Izvēlē starp grāvi un morgu devusi iAuto rakstu apmeklējuma rekordu – veirāk nekā tūkstotis lasītāju jau sestdien un svētdien, pašlaik skaitītajs tikšķ trešajā tūkstotī. Tādēļ vēlreiz atgriežamies pie avāriju seriala 4. sižeta. Tad brauksim tālāk un meklēsim citus. Gan jau nepietrūks...
Didzis Kalnietis
Jāsaka godīgi - šī "multene" neizraisa daudz jaunu emociju - šķiet temats drusku jau apmuļāts. Tomēr – lai iet vēlreiz.
Vairāk domu rosina komentāri. Gan jaunie, gan iepriekšējās avārijas apspriešana.
Jau teicu, ka priecājos par tik lielu lasītāju pulku mūsu tematam arī vasaras mēnešos, kad vairāk domas velk uz atpūtu. Jauki! Tātad šis viss ir vajadzīgs. Jauki arī tas, ka daudzi komentāru autori patiesi domā, cenšas nodot mums savu pieredzi un zināšanas. Mūsu vidū nerūkst zinošu un prasmīgu stūrētāju, kuros ir vērts ieklausīties.
Savus sakāmo mēģināšu sadalīt vairākās daļās. Pirmā no tām ir par braukšanas skolām un receptēm. Kā jau kāds no komentāru autoriem ļoti labi pateica - gatavu recepšu nav. Tās braukšanas skolas papildina vispārēju pieredzi, attīsta reakciju un domāšanu, atsevišķos gadījumos daudziem atklāj viņu automobiļa iespēju griestus, un arī pašu varēšanu ar to visu tikt galā. Tajā pašā laikā šīs diskusijas kalpo par "sauso treniņu", kas liek mums domāt un analizēt - vingrina smadzenes, par ko jau izteicos savā, ja nemaldos, pirmajā komentārā. Tas nozīmē to, ka nākamreiz eksteremālā brīdī jums būs nācis klāt vēl kāds "algoritms", kas, iespējams, palīdzēs izkļūt sveikā no radušās situācijas.
Tagad par „tekošo” apspriedi. Ticiet man - OCTA (tā ir atbildības nevis auto apdrošināšana, kuru jums novēlēja Atis) vai Kasko būs pēdējais, par ko jūs padomāsiet, kad būs jāglābj kailā dzīvība. Ja tomēr paspēsiet, un vēl piestūrēsiet, lai nobrāztu spoguli, vai sānus, tad tā nemaz nebija avārijas situācija, un no tās vispār varēja sveikā tikt ārā.
Arī ātruma summas vai daļas aprēķiniem laika diez vai paliks - būs vien jārīkojas intuitīvi pēc tā, cik esat satrenējušies (vienalga vai trasē, kādā asfalta pleķī, vai komentējot citu rakstītāju viedokli). Tiem, kuri nodarbojas ar rēķiniem pie galda, gribu lūgt rūpīgāk lasīt citu teikto. Atis nerēķināja un nenosauca sadursmes spēkus. Viņa domu par „ātrumu summu” saprotu un izvēršu tā – ar 80 km/h pretim baucošis Smart ir tepat, būkšķa attālumā, un tuvojas ar visiem saviem 80, bet koks stāv uz vietas kaut kur tālāk,un, visticamāk, ka jūsu ātrums paspēs vēl "nodzēsties" vismaz par kādiem 10 km/h. Tātad kokam ir iespējas ciest vēl mazāk. Beigu beigās - ja tomēr iekļūstat avārijā, tikai liktenis noteiks, vai pretim stāsies fūre, poļu Fiats, mīksti krūmi vai "baobabs" tepat pie ceļa. Padomājiet - jūs gadījāties tieši tajā vietā un laikā - tātad pārbaudījums būs arī jūsu veiksmei, jo 3 sek. agrāk, vai vēlāk un nebūtu avārijas situācijas vispār.
Šeit es gan nerunāju par tām, ko paši radāt - tās paliek uz katra indivīda personīgās sirdsapziņas, lai gan - pareizi izvēlēta rīcība citu vai savas kļūdas labošanai var novērst nepatīkamas sekas. Arī šajā gadījumā darbosies tie paši jau pieminētie algoritmi, varbūt nedaudz modificētā versijā.
Apkopojot līdz šim apspriesto glābšanās plānu, laikam tomēr palikšu pie viedokļa, ka taisni, vai pa labi. Un vēlreiz atgādināšu - sekojot līdzi un analizējot situāciju uz ceļa, jūs visbiežāk gana laicīgi pamanīsiet uzglūnošās briesmas un nekur tālāk kā līdz ceļa nomalei, nedaudz samazinot ātrumu vai piebremzējot, jāmūk nebūs! Piemēram, redzot kādu pārgalvīgu vai nepareizi izskaitļotu apdzīšanas manevru, nepiespiedieties ass līnijai un nemirkšķiniet tālās gaismas - pretimbraucošīs jūs redz tāpat un ir jau tāpat gana nobijies! :)
Avārijas Krievijā ir pamācoši pavērot, bet pilnīgi nav vērts ņemt par piemēru un analizēt - no tām 98% ir totāls, absolūti rupjš satiksmes noteikumu pārkāpums, apvienots ar pilnīgu nihilismu, snaušanu pie stūres un absolūtu braukšanas iemaņu trūkumu. Pie mums arī tādu netrūkst, bet diez vai tie šeit kaut ko palasa, jo viņiem viss ir vienalga - viņi vakarā nav pat priecīgi, ka laimīgi atgriezušies mājās, jo nesaprot, cik šis process viņu izpildījumā bija bīstams gan sev, gan apkārtējiem.
Citas iAuto avāriju analīzes:
AVĀRIJA 1. Iebrauca pretējā joslā un... šeit >>>
Ivara Caunes viedoklis šeit>>>
Didža Kalnieša viedoklis šeit >>>
AVĀRIJAS 2 un 3. Instinktīvi un – stulbi šeit >>>
AVĀRIJA 4. Grāvī labāk nekā morgā ... šeit >>>
"Izvēlē starp grāvi un morgu...." - kārtējā "eksperta" pērle.
No kurienes tāda pārliecība, ka pēc grāvja nenokļūsi morgā!!! Pietiekoši daudz ir bijušas avārijas, kad tieši nobraukšana no ceļa beidzās ar nāvi. Jā, labi, konkrētajā situācijā varbūt, varbūt labāk būtu raut grāvī (kautgan video grāvja nav) un ceļa nomale arī nav vidējā statistiskā ziemas ceļa nomale.
Es neesmu "eksperts", bet tik kategoriski nerunātu...
Tu kaut ko lasi ar vai tikai klabini klabēšanas pēc?
Ja ar pietiekami mazu ātrumu iebrauksi grāvī,sekas būs noteikti mazākas vai pat ziemā nekādas,nekā tam otram purnā,vai,kā animācijā,zem puspiekabes(pēc Tavas teorijas).
Pagaidām runājam par konkrēto situāciju.Tāpēc nejauc spītīgi iekšā kaut ko no malas sagrābstītu,nu vismaz izlasi kārtīgi,kas rakstīts un par ko.
Citā situācijā būs cita rīcība,kāds no variantiem gan jau ka paredzēs sist.Var būt kā dekstersff minēja,kad vienīgais pareizais ir pretējā josla,kurā gan neviena tajā mirklī nav.
Par konkrēto situāciju (visai nepilnīgu) nav vairs jēgas runāt. Tā jau ir vēsture, ar visai niecīgu varbūtības procentu, ka tieši tā notiks atkal. Tāpēc nav ko iespringt.
p.s. interesanti, ko "eksperti" ieteiktu darīt šādā situācijā, ja gar ceļa malām būtu norobežojošās barjeras.
Tieši to pašu ko iepriekš,rauj pa labi,samazinot ātrumu,vai pēc situācijas,un mēģini neieraut norobežojošā dzelzī,ja ne ,tad labāk gar to slīdēt.Bet ,situācijas mēdz būt dažādas.