Atis Jansons: Jūrmalu – gājējiem! 25

 

Atis Jansons

Atis Jansons | 24.februāris 2019 14:02

Manas piezīmes pēc stundiņas ar Jūrmalas pašvaldības ierēdņiem.

Māra Ozoliņa aicināts aizgāju kopā ar viņu uz portāla iAuto.lv publikāciju izprovocētu tikšanos ar Jūrmalas Domes darbiniekiem. Temati – satiksmes organizācija Kļavu ielas un Strēlnieku prospekta krustojumā, gājēju pāreju apzīmējumu kvalitāte Jūrmalā, divēji vadītais luksofors pie Dubultu stacijas un vēl daži citi līdzīgi. Man sveši, jo šo ceļu uz Kurzemi izvēlos vien dažas reizes gadā (lai neaizmirstu pavisam), jo uz pludmali braucu man tuvākajā Buļļu salā. Interesēja kas cits. Gribēju redzēt, kāda tad ir amatpersonu reakcija uz tautas pārstāvja balsi.

Jāsaka – diezgan draņķīga. Maigi sakot, nedraudzīga. Ko piesējies?! Saki skaidri ko gribi. Un lasies. Nav ne miņas no paldies par klāt pienesto iespēju ieskatīties situācijā no tās dalībnieku skata punkta, par ierosmi domāt radošāk. Ir atrunas ar atsauksmēm uz standartiem, tāmēm, lēnītēm topošiem projektiem. Nav skaidru operatīvu solījumu.

Bet vajadzētu gan. Jo Kļavu ielas un Strēlnieku prospekta krustojums šoziem ir formālas čammāšanās klasisks piemērs. Kāda var būt „rekonstrukcijas pirmā kārta” un vairākas nedēļas ilgs „testa režīms”, kurš beidzas ar pārprojektēšanu (līdz maijam) un vienā mierā tiek pamests mirgojošas dzeltenas gaismas uzraudzībā, ja te ik rītu, ik vakaru ceļu šķērso desmiti, simti pieskatītu (un reizēm nepieskatītu) bērnu?! Šķēršo divu joslu vienvirziena ceļu, kurā limitu „50” neievēro ne puse no Rīgas virzienā braucošajiem. Kāpēc nav (nav joprojām – pat pēc Māra „uzbraucieniem”) dzelteno ātruma ierobežojuma zīmju, kurām jābūt  šādu ilgstošu rekontrukciju neatņemamai sastāvdaļai?

Sākumā:

Tagad:

Ja plašāk un rīdzinieka skatu – satiksme abos šajos (Strēlnieku un Dubultu) prospektos starp Dubultiem un Mellužiem pašos pamatos ir organizēta un regulēta aplami. Ar desmitiem galvenā ceļa zīmju, ar absolūtu ātruma režīma kontroles trūkumu ir saglabāta tranzita maģistrāles noskaņa, kurai romantiskā, rāmā kurortpilsētā nevajadzētu būt. Te karalim ziemā jābūt skolniekam, viņa vecākiem, „maģistrālām” jābūt viņu takām uz skolu, mākslas skolu, sporta un izklaides centriem, kaut vai uz Circle K ceptajām desiņām un „snikeriem”.

Daudz bērnu šķērso Strēlnieku prospektu šajā vietā no jaunuzbūvētā mācību kompleksa, kur ir gan mākslas skola, gan mūzikas skola, gan bibliotēka 14.02.2019.

Vasarā tiem, kas no savām mājām dzelzceļa stacijām vai auto stāvvietām dodas uz jūru. Nevis automobiļiem, kuru dinamiskās izpausmes te vajadzētu slāpēt ar visiem iespējamiem paņēmieniem. Ar vienas kustības joslas slēgšanu pirms pārejām, piemēram.  Ja nepatīk tādi rupjākie (un neapšaubāmi efektīvākie) ātruma slāpēšanas paņēmieni kā „guļošie policisti”, var likt lietā bagātīgo citu valstu pieredzi. Darīt kā Īrijā, kur lieli uzraksti „Slow down”, „Please slow down” un, galu galā „Dead slow!!!” līdzīgās vietās darbojās efektīvāk par standartiem atbilstošām zīmītēm „30” vai „Uzmanību, bērni!”. Var mēģināt ātrumu slāpēt kā Beļģijas vai Holandes mazpilsētās, kur puķu kastes, dārza skulptūras, citādi spilgti dekori daudzviet rada ielas sašaurinājuma ilūziju un liek piebremzēt... Un piedevām ir skaisti. Atšķirībā no garajos stabos augtu slietajām standarta ceļa zīmēm, kuru Jūrmalā daudz par daudz, lai tās visas ieraudzītu. Kur nu vēl ievērotu.

Nu lūk. Sasapņojās rīdzinieks...  Bet ļoti jau patiktu man, ja šajā pilsētiņā būtu tāda omulības un kārtības oāze. Nevis sacīkšu trase, kurā braucēju ātrumu jāslāpē ar tādiem apšaubāmiem paņēmieniem kā radara un luksofora kombinācija. Ja ātruma mērījuma vieta ir trejacim pārāk tuvu (Dubultos tā esot – atzina viens no sanāksmes dalībniekiem), skrējēju apstādināt mēģinošais sarkanais signāls ieslēdzas pārāk vēlu lai to varētu ievērot bez ekstrēmas bremzēšanas (kura arī varētu būt bīstama sekojošajiem auto). Un ne viens vien vadītājs izvēlas, kā saka, piebērt ogles. Un lido vēl ātrāk. Un signāls apstādina citus, nekādus limitus nepārkāpjošos. Stulbi.

Tādas, lūk, piezīmes pēc Māra sasauktās tautas pārstāvju un tautas kalpu (neaizmirstiet, dusmīgie, šo savu amatu skaļo nosaukumu patieso atšifrējumu!) sapulces. Ļoti ceru, ka tā kaut mazliet rosinās jūs domāt radošāk. Pats apsolu visus nākamajā vasarā pamanītos Jūrmalas satiksmes uzlabojumus slavēt no visām man pieejamajām tribīnēm. Domāju, ka Māris darīs tāpat. Un neceriet, ka viņš liksies mierā, ja uzlabojumu nebūs. Jūrmalas prospektus ik dienas šķērso viņa bērni.

Lasi vēl par Jūrmalu un satiksmes drošību iAuto:

 

 
25 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vernons 25.februāris 2019 9:04
7 21 Atbildēt

Tads populistisks izgajiens! Somija so jautajumu ir atrisinajusi veiksmigi. Tampere, visos krustojumos visos virzienos deg sarkanais, kurs pirmais piebrauc tam iesledzas zalais, tinumi asfalta. Helsinki, tikko brauc par atru iesledzas sarkanais, esi normas robezas tulit zalais. Tas ir sen zinams, bet pat tad kad prieksa pateikts netiek pienemts!

Mes esam Tauta kuru cakare un kuriem patik but cakaretiem. Tie cakaretaji sevi par ekspertiem sauc.

stalkers 25.februāris 2019 14:29
4 7 Atbildēt

Redz parasti šie tiražētie "eksperti" - piem. tas pats Jansons, Irbītis u.c. praktiski vienmēr pauž viedokli atbalstošu šai čakarēšanai - nodarbojas ar sabiedriskās domas taisīšanu pirms kādas čakarēšanas, papildus neērtībām, nodevām u.c. "nepopulāriem" (kādi praktiski tikai tiek pieņemti) lēmumiem...tāpēc manās acīs šiem galma (csdd, sm, un cp) ekspertiem ir vērtība tuvu nullei, jo viss viņu sakāmais pēc būtības galma rupors.

Ja nevar pārejas izgaismot un laicīgi horizontālos apzīmējumus sakārtot/atjaunot - tad kādas vēl nafig samazināšanas...jeb atkal viss no apakšas !

Kanibaals 26.februāris 2019 7:02
4 0 Atbildēt

Aizbrauc Setra pie sarkanā un pārējie stāv. Zinām kā tas pie mums strādā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti