LAMB uzsāk akciju "Drošas ielas – tās ir manas tiesības!" 14

 

Foto: Publicitātes attēls

LAMB | 16.oktobris 2020 8:48

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) sadarbībā ar Starptautisko Automobiļu federāciju (FIA) organizē satiksmes drošības akciju "Drošas ielas – tās ir manas tiesības"!

Akcijas mērķis ir pievērst atbildīgo amatpersonu  uzmanību satiksmes drošības riskiem, ar kuriem savās ikdienas gaitās saskarās teju ikviens Latvijas iedzīvotājs. To vidū īpaša uzmanība tiks pievērsta nedrošām gājēju pārejām, skolu apkaimēm, bedrainiem ceļiem, veloceliņu trūkumam un velosipēdistiem grūti izbraucamiem ceļu posmiem, nepietiekamam ielu apgaismojumam, sliktai satiksmes infrastruktūrai, piemēram, sabiedriskā transporta pārsēšanās vietās, pārgalvīgai automašīnu vadīšanai un citiem satiksmes dalībnieku veselības un pat dzīvības apdraudējumiem.

LAMB akcija ir daļa no starptautiskās programmas "Šī ir mana iela" (#Thisismystreet), kuru kopā ar dažādu valstu un kontinentu autoklubiem organizē FIA. Sociālajos medijos tiks ievietotas satiksmes dalībnieku veidotas fotogrāfijas, kurās viņi brīdina par gājējiem, riteņbraucējiem, elektrisko skrejriteņu vadītājiem, autovadītājiem un citiem satiksmes dalībniekiem bīstamām vietām un aicina apdraudējumus nekavējoties novērst. Tāpat tiks sagatavoti un sociālajos tīklos ievietoti videoklipi, kuros amatpersonas un eksperti paudīs savu redzējumu un ierosinājumus par satiksmes drošības stiprināšanas veidiem. Katram iedzīvotājam, kuru neapmierina ceļu satiksme un infrastruktūras kvalitāte, ir iespēja izdrukāt īpašu akcijas plakātu LAMB mājas lapā, nofotografēties bīstamajā vietā un nosūtīt fotogrāfiju office@lamb.lv. Visas fotogrāfijas un satiksmes dalībnieku prasības, gan akcijas organizatoru veidotās, gan iedzīvotāju iesūtītās, tiks apkopotas un nosūtītas tām atbildīgajām amatpersonām, kuru uzdevumos ietilpst satiksmes drošības stiprināšana.

"Eiropas Savienības vidējais rādītājs, 51 ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušais uz miljonu iedzīvotāju, slēpj būtiskas atšķirības starp dalībvalstīm. Lai gan atšķirības kopš 2000. gada ir ievērojami samazinājušās, ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits valstī ar sliktākajiem rādītājiem joprojām ir četrreiz lielāks nekā valstī ar labākajiem rādītājiem, un Latvija diemžēl joprojām ir reitinga lejasdaļā," uzver akcijas organizators Latvijā, LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

Vismazāk nāves gadījumi uz miljonu iedzīvotāju 2019. gadā bija Zviedrijā - 22, bet Īrijā - 29, savukārt 2019. gadā visaugstākie bojāgājušo skaita rādītāji bija Rumānijā - 96, Bulgārijā - 89 un Polijā - 77.

Latvijā 2019. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 69 cilvēki uz miljonu iedzīvotāju, un tas ir vēsturiski zemākais rādītājs. Tomēr šis skaitlis ievērojami atpaliek no ES vidējā rādītāja – 51. Bojāgājušo skaits 2018. gadā palielinājās par 10 %, taču 2019. gadā samazinājās par 12 %. Ilgākā termiņā kopš 2010. gada šis skaits ir ievērojami samazinājies — par 39 %.

COVID – 19 pandēmija izmainīja pasauli un fokusēja uzmanību uz droši ielu un veselīgas vides akūtu nepieciešamību, uz līdztiesību dažādu satiksmes līdzekļu starpā, uz papildus veloceliņu un drošas gājēju infrastruktūras nepieciešamību.

LAMB uzskata, ka akcija "Drošas ielas – tās ir manas tiesības" būs nozīmīgs ieguldījums satiksmes drošības stiprināšanā Latvijā, un tajā varēs iesaistīties gan amatpersonas, gan nevalstisko organizāciju pārstāvji un eksperti, gan katrs sabiedrības pārstāvis.

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iciks 16.oktobris 2020 20:45
3 0 Atbildēt

Šitās akcijas ir klaji bezjēdzīgas. CSDD rīko tādas jau 20 gadus, ja ne vairāk un kas ir mainījies? Kā dzērāji bija pie stūres, tā arī ir un "vadītājs - izvadītājs" nelīdz.

Freijers 16.oktobris 2020 11:12
2 1 Atbildēt

Tas, ka LAMBs ko dara ir labi, cits jautājums, kas man pedējos gados rodas - kura NVO, biedrība. organizācija, utt. reāli aizstāv auto vaditājus ? kad tiek izdomāti jauni nodokļi..pret visādu eko sektantu un pilsēta "cilvēkiem" murgiem, utt ? LAMBs jau nu diemžēl tas nav, jo nav nekad nekas dzirdēts, ka šie mestos ceļā kārtējām muļķībām...

Asterix 16.oktobris 2020 13:59
2 0 Atbildēt

Redzi! Slikti ir nezināt, kā tiek veidots budžets un no kurienes tur parādās nauda. Budžetā ir ikgadējā transporta nodeva, kuru maksā tehniskās apskates laikā. Tā kā autovadītājiem ir pilnīgas tiesības to uzskatīt par savu, jo valstij ienākumu nav!!!

Es arī nesprotu, kāpēc velosipēdiem nav octa. Tas ir tāds pats transporta līzeklis kā auto un var nodarīt citiem skādi!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti