Policija soda par dzeltenā signāla neievērošanu, vai pamatoti (+ FOTO) 54

iAuto | 17.maijs 2020 6:27

Kāds autovadītājs, kurš saņēmis 30 eiro sodu par dzeltenā signāla neievērošanu, uzskata, ka sodīts nepamatoti.

Policija vadītāju sodījusi pamatojoties uz Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) 45.2. punktu, kur teikts, ka dzeltens signāls aizliedz kustību, izņemot šo noteikumu 54. punktā minētos gadījumus, un brīdina par gaidāmo signālu maiņu.

Sodītā autovadītāja atsūtītais protokols Foto: iAuto.lv

Bet autovadītājs atgādina par 54. puntu, kas nosaka, ka iedegoties dzeltenajam signālam vai brīdī, kad satiksmes regulētājs paceļ roku augšā, transportlīdzekļa vadītājs transportlīdzekli šo noteikumu 53. punktā minētajās vietās var apturēt, tikai strauji bremzējot, šā transport­līdzekļa vadītājs drīkst ceļu turpināt, neapturot transportlīdzekli. Gājējiem, kuri šajā brīdī atrodas uz brauktuves, jāpabeidz to šķērsot vai jāapstājas uz "drošības saliņas".

Kā jūs vērtējat šāda CSN punkta piemērošanu?

 
Visi komentāri
 
juris 17.maijs 2020 7:50
6 3 Atbildēt

Nūjai taču divi gali ,tāpat ar šo likumu katreiz var skatīt katram no savas puses

felix65 17.maijs 2020 7:54
15 4 Atbildēt

Man parasti jāapstājas strauji bremzējot, tāpēc nebremzēju.

gunbox 18.maijs 2020 16:03
0 0 Atbildēt

A tevi vāg profilakses pēc pie katra luksafora sodīt, lai neskrietu uz 100 pa pilsētu.

Jānis 17.maijs 2020 8:29
35 4 Atbildēt

Sodīts nepamatoti,auto pie dzeltenās jau atrodas krustojumā....

Andris 17.maijs 2020 8:48
1 0 Atbildēt

Divos gadījumos drīkst - ja, iebraucot krustojumā, bija zaļais un - ja iedegoties zaļajam, pie ātruma 50km/h atradās tuvāk krustojumam par 25m

anonimikis 17.maijs 2020 9:25
0 4 Atbildēt

Sauss asfalts, bremzēšanas ceļš 14m.

Palaidniex 17.maijs 2020 20:42
1 0 Atbildēt

Reakcijas laiks 1 sekunde - jau atliek 11 metri...

no 50 nolikt mierā 11 metros uz Saūda asfalta visticamāk ka var, bet tad tā būs tā vernona piedauktā straujā bremzēšana.

scope 17.maijs 2020 8:52
1 0 Atbildēt

Interesanti.

Diez šis būtu ar to multifunkcionālo busiņu fiksēts?

Ja tā, tad varbūt ir arī video, kur no 0 km/h taksis sāka savu dzelteno braucienu, un par to tas sods.

Brīvības ielā ir palaists pilots, kas fiksē sarkano, bet tur kamera ķer tos, kas jau pie sarkanā ir aiz stoplīnijas.

kursors.lv/2020/03/25/lm...as-parkapejus/

Ģirts 17.maijs 2020 9:07
1 0 Atbildēt

Mans, 32 gadus vecais, perfekti atjaunotais Golf II strauji bremzējot pie dzeltenā, nekādi negribētu saņemt dunku pakaļā, labāk samaksāt sodu.

Vernons 17.maijs 2020 9:23
17 24 Atbildēt

Vērtēju negatīvi! Tas ir policijas bandītisms! 90-tajos gados viņi mīlēja šo spēlīti, bet aplauzām tūlīt pat. Šis ir tāds pats gadījums.

scope 17.maijs 2020 9:38
7 2 Atbildēt

Izņemot, ja uzsāka startu no nulles pie jau degoša dzeltenā.

Ja ir šāds video, tad viss bumbās, tikai pēc bildes gan ļoti diskutabla situācija.

Michux 17.maijs 2020 9:43
1 0 Atbildēt

Ja būtu starts pie dzeltenā, tad degtu abas gaismas gan dzeltenā, gan sarkanā.

Vernons 17.maijs 2020 9:54
0 0 Atbildēt

Tajā krustā sarkanais visos virzienos deg trīs sekundes!

Michux 17.maijs 2020 10:08
2 0 Atbildēt

Nedaudz neiebraucu, kāds sakars ir 3sec ar to, ka pirms zaļās gaismas deg gan sarkainais, gan dzeltenais?

Vernons 17.maijs 2020 9:53
3 0 Atbildēt

Pat pie zaļā nav brīv uzsākt kustību, ja krustojums ir aizņemts!

:-) 19.maijs 2020 12:23
0 0 Atbildēt

Te var piekrist, bet kāpēc "otrajam" ir jāpilda csn prasības, ja "pirmais", jeb priekšā esošais tās nepilda! Tas nav juutājums.

kule 17.maijs 2020 12:52
0 0 Atbildēt

Nu ko tu irs vecais! 90. gados visur pirms dzeltenā bija mirgojošais zaļais signāls vēl. Un, ja tu tad mauci pa dzelteno, tad tas jau bija nopietns pārkāpums par ko ir jādrāž!

WALA 17.maijs 2020 13:25
2 1 Atbildēt

Mirgojošs zaļais nekad neviens satiksmes noteikumos vai.likumos nebija aprakstīts, tā kā oficiāli tas pats zaļais vien bija, un nekas , absolūti NEKAS īpašs tādēļ nebija jādara. Un tie kas pie 10 metri līdz krustām pie dzeltenā nebremzē - pareizi dara ! Par gadījumu ar nogriešanas, nesen šķiet ASV viens inženieris pierādīja, ka dzeltenā ilgums un attiecīgi sodi tiek rēķināti nepareizi un par sliktu vadītājiem, līdz ar ko tā nav satiksmes drošība bet naudas kāšana !

Kule 17.maijs 2020 13:49
3 0 Atbildēt

Normāli cilvēki ieraugot zaļo mirgojošo saprata, ka tūlīt sekos dzeltenais un tamdēļ sāka bremzēt. Un tādu pārskrējēju pa dzelteno nebija. Vai to bija daudz daudz mazāk nekā ir tagad.

WALA 17.maijs 2020 14:20
2 2 Atbildēt

Luksofora signāli ir tam lai padarītu satiksmi drošāku, nevis tam lai būtu vai nebūtu pārskrējēji pie dzeltenā - dzeltenais ir "TAS brīdinājuma" signāls pēc kā jāorientējas, un nekur visā pasaulē tas problēmas nevienam nav radījis ! Tāpat uzskatu ka ja kravas auto velk maksimāli smagu kravu, ka ir pat ok ka jamais iet pāri jau praktiski pie sarkanā, pieņemot ka priekšā neviens netraucē.

Rr19 17.maijs 2020 14:47
1 0 Atbildēt

Normāli bremzēja, nenormāli spieda gāzi, tāpēc arī nolikvidēja zaļos mirgojošos.

reku 17.maijs 2020 20:43
2 0 Atbildēt

Vispār luksofori Latvijā slēdzas ļoti atšķirīgi,citur tik ātri kā krievu kasešu magnetafona atvēršanas mechanisms. Ja pie dzeltenā aiziet tas nekādi neko neapdraud jo pretējiem vēl deg sarkans.Rupjš pārkāpums ir uzsākt pie dzeltenā,tas gan.

Rr19 18.maijs 2020 9:16
0 0 Atbildēt

Tallinā vēl savādāk.

Kanibaals 19.maijs 2020 8:33
0 0 Atbildēt

90. neko tu tur nevarēji aplauzt, tas bija tavs teiktais pret nekļūdīgo poliču teikto. Bez VHS nekā nepierādīsi. Tiesa 2000. vēl bija gadījumi kad šo 54 tā arī interpreteja un rakstīja protokolā ka pie aizliedzošā braucis.

anoagask 17.maijs 2020 9:38
6 1 Atbildēt

Lai autors pārsūdz, pārfilmē CP video un ieliek šeit. No foto neko nevar saprast.

Ja CP būtu uztaisījuši naudas mašīnu un fotografētu visus, kas iebrauc krustojumā pie dzeltenā, sen jau būtu skandāls. Mana versija - taksists-džigits, kas čīkst internetos, kad pieķerts. Sods BTW reāli smieklīgs - par čurāšanu parkā 300, par dzīvību apdraudošu braukšanu 30.

Neesmu saskāries ar CP patvaļu ne pats, ne paziņu lokā. Toties braukšanu uz sarkanā rīgā var ik pa 15-30min vismaz novērot. Un taksisti īpaši negrib bremzēt.

Vernons 17.maijs 2020 10:14
4 10 Atbildēt

Krustojums Vienības gatve ar Ulmaņa gatvi būtu kontrolējams, jo tie kas brauc Jelgavas virzienā, pie sarkanā apzog tos kam būtu veicams kreisais pagrieziens uz Jūrmalu! Tur tā ir izplatīta sērga.

Hmm 17.maijs 2020 10:38
4 0 Atbildēt

Pamēģini tajā krustojumā pagriezties uz Jelgavu! - tur labi, ja trīs, četras mašīnas pagūst izbraukt - signāla maiņa un stāvi atkal. Es arī braucu iekšā krustojumā un pabeidzu zem sarkanā, citādi nemaz nevar

John 18.maijs 2020 1:03
4 0 Atbildēt

Uz Jelgavu tai krustā nevajag vispār griezties, ir vairāki citi sakarīgāki maršruti

Kanibaals 19.maijs 2020 8:36
0 0 Atbildēt

Palasiet CSN, tad nebūs jārunā par sērgām kur to nav.

hartijs 17.maijs 2020 11:06
2 1 Atbildēt

40 metri pirms krustojuma iedegas dzeltenais jāsāk bremzēšana. Tā ir droša. Bet ja 20, tad strauja bremzēšana var radīt avāriju. Atliek spiest grīdā un raut pāri, to var paspēt.

Man tā ir bijis ne reizi vien.

Un ja ,,Fūra,, aizmugurē, pamēģini strauji nobremzēt!Oq5A

Kule 17.maijs 2020 12:48
0 1 Atbildēt

Rīgā brauc pa sarkano katrs 5-tais auto. Neredzu ka kāds sodītu.

Rr19 17.maijs 2020 13:42
3 0 Atbildēt

Kā tu vari redzēt, ja "apsveikumi" pienāk pa pastu, ir jau daudzi saņēmuši, ne jau visi sūdzās iAuto, vienkārši vēro, vai tuvumā nav pelēks busiņš 1983.

Kule 17.maijs 2020 14:04
0 0 Atbildēt

Man kaimiņš, taksists, jau nrz cik gadus brauc kā grib, stāv kur grib, dzeltenais tas viņam braukšanas norma, velk arī pa sarkano ja vajag. Paris reizes tik paņaudeja, ka dabujis fotoradara bildi. Tad ari viss. Ja būtu sodīts, tā nebrauktu.

Kanibaals 19.maijs 2020 8:38
0 0 Atbildēt

GC1984

JurisKreicbergs 17.maijs 2020 14:44
5 3 Atbildēt

Es kaut ko neredzu, kaut kas nav atstāstīts, jeb soda izrakstītājam nav sajēgas ko dara? Iebraukt krustojumā, kad deg dzeltenais, ir ikdienišķi, normāli un pareizi, atbilstoši CSN, ja vien izpildās 54.p. Tieši strauja bremzēšana būtu CSN pārkāpums.

Pļurkt 17.maijs 2020 16:05
0 6 Atbildēt

Kā jūs vērtējat šāda CSN punkta piemērošanu?

----------------------

Te nav kam prasīt kaut kādu vērtēšanu, jo ir nolasījušies sūkātāji (tikai ar dažiem izņēmumiem), kam no CSN nav nekādas sajēgas! Šiem pašiem sūkātājiem, tā pat kā tiem kas izrakstīja to protokolu CS noteikumos eksistē tikai "derīgie" izrāvumi. Citiem vārdiem sakot lasa nevis visa punkta jēgu, bet tikai to tā punkta daļu, kura konkrētā brīdī viņam ir izdevīga!!!

Pļurkt 17.maijs 2020 16:15
3 3 Atbildēt

Dzeltenais aizliedz kustību.... nevis vienmēr un jebkad! Ir izņēmumi, kas caur atsauci ir NEATŅEMAMA šī 45.2. punkta sastāvdaļa. Vienīgi čaļi izrakstot protokolu to metodiski negribēja saskatīt! Kā tad savādāk strādātu šī jaunatklātā naudas izspiešanas mašīna!

---------------

Vēl jau ir vesels bars kas neko nejēdz no CSN pamatjēdzienu līmenī!!!

Tā bremzēšanas ceļš no 50 km/st uz sausa asfalta ir ap 14 metri, BET APSTĀŠANĀS ceļš NORMĀLAM vadītājam (kas nav Šūmahers), ar vidējām riepām, ar auto tehniskā kārtībā ir kā reiz tie 25 metri!!

++++

Respektīvi, ja auto vadītājs, neguļot un nebakstot telefonu, ieraudzīja ka iedegas dzeltenais, un ja līdz stoplīnijai vai krustojumam ir mazāk kā 25, tad viņš nemaz nav spējīgs apstāties neibraucot krustojuma robežās, un tieši tāpēc nav jābremzē un nav jāstājas.

===============

Tas ir tieši tas ko saka NEPAMATOTI sodītais.

Sniedziet tiesā, lai atceļ sodu un pie reizes pieprasiet visu iztērēto līdzekļu un zaudējumu atlīdzināšanu, klāt pielietkot kompensāciju par morālo kaitējumu!!!

ŠITĀDI SŪKĀTĀJI IR JĀIZMĀCA!

dubis 17.maijs 2020 20:28
4 0 Atbildēt

Hei gudrīt, piemirsi gadījumu, kad čalis stāvēja pie stoplīnijas, jo krustojums aizņemts un uzsāka braukšanu pie dzeltenā signāla, jo tikai tad krustojums atbrīvojās un bija iespējams aizbraukt tālāk par stoplīniju. Vai tā bija? Nu te jau sodītajam jāprasa videoieraksts no poličiem, bet, ja šādu sodu atsūtīja, visticamāk arī notikās augstāk aprakstītā situācija.

Pļurkt 17.maijs 2020 20:41
0 3 Atbildēt

Ilgi domāji ko iedirst??

dubis 17.maijs 2020 22:10
2 0 Atbildēt

Ilgi domāji ko atbildēt?!

650 17.maijs 2020 22:35
0 0 Atbildēt

Pilnīgi bezjēdzīgs protesta veids, ja šādi izteikts bez jebkāda personīgā video/argumenta.

Taisnīb sakot,krustojuma aizpildījums un transporta izvietojums šoreiz nerada iespaidu, ka veiksmīgam "neiebraukšanas" procesam te būtu bijusi jāpielieto kāda paranormāli extrēma reakcija pie liela ātruma.

Bet lohiebiedēšanas stratēģijai noderīgi.Jo neviens lohs nedrīkst zināt, kurā momentā,kādā veidā un tieši par ko viņu "pieķers".Līdzīgi kā fotoradara darbības attālums, šis te aizlieguma signāla piefiksēšanas algoritms nav publiski izpaužams.Tas ir l-valstisks Noslēpums.

Vernons 18.maijs 2020 9:41
1 0 Atbildēt

Kuldīgā ceļa remonta dēļ uzlikts ķieģelis! Autobuss iet zem ķieģeļa, pa maršrutu. Mazliet tālāk stāv policija un aptur autobusu. Kāpēc Tu brauc zem ķieģeļi? Braucu pa maršrutu! 5 minūtēs ceļu policija apguva CSN!

Man zināmi 3 gadījumi, kad ceļu policija aptur autobusu, kad tas iet 90 km/h. Ar jautājumu, kāpēc brauc 90, ja Tev atļautais 80!

reku 18.maijs 2020 18:55
0 0 Atbildēt

Atvainojiet piedodiet,bet man liekas ka uz CP lielākoties strādāt iet ne sevišķi gudrākie cilvji,tādi kuri skolā knapi izvilka uz atzīmi 3.Jā izvēle jau arī tādiem nav liela vai nu maxima vai CP.

Bradypus 18.maijs 2020 9:54
0 5 Atbildēt

Bildē redzu, ka cilvēks ir iebraucis neregulējamā krustojumā, kur luksoforos mirgo dzeltenā gaisma. Tik daudz ir iespējams secināt no bildes.

Ja ir bijis savādāk, tad runa ir par CP vizuāli novēroto un sods ir uzlikts pamatojoties uz CP darbinieka liecību, nevis fiksējot ar tehniskiem līdzekļiem. Tātad principā protokols satur safabricētu informāciju un netakarīgi no tā vai vadītājs ir pelnījis sodu par CSN pārkāpumu, CP aprindās pienāktos krimināllieta par diensta pienākumu ļaunprātīgu izmantošanu un pierādījumu viltošanu.

Vernons 18.maijs 2020 10:04
3 8 Atbildēt

Tu taču esi "trakāks" par mani! Bet doma ir pareiza. Rietumos spēka struktūrām regulāri "sit pa nagiem" un tādēļ viņi ir zinoši, labi atalgoti, bez kliedzošas nepieciešamības neiejaucas.

Bradypus 18.maijs 2020 10:24
0 0 Atbildēt

Muļķības par tiem "rietumiem" - iejaucas, melo un safabricē lietas vēl labāk par mūsējiem.

Piemēram: www.youtube.com/watch?v=ilR9bBf6uRQ

Bradypus 18.maijs 2020 10:31
0 0 Atbildēt
Bradypus 18.maijs 2020 10:42
0 0 Atbildēt
Roberto 18.maijs 2020 10:29
4 0 Atbildēt

Interesanti, kā pēc bildes var noteikt, ka tur ir mirgojošs signāls

Bradypus 18.maijs 2020 10:43
0 5 Atbildēt

Un kā var noteikt, ka nav? Tikai, pamatojoties uz policista liecību. Un tā NAV pārkāpuma fiksēšana ar tehniskiem līdzekļiem! Ir liela atšķirība, ne velti likumos ir noteikta ievērojamas procesuālās atšķirības abiem gadījumiem.

650 18.maijs 2020 14:09
2 0 Atbildēt

Ar ŠO vajadzēja savulaik sākt vispār visu to pasākumu.Bet iesākts tika ar ļauno sminu, ka nu ta "tagad" dators izķers visus bandītus.Lohi paši tam piekrita,neiedziļinoties niansēs.

Viens foto nepierāda praktiski neko.Jo metru aiz līnijas piefiksēts auto varēja iebraukt krustojumā pilnīgi nevainīgos apstākļos.Vai dzeltenais varēja iedgties, kad auto bija 2m pirms līnijas un nobremzēt vairs nav iepējams ne no 15km/h.Nav iespējams konstatēt,kādā pozīcijā auto atradās, brīdī kad atļaujošais signāls strauji nomainījās uz aizliedzošo.Jo NAV ticama skaidrojuma par šo te fiksācijas kameru darbības principu.Dators neparedz nekādu ne cilvēciski/individuālu pieeju.

Šeit bija vairākas diskusijas,reiz pat piesaucu kkādas krievijas pilsētas pieredzi- kur vietējie bija sākuši "protestēt", kad izrādījies, ka idejas autori viņus tagad jaas par katriem pārkāptajiem 16cm.Jo, attiecībā uz Lohiem, nevienam nav neko ne tehniski jāpaskaidro ne tiesiski jāpierāda- viņiem vnk jānosūta maksājums.

Kanibaals 19.maijs 2020 8:45
0 0 Atbildēt

Tas foto ir protokolam, lai dodas pārsūdzēt un būs arī video. iAuto pavilkās uz lētu provokāciju, neredzot pilnu ainu.

Ka tik nesanāk tam kurš ar putniem galvā sāka skaidrot, ka pie Liepkalniem Pļaviņās neesot bijis un foto esot fotošopēts līdz šo atsēdināja CSDD uzrādot video no kameras.

RoboSapiens 18.maijs 2020 22:55
0 1 Atbildēt

Nosapņoju, ka, ja šādas lietas fiksē TAS buss ar kamerām, tad praktiski vienmēr ir sods. Un neskatās tur neviens, ka nav, piemēram, brīdinoošs mirgojošais zaļais pirms tam. Ja strauji bremzēt, izraisot avārijas situāciju vai avāriju, atkal b;usi vain;īgs..... vienvārdsakot LV patvaļa...

Kārlis 20.maijs 2020 8:04
0 0 Atbildēt

CSDD pat teorijas jautājumos ir šādi pat situācija, brauc auto ar 50kmh, un 15m pirms krustojuma,ja nemaldos, ja deg dzeltenais, var braukt

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši četri cilvēki (+ VIDEO)

Aizvadītā diennakts bijusi traģiska uz Latvijas autoceļiem. Ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši četri cilvēki, bet cietuši vēl 18. Lasīt vairāk

 

Autobusa un vieglās automašīnas sadursmē uz Liepājas-Rucavas šosejas cietuši kopumā deviņi cilvēki 6

Uz Liepājas-Rucavas šosejas pie pagrieziena uz Jūrmalciemu šodien notikušajā autobusa un vieglās automašīnas cietuši deviņi cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policijā (VP). Lasīt vairāk

 

Aizvadītā diennakts bijusi traģiska - avārijās gājuši bojā četri cilvēki 10

Pagājušajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši četri cilvēki, bet cietuši vēl 18, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Elektroauto uzturēt ir lētāk vai dārgāk par "dīzeli"? (+VIDEO) 39

Cik ilgi kalpos elektromobiļa baterija? Vai to vispār var saremontēt un vai tiešām elektromobiļa apkope ir trīsreiz lētāka nekā dīzelim? Uz šiem un citiem jautājumiem TV Auto ziņām piekrita atbildēt speciālisti, kam elektromobiļu tehnoloģijas, uzturēšana un remonts ir ikdiena. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti