Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Atkārtojam CSN: Vai pa ielu drīkst braukt paralēli vairāki velosipēdisti un sarunāties 19

 
iAuto.lv | 27.augusts 2017 8:03

Lai gan oficiālu un objektīvu datu par velosipēdistu īpatsvaru satiksmē nav, ikdienā ar šiem transportlīdzekļiem un to vadītājiem nākas sastapties itin bieži, it īpaši lielākās pilsētās un gada siltākajā laikā. Lai gan Ceļu Satiksmes likums nosaka, ka persona drīkst patstāvīgi pārvietoties ceļu satiksmē no 10 gadu vecuma, ja ir iegūtas velosipēda vai jebkuras citas kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības (CSL 24. pants), tomēr šķiet, ka velosipēdu vadīt var ikviens - gan tāds, kurš apzinīgi ieguvis velosipēda un pēcāk arī citu kategoriju transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, gan tāds, kurš par Ceļu Satiksmes noteikumiem vien dzirdējis sākumskolas klasē.

Tādēļ nav jābrīnās par dažādām velosipēdu vadītāju izdarībām ārpus Ceļu Satiksmes likuma un noteikumiem, tomēr, pieaugot šo transportlīdzekļu īpatsvaram, būtu jāievēro striktāka kārtība, lai pēc iespējas izslēgtu bīstamu situāciju veidošanos, sastopoties ar citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Te gan jāatzīst, ka situācija nav spīdoša arī starp kvalificētiem transportlīdzekļu vadītājiem, kuri itin bieži ceļu satiksmes noteikumus un to pārkāpumus attaisno un interpretē sev par labu.

Atgriežoties pie noteikumiem, rakstā pievienotajā attēlā redzama visai klasiska situācija, kur divi velosipēdisti pārvietojas viens otram blakus.

Pa ielu brauc divi velosipēdisti un sarunājas, Jūrmala 26.08.2017. Foto: iAuto.lv

Vai tā drīkst? Ceļu satiksmes noteikumos gan teikts, ka nē:

200. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa, velosipēdu vadītājiem atļauts:

200.1. braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai.

Tomēr ir arī izņēmumi, kad velosipēda vadītājiem ir atļauts izbraukt tālāk uz brauktuves:

200.1.1. lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu;

200.1.2. lai turpinātu braukt izvēlētajā virzienā apdzīvotās vietās, kur braukšanai vienā virzienā ir ne vairāk par divām joslām, ja malējā labā josla ir iekārtota labajam pagriezienam;

200.1.3. pavadot bērnus, kas jaunāki par 12 gadiem;

Par šo un citu noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz papildu prasības velosipēdu un mopēdu vadītājiem, izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzakļa vadītājam no septiņiem līdz trīsdesmit euro saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.21. pantu.

Paldies iAuto.lv aculieciniekam par iesūtīto foto un jautājumu. Ja arī Tev ir interesants foto, tad sūti to mums!

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
lotosa zieds 27.augusts 2017 10:21
41 7 Atbildēt

Tieši šajā variantā,ja ir vairāki braucēji pārsvarā pārvietojas,uz signalizēšanu vispār nereaģē,turklāt kā mauc,tā ne pa labi,ne pa kreisi galvu nepagriež. Un lielākais niķis izbraucis gandrīz ceļa vidū nepārliecinoši gāzelējas uz vienu un otru pusi,radot apdraudējumu sev un citiem. Man nav nekādu vadītāju tiesību,bet tik elementārus ceļu satiksmes noteikumus zinu arī bez tām. Nesen viens pusaudzis pēkšņi,nerādot absolūti nekādu zīmi,ka grasās šķērsot ceļu izmetās priekšā. Vīrs tā nolamājās. Tādu uz celi un pa pakaļu vajadzēja. Vecāki tik sapērk braucamos,bet kad kaut kas notiek tad šoferi vienmēr vainīgi. Tie izlaistie tīņi paliek ar vien nekaunīgāki.

ezis71 27.augusts 2017 8:51
38 6 Atbildēt

Nav ko tur daudz gudrot,vajag likumus kā padomijas laikos velosipēdiem un mopēdiem.Ja gribi braukt pa koplietošanas ceļiem tad ej kursos lai tiktu pie vadītāja apliecības.Ja nemaldos tad velo bija no 14 gadiem bet mopēds 16 gadiem,plus tavs transportlīdzeklis tiek pie reģistrācijas numura,vai tas ir velo vai mopis.

nav 27.augusts 2017 10:40
15 5 Atbildēt

tiem pedāļiem dažreiz vajag uzšaut, lai saprastu, ka nav vienīgie uz ceļa

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārkāpumi nemazinās - Liepājas šoseju kontrolēs pastiprināti, arī no gaisa (+ VIDEO) 20

Pēc asiņainajām avārijām uz Liepājas šosejas, kur pēdējā notika pirms nedēļas, šo satiksmes maģistrāli policija sola kontrolēt pastiprināti gan no zemes, gan no gaisa. Lasīt vairāk

 

Neatkarīgie angļi. Kas ir smērvielu zīmols Exol? (+VIDEO) 1

Exol ir lielākais neatkarīgais smērvielu ražotājs Apvienotajā Karalistē. Šogad uzņēmums atzīmē 40 gadu jubileju. Exol oficiālais izplatītājs Latvijā ir Sars Auto no Cēsīm. TV Autoziņas paviesojās jaunajā autoservisa ēkā un tikās ar Exol pārstāvjiem no Anglijas, lai uzzinātu, ar ko īpašs šis zīmols un kā tam klājas Latvijas tirgū. Lasīt vairāk

 

Jālabo stūres iekārta - Fiat un Opel atsauc tūkstošiem automašīnu 2

Autobūves uzņēmumi Fiat un Opel atsauc vairākus tūkstošus 2024. gadā ražotus Mokka, Corsa un 600 sērijas (Fiat) automobiļu, lai novērstu bīstamu defektu, kas saistīts ar stūres iekārtu. Lasīt vairāk

 

No nākamā gada elektroskrejriteņiem OCTA varētu būt obligāta (+ VIDEO) 9

Jau no nākamā gada elektroskrejriteņiem civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana jeb OCTA varētu būt obligāta. Šādu ieceri atbalstījusi Saeimas Budžeta un finanšu komisija, un drīzumā tā galīgajā lasījumā jāizskata Saeimas sēdē. Tas ļautu cietušajiem saņemt kompensācijas gadījumos, kad satiksmes negadījums izraisīts ar elektroskrejriteni. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti