Latvijā plāno uzstādīt kameras, kas fiksēs sarkanās gaismas šķērsotājus; ASV pētījums rāda, ka šāda sistēma palielina avāriju skaitu (+ VIDEO) 63

Nozare.lv / iAuto | 1.marts 2019 9:21

Latvijā nākotnē plānots iegādāties speciālas videokameras, kas kontrolē, vai autovadītāji krustojumus nešķērso pie aizliedzošā luksofora signāla, šodien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē atzina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

Padome šādu iekārtu iegādei pauda konceptuālu atbalstu, taču uzdeva CSDD sadarbībā ar Valsts policiju tuvākajā laikā veikt detalizētu projekta izstrādi. Šādas iekārtas vispirms sākotnēji izvietotu Rīgā.

Autovadītāji par konstatēto pārkāpumu saņemtu paziņojumu līdzīgi kā ar fotoradaru konstatētajiem pārkāpumiem. Patlaban gan nav zināms, kad šīs iekārtas varētu iegādāties.

iAuto jau 2017.gada 15.martā publicēja rakstu: "Rūpes par drošību vai arī naudas pelnīšana: sarkano gaismu kameras neveicina satiksmes drošību (+ video)", kur tika izvirzīta tēze, ka satiksmes kontrolei pasaulē plaši izmanto tā saucamās sarkano gaismu kameras, kas piefiksē tos autovadītājus, kuri pārkāpj noteikumus pie sarkanās gaismas. Kā izrādās, šādas ierīces samazina drošību un tiek izmantotas galvenokārt peļņas nolūkos.

Lūk, ASV pieredze (angļu valodā):

Vakar ceļu satiksmes drošības padomes sēdē tika analizēta arī pagājušā ceļu satiksmes negadījumu statistika.

Valsts policijas informācija liecina, ka kopumā pērn noformēti 190 057 protokoli, bet gadu iepriekš par pārkāpumiem noformēti 229 881 protokols.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis padomes sēdē atgādināja, ka pagājušā gadā stājušies spēkā grozījumi likumos, kas paredz lielākus sodus par nepiesprādzēšanos un telefonu lietošanu pie stūres. Tāpat likumā paplašināts agresīvās braukšanas jēdziens.

"Acīmredzot, labklājības līmenis ir labs un spējam (par pārkāpumiem) maksāt sodus," pauda Krapsis.

Viņš norādīja, ka nevienam ceļu policistiem nav dots uzstādījums, cik daudz protokolu jānoformē, taču pagājušais gads liecina, ka Latvijā braukšanas kultūra nav mainījusies.

Arī iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KP LV) uzsvēra, ka Latvijā primārais ir mainīt braukšanas kultūru un noformētais protokolu skaits liecina, ka satiksmes dalībniekiem nav izpratne par uzvedību uz ceļa.

Lai arī padome pauda atbalstu tehnisku kontroles līdzekļu ieviešanai un sabiedrības informēšanas kampaņām, ministrs aicināja sabiedrību nekautrēties un sniegt jebkurus ierosinājumus, kas palīdzētu uzlabot satiksmes drošību.

Tāpat ministrs akcentēja nepieciešamību uzlabot ceļu infrastruktūru un sabiedrības izglītošanu, lai uzlabotusatiksmes drošību. Ģirģens arī uzskata, ka jau patlaban jāsāk domāt par sodu politikas pārskatīšanu, jo no nākamā gada Latvija plāno atteikties no administratīvā aresta, kuru patlaban ir iespējams piemērot par braukšanu dzērumā.

Arī Krapsis atgādināja, ka pats svarīgākais satiksmes drošībā ir trīs jēdzieni "cilvēks, transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis un ceļu infrastruktūra". Ja neviens no šiem aspektiem nedarbojas, tad situācija neuzlabosies, viņš uzsvēra.

Policijas šī gada prioritātes ir drošības jostu lietošanas, dzērājšoferu un ātruma kontrole, kā arī mazaizsargātiesatiksmes dalībnieki.

Visbiežāk traģiskas avārijas notiek frontālās sadursmēs, spēkratiem apgāžoties un uzbraucot šķērslim. Tāpat pie vainas traģiskām avārijām ir ātruma pārsniegšana, nepareiza apdzīšanas manevra izvēle un atsevišķos gadījumos - neatbilstošs spēkrata tehniskais stāvoklis. Attiecībā uz gājējiem konstatēts, ka tie nelieto atstarotājus.

Jau ziņots, ka līdz pavasarim uz šosejas Tīnūži-Koknese izvietos vidējās kustības ātruma radarus. Tam iepriekš piešķirts finansējums un Ceļu satiksmes drošības direkcija ir veikusi iepirkumu. Projektam starts ir paredzēts 1.aprīlī un no šīs dienas autovadītāji arī saņems protokolus par pieļautajiem pārkāpumiem uz šī autoceļa.

Ekspertu sagatavotais priekšlikums arī paredz, ka tuvākajos gados uz ceļiem varētu uzstādīt papildus 50 fotoradarus ar mērierīcēm, kā arī 50 fotoradarus-mulāžas.

Patlaban uz ceļiem izvietoti 100 stacionārie fotoradari, bet Valsts policijas rīcībā ir 12 pārvietojamie fotoradari.

Tāpat valsts plānojusi iegādāties arī citas mērierīces, kas konstatē aizliedzošo luksofora signāla neievērošanu. Šis projekts paredz trīs vietās stacionāros fotoradarus pielāgot ar luksofora kontrolieriem. Viens kontrolieris tiks izvietots fotoradarā Rīgā, Berģos, bet divas iekārtas būs Piņķos, apvedceļa Salaspils-Babīte abos virzienos. Arī šīs iekārtas darbosies līdzīgi kā stacionārie fotoradari, proti, ja autovadītājs neievēros aizliedzošo signālu, tad viņam nosūtīs paziņojumu par pieļauto pārkāpumu.

Patlaban valdība šo iekārtu iegādei galīgo zaļo gaismu vēl nav devusi.

Portālā iAuto.lv februārī publicējām video, kur redzams, ka degot lusofora dzeltenajam signālam, autobusa vadītājs pat negrasās bremzēt un krustojumā iebrauc tad, kad sarkanais signāls iededzies jau labu brīdi. 

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors: "Ja runājam par sarkanās gaismas pārkāpumu problēmu, tad tā ir un diemžēl novērojama negatīva attīstība. Taču no iAuto puses vēršam uzmanību, ka pastāv valstī ceļu policijas funkcija.

Turklāt gatavojam rakstu par Latvijā jau esošo negatīvo pieredzi ar luksoforu ātruma kamerām, kuras pie noteikta fiksētā ātruma ieslēdz sarkano gaismu. Tādas kameras ir Babītē, Olainē, Dubultos u.c.

Un nesakiet, ka mēs nebrīdinājām!"

 
Visi komentāri
 
JanJan 1.marts 2019 10:44
11 7 Atbildēt

BEIDZOT!!!! Rīgā sarkano gaismu braucējus uz ielām redzu KATRU dienu. It īpaši tas brīdis, kad tu rausties un domā, varbūt vajadzēja tomēr apstātis, tur tā knapi, knapi uz robežas ar pārkāpumu... Un tad skaties spogulī, ka aiz tevis vēl 2-3 mašīnas aizbrauc, kuri līdz pat luksoforam vēl nebija tikuši, kad tur jau sarkans bija.

Freijers 1.marts 2019 12:39
2 1 Atbildēt

Tad Tu būtu labais pārkāpējs, bet tie pārējie trīs sliktie ? Kurā vietā kamera līniju vilks ?

Bradypus 1.marts 2019 12:44
1 1 Atbildēt

Kurā vietā - tāpat kā fotoradariem, pēc nepieciešamības, atkarībā no budžeta plāna izpildes. Mēs, atbilstoši FR ražotāja teiktajam, esam vienīgā valsts pasaulē, kurā šiem fotoradariem ir realizēta iespēja policijai attālināti jebkurā laikā mainīt "pielaidi".

JanJan 1.marts 2019 13:03
3 0 Atbildēt

Nu tāpat, kā policija to dara. Viņi taču ar pieņem lēmumu. Kamerai starpcitu daudz vienkāršāk, jo tur tiešām var uz cm novilkt līniju, kuru šķērsojot skaitās pārkāpums un to savienot kopā ar luksoforu uz sekundes desmitdaļām. Policists jau to dara uz aci un pēc tam no ne tā labākā leņķa skatās ierakstu.

Es pats arī esmu dabūjis sodu par sarkano gaismu, policistiem to atzinu, un sodu mierīgi samaksāju. Ja mani nofočēs - samaksāšu un neraudāšu par budžeta pildīšanu.

Par savu minēto piemēru - policists mani tādā situācijā 90% gadījumu neapturētu, jo viņš zina, ka tur ir uz robežas.

Aaaa un vēl - zini, kas notiek, ja Tu apstājies, kad ir šitais uz robežas? Tad Tev aiz muguras sāk taurēt un ar rokām mahāties, ko tu viņiem neļauj pa sarkano braukt...

Freijers 1.marts 2019 14:04
3 3 Atbildēt

Protams, ka tev mahāsies, jo visticamāk pa mēmiem noliki viņam priekšā nevērtējot, kas aizmugurē notiek.

JanJan 1.marts 2019 14:08
5 1 Atbildēt

ievēro distanci, skaties luksoforu, nevajadzēs neko mahāties. Paši sev vien izgudro problēmas.

Vernons 1.marts 2019 21:53
0 2 Atbildēt

Garante drosibu!!!

Vernons ir tups 2.marts 2019 9:06
6 16 Atbildēt

Drošība jāgarantē kā priekšā braucošam tā arī aizmugurē braucošam! Ja aizmugurē braucošais ietriecas priekšā braucošajā, tad aizmugurē braucošais NAV GARANTĒJIS DROŠĪBU! Jebšu jums ir dubultmorāle un pārveļat vainu no slimā uz veselo?

iAuto 1.marts 2019 11:22
6 0 Atbildēt

Iesaku CSDD un Ceļu policijai papētīt negadījumu statistiku uz krustojumiem, kuros ir uzstādītas ātruma kameras. Cik un kādi negadījumi notiek Olainē, Babītē, Dubultos?

Bet vēl labāk, cik daudz šādos krustojumos ātrie braucēji vēl vairāk piespiež gāzes pedāli un brauc pie sarkanās gaismas.

Bradypus 1.marts 2019 12:36
1 0 Atbildēt

Kā ar kaut kādu konsekventu viedokli? Otrā diskusijā taču iAuto nostāja bija, ka braukšana pie sarkanās gaismas ir neapšaubāmi bīstama. Tas neiet kopā ar aicinājumu vēl kaut ko pētīt.

iAuto 1.marts 2019 13:06
1 0 Atbildēt

Tā ir bīstamo, to var lasīt arī šī raksta beigās.

Taču no mūsu iegūtās informācijas šī kontroles metode ir bīstama, to nedrīkst kontrolēt ar kamerām, tas ir jādara attiecīgajās vietās ar policiju!

Bradypus 1.marts 2019 13:57
2 0 Atbildēt

Kur ir pētījums, ka tā ir bīstama? Latvija ES ir vienā no zemākajām vietām satiksmes drošībā, bet ES ir vairākas valstis, kurās šāda braukšana pie sarkanā, neaizraujoties ar strauju bremzēšanu, ir vispārpieņemta norma. Par šādas rīcības bīstamību esmu dzirdējis tikai demagoģiskus spriedelējumus, bet neviens nav varējis to objektīvi pamatot.

JanJan 1.marts 2019 13:04
0 0 Atbildēt

Ja jau pie sarkanā uzgāzē, tad jau tieši vajag sarkanās gaismas bildēšanu. Uzgāzē jau tāpēc, ka policists nav blakus, kas soda. Ja zini, ka nobildēs, tad varbūt tomēr negāzēs, bet bremzēs?

iAuto 1.marts 2019 13:07
2 0 Atbildēt

Mēs ejam dziļāk šajā tēmā, proti, pat šādas ātruma kameras, kas pārslēdz luksoforu uz sarkano ir bīstamas, būs drīz video no Dubultiem!

Freijers 1.marts 2019 14:06
1 0 Atbildēt

Cilvēkiem, kuru spēja aprobežojās ar pāris csn punktu atreferēšanu un paštaisnu/klišejišku spriedelēšanu par tēmu, to var nesakidrot...tur iestrādāts algoritms - kontrolēt --> sodīt, vēl no tiem laikiem, kad dzimtbūšana bija.

650 1.marts 2019 14:26
2 0 Atbildēt

Redaktor, Tu varētu noskaidrot- kādas funkcijas piemīt tai infrared camerai pie Dubultu stacijas.Tas, ka viņa neko nepārslēdz un ka tur tāpat regulāri kāds izbrauc "paspējot" uz sarkano, tas ir fakts.Ja viņa ieprogrammēta stopēt skrējējus- uz cik tā nostrādā? Uz 90km/h varbūt? Tur nezcik ziņkārīgo ir savulaik mēģinājuši tīšām un krietni pārsniegt, bet īsti neviens nevar saprast to algoritmu.

Freijers 1.marts 2019 14:31
1 0 Atbildēt

Labi, ka "pētījuma" rezultātus nav pa pastu saņēmuši ierakstītā vēstulē.

JanJan 1.marts 2019 15:34
1 0 Atbildēt

Nu tur tad jautājums vai ir pareizas distances ievērotas?

Freijers 1.marts 2019 18:21
1 0 Atbildēt

Pilsētā distancei būtu jābūt vismaz 30m, kas pīķa stundas nav parktiski iespējams, jo kāds šo distanci nozags un tieši varbūt pa mēmajiem noliks priekšā pie luksofora, tad iznāk, ka disntace turētājām visu laiku būs jāpiebremzē, joa ik pa laikam kāds viņa turētos metrus vēlēsies piesavināties....tāpēc, ka mums ir pa pilnam lammeri, kas māk ar akmens ģīmi lūrēt spidometrā, iekrampēties stūrē un ceļu vērot max...spoguļus tādi nelieto apriori un tāpēc arī viņiem pie pakaļas, kas notiek aiz - piemēram vai tas pats autovadītājs kā distanci viņi tikko ir nozaguši spēs nobremzēt pirms kunga mēmajiem !

Vernons 1.marts 2019 21:50
1 10 Atbildēt

Distance bus pietiekam, ja prieksa braucosais pildis CSN prasibas par bridinajuma signaliem!

Distance nekad nebus pietiekama, ja prieksa braucosais pec savas butibas un sutibas ir idiots!

:-) 8.marts 2019 9:16
0 0 Atbildēt
Palaidniex 3.marts 2019 9:44
7 0 Atbildēt

Distancei līdz priekšā braucošajam nav atkarīga no signāliem.

Tik pat labi Tu uz 3 sekundēm esi novērsies. Un? Konlīdz tie signāli?

Ja uz ceļa uzskrien negarantējošais alnītis, bērns, nogāžas koks - nav laika tām 3 sekundēm.

Neizprotamu iemeslu dēļ neieturētā distance pārvēršas neglābjamā CSNg.

Vai tiešām Tev tas nepielec!

Man nav nekādu problēmu braukt tādā attālumā no pa priekšu braucošā, lai tas mani nespētu pārsteigt ar savu bremzēšanu. PILNĪGI NEKO savā DZĪVĒ NEESMU NOKAVĒJIS!

boliks 1.marts 2019 14:05
0 0 Atbildēt

Viens ir braukšana pie sarkanās gaismas, bet nākošais attiecībā uz satiksmes noteikumu neievērošanu ir braukšana pa sabiedrisko joslu, pīķa stundās.

Bradypus 1.marts 2019 16:42
3 0 Atbildēt

Neesmu novērojis, ka šāds pārkāpums bieži tiktu veikts. Toties ir bieži manīti dusmīgi skatieni un citādi izrādīta agresija elektromobiļu virzienā, kas brauc pa šo joslu, kas liecina par daudzu autvadītāju neizglītotību, ka ar zilajiem numuriem drīkst braukt pa sabiedriskā transporta joslu.

boliks 1.marts 2019 16:54
1 0 Atbildēt

Brīvības iela ļoti spilgts piemērs. Posms no VEF līdz Teikai.

Rr19 3.marts 2019 12:42
0 0 Atbildēt

Draugs, cik tu pēdējā laikā esi braucis pa Salu tiltu virzienā no Gogoļa ielas, tur jau labu laiku ir sabiedriskā josla, tad paskaties, tur brauc visi, kam nav slinkums.

Bradypus 4.marts 2019 0:20
0 0 Atbildēt

Tajā konkrētajā posmā minētā joslā ir tik mistiska, ka tur braucot vienmēr esmu domājis, ka tās ievērošana gluži vienkārši nav pa spēkam parastam CSDD absolventam bez papildus pieredzes. Līdz ar to šo konkrēto noteikti nepieņemšu kā raksturojošu piemēru sistemātiskai apzinātai pārkāpšanai, pret ko būtu vērts cīnīties.

Vernons 1.marts 2019 17:42
2 9 Atbildēt

Tulit tur sab. josla brauks visi mopedi. Motocikli. Vai autobusi brauks 45 km/h, vai mopedi 50km/h?

Palaidniex 2.marts 2019 22:04
4 0 Atbildēt

Autobusi uz 50 ieskrienas no pieturas un tad bremzē...

Vidējais ātrums starp pieturām nesasniegs pat 35 km/h...

Mopēdi, kas tam autobusam ir paspraukušies garām, tāpat būs neķerami...

Bet Tev jau nesaprast...

spriidiic 1.marts 2019 12:24
9 2 Atbildēt

Skaidrs , kāpēc LV tādas liks uz katra luksofora - šādas ierīces samazina drošību un tiek izmantotas galvenokārt peļņas nolūkos.

Freijers 1.marts 2019 12:43
2 0 Atbildēt

Lai arī man kaitina pie sarkanā braucēji, sevišķi vietās, kur var kreiso taisīt, bet nav saregulēti sarkanā signāli (t.i. laiks veikt kreiso manevru, nevis griest uz sarkano) - piem. Lielvārdes/Biķernieku ir rūpīgi jāizvērtē kur šīs kameras likt, lai nesāktos vagonu avārijas, kur kāds nervozais (visas šīs totālās kontroles kameras ar opciju robotizēti sodīt padara autovadītājus mazliet nervozākus) uzmīs pa bremzēm pie zaļa mirgojošā + jābūt skaidrai indikācijai, ka kamera bildē punktu X pie SARKANĀS nevis dzeltenās gaismas !

Bradypus 1.marts 2019 13:03
0 0 Atbildēt

Vēl viens 15 gadu laikā nav pamanījis, ka nav vairs tāda zaļā mrgojošā. Tiešām nevajadzētu beidzot sākt domāt, ka problēma nav nekaunīgajos, bet aklajos?

Palaidniex 2.marts 2019 22:06
1 0 Atbildēt

Zaļais mirgojošais ir papildsekcijās, kur dzeltenā nav pēc noklusējuma. Mirgojošo zaļo, ja ir dzeltenais, novāca pēc Eiropas parauga. Kur nav dzeltenais - papildsekcijās - zaļais mirgojošais mirgo trīs sekundes, pildīt dzeltenā - brīdinošā par nomaiņu, signāla funkciju!

trollis 1.marts 2019 12:57
3 0 Atbildēt

mēs brīnamies ka pieaug avāriju skaits. Policija dara to vienkāršāko darbu.alkometrs.ātruma radars josta.tagad vēl piegudro luksaforu ar kameru.BET KĀPĒC NESPĒJ TIKT GALĀ AR RUNĀŠANU PA TELEFONU UN VĒL SMS RAKSTĪŠANU?btaucot ar autobusu ļoti labi saskatāmi ka gandrīz katrs 5 braucot runā pa mobīlo.labāk būtu padomājuši ,kā atrisināt šo problēmu

iAuto 1.marts 2019 13:02
1 0 Atbildēt

Redz kā ar visiem 100 foto radariem par pieaug bojā gājušie pret 2017.gadu. Jāatzīst, ka pieaug arī iekasētās naudas summas!

Walacc 1.marts 2019 13:53
3 0 Atbildēt

man domāt atbilde ir is super vienkārša, radaru izvietojumam un fiksēto pārkāpumu tipam ir maz sakara ar satiksmes drošību ! Nevar aizviet CP ekipāžu darbu ar citiem rīkiem visur, un protams ir arī muļķīgi likt CP stāvēt pie katra luksafora. Varbūt ir laiks izdalīt katras satiksmes objekta bīstamības statistiku un padarít to brīvi pieejamu, un "sarkano" fiksējošus foto"durakus" padarīt par gudrām ierīcēm kas filmē krustojumu, ļauj to skatīties kādam reālā laikā, vai arī bīstamo momentu ierakstus. Tad varbūt beidzot kāds sāks saprast problēmas ko tas vai cits satiksmes mezgls rada transporta kustībā. Jo nu patreiz man jau no luksaforu izvietojuma brīžiem "vemt gribas".

Freijers 1.marts 2019 14:02
1 0 Atbildēt

Tā nedarīs, jo :

1) to nav tik viegli paveikt;

2) tur būs vairākam "institūcijām" jāstrāda kopā;

3) Analīze un novēršana neģenerē budžetā sadaļu sodi, bet gan papildus izdevumus/uzdevumus un komplicētas atskaites par to paveikšanu.

q 1.marts 2019 16:35
1 0 Atbildēt

Kamēr pārkāpumi tiks vērtēti pēc likuma burta nevis gara, nekas nemainīsies.

iciks 1.marts 2019 17:11
3 4 Atbildēt

Ja kāds skatītos un objektīvi vērtētu šādu kameru ierakstus, varbūt, bet to apšaubu.

OK, tie, kas no rīta/vakarā nervozi mēģina paspēt vienā luksofora ciklā vairāki uz sarkano izbraukt, tādi varētu dabūt sodu.

Ko ar tiem, kas, teiksim, brauc pa tādu Krasta ielu ar tiem 70 km/h un pēkšņi priekšā mainās signāls? Vai nu pēdējā brīdī izbrauc (faktiski netraucējot perpendikulārajai plūsmai) vai arī strauji bremzē. Kā zināms, ar to distanci ir kā ir un kā tas viss beigsies - var tikai domāt... Juridiski, saprotams, nav atbilstoši noteikumiem, taču tā varbūt novērš lielāku nelaimi.

Pat autoskolās vismaz agrāk bija 2 bildes ar "braucam ar 30 km/h, ieraugām laicīgi dzelteno, ko darām?" un "braucam ar 50 km/h un tieši priekšā dzeltenais.Ko darām?".

Var jau argumentēt, ka nevar signāls tā iedegties, ka nebūtu iespējams savlaicīgi reaģēt, bet nu būsim reālisti, cilvēks ir un paliek cilvēks, kad mazliet noguris, kad uz pussekundi pievērsies blakusjoslas auto, kad vēl ko un tieši šajā brīdī rodas moments, kad apstāties var tikai ļoti strauji bremzējot.

Vernons 1.marts 2019 17:34
3 10 Atbildēt

"Strauji bremzejo" - agresija! Sadursme. 6 soda punkti un 280 eiro sods!

Pļurkt 1.marts 2019 18:50
1 1 Atbildēt

Braucot uz sarkanā, cits sānos, kas brauca uz zaļo, un gala rezultātā koka mētelītis!!

Izvēlies!!!

Vernons 1.marts 2019 21:45
0 8 Atbildēt

Man nav ko izveleties! Izvele ir un bus Tev! CSN 129. un 130. punkti noteic kartibu un secibu, ka katram regulejama krusta jarikojas. Kas foces tos , kas ignore aizliegumu iebraukt pie zala? Ne velti piemineju vilceju ar piekabi vai puspiekabi, uzskatamam piemeram. Uz Galeram Tev jaiet, smagais japabrauc, savadak tada vienvirziena domasana vien ir.

CSN ari mullaja kamer samullaja!

Pļurkt 2.marts 2019 19:57
7 0 Atbildēt

Neraudi - es ar smago ar visu puspiekabi esmu varējis astotnieku atpakaļgaitā izbraukt. Turpretīm pēdējo 3 gadu laikā neesmu redzējis NEVIENU fūristu kas pie noliktavas vārtiem būtu spējis ar vienu piegājienu piebraukt!!

Gājējs 2.marts 2019 9:16
2 0 Atbildēt

Tātad ja vadītājs izpildot 25.3 strauji bremzē, tad tā ir agresija? Vernonam galīgi sarūsējuši rullīši? Cilvēka dzīvība ir otršķirīga? Galvenais ir bleķi? Un aizmugurē braucošais luksoforu drīkst neredzēt? Drīkst nezināt ka krustojumā ne visi brauc taisni? Kaut kādu sveistu Vernons dzen! Drīz būs stadija kad aizmelosies līdz patiesībai!

Rr19 3.marts 2019 12:10
0 0 Atbildēt

Tur, kur Krasta ielā mainās signāls, jābrauc ir 50km/h.

Vernons 1.marts 2019 17:32
0 17 Atbildēt

Vieglo auto vaditajiem galigi aplams prieksstats par CSN! Mans ieteikums iepazities rupigi ar CSN rakstito. Neviens no Jums nesaprot pretrunas, kadas pasi nomakat. Par CSDD vispar bez komentariem. Vispirms visus uz Galeram vadit smagos ar puspiekabi un pec tam lai sak sapnot ar acim vala.

Fūrmanis 2.marts 2019 9:22
10 0 Atbildēt

Ceļš ir domāts visiem! Nevis tikai Vernonam, kuram diez vai ir C kategorija! Kā likumsakarība, par fūristiem parasti spriedelē pamatā B kategorija!

Ceļš ir domāts visiem, gājējiem, velosipēdistiem, zirgiem, traktoriem, autobusiem, motocikliem! Atklājums Vernon?

imzz 1.marts 2019 19:38
2 0 Atbildēt

Pajautāju google, dabūju šo:

2005. gada federālais pētījums ( ASV ) parādīja, ka, lai gan ievainojumi no T veida sadursmēm samazinājās par 16 procentiem "sarkanās gaismas" kameru krustojumos, ievainojumi no "pakaļgala sadursmēm" palielinājās par 24 procentiem. Jun 28, 2011

viencexperc 1.marts 2019 21:55
5 0 Atbildēt

Ja tādas uzliks, tad Nordekas busi šķaidīs automasīnas katrā krustojumā.

Tie jau distances netur...

Vernons 1.marts 2019 22:12
0 2 Atbildēt

Ko Tu ar to gribi teikt?

Rr19 2.marts 2019 21:04
1 0 Atbildēt

Vai tu neesi no tiem, kas distances nozog, tāpēc ari šķaidīs.

650 1.marts 2019 23:18
3 1 Atbildēt

Uhh, ka maksās visi un par visu un katru dienu un bezgalīgu skaitu reižu.Arī tie, kas (pagaidām;)))) domā, ka viņi visu "ievēro".Tāpēc nožēlu izraisa šie te brašie kviecieni, ka "nu tad beidzot" un utt.Redzēsim, kā Jūs rīgā brauksiet, kad maksās visi par katriem 5cm aiz līnijas.Cik ilgi gaidīsiet kreiso pagriezienu un utt.Tāpat kā tagad, kad 300m pirms fotoradara bikses top pietaisītas un organismam uzmetās tas tā saucamais latviski runājot "stolbņaks" .

Būs kā šeit: www.zr.ru/content/artic...afuyut-kamery/

Gājējs 2.marts 2019 7:08
2 0 Atbildēt

Tas kas apstājās, tas jau garantēja drošību. Viņš nevar būt vainīgs pie tā ka cits auns sajauca pedāļus un pārstāja garantēt drošību gan priekšā braucošam gan citiem!

Gājējs 2.marts 2019 7:13
2 0 Atbildēt

Tas Vernonam!

Rr19 2.marts 2019 20:58
0 0 Atbildēt

CSDD eksāmenu biļetēs ir jautājums par strauju bremzēšanu pie dzeltenā un, aizmugurē braucošā, distances neievērošanu, pareizā atbilde ir, abi vainīgi.

CSN 3.marts 2019 8:27
0 0 Atbildēt

Un kā izpaužas strauja bremzēšana?

Cik daudz tu esi redzējis STRAUJU bremzēšanu pirms luksafora?

Jeb jūs jaucat normālu bremzēšanu ar strauju, kaucošu un kūpošām riepām?

Rr19 3.marts 2019 12:14
0 0 Atbildēt

To paprasi tiem, kas eksāmenu jautājumus sacerējuši.

uupis 6.marts 2019 15:22
0 0 Atbildēt

Prasīts tika vai TU spēj atšķirt?

Nevienu neinteresē vai jautājuma sacerētājs prot atšķirt!

Katram šoferim tas jāmāk atšķirt!

Blablablā kulstītājiem nav jāatšķir...

druknais1 2.marts 2019 16:56
1 1 Atbildēt

Vernonam. Tu arī tēju maisi pēc instrukcijas? Atkārtošos, nu īsts burta kalps.

druknais1 2.marts 2019 16:57
0 0 Atbildēt

...kurš dzimis ar CSN grāmatiņu rokās.

Rr19 3.marts 2019 12:29
2 0 Atbildēt

Ir arī tādi, kas grāmatu vispār rokās nav turējuši, klajš piemērs ir lielveikalu stāvlaukumi, labās rokas likumu zina retais.

CSN 2.marts 2019 17:32
0 0 Atbildēt

Tie kas ieguvuši vadītāja apliecību ir ar eksāmenu un savu parakstu apliecinājuši, ka ir iemācījušies Satiksmes Noteikumus!

Tālāk sekot izmaiņām vairs nav problēma!

Rr19 2.marts 2019 20:26
0 0 Atbildēt

Ātrie braucēji ieslēdz sarkano gaismu un aizbrauc, bet pārējie, paliek.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Automašīnām kļūstot sarežģītākām jāpielāgojas arī motoreļļām 4

Mūsdienās automašīnas ir jau kļuvušas tik sarežģītas, ka arī motoreļļu tām nedrīkst izvēlēties vienkārši pēc viskozitātes indeksa. Lasīt vairāk

 

Paziņoti “Latvijas Gada auto 2021” septiņi finālisti, Tautas balsojumā pagaidām līderis “BMW” 11

Konkursa “Latvijas Gada auto” organizatori šodien paziņoja septiņus automobiļus - finālistus, kuri pretendē uz prestižo “Latvijas Gada auto 2021” titulu. Žūrijas un Tautas simpātijas balsojumā internetā uz doto brīdi sakrīt tikai divi automobiļi. Lasīt vairāk

 

Scania piedāvā elektrisku kravinieku ar 250 km gaitas rezervi (+ FOTO) 7

Zviedrijas kravas automobiļu ražotājs Scania ieviesis tirgū Scania 25 BEV – pilnībā elektrisku transportlīdzekli bez kaitīgiem izmešiem. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pilnpiedziņas "bulku vāģis" Peugeot Partner Dangel 4X4 (+VIDEO) 18

Tā sauktie "bulku vāģi" un bezceļš slikti sader kopā. Kā visās lietās, arī šeit gadās izņēmumi. Ar tādu mums ir darīšana šajā TV Auto ziņu raidījumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti