Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Atis Jansons: Jūrmalu – gājējiem! 25

 

Atis Jansons

Atis Jansons | 24.februāris 2019 14:02

Manas piezīmes pēc stundiņas ar Jūrmalas pašvaldības ierēdņiem.

Māra Ozoliņa aicināts aizgāju kopā ar viņu uz portāla iAuto.lv publikāciju izprovocētu tikšanos ar Jūrmalas Domes darbiniekiem. Temati – satiksmes organizācija Kļavu ielas un Strēlnieku prospekta krustojumā, gājēju pāreju apzīmējumu kvalitāte Jūrmalā, divēji vadītais luksofors pie Dubultu stacijas un vēl daži citi līdzīgi. Man sveši, jo šo ceļu uz Kurzemi izvēlos vien dažas reizes gadā (lai neaizmirstu pavisam), jo uz pludmali braucu man tuvākajā Buļļu salā. Interesēja kas cits. Gribēju redzēt, kāda tad ir amatpersonu reakcija uz tautas pārstāvja balsi.

Jāsaka – diezgan draņķīga. Maigi sakot, nedraudzīga. Ko piesējies?! Saki skaidri ko gribi. Un lasies. Nav ne miņas no paldies par klāt pienesto iespēju ieskatīties situācijā no tās dalībnieku skata punkta, par ierosmi domāt radošāk. Ir atrunas ar atsauksmēm uz standartiem, tāmēm, lēnītēm topošiem projektiem. Nav skaidru operatīvu solījumu.

Bet vajadzētu gan. Jo Kļavu ielas un Strēlnieku prospekta krustojums šoziem ir formālas čammāšanās klasisks piemērs. Kāda var būt „rekonstrukcijas pirmā kārta” un vairākas nedēļas ilgs „testa režīms”, kurš beidzas ar pārprojektēšanu (līdz maijam) un vienā mierā tiek pamests mirgojošas dzeltenas gaismas uzraudzībā, ja te ik rītu, ik vakaru ceļu šķērso desmiti, simti pieskatītu (un reizēm nepieskatītu) bērnu?! Šķēršo divu joslu vienvirziena ceļu, kurā limitu „50” neievēro ne puse no Rīgas virzienā braucošajiem. Kāpēc nav (nav joprojām – pat pēc Māra „uzbraucieniem”) dzelteno ātruma ierobežojuma zīmju, kurām jābūt  šādu ilgstošu rekontrukciju neatņemamai sastāvdaļai?

Sākumā:

Tagad:

Ja plašāk un rīdzinieka skatu – satiksme abos šajos (Strēlnieku un Dubultu) prospektos starp Dubultiem un Mellužiem pašos pamatos ir organizēta un regulēta aplami. Ar desmitiem galvenā ceļa zīmju, ar absolūtu ātruma režīma kontroles trūkumu ir saglabāta tranzita maģistrāles noskaņa, kurai romantiskā, rāmā kurortpilsētā nevajadzētu būt. Te karalim ziemā jābūt skolniekam, viņa vecākiem, „maģistrālām” jābūt viņu takām uz skolu, mākslas skolu, sporta un izklaides centriem, kaut vai uz Circle K ceptajām desiņām un „snikeriem”.

Daudz bērnu šķērso Strēlnieku prospektu šajā vietā no jaunuzbūvētā mācību kompleksa, kur ir gan mākslas skola, gan mūzikas skola, gan bibliotēka 14.02.2019.

Vasarā tiem, kas no savām mājām dzelzceļa stacijām vai auto stāvvietām dodas uz jūru. Nevis automobiļiem, kuru dinamiskās izpausmes te vajadzētu slāpēt ar visiem iespējamiem paņēmieniem. Ar vienas kustības joslas slēgšanu pirms pārejām, piemēram.  Ja nepatīk tādi rupjākie (un neapšaubāmi efektīvākie) ātruma slāpēšanas paņēmieni kā „guļošie policisti”, var likt lietā bagātīgo citu valstu pieredzi. Darīt kā Īrijā, kur lieli uzraksti „Slow down”, „Please slow down” un, galu galā „Dead slow!!!” līdzīgās vietās darbojās efektīvāk par standartiem atbilstošām zīmītēm „30” vai „Uzmanību, bērni!”. Var mēģināt ātrumu slāpēt kā Beļģijas vai Holandes mazpilsētās, kur puķu kastes, dārza skulptūras, citādi spilgti dekori daudzviet rada ielas sašaurinājuma ilūziju un liek piebremzēt... Un piedevām ir skaisti. Atšķirībā no garajos stabos augtu slietajām standarta ceļa zīmēm, kuru Jūrmalā daudz par daudz, lai tās visas ieraudzītu. Kur nu vēl ievērotu.

Nu lūk. Sasapņojās rīdzinieks...  Bet ļoti jau patiktu man, ja šajā pilsētiņā būtu tāda omulības un kārtības oāze. Nevis sacīkšu trase, kurā braucēju ātrumu jāslāpē ar tādiem apšaubāmiem paņēmieniem kā radara un luksofora kombinācija. Ja ātruma mērījuma vieta ir trejacim pārāk tuvu (Dubultos tā esot – atzina viens no sanāksmes dalībniekiem), skrējēju apstādināt mēģinošais sarkanais signāls ieslēdzas pārāk vēlu lai to varētu ievērot bez ekstrēmas bremzēšanas (kura arī varētu būt bīstama sekojošajiem auto). Un ne viens vien vadītājs izvēlas, kā saka, piebērt ogles. Un lido vēl ātrāk. Un signāls apstādina citus, nekādus limitus nepārkāpjošos. Stulbi.

Tādas, lūk, piezīmes pēc Māra sasauktās tautas pārstāvju un tautas kalpu (neaizmirstiet, dusmīgie, šo savu amatu skaļo nosaukumu patieso atšifrējumu!) sapulces. Ļoti ceru, ka tā kaut mazliet rosinās jūs domāt radošāk. Pats apsolu visus nākamajā vasarā pamanītos Jūrmalas satiksmes uzlabojumus slavēt no visām man pieejamajām tribīnēm. Domāju, ka Māris darīs tāpat. Un neceriet, ka viņš liksies mierā, ja uzlabojumu nebūs. Jūrmalas prospektus ik dienas šķērso viņa bērni.

Lasi vēl par Jūrmalu un satiksmes drošību iAuto:

 

 
Visi komentāri
 
650 24.februāris 2019 21:59
1 1 Atbildēt

Tur NAV nekāda "skrējēju apstādinošā signāla".To jau te agrāk minēju- ka ir gan novērojumi, gan arī informācija no ziņkārīgi atraktīvām privātpesonām.Izbrauc tur uz 75, izpamēģini.

Tāpat (īpaši beidzamaja laikā !) arīdzan ir vērojama pilnīga anarhija un Cp bezklātbūtne/bezkontrole intensīvas satiksmes laikos.Itin sevišķi šobrīd,kad vakara periods joprojām notiek pa tumsu, ar dažnedažādu švaļu izcelsmes caurbraucēju piedalīšanos šobrīdējā bezcaurlaides periodā.

Kāds nafig slowdown- aizbrauciet tur uz tiem dubultiem un pavērojiet (tumsā!!),kāds ir piem līkumā esošās gpārejas nožēlojamais stāvoklis Galvenā prospekta un Bazznīcas ielas tizlajā krustojumā.Tur, kur visi tie auni pie dubultu stacijas tikko pie tā srakanā nocietušies, tagd naski dod mizā un beidzamās goda un uzmanības atliekas ir iztērējuši, mēģinot sapamperēties no divām joslām vienā..

Dīvāna komentāri 25.februāris 2019 8:33
1 0 Atbildēt

Tai ātruma kamerai kas ir pie Dubultu stacijas ir jāpārceļ uz krustojumu pie taurenisu pamatskolas un bērnu dārza. Un noregulēt nevis kas nostrādā pie 70 bet jau 51. Babīte tas radars strādā labi.

PN 25.februāris 2019 20:37
0 1 Atbildēt

Vai tev ir informācija par to, kādas ir ir šīs kameras funkcijas? No cik + km/h viņa tur kaut ko apstādina? Un ko viņa dara ar tiem, kas tur itin braši pat zem sarkanā pabrauc? Ir kādi foto, viņa tur kādam vēstules sūta pa western-unionu, vai kā?

Dīvāna komentāri 25.februāris 2019 21:42
0 0 Atbildēt

Da tu stulbs esi. Jaundubultos pārslēdzas pēc 75 kmh sasniegšanas. Babīte no 55. Kādi vēl sodi? Kopš kura laika gaismas radars sūta sodus?

PN 25.februāris 2019 22:03
0 0 Atbildēt

Testētāj,paldies par "humora izjūtu".Pat ja viņš uz tiem 75 pārslēgtos- tas ir kā naglai pa d, īpaši tieši šajā vietā.Labi ka ne uz 90.Citreiz pirms tā gudri irst, aizbrauc reāli notestē un iemet te paskatīties.Bezjēdzīgs meesls pakarināts, nauda veiksmīgi apgūta, darbības redzamība ideāli imitēta- ko gan vairāk vēlēties.

Dīvāna komentāri 26.februāris 2019 6:13
0 0 Atbildēt

Katru dienu tur braucu, un radars nostrādā kad pārsniegts 70 kmh. Līdz ar to nekādā jēga,

PN 26.februāris 2019 12:31
0 0 Atbildēt

Man tā liekas, ka mēs oar dažādām lietām runājam. Diez vai tu konkrēti gar Dubultu staciju uz 70 brauc. Es nē, bet Jaundubultos aiz statoila savukārt ir regulējama gpāreja, kur sarkanais mēdz ieslēgties absolūt bez kāda algoritma pat trijos naktī. Pat ja neko nepārsniedz, vnk pats no sevis. Pa gabalu,bez neviena auto. Vēl ir, ka vakar pusnaktī izbraucu pilsētu bez apstājas. Varbūt ir kas "sadzirdēts", bet līdz šim principā tas nebija iespējams.

ZZZZ 25.februāris 2019 8:40
2 1 Atbildēt

Gribējās kaut ko garāku uzrakstīt, bet... Varbūt izmēģināt eksperimentālā kārtībā uzlikt elektroniskās ātruma zonas ierobežojošās zīmes. Kas pīķa stundās samazina plūsmu piem. 30km/h. Tāpat tur ātrāk nepabrauksi. Tad vismaz skrējēji neprovocētu pārējos.

Vernons 25.februāris 2019 9:04
7 21 Atbildēt

Tads populistisks izgajiens! Somija so jautajumu ir atrisinajusi veiksmigi. Tampere, visos krustojumos visos virzienos deg sarkanais, kurs pirmais piebrauc tam iesledzas zalais, tinumi asfalta. Helsinki, tikko brauc par atru iesledzas sarkanais, esi normas robezas tulit zalais. Tas ir sen zinams, bet pat tad kad prieksa pateikts netiek pienemts!

Mes esam Tauta kuru cakare un kuriem patik but cakaretiem. Tie cakaretaji sevi par ekspertiem sauc.

stalkers 25.februāris 2019 14:29
4 7 Atbildēt

Redz parasti šie tiražētie "eksperti" - piem. tas pats Jansons, Irbītis u.c. praktiski vienmēr pauž viedokli atbalstošu šai čakarēšanai - nodarbojas ar sabiedriskās domas taisīšanu pirms kādas čakarēšanas, papildus neērtībām, nodevām u.c. "nepopulāriem" (kādi praktiski tikai tiek pieņemti) lēmumiem...tāpēc manās acīs šiem galma (csdd, sm, un cp) ekspertiem ir vērtība tuvu nullei, jo viss viņu sakāmais pēc būtības galma rupors.

Ja nevar pārejas izgaismot un laicīgi horizontālos apzīmējumus sakārtot/atjaunot - tad kādas vēl nafig samazināšanas...jeb atkal viss no apakšas !

Kanibaals 26.februāris 2019 7:02
4 0 Atbildēt

Aizbrauc Setra pie sarkanā un pārējie stāv. Zinām kā tas pie mums strādā.

Vernons 26.februāris 2019 8:19
0 8 Atbildēt

Setram no +1 km/h foto radari suta 20 Eiro sveicienu! Tatad braucot 54 km/h - 3 ir 51! Autobusu vaditaji uz to neparakstas.

Vernons 25.februāris 2019 15:23
1 12 Atbildēt

Ka ir izgaismotas gajeju parejas? Sudigi! Ar izgaismosanas kulturu nevaram lepoties, bet varetu ja gajeju pareju izgaismotu gajejam no muguras! Uz brauktuves pirma butu vina ena. Ir

kustibas sensori, ari tiem butu vieta un laizami lieta.

Gajejam ap potitem vakara jabut atstarojosam lentam. Ar to 100% pietiktu!

PN 25.februāris 2019 20:29
1 0 Atbildēt

Bet ko tas līdz runāt, ja nav kas to klausās? Izgaismošanas kultūra uz šo-dienu ir ļoti vienkārša.Divi gab led-gaismekļi nemaksā principā neko.Pat elektrību viņi diezko neēd.Un par vieniem tiem slavenajiem "600 000" drošvien viņus veselu Vagonu varētu nopirkt.Un viņi tādi daudzās vietās tiešām arī ir.Kur tie ir šajā pilsētā- jā, šur/tur, uz pirkstiem saskaitāmi.Kā tas nākas, ka šajā specifiskajā gadījumā uz vienas šīs valsts mērogā starpgadījumiem bagātākās Galvenās ielas to nevaram nodrošināt? Kurš te ko "plāno", kāds ir tas izskaidrojums vai attaisnojums? Ja te plānojas kāda rekonstrukcija- tad ko, rekonstrukcijas gaidīšanas un tās norises laikā jebkuru drošību atceļam vispār kā sugu? Tā iela ir teju 20km gara- ja rekonstrukcija skars vienu kilometru no tiem, tad kas un kā un kad notiks tajā pārējā šīs ielas gabalā? Un kur šeit būtu saskatāms vispār kāds ziņotāju vai runātāju "savtīgums"?

darklight 26.februāris 2019 9:29
0 0 Atbildēt

Vernons: Gajejam ap potitem vakara jabut atstarojosam lentam.

Varbūt ejam tālāk un uzliekam par pienākumu gājējiem pēc krēslas iestāšanās pārvietoties ar zvaniņiem rokās, lai varētu ne tikai redzēt, bet arī dzirdēt? Nu ko var murgot, b*e?! Kādas na* vestes, kādas lentītes apgaismotā pilsētā?

Vernons 26.februāris 2019 10:37
0 0 Atbildēt

Tas apgaismojums nav pietiekams! Pie kam tai gaismai ir ari blakus efekti, kad tas gajejs paliek tumsa un tumss.

Riga katru ritu redzu jaunu kundzi, kam skersojot Valmieras ielu sis lentas ir ap zabakiem pie potitem. Skaisti! Un drosi!

scope 26.februāris 2019 11:16
1 0 Atbildēt

It kā liekas jancīgi, bet, domājot par savu drošību, jancīgums atmaksājas.

Pats šādam mērķim lietoju gan atstarotāja lenti ap roku, gan pavisam nelielu, bet jaudīgu CREE-LED lukturīti

Neticami, bet tuvojoties (paralēli ielai, retēji brauksānas virzienam) labi izgaismotai gājēju pārejai, šoferīši pamana un samazina ātrumu ļoti laicīgi, citreiz pat vēl neesmu nonācis līdz pašai zebrai, kad jau stājas un laiž.

uupis 27.februāris 2019 16:26
0 0 Atbildēt

Savu nespēju pamanīt gājēju un pretenzijas par nepietiekamu apgaismojumu izklāj rakstiski uz papīra un ja esi Rīgā tad uz RDSD ja citur tad pie attiecīgā ceļu uzturētāja!

Jo vairāk līkkāju šoferu vērsīsies ar pretenzijām pie ceļu uzturētājiem, ka šamie neprot samazīt ātrumu pirms Gājēju pārejas un tāpēc nespēj pamanīt gājēju, jo ātrāk viss mainīsies.

PN 25.februāris 2019 20:09
1 0 Atbildēt

Tas, ka tur neviens neko negribēs dzirdēt un ar kaut kādiem ieskrējušiem žurnālistiem pa nopietnam un no laba prāta nerunās,tas taču skaidrs.Iedomājieties, cik daudz šeit pa tiem dažiem rakstiem ir uzpeldējis dažādu neizdarību.Jautājums nav par piekasīšanos pie staba, bet gan par to,KO tur saredz tāds daudzmaz pieredzējis,vērot spējīgs un ar kaut kādām sirdsapziņas atliekām apveltīts garāmbraucējs.Un ko tad īstenībā "saredz" tie, kam liekas, ka tam visam tā ir jābūt un ka to visu var pieciest un ar to esošo itin labi iztikt.To tur Nesaredzošo mums visdrīzāk ir aptuveni 80/20, tā ka te arī uzprasās secinājums- no kāda kontingenta būtībā ir atkarīga tā "veiksme", kura šobrīd (vismaz dažās svarīgās vietās) karājas burtiski mata galā.Klaji kaitinoša situācija.Acīmredzot, tad jāraksta ir tiktāl, kamēr tomēr kāds to "sadzirdēs".

imzz 25.februāris 2019 21:03
2 0 Atbildēt

Atis Jansons: "Jūrmalu – gājējiem"!

(Jo ) "uz pludmali braucu man tuvākajā Buļļu salā" ;)

Vernons 25.februāris 2019 21:07
1 12 Atbildēt

Un Maris uz majam ar vilcienu!

Slinkais 26.februāris 2019 0:12
0 0 Atbildēt

kkādi murgi. uz kultūras kvartālu (mūzikas un mākslas skolu) tikai retais dodas pāri ielai tajā vietā.

iAuto 26.februāris 2019 10:24
0 1 Atbildēt

Nejauc lūdzu gājēju pāreju pie sākumskolas "Taurenītis" ar vietu pie Circle K, kur arī iet daudz bērnu no jaunā mākslas centra. Tur viss bez zebrām un zīmēm notiek. Paskaties pats, cik daudz dienas laikā tur iet!

PN 26.februāris 2019 12:44
0 1 Atbildēt

Nē nē, tas tak nekad nē, bērni tajā visas ielas gabalā iet godīgi ielai pa vienu pusi. Pēc saldējuma no jaundubultu skolas pa taisno uz tuvējo vecoļaužu Pansionātu, nevis uz circliK kur slikts 98benzīns. Tāpat viņi "neiet' uz jaunuzcelto kauguru gezburgeri un narvezenu. Tur pie tā apļa priekš viņiem pat speciāls nemarķēts trotuārs ir izveidots,bet pāreja ar zīmi ir tikai viena un otrā pusē. Šito visu kasīšanos te raksta tikai savtīgi ieinteresēti statoila pārdevēji, vai ne?

PN 26.februāris 2019 23:17
0 0 Atbildēt

Es domāju ka shito diskusiju būtu pareizi turpināt.Kamēr tiks "sadzirdēts".Teiksim, pusgadu no vietas varētu titullapā publicēt ikdienas fotoatskaiti.Tā kā dienas konkursu par rupjāko piefiksēto pārkāpumu vai lielāko ieraudzīto bezjēdzību.Varētu arī ar balsošanu un balvām.

Piem., šovakar braucu- vakara intensīvās satiksmes laikā Dubultos 2m pirms pirmās gājēju pārejas (kā Vienmēr) mierīgi stāvēja noparkots auto.Attālums no turienes līdz VP ēkai ir metri ap 200 un līdz PP ēkai vēl tikpat...

Asaros, savukārt,pustumsā kā 1-mais tam "paredzētajā" kabatā stāvēja džips, ar bamperi burtiski dažus centimetrus no staba, kuram galā uzsprausta zilā kaunazīme "gājēju pāreja".Tātad, sniegs nokusa, iAuto pamuldēja,bet esam turpat kur bijām.Varbūt Redaktorss var painteresēties pie bukmeikeriem- vai tie pieņem likmes par tēmu būs/nebūs uz Lieldienām te atjaunots tas pāreju marķējums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Apvidus auto ražotājs Ineos atsāks darbu

Ineos Automotive rūpnīca Francijas Hambahā, kas septembrī apturēja konveijeru sakarā ar detaļu piegādātāja Recaro bankrotu, atsāks ražošanu 2025. gada janvārī. Lasīt vairāk

 

Volkswagen uzsāk krosovera Tayron ražošanu 1

Volkswagen galvenajā rūpnīcā Volfsburgā uzsākta jaunā krosovera Tayron ražošana, lai līdz 2025. gada martam, kas sāksies modeļa oficiālā tirdzniecība, pagūtu piegādāt jaunās automašīnas dīleriem. Lasīt vairāk

 

Motociklu ražotājs KTM iesniedz bankrota pieteikumu 20

Sliktas ziņas Austrijas motociklu KTM cienītājiem – uzņēmums ir iesniedzis bankrota pieteikumu un cīnās par savu izdzīvošanu. Lasīt vairāk

 

Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO) 16

Vairāku stundu diskusijas, asa viedokļu apmaiņa, bet skaidrs ir viens – ko darīt ar projektu “Rail Baltica” ir sāpīgs jautājums. Trūkst ne tikai naudas, bet arī plāna, ko darīt tālāk. Par ko valdībai izdevās vienoties, un ko sola projekta nākotne? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti