Krapsis uzskata, ka traģiskā situācija uz ceļiem neļaus sasniegt mērķi par bojāgājušo skaita būtisku samazināšanu līdz 2020.gadam 37

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 31.decembris 2018 8:09

Provizoriskie rādītāji liecina, ka aizvadītajā gadā satiksmes negadījumos gājuši bojā ap 150 cilvēki un šāda bilance, visticamāk, neļaus sasniegt valsts izvirzīto mērķi par bojāgājušo skaita būtisku samazināšanu līdz 2020.gadam, aģentūrai LETA atzina Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

VP informācija liecina, ka aizvadītajā gadā līdz 27.decembrim reģistrēti 20 160 satiksmes negadījumi. Negadījumos cietuši 3 827 cilvēki, bet dzīvību zaudējuši 147 cilvēki. 2017.gadā identiskā laika posmā reģistrētas 20 755 avārijas, cietuši 4 806 satiksmes dalībnieki, bet bojāgājuši 133 cilvēki.

Krapsis skaidroja, ka minētajos rādītājos iespējamas nelielas korekcijas, jo katru gadu ekspertīzēs apstiprinās, ka cilvēks miris vēl pirms iekļūšanas satiksmes negadījumā vai arī pirms kāda laika avārijās cietušais tomēr slimnīcā no gūtajām traumām vēlāk nomiris. "Katrā ziņā bojāgājušo skaits noteikti būs par aptuveni 10% lielāks, salīdzinot ar 2017.gadu, un tas, protams, nav rezultāts, ko gaidījām," norādīja Krapsis.

Iemesli sliktajiem satiksmes drošības rādītājiem ir jau iepriekš vairākkārt publiski minētie, proti, ceļu policistu trūkums, neatbilstoša ceļu infrastruktūra un satiksmes dalībnieku nihilistiskā attieksme pret noteikumu ievērošanu.

Lai arī uz ceļiem darbojas 100 stacionārie un 12 pārvietojamie fotoradari, Krapsis norādīja, ka ar tehniskajiem kontroles līdzekļiem ir par maz, lai kardināli mainītu satiksmes drošību labvēlīgā virzienā. Stacionāro fotoradaru atrašanās vietās ir samazinājies braukšanas ātrums, taču daudzi autovadītāji pēc radara darbības zonas šķērsošanas turpina pārkāpt ātrumu. Arī pārvietojamo radaru aptuvenās atrašanās vietas autovadītāji spējuši laikus konstatēt, piemēram, izmantojot tiešsaistes navigācijas lietotni "Waze".

Lai arī Iekšlietu ministrijā pastāv plāns par vēl 100 stacionāro radaru izvietošanu, Krapsis uzsvēra, ka šim mērķim vēl ir jāatrod finansējums un jāorganizē iepirkums, līdz ar to šie pasākumi netiks īstenoti "vienas dienas laikā". Tāpat Latvijā, salīdzinot ar turīgākām Eiropas valstīm, netiek pietiekamā daudzumā realizēti moderni ceļu infrastruktūras projekti.

Krapsis vērsa uzmanību, ka, pieaugot labklājības līmenim, Latvijā palielinājies reģistrēto transportlīdzekļu skaits, pat neskatoties uz sliktajiem demogrāfijas rādītājiem. "Tas nozīmē, ka satiksme nepaliek mazāka, bet tieši otrādi - tā kļūst intensīvāka," norādīja Krapsis.

Krapsis atgādināja, ka visas ES dalībvalstis, tostarp Latvija, ir apņēmusies līdz 2020.gadam salīdzinājumā ar 2010.gadu uz pusi samazināt avārijās bojāgājušo skaitu. 2010.gadā Latvijā avārijās bija 218 bojāgājušie.

"Ja vēlamies sasniegt minēto mērķi par 2020.gadu, tad 2019.gadā satiksmes dalībnieku apziņas un attieksmes maiņai ir jābūt ļoti kardinālai. Es šaubos, vai spēsim šo mērķi sasniegt, ņemot vērā, ka policijas rindas diez vai tiks ātri aizpildītas, ceļu infrastruktūras projekti nebūs pietiekamā daudzumā un tehniskie kontroles līdzekļi vēl nebūs sagādāti pietiekamā daudzumā," uzsvēra Krapsis.
 

 
Visi komentāri
 
Chankaishi 31.decembris 2018 8:29
23 5 Atbildēt

Runaajot par iemesliem, noteikti pirmajaa vietaa jaaliek brauceeju nihilistiskaa attieksme pret celju noteikumiem, pat ne tas, bet gan savu braukshanas prasmju paarveerteeshana. Ne jau liels aatrums rada avaarijas situaacuijas, bet gan nespeeja prognozeet un izprast mainiigaas situaacijas uz celja. Celju policistu skaita palielinaashana, veel vairaak radaru - tas neko neliidzees.

k442 31.decembris 2018 13:00
5 0 Atbildēt

Piekrītu par visiem 100%!

Diemžēl pie nelaimju skaita iemesliem jāpiemin arī "nešoferu" attieksme - atrašanās neapgaismotās vietās uz ceļiem "neredzamā" tērpā (gan gājēji, gan pedāļminēji), tāpat arī brauktuvju šķērsošana, nepārliecinoties par drošību...

Kas attiecas uz šoferiem, tad jā, pamatā negadījumus veicina nespēja prognozēt situāciju uz ceļa dažus gājienus uz priekšu, vēl būtu jāpiemin telefonzombiju sērga, tāpat arī varētu būt pazeminājies kopējais vadīšanas iemaņu līmenis, daudziem stūrētājiem paļaujoties uz dažādām modernajām drošības palīgsistēmām, kuras, protams, palīdz, taču nav stiprākas par fizikas likumiem...

viencexperc 1.janvāris 2019 9:35
17 10 Atbildēt

Sen esmu teicis, ka Latvijā jāsamazina atļautais braukšanas ātrums - 50 vietā - 40, bet 90 vietā - 80. Ziemas periodā, var uzlikt - 70. Tad nosisties varbūtība strauji saruks.

Bet cilvēki izlasot manu komentāru uzreiz teiks - nē!!! Es taču māku braukt pat uz 120. Ar ātrumu nav nekāda sakara.

Lūk, kā reiz, galvenais nihilisma piemērs.

Sakiet ko gribat, bet galvenie smagie avāriju iemesli saistīti AR ATRUMA pārsniegšanu vai droša ātruma neivērošanu.

kaarlisk 1.janvāris 2019 10:37
17 7 Atbildēt

Turklāt 90 vietā 80 atrisinās idiotismu ka jāapdzen smagos kuri brauc 10 starpību (ievērojot CSN tam vajag puskilometru ceļa + kilometru redzamības!).

torkjis 1.janvāris 2019 15:42
2 7 Atbildēt

Sūdīgi Tev ar matemātiku un likumdošanu.

Freijers 2.janvāris 2019 9:55
2 0 Atbildēt

Labāk uzreiz visur 30, varēs pat lielākais losis nobremzēt 1 km pirms šķēršļa....Patīk vilkties, velcies, liec citiem mieru experc hrenovijs atradies !

Vasilijspetrovichs 2.janvāris 2019 10:54
4 1 Atbildēt

Pirms skaļi paziņot par jebkādiem ātruma samazinājumiem, padomāsim kas vispār ir ceļi un nafig tie ir domāti?

Vēl tālajos 19.gs. 30-mitajos gados, kad atklāja pirmo autobāni Vācijā tam paralēli atklājās būtisks blakus efekts - autobāņa piegulošās teritorijas ekonomiskais uzplaukums! Kura pamatā bija ātras kravas un cilvēku pārvietošanās iespējas.

Tātad jebkurš lēmums samazināt ātrumu ir tiešs kaitējums ekonomikas attīstībai un jo vairāk samazināsim ātrumu, jo vairāk ekonomiku bremzēsim...

Un jāatrod bilance starp drošību un ekonomisko attīstību, ja kāds var atļauties savā brīvdienā braukt uz 30 visu šosejas garumu, lai tikai nekas nenotiktu, tad daudzus citus, tas nogalinās ekonomiskā ziņā, jo jebko un jebkur aizsūtīt būs dārgi un neizdevīgi un ļoti ļoti lēni... Vai esat gatavi savu preci no Internet veikala gaidīt mēnesi?

Var jau kliegt un plēst kreklu uz krūtīm, par autovadītājiem idiotiem, taču Saldū uzbūvējam krustojumu, kas statistisku tikai pasliktina... tad kurā vietā ir tie idioti?

eidis 2.janvāris 2019 14:33
0 0 Atbildēt

Tā arī ir. UK uz krīzes gadiem atļauto ātrumu palilināja. Tas palīdz ekonomikai

Pļurkt 31.decembris 2018 9:44
2 0 Atbildēt

Kur problēma?? Cik var rakstīt vienu un to pašu??

Katram auto priekšā gājēju ar tauri, lai tas brīdina apkārtējos par NĀVES briesmu tuvošanos un būs paaugstinātās piecgades saistības izpildītas jau pirmajā gadā!!

Pļurkt 31.decembris 2018 12:56
2 1 Atbildēt

2. Vai arī ceļi kā tādi ir jālikvidē!

Nav ceļu nav ceļu satiksmes negadījumu!!!

eseris 31.decembris 2018 10:37
5 0 Atbildēt

Sākas čīkstēšana .... pēc palielināta finansu budžeta vai bijušās neizdarības attaisnošana ?!

Eriks 31.decembris 2018 11:02
11 9 Atbildēt

Labaak buutu naudu ieguldijusi celu ifrastrukturaa nevis radaros! Lauku celi vispar briesmiigi un bistami celi, Ne velti cilveeki no laukiem aizbrauc.

Pļurkt 31.decembris 2018 12:55
7 0 Atbildēt

Tādu ceļu remontu kādu uztaisīja ģerevņā pie manu darbinieku mājām labāk vispār nebūtu aiztikuši!!

Vismaz 2 reizes šaurāks - ja agrāk div baļķvedēji samainījās, tad pašlaik div vieglās nevar izmainīties... Izraka tādus grāvjus, ja tajā kāds ieslīdēs, tad laukā ne ar kādu traktoru nevarēs izvilkts - tikai ar ceļamkrānu! BET ieslīdēt var ļoti mierīgi, jo to ceļu NEKAD neviens netīra un nekaisa, atkušņa laikā tas ir kā spogulis un pie kam APAĻŠ spogulis.

Darbinieki jau 2 gadus no vietas lamājas!

35g pie stūres 31.decembris 2018 13:48
4 1 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu! Tas ir nesaprotams absurds, kas notiek ar daudziem pārbūvētajiem ceļiem! Kļūst ātrāki, jo gludāki, bet platuma un grāvju dēļ nedrošāki!

Freijers 2.janvāris 2019 9:57
1 0 Atbildēt

Tak tagad ir gelvenā doma, ka vajag sašaurināt..redz esot lētāk uzturēt un vispār nafig Jums tur pa platiem ceļiem braukt - visādi wannabe eksperti par šo dažādos mēdijos spriedelē, ka redz esot padomju gosta ceļi par platu

Kanibaals 31.decembris 2018 12:57
5 1 Atbildēt

Nez kāds sakars ir radariem un bojā gājušiem gājējiem un velobraucējiem. Sajaukts viss vienā putrā.

Bet negadījumu skaits mums tieši korelē ar laikapstākļiem.

k442 31.decembris 2018 13:03
2 0 Atbildēt

Par pirmo daļu esmu vienisprātis ar Tevi. Par otro gan ne - kāpēc tad tik daudz traģisku negadījumu notiek vasarā, labos laika apstākļos?

35g pie stūres 31.decembris 2018 13:55
4 0 Atbildēt

Klimata izmaiņu un vēl dažu citu iemeslu dēļ ir būtiski pieaudzis riteņbraucēju skaits. Daudzu braukšanas stils nav nekas jauns, bet izmisumā dzen CSN prasības pēc gaismām ignorēšana! Ja uz šosejām pa laikam CP noķer kādu večuku un ietērpj pamanāmā vestē, tad pa pilsētu kā rēgi nēsājas abu dzimumu jaunieši un nekad nav manīts, ka krapšveidīgos tas interesētu!

cccxxgt 31.decembris 2018 15:32
1 0 Atbildēt

viennozīmīgio vainīgi radari un palielinātie sodi- nekas cits nav mainījies!!

ledus9 31.decembris 2018 15:53
11 0 Atbildēt

... ko arī vajadzēja pierādīt. Rezultāts ir tāds, kādu varēja sagaidīt. Kā neskaitāmas reizes ir atkārtojis Atis Jansons - negadījumu cēloņus neviens neanalizē, netaisās un nemāk to darīt. Jau iepriekš zināms, ka bez jebkādas analīzes kā negadījuma cēlonis tiks pasludināta "neatbilstoša ātruma izvēle" (visos gadījumos domāts - ātrums par lielu) un vēl daži standarta "cēloņi". Ar tiem tad arī cīnās, bet cīņas veids tāds vienveidīgs - naudas iekasēšana. Velkot paralēles - zināju vienu "diagnostiķi", kas savulaik 80-tajos labi mācēja remontēt žiguļu karburatorus, bet no iešpricēm tā arī neko neapguva. 90-tajos cilvēki inerces pēc kādu laiku pie viņa vēl brauca remontēties. Visos gadījumos, kad nevarēja atrast vainu, viņam bija viena recepte - mainiet sveces. Protams, arī sveces ir regulāri jāmaina, un kādreiz problēmas cēlonis arī ir bojātas, slikti strādājošas sveces. Sveču tirdzniecība kādu brīdi tam servisam gāja uz urrā, bet drīz vien viss izbeidzās. ... ko arī vajadzēja pierādīt.

Vernons 31.decembris 2018 17:33
0 25 Atbildēt

Un pat tad, kad tiek pateikts prieksa ari tas neder un tiek ignorets!

Prieksa esosam par savu stulbo ricibu ir jaatbild!

Jurmala iestajas Naves sods uz vietas!

650 31.decembris 2018 17:39
8 21 Atbildēt

Jā.īsti vairs nav laika runāt, bet Man kā autovadītājam Gadumijā tomēr būtu gribējies kādu tādu varbūt pat nedaudz populistisku, bet nu tomēr šimbrīdim atbilstošāku šādutādu tēvišķigi/labvēlīgi/uzmudrinošu uzsaukumu no kādas augst/god Amatpersonas.Esmu jau te teicis, ka man personīgi patīk NormundaK gan cilvēciskais gan vizuālais gan profesionālais tēls un viņa atbilstība mūsdienu kā policista/amatpersonas kritērijiem.Bet traģiski ir tas, ka beidzamajā laikā nu ne mirkli nerodas pārliecība, ka viņam būtu "tiesības" uz savu to cilvēcisko "viedokli".Tāda sajūta, ka viņš visu laiku spiests ir kaut ko te shitādu "vajadzīgu" deklamēt.Skumji.Cerams, ka "kādreiz" tomēr viss kļūs drusku citādi.

Ja tomēr izmantot privātpersonas tieksmi pakasīties, gribētos atgādināt par senseno jau divgadus veco slaveno šeit 4x publicēto un gandrīz itin nekādu publikas reakciju neizpelnījušos Valsts Kontroles 2016.g atzinumumu "Vai ceļu satiksmes drošības politika tiek plānota un īstenota efektīvi?". Ja nu kāds šovakar būs romantiski noskaņots, atgādināšu kur to var "noskatīties" oriģinālā: www.lrvk.gov.lv/uploads/reviz...2018%20IeM.pdf

Dažas tomēr tēzes laikam ka būtu jāpiemin: (c)....20 – 30% gadījumos Ceļu satiksmes negadījumu protokolos nav norādīta informācija par ceļu satiksmes negadījumu iemesliem.....Valstī kopumā netiek noteikti smago ceļu satiksmes negadījumu iemesli....Valsts kontroles ieskatā pastāv risks, ka, bez mērķtiecīgas politikas ceļu satiksmes

drošības jomā noteikšanas un tās īstenošanas visaptverošas analīzes, arī Ceļu satiksmes drošības plānā 2017.–2020.gadam ietvertie pasākumi var nenodrošināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un ievainoto personu skaita samazinājumu......!!!!....inženiertehnisko pasākumu izmaksas ir vislielākās, bet bez to realizācijas ilgtermiņā nevar rēķināties ar satiksmes drošības līmeņa uzlabošanu........ (c)- tātad, nevis ka "šogad pārsteidzoši rezultāti", bet vienkārši "pārsteidzoša pareģojuma piepildīšanās"...

Protams,viens no Galvenajiem vaininiekiem pie mūsu kopējās šis nelaimes ir šeit augstākminētā aplikācija Wāze, un tādējādi būt beidzamais laiks kko "uzprasīt" no šīs te nejaukās vietnes izstrādātājiem un uzturētājiem.Tie ir VIŅI, kas novembra sākumā izgāza kārtējo (vēl šobaltdien Nenovākto) posmu tajā zaļajā suudasētā un j-šosejas un tie ir viņi, kas pirms 8-12 gadiem mērķtiecīgi izveidoja taj sētā caurumu un nolika tur "aizaiz-gājēju kustību veicinošo EuroPaleti".Viņi fotografēja to tur cauruma tiešajā tuvumā pagājušvasar to krāsaino plastmasas maisu ar jauko saturu, un viņu mōrālmateriālpolitiskajā atbildībā bij vismaz pēc ši iepriecinošā gadijuma to pPaleti no turienes novākt un to caurumu aizlāpīt.Jā.Nost ar Wāzi,kauns un negods.

Kā arī, ir jautājums par nomināciju "Gada Vārds"- man domāt, ka "Lohs (-i)" būtu tieši TAS īstais.Turklāt, tas nav tā īsti cenzējams un tāpēc tiek šeit visapkārt plaši pielietots.Termina zinātniskais Skaidrojums ir atrodams tepat autorizētajām personām domātajā tēmā par "iekļaušanos ātrumā".Ieteicams būtu ikvienam šovakar tā vērīgi paskatīties spogulī- jo mazums kas, iespējamas visādas sagadīšanās un līdzības un taa.Es pats arī noteikti paskatīšos, laika vēl pietiekoši..

ā, jā, sorrī, vakar bēdīgs gadījums...Cerams, ka "nākamporeiz", veidojot starpgalaktiku projektus dažādu megaakvasnowgaismasparku un tml masu izklaides objektu īstenošanai,pasākuma tuvumā laicīgi tiks ieplānota iespēja

ļaužu masām šķērsot 4-joslu brauktuvi diennakts negaišajā laikā.Nevis ka piedāvāt viņiem "iespēju" aizstaigāt no Dzintariem līdz pusmajoriem, lai trāpītu uz tuvākās parejas.Vai vēl ja trakāk, izmantot vēl nākamo "autorizēto" pāreju turpat 400m tālāk uz Lienesielas- kur viskritiskākajā Gājēja parādīšanās vietā jau gadu desmitiem ilgi lepni dižojas necaurspīdīgs priedes stumbrs pusmetra diametrā.Gājēju pārejām šajā pislētā ir senas tradīcijas.Ieskaitot mistisko līniju izšķišanu janv-feb sālsmaisījumā un "plānoto" viņu atjaunošanu Jūn/Jūl mēnešos. Kā nesen publiski sacīja ievērojamais Latvietis GunārsĶ - ja cilvēkam apzināti atstāt iespēju kļūdīties, viņš to noteikti izmantos.Samērā Cienīgs izteiciens...

Kā arī gribētos novēlēt visu "Priecīgu" pirmāmkārtām tiem daudzmaz godīgajiem autobraucējiem, kuri šogad neiekrita uz dažādu biznesprojektu kases papildināšanu un vismaz savās domās centās kaut ko "garantēt" saviem līdzcilvēkiem.

druknais1 1.janvāris 2019 17:30
2 1 Atbildēt

Žetons tam kas šito murgu izlasīja. Atvainojos, varbūt arī ne murgu, es neizlasīju.

650 1.janvāris 2019 17:46
3 4 Atbildēt

Žēl gan.Cerams, vismaz Spogulī atcerējies paskatītes.

druknais1 1.janvāris 2019 19:57
2 3 Atbildēt

Paskatījos, pretī skatās gudrinieks!

sanīgrotais 31.decembris 2018 17:47
2 0 Atbildēt

daudzi autovadītāji pēc radara darbības zonas šķērsošanas turpina pārkāpt ātrumu. Beidzot arī šim pieleca!Kādēl tad tur neviens krapsis neganās?Ej un ķer pats,Normunča!Protokolu plānu un finašu plūsmau nodrošināsi,TV analītiķi!

Raidams 31.decembris 2018 18:54
3 0 Atbildēt

Vispirms tiešām vajadzētu izanalizēt cēloņus un tad domāt ko darīt. Tupa policistu, radaru skaita palielināšana maz ko mainīs...

Būtu jāsāk ar autoskolām un pašu csdd kuru eksaminācijas kārtība diemžēl atšķiras no realas dzīves skolas situācijas. Tad būtu jāsakārto algas lai cilveki nestrādā 3 darbos lai spētu Latvijā izdzīvot, tad nebūs pārgurušiem jāsēžas pie stūres. Tad jāsakārto autoceļi kas tiek būvēti nez pēc kādas mistiskas grāmatas, jo ceļi tikai un vienīgi paliek šaurāki. Tik šauri krustojumi un grantētie autoceļi ar kravas automašīnām vispār nav izbraucami. Un tie mistiskie grāvji ceļu malās ir baisi dziļi. Tik dziļi ka tur ieslīdot sekas nav labas. Vairāk būtu arī gājēji jāaudzina, velosipēdisti, rolleristi. Tad arī daudz kas sakārtotos. Tupa sodīšana neko nemainīs...

Driver 31.decembris 2018 20:37
1 1 Atbildēt

Ak vai statistika pa kāju,tas jau vienalga ,ka statistika par cilvēku dzīvībām. Nožēlojami!!!!

vēlitāja 31.decembris 2018 22:26
0 0 Atbildēt

"Vidējais ātrums" un bezierunu automātiskā sodīšana glābs šo N.K. no J.S. un J.J. nagiem.

Gvido 1.janvāris 2019 10:27
2 0 Atbildēt

Kāpēc fotoradara soda nauda nav ceļa drošībai?

Pa to naudu varēja uzlabot gājēju pārejas apgaismojumu.

Jāievieš, ja ātruma pārkāpšana pie stacionāriem fotoradariem sodam jābūt dubultā, proti sods pat ātruma pārsniegšanu un par valsts reketa atbalstu.

Policijai jāsāk domāt par drošību nevis par protokoliem.

Paskaidrojiet, kā ietekmē ceļa satiksmes drošību akas lūka uz braucamās daļas, kas dauza ritošo daļu automašīnai?

Eds 1.janvāris 2019 13:15
1 0 Atbildēt

Kā ietekmē ceļu satiksmes drošību noteikumu neievērošana?

Edmunds 1.janvāris 2019 15:31
2 1 Atbildēt

45 gados pie stūres neesmu/tfu,tfutfu/ pat grāvī bijis,esmu izvairijies vismaz no 4 frontālām sadursmēm,kad domā ,ka viss beidzies,tev brauc virsū.Jā ceļi ir bēdīgi,bet tautai ir nauda labiem jauniem auto un kan tie ir ,tie arī lido,vēl jaunieši,kas domā,ka ir nemirstīgie,izrādīties vajag.Jaunībā man teica;kā tu brauksi vecumdienās ja tagad jau brauc pēc noteikumieem? Braucu tad un braucu tagad,sveiks un vesels!

Edmunds 1.janvāris 2019 15:37
2 5 Atbildēt

Sodus par ātruma pārsniegšanu vajag kā somijā,no 3 minimālajām algām uz augšu un atkarībā no ienākumiem mēnesī ,progresīvus.Dažs labs tukstošus samaksā par vienu pārkāpumu un tad var prasīt labus ceļus lai visi zosu gājienā nebrauc.Un nav visa somija vienos autobāņos!

Bradypus 17.janvāris 2019 10:04
0 0 Atbildēt

Somija manā skatījumā ir piemērs, kā NEVAJAG dzīvot. Es tajā sabiedrībā patiešām jūtos slikti - tai skaitā, kretīniskajā satiksmē. Vienīgais labums, ka tas ļauj labāk saprast šāda viedokļa eksistenci - pie attiecīgas atsaldētas ziemeļnieku mentalitātes, var mierīgi eksistēt pelēkā ikdienas rutīnā. Uz ceļa var mierīgi vilkties, jo nav jau kur steigties - galā tāpat nebūs nekā interesanta. Es, savukārt, dienvideiropā jūtos ļoti labi - cilvēki komunikabli, satiksme dinamiska... Mūsu realitāte diemžēl ir būt pa vidu un attiecīgi abas mentalitātes, kas faktiski ir konfliktējošas, ir spiestas sadzīvot vienā laikā un telpā.

Freijers 2.janvāris 2019 10:04
5 0 Atbildēt

Nu sakomentējuši, piedodiet, tuparilas gatavie - sodītāji, kontrolētāji un ierobežotāji - vienvārdsakot galviņā sistie, tie paši, kas kuplina delfu komentus pie visādiem acīgiem aculiecinieku sasūtītiem sū..iem. Bet par to, ka pierīgā lielākoties pie strauji pieaugošām apdzīvotām vietām nejēdz vēl gājēju ceļus izbūvēt, lai neiznirst pelēkie uz ceļa (arī tie daudz par savu drošību neuztraucas), tas, ka Rīgā, labi, ja puse vietu ir apgaismotas, par visādiem mazpisāniem nerunājot (kāpēc arī es tādās vietās tālos lietoju, kad vien var). Laiks ir sekot saviem vārdiem un pāriet uz ceļu infrastruktūras uzlabošanu un mest mieru visādu štruntu (radaru, netrafarēt0, utt.) pirkšanai...pa šiem ~30 gadiem LV ir izbūvēti jauni tikai 2 ceļi...Skrastu apvedceļš un Tīnūži - Koknese šoseja, abu doma bija laba, bet vairāk vai mazāk tie abi arī ir sačakarēti.

650 2.janvāris 2019 20:21
3 0 Atbildēt

Jā.Aizaizaizvakar reku bija bēdīgs gadījums, 4 cilvēkiem un šoferim.Netrūka arī viedokļu- par to, kā un kam un ko tur vajadzēja "ievērot".Šodien dzirdu, ka braucējs esot it kā bijis cilvēks gados,vnk pa tumsu braucis lejā no tilta un še tev... MegaGaismasParks uz pillu klapi darbojas, bet "slīcēji" lai paši domā,kā tur nokļūt- kurš manīgāks pa tiltapakšu, bet kurš caur ārstniecības vai vēl kādu augstāk/stāvošu nopietnāku "iestādi"..

kols 2.janvāris 2019 22:31
1 1 Atbildēt

Ko Tu te murgo?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti