Satiksmes drošības situācija uz Latvijas ceļiem šogad ir pasliktinājusies, intervijā LTV "Rīta panorāmai" atzina Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.
Krapsis atzīmēja, ka kopējais ceļu satiksmes negadījumu skaits ir nedaudz samazinājies, bet bojāgājušo un smagi cietušo skaits ir palielinājies, attiecīgi situācija vērtējama kā slikta.
Pēc policijas pārstāvja vārdiem, sliktā ceļu infrastruktūra ir viens no galvenajiem iemesliem lielajam avāriju skaitam. Tā kā nav cerību, ka tā ātri uzlabosies, autovadītājiem būtu jāpiedomā pie savu braukšanas paradumu maiņas, uzsvēra Krapsis.
Ceļu policijas vadītājs uzsvēra, ka arvien lielākas problēmas satiksmē rada skrejriteņi, kuri ir "iedzinuši stūrī" gājējus. Arī pagājušajā diennaktī smagas traumas guvis cilvēks, kurš braucis ar skrejriteni un bijis alkohola reibumā.
Krapsis cer, ka situāciju risinās valdībā topošie noteikumi, kas regulēs pārvietošanos ar skrejriteņiem. Viņš domā, ka pa ielu braucamo daļu skrejriteņiem nevajadzētu ļaut braukt, attiecīgi ar tiem varēs braukt pa ietvēm, bet respektējot gājējus. Krapsis cer, ka nākotnē pašvaldības uz ietvēm skaidri iezīmēs zonas, kas paredzētas katram no satiksmes dalībniekiem.
Krapsim jākļūst par diktatoru! Krapsim jānāk ar paziņojumiem, kas jāpilda bezierunu kārtībā!
Virzienrādītājs pilsētā piecas sekundes ilgs pirms manevra, ne īsāks!
Vienā virzienā braucošo sadursmēs pilsētā priekšā esošais vienmēr līdzvainīgs, ja nevar pierādīt pretējo!!!
Ārpus apdzīvotām vietām vienā virzienā braucošo sadursmē par negadījuma izraisītāju tiks atzīts priekšā esošais!
Ceļu būvētājiem nekavējoties jāizveido ātruma samazināšanas un ieskrējiena joslas!
CSDD jāatņem iespēja izstrādāt CSN! Viņi ar to ne tikai netiek galā, bet nodarbojas ar kaitniecību.
Par izglītību kustības drošības nozarē. Kuram tad ir atbilstoša izglītība? Kurš ir kaut ko beidzis ārzemēs šajā nozarē?