Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

AVĀRIJA 5-2. Visi vainīgi! 89

 
13.jūlijs 2013 12:53

Kā solīts – sestdienā par apdzīšanu „kā tādu” un apdzīšanu krustojumā runā mūsu pastāvīgie komentētāji. Oskars Irbītis brīvdienās gatavo stāstiņu par moderno ekspertīžu iespējām, Atis Jansons cenšas salīdzināt dažādu Eiropas valstu satiksmes noteikumus. Tātad – šodien divi viedokļi. Turpmāk – vēl.

Ivars Caune:

- Nu ko teikt... Situācija vienkārša un idiotiska. Ej tā relaksēti ap mājas stūri, un viens pēkšņi tev „močī” ar kulaku starp acīm. Skaidrs, ka izvairīties nav iespējams.

Kretīns, protams, ir traktorists, kurš nepaskatās spogulī un rauj pa kreisi. Taču – ja tu brauc ar kādiem 90 stundā un redzi, ka fūre ripo tikai 30 vai 40, tev sevišķi uzmanīgi jāvēro visas nianses, jāredz VISU. Arī to, kas it kā smagā slēpts, bet iespējams tomēr saskatāms zem viņa, starp riteņiem utml. Tikai tā tu varbūt vari sevi pasargāt.

Man pašam ir bijis līdzīgs gadījums. Tikai fūres vietā bija autobuss, un pa kreisi griezās zaporožecs. Biju pietiekami mobilizēts, ātrumu samazinājis, sānceļš bija plats, un izdevās no sadursmes izvairīties, griežoties šim līdzi, blakus.

Tātad – šādās situācijās labāk mazliet lēnāk, krietni uzmanīgāk, modrāk! Sevišķi, ja piedalās traktori – tiem pat krustojumu, sānceļu nevajag, tie var griezt arī pļavā vai tīrumā.

Didzis Kalnietis:

Nekad neesmu piekritis un nepiekritīšu slēdzienam, ka kādā negadījumā vai traģēdijā pie vainas bija ātrums vai tā pārsniegšana. Tāpat kā ķīmijā - ir vajadzīgs vēl kāda komponente, lai notiktu reakcija un būtu rezultāts. Biežākās komponentes ir neprasme, situācijas neapzināšanās, iemaņu trūkuma dēļ. Vēl ļaunāk, kad tas ir totāls nihilisms apvienojumā ar augstprātību, pārējo satiksmes dalībnieku nicināšanu un  "Nemirstīgā Kašķeja"sindromu. Ja tas viss vēl apvienojas, tad rezultāts būs graujošs un traģisks. Ātrums kā tāds ir nekaitīgs un "drošs ātrums" katram savs - manam draugam Ivaram (Caunem) kādā situācijā arī 140 km/h vēl nav pārsniegtā drošā ātruma robeža, man šķiet, taču daudziem satiksmes dalībniekiem jau atļautie 90 ir par daudz.

Mazai atkāpei gadījums iz manas prakses. Skaistā, sausā, saulainā vasaras pēcpusdienā braucu pa Daugavpils šoseju Rīgas virzienā. Aiz dendroloģiskā parka pirms saucamās "Velna bedres" noķēru izveidojušos lēni braucošu auto kolonnu (neorganizētu, bez policijas bākugunīm priekšā un aizmugurē). Ātrums ap 50 km/h un priekšā galu neredz. Sāku apdzīšanas manevrus (neskaitāmus), jo neviens mani nevar piespiest braukt bez īpaši saskatāma iemesla pa labu šoseju ar ātrumu 50 km/st. Bija gana daudz ekstrēma - galvenokārt pateicoties tiem, kas salipuši viens otram "astē" pa trim metriem uzskatīja par personīgo apvainojumu laist kādu atpakaļ rindā, kad pretim brauca kāds transporta līdzeklis. Tādējādi gadījās pa asākai izjūtai, tomēr ar pretimbraucošo veselību neriskēju. Astes "autoru" apdzinu tieši pirms Lielvārdes. Tātad apdzīšana apmēram 15 km garumā. Astes garums, domājams, kādi 4-5 km. Kurš vainīgs? Es - kurš apdzen ar 90 km/st, un, brīžiem, netiekot ielaists atpakaļ rindā, radu asākas izjūtas uz ceļa, tie, kas nelaida, vai jaukais busiņš, kas mierīgi čunčina uz 50, pilnīgi ignorējot pārējos satiksmes dalībniekus?

Un tagad par pašu multeni, pēcāk arī viena konceptuāla "gatavā recepte" tiem, kas grib saprast, kā īsti jārīkojas.

„Likumīgi nevainīgais” vieglā auto vadītājs, vēl 10 sekundes iepriekš saldi čučēja, aizpīpēja, vai nodarbojās ar vēl ko citu tā vietā, lai novērtētu, kas īsti priekšā notiek, kāpēc smagais samazina ātrumu, vai pat sācis bremzēt. Atvainojiet - traktors "nenovēlās no gaisa" dažas sekundes pirms sadursmes. Arī sānu ceļš bija redzams labu gabalu iepriekš.

Smagā auto vadītājs varēja ar dažādām savām darbībām aizmugurē braucošajam vieglajam likt saprast, ka ieplānotais manevrs nebūs labs, jo traktorists, varbūt pat neieslēdzis pagriezienu rādītāju, tomēr manāmi rosās uz ceļa vidu un nomet ātrumu, tādējādi skaidri likdams noprast, ka tūdaļ "raus" pa kreisi. 

Tātad – manuprāt, iztirzāšanai atvēlētajā fragmentiņā likumīgi vainīgais ir traktorists, jo pārkāpa pašu galveno likumu - nenogriezties, ja tuvojas ātrāk braucošs transporta līdzeklis, kas jau sācis apdzīšanu (es pat teiktu - nav vēl sācis, bet to noteikti darīs, jo to ātrumu, ar kādu tas tuvojas, vairs "nav kur likt")! 

Kā jau komentāru autori precīzi piebilda - pagriezienu rādītāju ieslēgšana nedod pilnīgi nekādas manevra priekšrocības! Gluži otrādi - par manevra drošību ir jāatbild manevra veicējam. Viņam jāpārliecinās, vai veiktais manevrs neizraisīs avāriju. 

Tomēr neformālie līdzvainīgie ir arī pārējie, kuri varēja izvairīties, ja sekotu līdzi situācijai un domātu, tad arī spētu paredzēt, ar ko tas viss var beigties. Šī avārija nesākās pēkšņi, bet vismaz 10 sekundes iepriekš - tātad bija gana laika, lai vispār nekas slikts nenotiktu!

Apdzīšana, manuprāt, ir pats bīstamākais un teju sarežģītākais manevrs. Jo tas aizņem mazāk laika, jo drošāk, tāpēc pats, atzīšos, apdzenot gana bieži pārsniedzu atļauto ātrumu (protams - saprāta robežās), lai cik iespējams ātri pazustu no pretējās braukšanas joslas un turpinātu kārtīgi ceļu savā joslā atļautā ātruma robežās. Bet - ja neesi pārliecināts (par savām un sava auto spējām, nav skaidra situācija, rodas mazākās šaubas par pārējo kustības dalībnieku rīcību) - neapdzen! Pagaidi! 5, 10 sekundes, pat minūte un divas neko neizšķirs! Lūk, arī viena no gatavajām receptēm tiem, kam tas bija piemirsies.

 

 

Citas iAuto avāriju analīzes:

AVĀRIJA 1. Iebrauca pretējā joslā un... šeit >>>

Ivara Caunes viedoklis šeit>>>

Didža Kalnieša viedoklis šeit >>>

AVĀRIJAS 2 un 3. Instinktīvi un – stulbi šeit >>>

AVĀRIJA 4. Grāvī labāk nekā morgā ... šeit >>>

AVĀRIJA 5. Apdzīšana krustojumā šeit >>>

 

 

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 13.jūlijs 2013 15:40
4 0 Atbildēt

Vai šie komentāri jāsaprot, ka var likumīgi drīkst veikt apdzīšanas manevru, pat tad, ja liela daļa situācijas ir nezināma?

Proti vai lecot uz galvas nezināmā vietā, vainīgs ir nevis lēcējs, bet ūdenstilpne vai tās īpašnieks?

Jocīgi, ka tiek atzīts, ka traktors nenokrita no gaisa un viņu varēja pamanīt. Jo, lai vai cik jocīgi kādam nešķistu - arī viņam ir pilnas tiesības piedalīties satiksmē...

Mans viedoklis paliek nemainīgs - bīstamību un avārijas situāciju radīja nevis traktors, bet apdzinējs... Ja viņš būtu mazliet pacieties nebūtu avārijas situācijas...

solaris 13.jūlijs 2013 16:32
2 2 Atbildēt

Nu redzi, arī speciālisti apstiprina - juridiski vainīgs ir traktora vadītājs, kaut arī, protams, morālā atbildība ir kopēja visiem trim. Tā ka nespītējies, kā CSN ir noteikts, tā arī jābūt. Pirms lien ārā no joslas, pārliecinies, vai drīksti to darīt. Jo, ja izlīdīsi ārā no joslas kādam tieši deguna priekšā, tad ar savu rīcību būsi radījis avārijas situāciju.

solaris 13.jūlijs 2013 16:40
0 2 Atbildēt

Sekojot tavai loģikai, modelēsim tādu situāciju - vieglais apdzen kravinieku, ko viņš drīkst darīt, jo no savas vietas tā aizmugurē neredz jebkādus šķēršļus (traktors, pēc šā uzdevuma nosacījumiem, nav redzams no turienes). Apdzīšanas laikā viņam ceļu aizšķērso kraviniekam priekšā esošais traktors, griežoties pa kreisi. Pēc tava ieskata vieglajam tajā brīdī strauji jāapstājas, jo priekšrocība, kā loģiski izriet no tava apgalvojuma, ir traktoram (savādāk sanāk, ka vieglā auto vadītājs ir, citēju: "kings", kura dēļ stāv "visa josla", kā arī "debīliķis" un "iedomīgs čalis"). Vieglais apstājas un gaida - uz pretējās braukšanas joslas. Kamēr viņš gaida, kad traktors nobrauks nost no ceļa, pa pretējo virziena joslu ātri tuvojas cits auto. Ko stāvošajam vieglajam darīt? Vienīgā iespēja - tikai vākties nost pa labi atpakaļ uz savu joslu. Taču tā jau ir aizņemta, jo aiz viņa kustību turpina citas mašīnas.

Vai šāds ir tas rezultāts, ko tu vēlējies panākt?

Palaidniex 13.jūlijs 2013 17:26
4 0 Atbildēt

Solaris, tā godīgi - vai tas vieglais labi redz, traktors ir vai nav ieslēdzis pagriezienu? Cik metrus/sekundes pirms pagrieziena traktoram (lielākoties max 40 km/h attīstīt spējīgam) ir jāieslēdz pagrieziens, lai virs 90 km/h braucošs vieglais tomēr viņu pamanītu un respektētu tiesības nobraukt no ceļa ar manevru pa kreisi? Nu tā, lai traktoram nebūtu jālaiž apdzenošo plūsma? :D

Un ko secināt ja pirms pagrieziena mašīnas palēninās?

bitte warten 13.jūlijs 2013 20:45
5 1 Atbildēt

Solaris, vai Tu dzīvē tiešām tā arī brauc, kā te raksti par labu un pareizu esam - tā vienkārši, neko neredzot, velc garām kraviniekam, kurš bez redzama iemesla sabremzējas?

solaris 13.jūlijs 2013 21:33
1 1 Atbildēt

Protams, nē. Taču tas nemazina vainu tam, kurš izlīda no joslas otram priekšā. Es pat pa ielu ejot, kad "mainu joslas", paskatos, vai kāds velosipēdists nav aiz muguras. Vienreiz tā mans viens pusis ieskrēja, kad grasījos iet pāri ielai. Gandrīz pa muti viņam uzšāvu, tomēr sapratu, ka pats jau esmu vainīgs (kaut arī uz ietves gājējiem ir priekšroka), jo negaidīti aizšķērsoju viņam ceļu.

Palaidniex 13.jūlijs 2013 21:57
4 1 Atbildēt

Solaris, tā arī neatbildēji, vai apdzinējs varēja, gribēja) ieraudzīt traktora pagriezienu? Un cik ilgi pirms līkuma tam tas jārāda, lai lielākā ātrumā skrējēji nelaupītu viņam tiesības uz manevru, jo kurš pirmais parādījis signālu, tam šajā reizē taisnība. Ja es ieslēdzu pagrieienu ātrāk par apdzīt gribētāju, apdzīt vairs nav atļauts... Tik kā to pierādīt? Ja saki, ka traktors video nerāda signālu, tad jau arī vieglais to nerāda...

kalfonso 13.jūlijs 2013 16:59
0 0 Atbildēt

reku vēl viens "traktorists" izpildījies www.tvnet.lv/auto/satiksme...ga_autoavarija

kaut gan - noteikti jau, ka arī kūleņotājs labi gājis, ja nav varējis noreaģēt adekvāti

bitte warten 14.jūlijs 2013 0:11
1 0 Atbildēt

Un otrs jautājums - Tu tāds varen nasks sodītājs, bet vai Tev uz ceļa nekad nav gadījies, kad tieši Tu biji tas, kas rada avārijas situāciju. Ne jau apzināti, bet noguruma, neuzmanības, arī neveiksmīgas satiksmes organizācijas dēļ, kad Tev pēc visas loģikas un veselā saprāta liekas, ka priekšroka ir Tev, bet tā izrādās tomēr nav. Un tad ir labi, ja tas otrs tomēr nemetas sodīt. Jeb Tu vienmēr brauc juridiski perfekti?

solaris 14.jūlijs 2013 2:07
1 1 Atbildēt

Paga, kāpēc "sodīt"?! Es nevienu negrasos mācīt vai sodīt. Es vienkārši apbraucu pa nomali, ja viena vai otra iemesla dēļ esmu nokļuvis sarežģītā situācijā. Reiz pat mērķtiecīgi braucu grāvī, lai novāktos no ceļa, kur varēja būt sadursme. Tomēr es vienlaikus arī apzinos, kas tieši ir rakstīts CSN.

bitte warten 14.jūlijs 2013 9:03
1 1 Atbildēt

Vienmēr un visās situācijās apzinies? Nekad nekļūdies? Nekad neviens nav Tevis dēļ nokļuvis sarežģītā situācijā?

bitte warten 14.jūlijs 2013 0:14
0 0 Atbildēt

Tas bija jautājums komentētājam solaris.

Anafilaktiskais šox 14.jūlijs 2013 2:58
1 2 Atbildēt

@Didzis Kalnietis

A mošk` busam kas atgadījies? Neienāca prātā?

Lai gan tie, kuri nelaida atpakaļ joslā, ir geji. Čista! Tam nu gan piekrītu.

prokurors 14.jūlijs 2013 9:30
2 2 Atbildēt

Kaut kā biju iedomājies, ka Kalnieša kungs ir cienījams vīrs ar pietiekami skaidru prātu un veselīgu uztveri. Tomēr... Pirms nedēļas trakulīgajā un karstasinīgajā Spānijā, kur satiksmes noteikumi neeksistē vispār, vairāk kā stundu teju simts automašīnu kollona sēdēja aizmugurē labības kombainam, kurš netraucēti ar ātrumu 30 km/h kursēja uz tuvējo servisa centru 40 kilometru attālajā ciematā. Un nevienam pat prātā neināca histēriski drošīties un spraukties priekšā varonīgi apdzītam priekšā braucējam. Iespējams, ja kādam sieva dzemdētu aizmugurējā sēdeklī, tad būtu savādāk. Lai gan spāņi pārlieku mīl savas sievas, lai riskētu ar viņu dzīvībām debilas taisnības vārdā!

solaris 14.jūlijs 2013 9:52
1 1 Atbildēt

Jēdziens "taisnība" ir atkarīgs no katra individuālās uztveres. Vairāk kā stundu ilga braukšana ar 30 km/h, JA NEKAS NETRAUCĒ apdzīšanu, nav nekāds pareizais piemērs. Kāpēc "prokurors" neko nestāsta par konkrēto ceļa posmu Spānijā? Bez tam - varbūt tie simts auto tur brauca ar pusotra metra distanci? Ja tā, tad (1) apdzīt visu to rindu nav iespējams, (2) braukšanu ar tik mazu distanci tāpat var nosaukt par debilu un histērisku uzvedību.

P.s.Es kaut kā biju iedomājies, ka prokurori nelamājas, kā kaut kādi pusaudži.

Aigarcix 16.jūlijs 2013 15:01
0 0 Atbildēt

Nu nepiekritiishu,jo neapdzen tikai tapeec,ka nav tajaa vietaa droshi,tikko ir izdeviiba taa aiziet garaam.Un neskatoties uz atrumu tur brauc pieklaajiigi,ja ne tad pastasata visu ko grib,bet nu es taapat to nesapratu.Jaa,un pa kalniem skrienoties ar vieteejo,shamam benciins beidzaas,bet jaukaakais bija ,cik spogulii redzeeju,ka apstaajaas vismaz pieci autinji,lai izpaliidzeetu.Jauki.

prokurors 14.jūlijs 2013 11:07
4 2 Atbildēt

Eh, solaris, solaris! Nebūtu es dzirdējis kā Jūs, cienīts kungs, runājat neformālā gaisotnē, es pat apvainotos! Bet šoreiz ne par to! Ja runājam par taisnību, tad satiksmes negadījumus parasti izraisa tie, kas drudžaini apdzen, nevis tie, kas rātni brauc kopējā plūsmā (arī tad, ja tā ir ar ātrumu 30 km/h). Un es neredzu ne mazākā iemesla, kāpēc man būtu jāsamazina ātrums, jābremzē vai sazin vēl kā jāizdarās, lā kāds varētu iespraukties man priekšā! Ja runājam par distanci, tad CSN nav neviena vārda, ka tai jābūt tik lailai, lai kāds varētu iespraukties starp tevi un priekšā braucošo. Tai jābūt tādai, lai neradītu būstamību sev un priekšā braucošam. Un pie ātruma 30 km/h arī minētais pusotrs metrs ir gana pietiekami.

Turpinot "JA NEKAS NETRAUCĒ", tad mēģinot iespraukties starp kollonas dalībniekiem jau ir "KAUT KAS TRAUCĒ". Neesat vairs gados tik jauns, tāpēc droši vien atcerēsieties kādreiz tik populāro teicienu "NEESI PĀRLIECINĀTS - NEAPDZEN". Tad lūk, ja nav pārliecība, ka nevienam netraucēsi - neapdzen! Veicot apdzīšanas manevru svarīgi nav lai tev kāds netraucētu, bet lai tu nevienam netraucētu. Tiktāl no ētikas viedokļa. Savukārt praksē mēs ļoti labi zinam, ka 95% gadījumos pat ar visu apdzīšanu pie tuvākās pilsētas pirmajiem luksoforiem visi atkal ir vienviet un nekāda laika ekonomija tāpat nesanāk.

solaris 14.jūlijs 2013 14:27
2 4 Atbildēt

Prokurors nezina likumus (pareizāk sakot, Ceļu satiksmes noteikumus)?! Ja runā par to situāciju, ko raksturoja Didzis Kalnietis un kas diezgan bieži izplatīta, no tava skatu punkta - tātad tu brauc savā joslā ar minimālu distanci, bet tev tieši blakus priekšā TŪLĪT, TŪLĪT BUS AVĀRIJAS SITUĀCIJA, jo apdzenošā automašīna netiek atpakaļ savā joslā, kad tai pretī nāk cits auto - dēļ tā, ka starp tavu un priekšā esošo mašīnu nav pietiekamas distances. Tātad, tu redzi, ka tūlīt būs avārijas situācija. Pieņemsim, ka tu neesi vainīgs. Ar šādu pašapziņu tu tādā situācijā distanci nepalielināsi, jo neuzskati par vajadzīgu kādu laist atpakaļ savā joslā, citēju: "es neredzu ne mazākā iemesla, kāpēc man būtu jāsamazina ātrums, jābremzē vai sazin vēl kā jāizdarās, lā kāds varētu iespraukties man priekšā!". Savukārt CSN 113.pants tev liek rīkoties šādi: "Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis."

Eh, prokuror, kā tu tik nihilistiski attiecies pret likumiem?!

prokurors 14.jūlijs 2013 23:15
3 2 Atbildēt

Ar noteikumu zināšanu viss ir normāli! Je reku noteikumi neparedz, ka man, braucot pa savu joslu kopējā satiksmes plūsmā, būtu pienākums skatīties, kas notiek man kreisajā pusē - pretējās kustības joslā. 1) tas var radīt problēmas, jo pretīm braucošais transporta līdzeklis mani var apžilbināt; 2) es varu nepamanīt bistamību un laikus nenoreaģēt uz manā braukšanas virzienā notiekošu. Līdz ar to es pilnīgi noteikti drīkstu nepamanīt avārijas situāciju, kuru izraisījis nepārdomātu manevru veicošs autovadītājs kaut kur pa kreisi no manis.

solaris 14.jūlijs 2013 23:36
0 1 Atbildēt

Izlasi vēlreiz CSN 113.punktu un pārstāj tēlo aprobežotu pusaudzi!

prokurors 15.jūlijs 2013 8:08
1 0 Atbildēt

JA izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc. Atslēgas vārds - JA SPĒJ! Īpaši apdāvinātajiem - vārds "JA SPĒJ" nozīmē, ka ja nu gadījumā neizskaidrojamu apsvērumu dēļ esmu novērsies no ceļa un pavērsies pa kreisi, kur neizskaidrojamu iemeslu pēc atrodas kāds, kuram tur konkrētā situācijā nekādi nevajadzētu atrasties, man vajadzētu apžēloties par nevainīgām dvēselēm, kam šis "kāds" varētu nodarīt ļaunumu. Nu apmēram tā...:)

solaris 15.jūlijs 2013 9:50
1 1 Atbildēt

Nu skaidrs, tu esi nespējīgs (angl.: impotent). Ko lai dara, katram savs...

palaidniex 14.jūlijs 2013 15:14
2 1 Atbildēt

Solaris, tā arī uz manu jautājumu spītīgi neatbildēsi?

Es vēl piemetīšu ogles ugunij - brauc traktors, rāda pagriezienu, bet cauri fūŗei to skrējējs ar vieglo neredz un UZSĀK apdzīšanu! Kurš vainīgs? Fūre?

nelietīgais traktors? Vai tomēr vieglais skrējējs, kam redzamība dod tiesības apdzīšanas manevram tikai redzamajam transporta līzekli - fūrei? Un jā - kur paliek - neredzi - neapdzen? Neesi pārliecināts neapdzen? visi šitie - kak ņibuģ proskaču?

solaris 14.jūlijs 2013 15:24
0 1 Atbildēt

Tā arī spītīgi turpināsi apgalvot, ka es neesmu savu viedokli pateicis? Manuprāt, ja redzi, ka pretējā josla ir brīva un neredzi, ka kāds priekšā rādītu pagriezienu vai būtu citi šķēršļi, tad drīksti sākt apdzīšanu. Savukārt šo uzdevumu ar traktoru, kā jau teicu, es uzskatu par tik sarežģītu situāciju, ka nekomentēju, bet sagaidīju iAuto uzaicinātu speciālistu viedokli. Viņu viedoklis, izrādās, ir tāds, kā arī es domāju. Un tagad pārstāj man atkārtot jautājumus, lūdzu. Es sevi kā baigo speciālistu nekad neesmu pozicionējis, izsaku tikai personīgu viedokli šajā diskusijā.

Palaidniex 14.jūlijs 2013 15:39
2 0 Atbildēt

Tev gadījumā nešķiet, ka ja uzsākot pdīšanu un redzot, ka kāds jau ir ieslēdzis pagriezienu, apdzīšana ir NEKAVĒJOTIES jāpārtrauc, lai nodrošinātu satiksmes drošību?

Iedomājies šajā situæcijā traktors nomet pa ķīļiem, fūra arī, iespējams pat ieliek traktoram pakaļā, lai tikai tas kings ar lielāko ātrumu, kam grūti paciesties daždesmit sekundes, tiktu sveikā cauri veicot bezkaunīgu manevru? Nu, nu... Tālu mēs tæ netiksim un uz ielām notiks avārijas un bardaks...

solaris 14.jūlijs 2013 15:47
0 2 Atbildēt

Jā, protams, no tā brīža, kad ieraugi šķērsli, tad apdzenošajam jārīkojas atbilstīgi CSN 113.punktam.

Un gluži tas pats jādara arī traktora vadītājam... Kuram turklāt ātrums ir daudz mazāks, ja viņš grasās nogriezties, nekā tam, kurš ir uzsācis apdzīšanu, līdz ar to arī iespēja nobremzēt ir daudz lielāka. Rezultāts būtu, ka traktors ir līdz pusei iebraucis pretējā joslā un vieglais to mierīgi var apbraukt. Bet traktoram netraucēti turpināt ceļu nav atļauts, pat ja manevra sākumā viņš, neredzot apdzenošo auto, drīkstēja sākt pagriezienu. Priekšrocība viņam tajā situācija nav. Ja viņš turpina ceļu, it kā būtu priekšroka, tad tieši viņš veic bezkaunīgu manevru, kā kaut kāds "kings", un tieši tādi rada avārijas un bardaku. Un vēl piebildīšu - ne jau ātrums nogalina, bet gan sadursmes. Bet sadursmes [ar citu auto] rodas tad, kad kāds kādam ir aizšķērsojis ceļu. Ātrums pats par sevi nav bezkaunība citu priekšā. Bet ceļa aizšķērsošana gan var tāda būt.

palaidniex 14.jūlijs 2013 18:31
1 0 Atbildēt

Nenovēlu tev atrasties situācijā, kad tev ir kaut jālec pa logu vai jāliek pa nažiem tikai tāpēc, ka kādam ir lielāks ātrums un vairāk bezkaunības.

Ja es PIRMAIS esmu uzsācis manevru ar skatu spogulī, tukšumu tajā un pēc tam ieslēgtu pagrieziena rādītāju, tad pēc tam mani vairs savs manevrs nav jāpārtrauc. PUNKTS!

Tas ka mani 16 mašīnas aiz muguras neredz Solaris ir - PIE KĀJAS! VIņam ir tiesības apdzīt ikvienu mašīnu, ko tas redz, bet nav tiesības apdzīt mašīnas, ko tas neredz. TIklīdz čalis redz, ka ejot uz apdzīšanu, tomēr vēl kāds priekšā ir ar ieslēgtu pagriezienu, viņa apdzīšanai (būšanai pretējā joslā) jābeidzas pirms tā, kas laikus ieslēdzis pagriezienu. Ja uzsākot maneveru redzi, ka nesanāks apdzīt tikai fūri, lai atgrieztos savā joslā pirms traktora, tad manevrs jāpārtrauc. Ja nē - pašam fiksajam apdzinējam ir jādomā kā lekt grāvī (nevis visiem pārējiem tagad jāstāv miera stājā ka tik kas bezkaunīgajam izlēcējam nenotiek), jo tiesības nozagt jau uzsāktui manevru tikai dēļ ātruma starpības - nu piedodiet...

solaris 14.jūlijs 2013 19:12
0 1 Atbildēt

Izskatās, ka tiešu tu arī esi tas, ko visu laiku projicē uz citiem - "iedomīgs čalis" un "kings", kuram viss pie kājas un kurš bezkaunīgi cenšas demonstrēt savu pārākumu citu priekšā jebkurā situācijā. Tieši tādi vadītāji, kuriem ir "pie kājas" satiksmes drošība, rada bīstamas situācijas, avārijas un bardaku. Žēl, ka tu nevēlies pavērtēt no malas, kā pats uzvedies.

Palaidniex 14.jūlijs 2013 20:33
1 0 Atbildēt

Tev viss labi?

Savlaicīgi ieslégts pagrieziens un vēlme droši nogriezties ir būt kingam?

Vai tomēr neskatoties ne uz ko apdzīt; apdzīt, pofig ka kādu neredzu, vienalga kas notiek aiz necaurspīdīgās fūres, vai kāds jau laikus signalizę, ka grib nogriezties, bet apdzīt, apdzīt, par jebkuru cenu...

Mazliet "steidzīgā kinga saprāta un pacietības" un pārējiem nav jākļūst vainīgiem pie viena kinga manvra iznākuma...

Palaidniex 14.jūlijs 2013 20:57
1 0 Atbildēt

Tas ir kā dzīvojamā zonā nepacietībā ar lecienu apdzīt nezkāpēc piebremzējušo priekšā braucošo, bet leciena rezultātā notriekt bērnu, kura dēļ priekšā braucošais ir piebremzējis...

uudensputns 14.jūlijs 2013 21:44
1 0 Atbildēt

Bingo visiem.

Tikai kā šo sarunu nogādāt autoskolās..........

smaidīgais 14.jūlijs 2013 22:04
2 0 Atbildēt

NEKAD apzināti neapdzenu, ja redzu (zinu), ka ceļa posmā ir krustojums, ko NEVAR PĀRREDZĒT. Neskatoties uz to, ko ļauj vai neļauj CSN, tie tomēr ir tikai Noteikumi, kas nekādi nevar sacensties ar fizikas Likumiem. Jo no tā krustojuma, kur mēģināja iespraukties traktors, varēja kāds mēģināt pagriezties pa labi - tieši purnā steidzīgajam apdzinējam...

Palaidniex 14.jūlijs 2013 22:14
1 0 Atbildēt

Tas jau nu solarim nunemaz nevar ienākt prātā...

Kanibaals 14.jūlijs 2013 22:50
1 1 Atbildēt

Vainīgs smagais, kas nepavilka pa labi, lai aizmugurē braucošais var novērtēt situāciju.

solaris 14.jūlijs 2013 23:12
0 1 Atbildēt

Šajā diskusijā viss tiek apspriests kopā - gan juridiskā atbildība, gan morālā, gan fizikas likumi, gan tipiskie ieradumi uz ceļa utt. Un tad sanāk, ka katram ir sava pārliecība par savu taisnību. Kaut arī pretrunu būtībā nav. Redz, kā "palaidniex" pārdzīvo, ka es neturpinu ar viņu strīdēties. Ko tur strīdēties? Ivars Caune un Didzis Kalnietis jau skaidri visu pateica: visi vainīgi. Manuprāt, tur nav ko iebilst.

prokurors 14.jūlijs 2013 23:23
1 0 Atbildēt

Ja nav noslēpums - kopš kuriem laikiem Ivars Caune un Didzis Kalnietis ir autoritātes ceļu satiksmes drošības jautājumos?

Kanibaals 17.jūlijs 2013 4:27
0 0 Atbildēt

vainīgs ne jau juridiskā izpratnē, bet gan cēloniski.

prokurors 14.jūlijs 2013 23:23
1 0 Atbildēt

Ja nav noslēpums - kopš kuriem laikiem Ivars Caune un Didzis Kalnietis ir autoritātes ceļu satiksmes drošības jautājumos?

prokurors 14.jūlijs 2013 23:26
0 0 Atbildēt

Sorry, tā kā iauto kopš neseniem laikiem ir kaudzēm tehnisku problēmu, arī šoreiz kaut kā sanāca mans komentārs dubultā...:)

M77 15.jūlijs 2013 11:45
4 0 Atbildēt

Kalnietis izskatās pieaudzis vecis, bet izpildās kā tāds pusaudzis un vēl ar to lielās. Tu esi parēķinājis, kāds bija ieguvums šitā izpildoties? Divas minūtes? Vai 5? Ko tas maina tavā dzīvē? Izbrauc laicīgi un saudzē nervus sev un citiem. Nezodz citam distanci!

aansis 15.jūlijs 2013 12:47
1 1 Atbildēt

Varbūt savādāk - brauc ar normālu ātrumu un nezodz citiem laiku?

Vispār jau pievēršoties šeit pieminētajai ātruma vainai, varu piebilst, ka ne jau ātrums nogalina, bet ātruma starpība. Tapēc arī apdzīt vajag ar saprātīgu ātruma starpību - piemēram ~+20km/h salīdzinājumā ar apdzenamo ir pietiekami, lai manevru pabeigtu saprātīgā laikā, bet arī pietiekami neliela ātrumu starpība, lai to būtu iespējams izlīdzināt, parādoties iepriekš nepamanītiem situācijas elementiem. Apdzenot fūri, kas brauc ar 40km un saglabājot savus 90, jau ir jādomā, kur "likt" 50 km/h starpību...

Palaidniex 15.jūlijs 2013 16:03
0 0 Atbildēt

mnde

ēst visiem gribās, bet traktors var attīstīt tikai tik lielu ātrumu, cik spēj. Un ir brīdis, kad tam gribi-negribi ir jāizmanto koplietošanas ceļi.

Es nestādos priekšā cik maksās vietējā zemnieka kartupeļi, kāposti un labība, ja tas būš spiests iepirkt tehniku kas to visu darīs ar max atļauto uz ceļiem...

Jo zemniekam ar to savu tehnjiku ir jātiek no lauka uz lauku, uz māju, uz noliktavu utt...

solaris 15.jūlijs 2013 16:15
0 1 Atbildēt

Runājot par satiksmes drošību, nav svarīgi, kādas tautsaimniecības funkcijas ir tam vai citam transporta līdzeklim. Ja traktora vadītājs, rupji pārkāpjot CSN, ir izraisījis negadījumu, kurā ir cietušie vai pat bojāgājušie, tad rēķināt zemnieka saimniecības darbības izmaksas ir amorāli. Novedot līdz absurdam - vai tu, "palaidniex", atbalsti arī, ka zemnieks ved kartupeļus, kāpostus un labību uz pilsētu ar tādu auto, kam nav nedz izieta tehniskā, nedz salabotas bremzes? Jo, redz, ietaupot uz to, zemnieks var saražot priekš tevis kartupeļus, kāpostus un labību nedaudz lētāk.

Strīdoties vajag arī bikiņ ar galvu domāt!

Palaidniex 15.jūlijs 2013 17:15
2 0 Atbildēt

Tu pavisam sviestā sagājis esi? Kāds te sakars traktora skatei un rupjiem vieglā auto vadītāja apdzīšanas pārkāpumiem???

Un kas - ir CSN rakstīs, ka zemnieks nedrīkst vest savu produkciju uz tuvāko tirgu, ciemu, pilsētu ar traktoru? Un kāds sakars ir skatei ar traktora maksimālo ātrumu? Traktors pēkšņi spēs attīštīt 80 km/h??? Un kur teikts, ka visi uz koplietošanas ceļiem esošie traktori ir bez skates? Zini, daži labi būš labākā stāvoklī par kādu daļu vieglo automašīnu, kas arī pa ielām brauc bez skates, apdrošināšanas, dzērumā utt.

Līdz ar ko piņēmu, ka šie tukši vei nepamatotie argumenti ir vienkārši dusmu lēkmes aptumsuma radīti.

Aansis bija sadomājies, ka traktors kādu traucē. Bet tad aizliedziet viņiem pārvietoties pa koplietošanas ceļiem. Gribu redzēt ko pēc tam paši ēdīsiet.

rt 15.jūlijs 2013 14:07
2 2 Atbildēt

Problēma ir apstāklī, ka vairs nav tādas lietas kā sodīšanas tieši par avārijas izraisīšanu. Traktoristam uzliks pārdesmit latus par ceļa nedošanu un viņš aizbrauks tālāk, tā arī mācību neguvis.

Ja sods par avārijas izraisīšanu būtu, atkarībā no smaguma pakāpes, pāris tūkstoši vai pāris desmiti tūkstoši Ls plus tiesību atņemšana, tad tauta varbūt sāks domāt. Principā arī saskaņotos paziņojumus vajadzētu laist caur CP un uzlikt kādu sodiņu bonusā. Jo izskatās, ka to BM klašu pazemināšana profilaksei neder.

Palaidniex 15.jūlijs 2013 16:08
0 0 Atbildēt

arī Tev pačukstēšu priekšā

avārījas iemesls ir reāli neapdomīgs un bīstams, lai arī likumā nosacīi atļauts, apdzīšanas manevrs, nevis pārējo nespēja pavākties nost no lidoņā trajektorijas.

solaris 15.jūlijs 2013 16:19
0 0 Atbildēt

Tu tā arī neesi sapratis, ka pareizā atbilde ir tā, kas ir ierakstīta CSN. Pat no šīs garās diskusijas un iAuto uzaicināto speciālistu skaidrojumiem tev nekas nav pielecis. Slikti. Ceru, ka nekad nesanāks būt uz viena ceļa ar tevi, pārāk bīstams apkārtējiem tu esi.

Palaidniex 15.jūlijs 2013 16:35
2 1 Atbildēt

kā var apdzīt to, ko neredzi???

lasam CSN:

4. Ceļu satiksmes dalībniekiem jāizpilda šo noteikumu un citu normatīvo aktu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus, jāizpilda policijas darbinieku un to personu norādījumi, kuras pilnvarotas regulēt satiksmi, kā arī jāievēro luksoforu signālu, ceļa zīmju un ceļa apzīmējumu prasības.

6. Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.

10. Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.

121. Pirms apdzīšanas sākuma transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par to, vai:

121.2. pa to pašu joslu priekšā braucošā transportlīdzekļa vadītājs nerāda kreisā pagrieziena signālu;

Domāju pietiekama likumīgā bagāža, par labu traktortam. Ja esi pārliecinājies ka neviena apdzenošā nav, esi ieslēdzis pagriezienu un gatavojies manevram, NEVIENS PAT NEDRĪKST UZSĀKT APDZĪŠANU!. Tas, ka ņeķerpila kings neredz traktoru - vēl vairāk nedod tiesības veikt manevru.

vieglais 10 sekundes paciešoties, pagaidot traktora manevru mierīgi var apdzīt fūri, un nav pat iemesla izveidoties avārijas situācijai, kuras pamatā ir nevis traktora nevēlēšanās katapultēt savu transportlīdzekli no kinga trajektorijas, bet kāda pārprasta lidotāja tiesības apdzīt visur un vienmēr - kaut neredzam ko un kāpēc...

solaris 15.jūlijs 2013 16:57
1 0 Atbildēt

Paņem acis pierē un paskaties to videofilmiņu pa sekundēm! Turi peli uz play pogas, lai vari uzreiz apturēt (autovadītājam derīga iemaņa, starp citu).

Jau pirmajā sekundē pietiekami labi redzams, ka vieglais ieslēdzis kreiso pagriezienu. Kāpēc? Tāpēc, ka viņš tajā brīdī redz, ka pretējā josla ir brīva un neviens priekšā braucošais pagrieziena signālu nerāda (pat ja viņš neredz traktoru, tas šā vai tā pagriezienu nerāda). Tātad, video pirmajā sekundē jau ir redzams, ka vieglais ir sācis manevru. Nav šaubu, ka vieglā auto vadītājs ir izpildījis CSN 70. un 121.2.punktu prasību. Savukārt traktora vadītājam kopš tā brīža ir spēkā CSN 76. un 121.1.punktu nosacījumi.

Tagad spied play pogu un skaties tālāk, kas notiek. Interesanta ir trešā sekunde. Jo tas ir brīdis, kad traktors sāk pagriezienu. Kā redzams, vieglais auto jau ir pilnībā uz pretējās joslas un blakus kravinieka aizmugurējam ritenim. Tātad - traktora vadītājs nevar neredzēt vieglo auto, kurš ir nevis kaut kur "sešpadsmit automašīnas aizmugurē", bet gan tieši aiz viņa. Tāpēc nav šaubu, ka traktora vadītājs nedrīkst veikt pagriezienu.

Es saprotu, ka tu, "palaidniex", neesi pieradis piekāpties, taču paskaties video un palasi CSN. Un kaut nedaudz padomā ar galvu arī.

Palaidniex 15.jūlijs 2013 17:09
0 0 Atbildēt

Es varu paņemt arī Tavas acis, bet NEVIENS auto tur nerāda pagrieziena signālu! NEVIENS! Tas vienreizējais bļiks - NAV pagrieziena signāls! Ne tas dzeltens/oranžs, ne uzmirgo kaut vēl vienu reizi. Līdz ar to tas ir pieņēmums, ka vieglais tur kaut ko rādīja. Unšo vari pārprasīt jebkuram, kam ir normāla redze. Atritini to video uz 480 punktiem izplēt pa ielāko ekrānu - NERĀDA pagriezienu neviens!

Un tā arī neatbildēji cik metrus pirms krusta jārāda traktoram pagrieziens? Lai visādi šmurguļi ar zemi lidojošajiemk vieglajiem to respektētu?

Un ko darīt ja rādi pagriezienu, bet Tevi tāpat ņeķerpilas apdzen? Izslēgt savu, un apstāties pirms krusta, lai bezkauņa lido? KĀDA MĀRRUTKA PĒC?

Un ja izskanēja vēl viedoklis, ka fūra arī līdzvasinīga... Interesanti zināt ar ko? Ko tai bija jādara? Jāpavirzās pa kreisi biedējot apdzinēju? Jāslēdz pagrieziens kaut pagriezties netaisās, jāblenž spogulī un kā bērnuidārznieks jāpieskata aizmugurē braucošais ņeķerpila?

solaris 15.jūlijs 2013 17:23
0 0 Atbildēt

Paklau, ja tu vai kāds cits varētu noorganizēt CP vai CSDD viedokļa ieguvi par šo situāciju, es labprāt ar tevi saderētu - kuram no mums izrādīsies taisnība. Ja tev bail riskēt, var arī uz kaut ko ne pārāk dārgu (teiksim, litru destilēta ūdens), vienkārši principa pēc.

Palaidniex 15.jūlijs 2013 17:31
0 0 Atbildēt

Manispēc

Bet kur tu to pagrieziena rādīāju ieraudzīji - prāta nepielikšu - ta s laikam destilētā ūdens blakusefekts.

CSDD un CP visgrūtāk ie pierādīt kurš pirmais un vai vispār rādīja pagrieziena rādīājus.

Un ko darīt ja vieglais auto izraisa avāriju CSN atrunātā kārtībā?

Es šajā gadījumā vēlreiz atkārtoju ka ir pārkāpts 10. CSN punkts, par potenciāli bīštāmā situācijā tomēr uzsāktu manevru.

Ja biji tik acīgs, lai pamanītu neesošo pagrieziena rādītāju (priekšā nedega, tātad mašīna nevar iziet skati un nav uz to brīdi tehniksā kārtībā), tad varbūt pamanīsi ar kādiem ātrumiem brauca transporta līdzekļi... Ja saproti ka fūra nebūt nav pirmā pie līkuma un tās ātrums krīt uz leju no 40 un tā nerāda pagriezienu, tad visai iespējams ka kāds viņāi priekšā to dara un nav īštais brīdis tagad visus lūzerus pa fikso apdzīt...

solaris 15.jūlijs 2013 17:09
0 0 Atbildēt

Ja "palaidniex" arī pēc šā video trešās sekundes RŪPĪGAS izpētīšanas turpinās spītēties, tad man jālūdz iAuto vēlreiz aicināt speciālistus, lai kāds pasaka galavārdu. Piemēram, no CP vai CSDD lai kāds izsakās.

Palaidniex 15.jūlijs 2013 17:10
0 0 Atbildēt

Pietiks ar video eksperta atbildi - vai simulācijā pagrieziena rādīāji ir vai nav ietverti.

Ja ir, tad kāpēc pagrieziena rādīājs nomirgo tikai vienu reizi, baltā krāsā un uz auto spārna, bet priekšējā lukturī - nekas... :)

PAr šo es arī gribētu dzirdēt video autora viedokli.

UUpis 15.jūlijs 2013 14:09
0 1 Atbildēt

Pēdējā rindkopa – atbalstīt…

rt 15.jūlijs 2013 14:38
1 0 Atbildēt

Nesen sanāca saruna ar vienu ekspertu, kurā nonācām pie seciājuma, ka pie mums trūkst publiski pieejama, legāla sodu reģistra. Man kā potenciālajam darba devējam interesē, cik un kādus pārkāpumus kandidāts ir izdarījis ceļu satiksmē. Protams, eksistē zvans draugam, bet gribās legālu reģistru (kaut vai par maksu) uz kā pamata atšūt potenciālo darbinieku tieši par izdarītajiem pārkāpumiem, nevis izdomāt citu iemeslu.

Līdzīgu sistēmu varētu arī nekustamo īpašumu jomā. Piemēram, potenciālais dzīvokļa pircējs var apskatīties cik un kādi izsaukumi bijuši uz doto māju.

solaris 15.jūlijs 2013 15:15
2 1 Atbildēt

Ko darīsi ar tiem, kuri gadiem ilgi vispār nav pie stūres sēdējuši, kopš ieguva tiesība (līdz ar ko nav neviens pārkāpums, bet arī neprot braukt)?

Lai nebūtu pārmērīga iejaukšanās privātumā (visa pasaule var pētīt datus par pārkāpumiem ikvienam), labāk darbinieka pārbaudes perioda laikā ar kaut kādu ieganstu vienkārši pasēdēt blakus, kad viņš kaut kur brauc, un pavērot, kā viņam tas izdodas, kādas manieres.

Palaidniex 15.jūlijs 2013 16:12
1 0 Atbildēt

šoreiz sadalu solaris viedokli. kā arī ir cilvēki, kas gadiem brauc un neko nesataisa, bet uznāk melnais periods un 3 nedēļās iekuļās 3 CSN, visi kolēģi pēc tam čalim piedāvāja izbraukt ar viņu personiskajām mašīnām ar mājienu, ka tā var to pārdot... :D

aansis 15.jūlijs 2013 17:41
1 0 Atbildēt

Interesanti, ka ir cilvēki, kam liekas, ka tikai viņu viedoklis ir pareizais - "avārījas iemesls ir reāli neapdomīgs un bīstams, lai arī likumā nosacīi atļauts, apdzīšanas manevrs, nevis pārējo nespēja pavākties nost no lidoņā trajektorijas."

Tomēr apdrošinātāji diezgan rūpīgi (lai arī reizēm tendenciozi) mēģina veikt policijas darbu - noteikt vainas sadalījuma pakāpi. Patiesībā ļoti reti ir viennozīmīgi skaidrs viens vainīgais. Šajā situācijā - tiešu CSN pārkāpumu ir izdarījis traktora vadītājs, tajā pat laikā nepieciešamo papildinājumu no avārijas situācijas līdz reālai avārijai ir devis gan neapdomīgais apdzinējs, gan arī savā ziņā fūres vadītājs. Jebkuram no trijiem bija iespēja novērst šo avāriju!

Palaidniex 15.jūlijs 2013 18:37
0 0 Atbildēt

Ticamāk situācija sekojoša, vieglā vadītājs "aizmidzis" un nevelta satiksmei pienācīgu uzmanību, pēkšņi atklāj ka fūra tuvu un vai nu strauji jābremzē, vai jādzen, laika maz - jādzen, bet tur jau sen likumīgi savu manevru ir uzsācis traktors,kurš beigās esot vienīgais vainīgais...

Ielieciet sevi šādā situācijā traktora vietā, parastā vieglajā auto. Un tad palūkosimies ko teiksiet. Traktoru jau viegli apvainot, lēns,neveikls traucēklis... Bet tam, kurš jūs neredzēja un tomēr apdzina, jūs personīgi izsniegsiet medaļu un izmaksāsiet sāpju naudu... Gribu redzēt...

aansis 15.jūlijs 2013 21:20
1 0 Atbildēt

Palaidniek, tieši tu apgalvo, ka ir tikai viens vainīgais. Vai vari apstrīdēt, ka no šīs avaārijas varēja izvairīties, ja kaut viens (!) no trijiem iesaistītajiem būtu pievērsis vairāk uzmanību satiksmei?

Es esmu braucis arī ar traktoru, kuram spoguļi ir liela sāpe - ikdienas lauku darbos tie visur ķeras un nolokās un reti ir tādi traktoristi, kas tos pirms izbraukšanas uz lielajiem ceļiem sakārto. Vai tev ir personīga pieredze ar lauksaimniecības tehniku un tās vadītājiem? Šķiet, ka ne...

Palaidniex 15.jūlijs 2013 21:33
1 0 Atbildēt

Ir gana pieredzes ar lauku tehniku. Ar visu to, ka neliekas ātrumos,nelādējās aķis un nevar lietot reizēm gaismas utt...

Šajā situācijā protams visi vainīgi izņemot snaudošu un reizē pārgalvīgo vieglā auto vadītāju! Pārliecinājāt! Vieglā auto vadītājs nevainīgs cietušais. Traktors kretīns, bet fūres vadītāju vaše vajag nošaut uz vietas, jo tas vispār ne pirksta nepakustināja, aizsedza traktoru, nepabiedēja cieglo - karoč avārijas patiesais organizators! PĀRLICINĀJĀT! Solaris, kur tev nosūtīt litru destilētā ūdens?

Palaidniex 15.jūlijs 2013 21:35
0 0 Atbildēt

Atvainojiet - maksimāli koncentrēto un sariksmei visu uzmanību pievērsošo un to teicami lasošopriekšzīmīgovieglā auto vadītāju, kurš vienīgais pieņēma likumīgu, drošu un galvenais vienīgo pareizo lēmumu - apdzīt ieši te un tieši tagad!

aansis 16.jūlijs 2013 8:32
0 0 Atbildēt

Vari paskaidrot, kā no "Jebkuram no trijiem bija iespēja novērst šo avāriju!" tev ir sanācis "Vieglā auto vadītājs nevainīgs cietušais."?

Vai ar šādu domāšanas veidu tu arī sēdi pie stūres? Ceru, ka ne...

Palaidniex 16.jūlijs 2013 9:32
0 0 Atbildēt

da nē - man tiek ieskaidrots, ka vieglais ir vismazāk vainīgsd - visiem bija jāstāv pie ratiem un nabadziņš jāpalaiž...

Viņš "taču neizraizīja" bīstamo situāciju - pie vaina ir visi pārējie - traktors, jo ilgi un rūpīgi plānojot manevru "piegrieza priekšā", fūre - vaše visa organizators un pasūtītājs - piesedza traktoru, lai tas var "nelietigi piegriezt" priekšā... :D

aansis 16.jūlijs 2013 10:18
0 0 Atbildēt

Kur tieši? Lūdzu kaut vienu citātu no mūsu diskusijas. Un lūdzu nejauc klāt neko no tā, ko tev ir teicis kāds cits, argumentējot man atbildēto! Šajā diskusijā neviens cits nav iesaistījies. Tādēļ lūdzu skaidri iztāsti, kā no maniem vārdiem var secināt, ka vieglā auto vadītājs nav ne pie kā vainīgs.

Palaidniex 16.jūlijs 2013 10:25
0 0 Atbildēt

ja neesi pamanījis, diskusija ir visai plaša.

Ok - izdalam tikai šo sadaļu, - kas tieši CSN atļauts un legāls bija jāizdara fūras vadīājam? Kā arī vai tiešām fūras vadīāja vienīgais pienākums ir blenzt spoguļos?

Es pieļauju, ka traktoram, lai glābtu situāciju bija vēlreiz jāpalūr spoguļos, vai tomēr kāds rupji nepārkāpj viņā tiesības un tikai tāpēc, lai to pārkāpēju paglābtu mo mašīnas apskādēšanas. Vieglajam savukārt nebija tiesības uz manevru, kas parauj ķēdīi ar notikumiem, kurā jau pavisam citiem dalībniekiem ir jāiesaistās vai jārīkojās, lai nenonāktu pie avārījas. Es iepriekš uzskatīju, ka problēmas cēlonis (vaina) - nepārdomāta apdzīšana nepārskatāmā situācijā. Bet nē - Izrādās vainīgākais ir traktors, jo tomēr nolēma griezties. Un tad vēl fūra. Un tad jautājums - ko tieši FŪREI jādara, lai avārija nenotiktu?

Palaidniex 16.jūlijs 2013 9:33
0 0 Atbildēt

pareizāk - ka vieglais nevis ir vismazāk vainīgs, bet ka ir nevainīgs vispār! Vīņš taču likumīgi veica apdzšanu, bet tie abi lieli sazvērnieki uzrīkoja viņām lamatas ar avāriju! ;)

BMWfans 16.jūlijs 2013 12:12
0 0 Atbildēt

Solārim taisnība

ja vieglais jau bija pretējā joslā, traktors nedrīkstēja griezties. Pagriezienu rādītāju statusam šajā brīdī nav nekādas nozīmes

Traktoram bija 2 opcijas - paņemt pa labi, lai palaistu fūri vai arī rukšu stilā apstāties pilnībā un apstādināt aiz sevis visus.

---------

P.S. es vieglā vietā tādu manevru nebūtu veicis

Palaidniex 16.jūlijs 2013 12:50
0 0 Atbildēt

Es arī nebūtu vieglā vietā gājis garām.

Interesanti gan - kā pagriezienu statusam nav nozīmes?

Ja kāds jau rāda pagriezienu, nemaz nedrīkst viņu apdzīt... NEDRĪKST!

Ja pats pārkāp šo punktu - tad prasīt, lai citi nepārkāpj - ir maigi sakot bezkaunība. Jo viņi pagriezienu rāda laicīgi, pieņēm ka viņus neviens neapdzīs, līdz ar to ir tiesīgi brīvi veikt savu manevru, vai ne tā?

aansis 16.jūlijs 2013 13:42
0 0 Atbildēt

Un kā ir tad, kad ieslēdzot labo pagriezienu, jādod ceļu tiem, kas tevi apsteidz pa labo pusi? Vajadzētu tak būt tāpat, kā tu saki - pie ieslēgta pagrieziena garām braukt aizliegts. Bet nekā CSN ir uzrakstīti tā, lai principiāli ievērojot CSN avārijas būtu uz katra soļa. Bet papildus uzmanība no jebkura šīs situācijas dalībnieka būtu varējusi novērst avāriju. Tomēr tu spītīgi turpini apgalvot, ka vis pamatā ir tikai un vienīgi burtiska CSN ievērošana.

Palaidniex 16.jūlijs 2013 14:23
0 0 Atbildēt

apsteigt pa labo pusi...

Esi lasījis CSN?

Prtiekšroka ir tam, kustās pat to joslu kuru gribi šķērsot, jo pa joslu pa labi drīkst kustēties neveicot nekādus bīštamus manevrus un + darbojas labās rokas likums.

Konkrētajā piemērā ir cita problēma - vai drīkstēa iet uz apdzīšanu vieglais, ja viņam neredzamais traktors jau ieslēdzis pagriezienu un gatavojas manevram? Vai drīkstēja sākt apdīšanu? Problēma jau sākās atrāk. Tas ka traktors piegrieza ceļu - jau ir tikai sekas.

Un tā arī neviens no gudriniekiem neatbildēja - kā fūre varēja novērst avāriju? Nu tā kādi likumīgi un droši manevri ir fūrei pieejami un vai jūs tieši tā rīkotos paši esot tajā situācijā stūrējot fūri?

aansis 16.jūlijs 2013 16:48
0 0 Atbildēt

Vai josla, kurā ietilpst velosipēds, ir josla priekš transportlīdzekļa, kas ir ieņēmis iespējami labo stāvokli uz brauktuves, lai nogrieztos pa labi? Vai velosipēds drīkst apsteigt auto, kas acīmredzami gatavojas nogriezties no savas malējās joslas? Jā - nez kādēļ drīkst.

Ko likumīgi un droši varēja darīt fūres vadītājs? Brīdināt apdzinēju, parādot kreiso pagriezienu - kā to dara lielākā daļa profesionālo vadītāju šādā situācijā. Bet šis konkrētais neparādīja... Ko principā var formulēt arī kā CSN pārkāpumu - jo ir skaidri noteikts, ka jādara viss iespējamais, lai novērstu avārijas situāciju.

Palaidniex 16.jūlijs 2013 18:12
0 0 Atbildēt

Lasam CSN, ja kāds ir uzsācis apdzīšanu, VAIRS NEDRĪKST rādīt kreiso pagriezienu!

Tagad Tu gribi panākt, lai arī Fūres vadītājs plus pie visa arī pārkāpj CSN???

Un kurā brīdī viņam tas pagriziens ir jāieslēdz? Kādas darbības jāveic lai "laikus" sāktu pārkāpt noteikumus?

Un kāds te sakars ar velosipēdista apsteigšanu pa labo pusi?

Palaidniex 16.jūlijs 2013 18:20
0 0 Atbildēt

Normāla vieglā auto vadītāja rīcība ir sekojoša... Redzam priekšā palēninās ātrums, tuvojas krusts, mazliet pavirzamies pa kreisi, ieraugam aiz fūres traktoru, kas jau sāk vākties uz ceļa vidu, saprotam, ka būs vien jāsadzēšas, atlienam atpakaļ savā joslā aiz fūres, pagaidam, kad traktors nogriežas un tad, ja ceļa apstākļi ļauj - apdzenam fūri... Cik nokavējam? 20 sekundes un esam sveikā... kas ir 20 sekundes salīdzinot ar nokavētu tikšanos, sasistu auto un braukšanu ar ko citu, kamēr to sataisa?

Bet ir indivīdi, kas esot "uzrāvužies" uz nogriezties gribošiem zapiņiem, kuriem ātruma pārākuma īpašnieki jārespektē... Skumji

BMWfans 17.jūlijs 2013 10:02
0 0 Atbildēt

Interesanti gan - kā pagriezienu statusam nav nozīmes?

Parādi man, ar kuru noteikumu punktu ir pagriezienu rādijumiem ir piešķirta kaut kāda nozīme ?

Ja kāds jau rāda pagriezienu, nemaz nedrīkst viņu apdzīt... NEDRĪKST!

Po poņatijam - nedrīkst, pēc noteikumiem - var gan. Vienīgais kritērijs ir manevrs, tobish - tā uzsākšana vai arī nē.

T.i. pēc noteikumiem, traktors MANEVRU varēja uzsākt tikai kad pārliecinājās par tā drošību. Nu nepārliecinājās, ka vieglais to jau apdzen, nu arī 100 % vainīgs

P.S. nevajg vieglo saukt par "lidoni". Visi, kas brauc arī 89,9 km/h attiecībā pret traktoru jau ir "piloti"

Anafilaktiskais šox 16.jūlijs 2013 16:49
0 0 Atbildēt

Cien. diskusijas dalībnieki!

Uzdodiet paši sev vienu vienīgu jautājumu un, galvenais (!), tā godīgi (по-честному!) uz to atbildiet: KURŠ NO TIEM DIVIEM - traktors, kurš nogriezās PA KREISI vai vieglais, kurš apdzenot brauca TAISNI, - KURŠ NO VIŅIEM RADĪJA TIEŠOS DRAUDUS CEĻU SATIKSMEI?!

aansis 16.jūlijs 2013 17:13
0 0 Atbildēt

Tas, kurš manevru uzsāka otrais - CSN skaidri nosaka gan kreisā pagrieziena, gan apdzīšanas aizliegumu, ja pirmais manevru jau ir sācis. Video šādu informāciju nesniedz. Smagā auto esamība pa visu arī pieļauj iespēju, ka abi manevru uzsāka vienlaicīgi, viens otru neredzot un tādejādi esot vienlīdz vainīgi - abi veica manevru nepārliecinoties par tā drošību.

Fakts, ka traktors nebija savlaicīgi redzams liecina arī par ko citu, kas dabā varētu izskatīties nedaudz savādāk nekā video - traktors nebija ieņēmis iespējami kreiso pozīciju savā braukšanas joslā, kas normālā situācijā liktu smagā auto vadītājam pārkārtoties iespējami pa labi, tādejādi atsedzot skatu uz traktoru.

Palaidniex 16.jūlijs 2013 19:11
0 0 Atbildēt

Traktors parasti brauc gar ceļa labo malu, lai to vieglāk apdzīt, apsteigt. tad ieslēdz pagriezienu un lēnām uzsāk pārkærtošanos pa kreisi. fūre neieņem labo pozīciju, jo paspraukties garām pa labo pusi tāpat nevarēs un sāk bremzēt līdz ar traktoru... un tad Vieglā vadītājs rupji pārkāpa 10. Un 70. CSN punktu laupot traktora vadītājam uzskatīt, ka izpildīsies 6. Un 121.2 punkts.

Nu nepārliecinājās pirms apdzīšanas vieglā vadītājs vai manevrs būs drošs. Lai nepārkāptu 121.2 punktu viņš drīkstēja apdzīt tikai fūri, jo traktoru viņš neredzēja. Ja neredzēja, bet turpināja apdzīšanu 70. CSN punkts tiek pārkāpts.

Anafilaktiskais šox 16.jūlijs 2013 18:39
1 0 Atbildēt

Skumjas, biedri, skumjas pārņem, jūsu prātojumus lasot!..

Tak` aizmirstiet jūs tos povorotņikus. Lasiet 77. punktu - "Signāla lietošana NEDOD transportlīdzekļa vadītājam PRIEKŠROKU un neatbrīvo viņu no pienākuma ievērot piesardzību." Tā bija, ir un būs vienmēr. Lasiet šo normu, kā mantru pirms miega, līdz apskaidrībai!

Kaut prožektoru ieslēdziet, - tam, kur nogriežas pa kreisi jādod ceļš apdzenošajam. Tās ir aksiomas, ābeces patiesības. Skumīgi, biedri, ka jūs tās nesaprotiet un mēģiniet meklēt apslēptu jēgu tur, kur tās nav.

Palaidniex 16.jūlijs 2013 19:00
1 1 Atbildēt

Un kas vainīgs ja ej nepārskatāmā līkumā ar pārāk lielu ātrumu?

Skaidrs ka signāla lietošana nedod priekšroku, tad svītrojam punktu no CSN, kas nosaka - apdzīt aizliegts, ja priekšā braucošais ir ieslēdzis pagriezienu!

Skaiti kā mantru šo!

Kā, ka Tavu māti, tu drīksti apdzīt to, ko neredzi???

Idomājies sevi situācijā - tuvojies krustam ar piekabi, spogulī tikai fūra, kas Tevi apdzīt netaisās, ieslēdz pagriezienu (vairs TEVI NEVIENS NSDRĪKST APDZĪT - CSN 121.2), sabremzējies un gatavojies manevram un tad:

a) Tev pavelk garām vien idiots taurēdams?

b) esi jau paguvis uzsāk griešanos un Tavam auto nones purnu, ilien salonā vai nones piekabi;

c) viens ieliek grāvī lai netrāpītu Tev.

Kādas tavas pārdomas par manevra veicēju?

Manevra veicējam 121.2 punktu iznāk ievērot tikai pret fūru, uz Tevi jau vairs viņš, to neievēro, jo pat Tevi necenšas ieraudzīt.

Iesaku pašiem pabūt kreisā pagrieziena veicēja vietā, kad tādi kā jūs- ar pilnu muti "taisnības" liks jums sænā.

Anafilaktiskais šox 16.jūlijs 2013 19:52
0 0 Atbildēt

Pārliecinies par drošību kā māki, kā proti, varbūt, nenogriezies, bet, ja nogriezies - palaid apdzenošo!

Ceļu satiksme ir nežēlīga vide un nereti ļoti ciniska. Nu, ko lai padara - "lielais sports" IR nežēlīgs, zēni un meitenes! :]

Palaidniex 16.jūlijs 2013 20:01
0 0 Atbildēt

Iela un koplietošanas satiksme, nav sports!

Moš tomēr nevajag lekt uz galvas nezināmā peldvietā, lai seklajam tilpnes dibenam nav pēkšņi jāpadziļinās.

Tu toč laidīsi un mēģināsi saskatīt jebkuru neznokurienes uzradušos apdzinēju kuram pajāt uz Tevi un vēl uzsitīsi pa plecu, neskatoties uz to ka jau savlaicīgi esi signalizējis par savu manevru? Čalim kuram dēļ nevēlēšanās pārliecināties par sava manevra atbilstību noteikumiem ukaut kur iedegās vairāk kā tev un kuram ir pie vienas vietas, ka gribi nogriezties un par to laicīgi signalizē?

Anafilaktiskais šox 16.jūlijs 2013 20:55
0 0 Atbildēt

"Lielais sports", tā bija alegorija ;]

Palaidniex 16.jūlijs 2013 21:04
0 0 Atbildēt

Un kāpēc gan, lidotājiem te visiem jāklanās?

Kāpēc tāpat kā dēļ motociklistiem visiem esot divreiz jālūr spogulī?

solaris 16.jūlijs 2013 23:44
0 0 Atbildēt

Dēļ tā, ka tu tā esi iestrēdzis uz šo situāciju, šķiet, ka tev ir kaut kādi emocionāli pārdzīvojumi tieši tādā sakarā. Izskatās, ka tev vajag runāt ar psihologu. Pavisam nopietni, neapvainojies.

Palaidniex 17.jūlijs 2013 6:57
0 0 Atbildēt

Uzliec uz sava auto milzu plakātu - redzot, ka es gribu griezties pa kreisi, vai arī mani nemaz neredzot, obligāti mani apdzeniet krustojumā... ;)

ako 17.jūlijs 2013 9:40
7 1 Atbildēt

Šīs ir situācijas, kad vainīgi ir abi - abi veica manevru, nepārliecinoties par satiksmes drošību (CSN 70.). Taču nevainīgs izrādīsies tas, kurš sapiķos vai būs labākās attiecībās ar ekspertu vai policistu. Redz, ja multenītē būtu uztaisīts, ka pa kreisi grieza Lexus, bet dzina žigulītis, tad visi kā viens mestos virsū vājākajam - žigulīša šoferim. Šeit arī - vietējais traktorists Ješka būs pataisīts par vainīgu, lai arī CSN paredz arī "lidoņa" vainu.

Savulaik lasīju poļu rallista grāmatu Drošs ātrums - kur viņš rakstīja par ieteikumiem drošai braukšanai. Viņa uzstādījums bija, ka tieši apdzinējs ir atbildīgs par visa apdzīšanas manevra drošību, jo viņš taču to veic - gan par tā veikšanu pēc iespējas īsākā laikā, gan par piemērotu apdzīšanas trajektoriju, gan par pārliecināšanos, kādi tr-ta līdzekļi tiek apdzīti. Tāpēc es negribētu šoreiz piekrist ekspertiem - vaina ir vismaz abpusēja un tas arī izriet no CSN.

Palaidniex 17.jūlijs 2013 10:50
0 1 Atbildēt

ļoti pat sadalu viedokli, īt īpaši pirmo rindkopu

kā arī Zasadas viedokli, ka ja apdzen, tad pie visām ķibelēm pats vien esi vainīgs!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Guandžou motoršovs – 1100 jauni modeļi, 78 pasaules pirmizrādes 4

Ķīnā darbu sācis Guandžou motoršovs, kas piedāvā 1172 jaunu transportlīdzekļu, no kuriem 512 pārstāv new energy vehicles (NEVs) sektoru. Lasīt vairāk

 

Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO) 73

Volvo vadītājs vēlreiz pierāda sen zināmo patiesību, ka riskējot un agresīvi braucot nekāds lielais ieguvums (šajā gadījumā tas līdzinājās nullei) nav iespējams. Lasīt vairāk

 

Superauto vai banāns - ko šodien nosolīja par 6,2 miljoniem dolāru 7

Par 6,2 miljoniem dolāru varētu daudz ko nopirkt, piemēram, jaunāko Bugatti superauto Bugatti Tourbillon un vēl krietni pāri paliktu, taču var nopirkt arī banānu, kas ar līmlenti piestiprināts pie sienas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti