas metode, ko bez padziļinātas diagnostikas neatklāt, ir iebūvēto eko tehnoloģiju atslēgšana, piemēram, automašīnām ar dīzeļmotoriem tiek atslēgti un izgriezti kvēpu (DPF) filtri un “AdBlue” sistēmas. Automobiļiem ar lielu nobraukumu šīs sistēmas ir nolietotas un tās ir nepieciešams mainīt, taču, ņemot vērā, ka tas ir dārgi un finansiāli neizdevīgi krāpnieciskajiem pārdevējiem, auto tiek likts pārdošanā bez tām.

Kas jāņem vērā, lai nenopirktu “kaķi maisā”?

Lai gan vizuāli viss var šķist kārtībā, mūsdienās auto ražošanas industrija attīstās ļoti strauji, tāpēc cilvēki bez padziļinātām zināšanām par auto būvi un elektroniku, kā arī bez virknes instrumentu, gluži vienkārši vairs nevar pilnvērtīgi pārbaudīt, kādā stāvoklī ir pirkumam noskatītais spēkrats. Visdrošākais veids, kā iegādāties mazlietotu automašīnu, ir vispirms to pārbaudīt sertificētā servisā pie kompetentiem speciālistiem.

“Iegādājoties mazlietotu auto pie dīlera, tas jau būs izgājis visas nepieciešamās pārbaudes un būs tehniskā kārtībā. Savukārt, pērkot lietotu spēkratu auto placī vai pa tiešo no saimnieka, par to nevar būt 100% pārliecības, tāpēc auto vispirms ieteicams aizvest uz sertificētu servisu, kur tiek piedāvāts “pirms pirkuma pārbaudes” pakalpojums. Šādas pārbaudes laikā auto tiks veikta pilnvērtīga tehniskā apskate, pārbaudot auto vēsturi, tehniskos mezglus, dzinēju, piekari, krāsas biezumu u.c. aspektus, tā ļaujot pircējam pieņemt pārdomātu lēmumu par auto iegādi. Šāds risinājums ir drošāks par ierasto testa braucienu, ko vairumā gadījumu piedāvā mazlietotu auto pārdevēji,” saka M. Gibolis.

Kad noteikti teikt “Nē!” mazlietota auto pirkumam?

Eksperts stāsta, ka patiesību par to, vai lietots auto, kas tiek pārdots, slēpj vairāk nekā par to stāsta pārdevējs, var atklāt pavisam vienkārši. Proti, negodprātīgi auto pārdevēji nekad nepiekritīs, ja pircējs vēlēsies aizvest automašīnu uz servisu, lai veiktu pilnu tā tehnisko apskati. Turpretim godīgi pārdevēji tirgos lietotu auto labā tehniskā stāvoklī vai atklāti pastāstīs par braucamā tehniskajām nepilnībām, ļaujot veikt arī pilnu apskati servisā.

 

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Dankans 30.septembris 2022 20:25
8 0 Atbildēt

Vai kā knariņš pie sirds paņēma

Starpcitu sixtu esmu daudzkārt izmantojis gan Latvijā, gan ārzemēs un šis salīdzinājums ir nevietā, jo sixtā apkopes veic pēc ražotāja norādītā!

Pabiras ir Tavs dzimtas koks..

Dankans 30.septembris 2022 18:28
7 1 Atbildēt

Mmm jā, un city bee, car guru, bolt drive arī?

Zini ka ar tiem dampjiem brauc? Pedal to metal, katru reizi, pie sirsas ziemā iekāp aukstā autiņā un spied līdz redlainam, turklāt 90% esmu parliecinats ka eļļu viņi nemaina biežāk kā pēc 20-25k km kas ir razotaja noteiktais.

Tu gribētu lietotu iekert tādu t-rocu ar 1.0 motoru un noskrietiem 100k km (lielākoties pa pilsētu) kurš tur ir spīdzināts un tam ir veiktas 4-5 ellas mainas? Kā Tev skiet kas tur no tā sūda būs palicis pāri?

Tas par pēdējo naudu, kā Tu saki lizingā iekerto jauno miskasti vismaz tā nespīdzinās - degviela ta jālej…

Dankans 30.septembris 2022 18:31
6 0 Atbildēt

Un vel!

Normals nomas kantoris nekad ellu nemainīs biežāk, kā ražotājs to ir norādījis, lai saglabātu auto garantiju!

Nomas kantora mērķis (tā pat, kā jebkura uzņēmuma) ir PEĻŅA!

Kādēļ tur kaut ko apkopt biežāk, ja pēc garantijas tas auto tiks mainīts?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Brabus 930 S – hibrīds ar 930 Zs jaudu un 4,4 l patēriņu uz 100 km (+ FOTO) 2

Vācijas tūninga uzņēmums Brabus pieteicis jaunāko modeli, sedanu Brabus 930 S, kas var lepoties ar modeļa indeksam atbilstošu zirgspēku skaitu. Lasīt vairāk

 

Kad neredz acīmredzamo (+ VIDEO) 32

Pa kreiso malējo joslu braucošais pikaps ar piekabi pazaudē daļu kravas. Vadītājs apstājas, padod atpakaļ un sāk nostiprināt no piekabes izkritušo priekšmetu, taču brīdi vēlāk stāvošajā sastāvā ietriecas vieglais automobilis. Lasīt vairāk

 

B10, XTL, HVO – Vācijā no aprīļa jauni dīzeļdegvielas veidi; autovadītājiem jābūt apdomīgiem 11

No aprīļa Vācijas degvielas uzpildes stacijās kļūst pieejama dīzeļdegviela ar apzīmējumiem B10, XTL, HVO. Autovadītāju uzmanība tiek vērsta uz to, ka nebūt ne katrs auto ir piemērots darbināšanai ar jauno degvielu. Lasīt vairāk

 

Pēdējie 150 - BMW atvadās no manuālās pārnesumkārbas Japānā 13

BMW izstrādājis īpašo versiju M3 MT Final Edition, kas paredzēta Japānas tirgum un iezīmē atvadas no trīs pedāļu modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti