Manas piezīmes pēc stundiņas ar Jūrmalas pašvaldības ierēdņiem.
Māra Ozoliņa aicināts aizgāju kopā ar viņu uz portāla iAuto.lv publikāciju izprovocētu tikšanos ar Jūrmalas Domes darbiniekiem. Temati – satiksmes organizācija Kļavu ielas un Strēlnieku prospekta krustojumā, gājēju pāreju apzīmējumu kvalitāte Jūrmalā, divēji vadītais luksofors pie Dubultu stacijas un vēl daži citi līdzīgi. Man sveši, jo šo ceļu uz Kurzemi izvēlos vien dažas reizes gadā (lai neaizmirstu pavisam), jo uz pludmali braucu man tuvākajā Buļļu salā. Interesēja kas cits. Gribēju redzēt, kāda tad ir amatpersonu reakcija uz tautas pārstāvja balsi.
Jāsaka – diezgan draņķīga. Maigi sakot, nedraudzīga. Ko piesējies?! Saki skaidri ko gribi. Un lasies. Nav ne miņas no paldies par klāt pienesto iespēju ieskatīties situācijā no tās dalībnieku skata punkta, par ierosmi domāt radošāk. Ir atrunas ar atsauksmēm uz standartiem, tāmēm, lēnītēm topošiem projektiem. Nav skaidru operatīvu solījumu.
Bet vajadzētu gan. Jo Kļavu ielas un Strēlnieku prospekta krustojums šoziem ir formālas čammāšanās klasisks piemērs. Kāda var būt „rekonstrukcijas pirmā kārta” un vairākas nedēļas ilgs „testa režīms”, kurš beidzas ar pārprojektēšanu (līdz maijam) un vienā mierā tiek pamests mirgojošas dzeltenas gaismas uzraudzībā, ja te ik rītu, ik vakaru ceļu šķērso desmiti, simti pieskatītu (un reizēm nepieskatītu) bērnu?! Šķēršo divu joslu vienvirziena ceļu, kurā limitu „50” neievēro ne puse no Rīgas virzienā braucošajiem. Kāpēc nav (nav joprojām – pat pēc Māra „uzbraucieniem”) dzelteno ātruma ierobežojuma zīmju, kurām jābūt šādu ilgstošu rekontrukciju neatņemamai sastāvdaļai?
Sākumā:
Tagad:
Ja plašāk un rīdzinieka skatu – satiksme abos šajos (Strēlnieku un Dubultu) prospektos starp Dubultiem un Mellužiem pašos pamatos ir organizēta un regulēta aplami. Ar desmitiem galvenā ceļa zīmju, ar absolūtu ātruma režīma kontroles trūkumu ir saglabāta tranzita maģistrāles noskaņa, kurai romantiskā, rāmā kurortpilsētā nevajadzētu būt. Te karalim ziemā jābūt skolniekam, viņa vecākiem, „maģistrālām” jābūt viņu takām uz skolu, mākslas skolu, sporta un izklaides centriem, kaut vai uz Circle K ceptajām desiņām un „snikeriem”.
Daudz bērnu šķērso Strēlnieku prospektu šajā vietā no jaunuzbūvētā mācību kompleksa, kur ir gan mākslas skola, gan mūzikas skola, gan bibliotēka 14.02.2019.
Vasarā tiem, kas no savām mājām dzelzceļa stacijām vai auto stāvvietām dodas uz jūru. Nevis automobiļiem, kuru dinamiskās izpausmes te vajadzētu slāpēt ar visiem iespējamiem paņēmieniem. Ar vienas kustības joslas slēgšanu pirms pārejām, piemēram. Ja nepatīk tādi rupjākie (un neapšaubāmi efektīvākie) ātruma slāpēšanas paņēmieni kā „guļošie policisti”, var likt lietā bagātīgo citu valstu pieredzi. Darīt kā Īrijā, kur lieli uzraksti „Slow down”, „Please slow down” un, galu galā „Dead slow!!!” līdzīgās vietās darbojās efektīvāk par standartiem atbilstošām zīmītēm „30” vai „Uzmanību, bērni!”. Var mēģināt ātrumu slāpēt kā Beļģijas vai Holandes mazpilsētās, kur puķu kastes, dārza skulptūras, citādi spilgti dekori daudzviet rada ielas sašaurinājuma ilūziju un liek piebremzēt... Un piedevām ir skaisti. Atšķirībā no garajos stabos augtu slietajām standarta ceļa zīmēm, kuru Jūrmalā daudz par daudz, lai tās visas ieraudzītu. Kur nu vēl ievērotu.
Nu lūk. Sasapņojās rīdzinieks... Bet ļoti jau patiktu man, ja šajā pilsētiņā būtu tāda omulības un kārtības oāze. Nevis sacīkšu trase, kurā braucēju ātrumu jāslāpē ar tādiem apšaubāmiem paņēmieniem kā radara un luksofora kombinācija. Ja ātruma mērījuma vieta ir trejacim pārāk tuvu (Dubultos tā esot – atzina viens no sanāksmes dalībniekiem), skrējēju apstādināt mēģinošais sarkanais signāls ieslēdzas pārāk vēlu lai to varētu ievērot bez ekstrēmas bremzēšanas (kura arī varētu būt bīstama sekojošajiem auto). Un ne viens vien vadītājs izvēlas, kā saka, piebērt ogles. Un lido vēl ātrāk. Un signāls apstādina citus, nekādus limitus nepārkāpjošos. Stulbi.
Tādas, lūk, piezīmes pēc Māra sasauktās tautas pārstāvju un tautas kalpu (neaizmirstiet, dusmīgie, šo savu amatu skaļo nosaukumu patieso atšifrējumu!) sapulces. Ļoti ceru, ka tā kaut mazliet rosinās jūs domāt radošāk. Pats apsolu visus nākamajā vasarā pamanītos Jūrmalas satiksmes uzlabojumus slavēt no visām man pieejamajām tribīnēm. Domāju, ka Māris darīs tāpat. Un neceriet, ka viņš liksies mierā, ja uzlabojumu nebūs. Jūrmalas prospektus ik dienas šķērso viņa bērni.
Lasi vēl par Jūrmalu un satiksmes drošību iAuto:
- Nestāvēsim 5 m pirms gājēju pārejas; vai Jūrmalas pašvaldības policija ir draudzīgākā valstī? (+ FOTO)
- Rīgā "zebras" vēl baltas, bet Jūrmalā nodilušas jau 14.februārī 2019 (+ FOTO)
- Apdraudējums drošībai - gājēju pārejas uz divu joslu ceļa bez luksoforiem (+ VIDEO)
- Jūrmalā skolniekus un gājējus paliek zem automobiļu sitiena (+ VIDEO)
- Kas notiek ar bīstamo krustojumu Jūrmalā 2.daļa - iAuto.lv (+ VIDEO)
- Gājēju pāreja Asaru prospektā Jūrmalā, ko varētu darīt labāk (+ VIDEO)
- Jūrmalā sabrauc 4 gājējus no kuriem viens gājis bojā (+ FOTO)
- Krapsis uzskata, ka traģiskā situācija uz ceļiem neļaus sasniegt mērķi par bojāgājušo skaita būtisku samazināšanu līdz 2020.gadam
- Pārbūvēs Dubultu un Strēlnieku prospektus Jūrmalā
- iAuto.lv turpina pētīt ielu stāvokli Jūrmalā; ir progress (+foto)
- Par pilsētas ielu stāvokli atbildīgas ir pašvaldības, kādi panākumi Jūrmalā (+ video)
- Jūrmalas ielām šogad 3 reizes mazāk naudas, nekā pērn; Rīgā puse budžeta centra ielu remontam
Tads populistisks izgajiens! Somija so jautajumu ir atrisinajusi veiksmigi. Tampere, visos krustojumos visos virzienos deg sarkanais, kurs pirmais piebrauc tam iesledzas zalais, tinumi asfalta. Helsinki, tikko brauc par atru iesledzas sarkanais, esi normas robezas tulit zalais. Tas ir sen zinams, bet pat tad kad prieksa pateikts netiek pienemts!
Mes esam Tauta kuru cakare un kuriem patik but cakaretiem. Tie cakaretaji sevi par ekspertiem sauc.