Eksperti: Tirgū daudz mazlietotu auto ar slēptiem defektiem; kā nenopirkt “kaķi maisā”? 16

 

Foto: Publicitātes attēls

Moller | 30.septembris 2022 14:57

Baltijas tirgū pārdošanā joprojām plaši pieejami mazlietoti auto ar slēptiem defektiem, kurus bez speciālistu palīdzības ir neiespējami atklāt, skaidro auto dīlera “Moller Auto” pārstāvēto zīmolu “Volkswagen” un “Audi” eksperti.

Viņi norāda, ka dīlera servisos visbiežāk nonāk nesen iegādāti mazlietoti auto, kurus apskatot, ir skaidrs, ka tie iepriekš nopietni cietuši un pārdoti ar rūpīgi maskētiem defektiem, par ko liecina, piemēram, pārāk bieza virsbūves vai detaļu krāsas kārta, neesoši drošības spilveni u.tml.

Negodīgi tirgotāji rūpīgi slēpj auto defektus un “sagroza” nobraukuma rādītājus

“Volkswagen” un “Audi” eksperti norāda, ka cilvēki visbiežāk iegādājas defektīvu mazlietotu auto un tādējādi nokļūst negodprātīgu tirgotāju lamatās, jo gluži vienkārši nespēj defektus ieraudzīt. Negodprātīgi tirgotāji vienmēr “parūpēsies”, lai prece izskatītos kā jauna, maskējot visus spēkrata dzinēja, ritošās daļas, virsbūves u.c. bojājumus. Tikai vēlāk, atvedot auto uz servisu, var secināt, kāds patiesībā ir auto tehniskais stāvoklis.

Turpina Matīss Gibolis, “Moller Auto” pārdošanas vadītājs Baltijā: “Līdzās dažādiem defektu maskēšanas paņēmieniem, viena no populārākajām krāpšanas metodēm ir nobraukuma rādījumu samazināšana. Piemēram, pārdošanas brīdī automašīnai odometrā nobraukums ir redzams 230 000 tūkstoši kilometru, taču tehniskajā pārbaudē atklājas, ka patiesībā auto ir veicis aptuveni 400 000 tūkstošu kilometru nobraukumu. Tas nozīmē, ka arī auto tehniskais stāvoklis ir divas reizes sliktāks, nekā tirgotājs norādījis, jo realitātē auto uz ceļiem ir pavadījis krietni ilgāku laiku. Ja nobraukuma dati mainīti, nav arī iespējams noteikt, kad auto nepieciešams veikt bremžu sistēmas apkopi, lai tā būtu darba kārtībā. Parasti šos gadījumus atklāj novēloti, kad auto jau ir nonācis servisā pie meistara.”

Viņa novērojumi liecina, ka negodprātīgie pārdevēji ir kļuvuši rafinētāki. Līdz šim, veicot lietotu auto apskati servisā, novēroti ne tikai gadījumi, kad automašīnai mainīti nobraukuma dati. Proti, ir bijuši arī gadījumi, kad pārdotie auto ir atjaunoti pēc negadījuma tā, ka spēkratu salons un virsbūve izskatās gandrīz kā jauni. Tikai vēlāk, veicot padziļinātu izpēti, tiek atklāts, ka “jaunajam” auto nav izmantotas ražotāja tehnoloģijas, proti, jaunu nesošo konstrukciju nomaiņas vietā ir salabotas bojātās, kā arī drošības spilvenu vietā ir ielikti “mānekļi” nevis jauni drošības spilveni. Diemžēl, nepieredzējušam autovadītājam šos defektus nav iespējams atklāt, tam ir nepieciešama padziļināta diagnostika. Bet pats satraucošākais – šādi transportlīdzekļi ir būtisks apdraudējums auto vadītāja un pasažieru drošībai.

M.Gibolis norāda, ka vēl viena ļoti izplatīta krāpšanas metode, ko bez padziļinātas diagnostikas neatklāt, ir iebūvēto eko tehnoloģiju atslēgšana, piemēram, automašīnām ar dīzeļmotoriem tiek atslēgti un izgriezti kvēpu (DPF) filtri un “AdBlue” sistēmas. Automobiļiem ar lielu nobraukumu šīs sistēmas ir nolietotas un tās ir nepieciešams mainīt, taču, ņemot vērā, ka tas ir dārgi un finansiāli neizdevīgi krāpnieciskajiem pārdevējiem, auto tiek likts pārdošanā bez tām.

Kas jāņem vērā, lai nenopirktu “kaķi maisā”?

Lai gan vizuāli viss var šķist kārtībā, mūsdienās auto ražošanas industrija attīstās ļoti strauji, tāpēc cilvēki bez padziļinātām zināšanām par auto būvi un elektroniku, kā arī bez virknes instrumentu, gluži vienkārši vairs nevar pilnvērtīgi pārbaudīt, kādā stāvoklī ir pirkumam noskatītais spēkrats. Visdrošākais veids, kā iegādāties mazlietotu automašīnu, ir vispirms to pārbaudīt sertificētā servisā pie kompetentiem speciālistiem.

“Iegādājoties mazlietotu auto pie dīlera, tas jau būs izgājis visas nepieciešamās pārbaudes un būs tehniskā kārtībā. Savukārt, pērkot lietotu spēkratu auto placī vai pa tiešo no saimnieka, par to nevar būt 100% pārliecības, tāpēc auto vispirms ieteicams aizvest uz sertificētu servisu, kur tiek piedāvāts “pirms pirkuma pārbaudes” pakalpojums. Šādas pārbaudes laikā auto tiks veikta pilnvērtīga tehniskā apskate, pārbaudot auto vēsturi, tehniskos mezglus, dzinēju, piekari, krāsas biezumu u.c. aspektus, tā ļaujot pircējam pieņemt pārdomātu lēmumu par auto iegādi. Šāds risinājums ir drošāks par ierasto testa braucienu, ko vairumā gadījumu piedāvā mazlietotu auto pārdevēji,” saka M. Gibolis.

Kad noteikti teikt “Nē!” mazlietota auto pirkumam?

Eksperts stāsta, ka patiesību par to, vai lietots auto, kas tiek pārdots, slēpj vairāk nekā par to stāsta pārdevējs, var atklāt pavisam vienkārši. Proti, negodprātīgi auto pārdevēji nekad nepiekritīs, ja pircējs vēlēsies aizvest automašīnu uz servisu, lai veiktu pilnu tā tehnisko apskati. Turpretim godīgi pārdevēji tirgos lietotu auto labā tehniskā stāvoklī vai atklāti pastāstīs par braucamā tehniskajām nepilnībām, ļaujot veikt arī pilnu apskati servisā.

 

 
Visi komentāri
 
Krotow 30.septembris 2022 16:10
1 0 Atbildēt

230 000 tūkstoši kilometru = 230 000 000 kilometru. Tālāk kā no Zemes līdz Marsam. iAuto redakcijai jau piektdienas vakars sācies

es 30.septembris 2022 16:41
0 0 Atbildēt

Tirgū ir daudz jaunu nekustamo īpašumu ar slēptiem defektiem, ko nu?

Īpašs 30.septembris 2022 16:45
4 0 Atbildēt

pārsteigums varētu būt arī bijušie nomas auto, kurus itin labi var tirgot arī dīleri

Jo nobraukums jau mazs un visdrīzāk nav vairāk par 3 gadiem, jo ilgāk nomas auto domājams netur.

rt 30.septembris 2022 16:47
0 8 Atbildēt

Normālos nomas kantoros tie auto tiek uzturēti labāk par privātajiem, jo uzņēmumi ir daudzkārt maksātspējīgāki kā privātais par pēdejo naudu līzingā ieķēris.

Dankans 30.septembris 2022 18:28
7 1 Atbildēt

Mmm jā, un city bee, car guru, bolt drive arī?

Zini ka ar tiem dampjiem brauc? Pedal to metal, katru reizi, pie sirsas ziemā iekāp aukstā autiņā un spied līdz redlainam, turklāt 90% esmu parliecinats ka eļļu viņi nemaina biežāk kā pēc 20-25k km kas ir razotaja noteiktais.

Tu gribētu lietotu iekert tādu t-rocu ar 1.0 motoru un noskrietiem 100k km (lielākoties pa pilsētu) kurš tur ir spīdzināts un tam ir veiktas 4-5 ellas mainas? Kā Tev skiet kas tur no tā sūda būs palicis pāri?

Tas par pēdējo naudu, kā Tu saki lizingā iekerto jauno miskasti vismaz tā nespīdzinās - degviela ta jālej…

rt 30.septembris 2022 20:03
1 5 Atbildēt

Es rakstīju par normāliem kantoriem, tādiem kā Avis, ALD, Sixt u.t.t., nevis par tev pieejamām pabirām!

Dankans 30.septembris 2022 20:25
8 0 Atbildēt

Vai kā knariņš pie sirds paņēma

Starpcitu sixtu esmu daudzkārt izmantojis gan Latvijā, gan ārzemēs un šis salīdzinājums ir nevietā, jo sixtā apkopes veic pēc ražotāja norādītā!

Pabiras ir Tavs dzimtas koks..

Dankans 30.septembris 2022 18:31
6 0 Atbildēt

Un vel!

Normals nomas kantoris nekad ellu nemainīs biežāk, kā ražotājs to ir norādījis, lai saglabātu auto garantiju!

Nomas kantora mērķis (tā pat, kā jebkura uzņēmuma) ir PEĻŅA!

Kādēļ tur kaut ko apkopt biežāk, ja pēc garantijas tas auto tiks mainīts?

Nu ko 30.septembris 2022 18:32
6 0 Atbildēt

Privātais, ja gribēs saglabāt garantiju, veiks pilnīgi tādas pašas apkopes un pie tā paša dīlera,

kur uzņēmums. Atšķirsies vienīgi lietošanas paradumi. Diezvai random nomas šoferīšiem, spiežot gāzi grīdā, sevišķi rūp kas ar vw 1 litra motoriņu notiks nākošajā dienā.

janka 30.septembris 2022 21:35
4 0 Atbildēt

"nav arī iespējams noteikt, kad auto nepieciešams veikt bremžu sistēmas apkopi" - par šo idiotismu es gribētu dzirdēt smalkāku skaidrojumu. Es bremžu apkopi saviem auto taisu divreiz gadā, reizē ar riepu komplektu maiņu. Apkope ne vienmēr nozīmē pirkt uz dullo detaļas un mainīt nost bez vajadzības, tā arī jāsaprot - apkope. A ko raksta tirliņi nespēj?

darklight 30.septembris 2022 23:44
1 0 Atbildēt

Es arī uzreiz gribēju par šo komentēt. Vienkārši paskatīties uz tām bremzēm!? To tas dīlerserviss nevar?

Jo 30.septembris 2022 23:25
0 0 Atbildēt

Gāzi grīdā?

Pedālis mūsdienās tikai tāds kā potenciometrs vai magnētiņš, kas vadības blokam dara zināmu braucēja pieprasījumu. Aukstam motoram esot, nebūs iespējams nekāds redlains. Būs ne mazāk un ne vairāk kā pieļaus kontrole...

Drīzāk jau stūres nevajadzīgi nemitīga raustīšana pakļaus dilumam padaudz detaļu.

Parasti jau līdz garantijas beigām pat nenonāks daļa šo auto - tiks nošķilti, ja ne uzreiz, tad vairrākkārt apskādējot...

Dankans 1.oktobris 2022 13:36
0 0 Atbildēt

Līdz kādai temperatūrai skaitās "auksts" motors?

VW tur nekas netiek ierobežots, speciāli protams nelaužu nevienu ne nomas ne savu auto, bet ja ir baigā velme varu iefilmēt video, Rīgas dzīvoklis ir centrā uz doto brīdi ~500metru attālumā man ir pieejami kādi padsmit auto (visas lietotnes nepārbaudīju).

Vispār 1.oktobris 2022 19:51
0 0 Atbildēt

šito būtu interesanti pārbaudi. Vai tiešām ir kādi ražotāji razotaji, kuri saviem auto ir ieprogrammējuši šādu fïču vai tā ir tikai kāda naivā lietotāja iedoma, ka auto dators pasargās no jebkura lieto stulbuma @? !

Ps. Vismaz manējam, ar visu potenciometru, var dabūt max revs no pirmām sekundēm

topinamburs 1.oktobris 2022 3:08
3 0 Atbildēt

Tieši minētais "dīleris" savam tirgotajam auto nespēja vai negribēja rādīt nobraukuma uc datus no datora. Nenopirku.

Maksims Ter-Oganesovs 3.oktobris 2022 22:03
0 0 Atbildēt

Nepatikami...nepatikami...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti