Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā spriedīs par atļautā ātruma neievērošanu ceļu satiksmē 24

 

Foto: Ekrānbilde no Facebook.com/satiksmesministrija/

SM | 19.jūlijs 2022 13:06

Ceļu satiksmes drošības padomes tiešsaistes domnīcā piektdien, 22. jūlijā, plkst. 13.00 eksperti pārrunās risinājumus, kā mudināt autobraucējus ievērot atļauto ātrumu, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu un satiksmes negadījumu ar bojāgājušiem un smagi cietušajiem skaitu.

Atļautais braukšanas ātrums ne reti tiek pārkāpts, jo par tā pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā transportlīdzekļa vadītājam tiek piemērots tikai brīdinājums, bet nepiemēro naudas sodu, piemēram, divu naudas soda vienību apmērā. Šis fakts saistāms ar ceļu satiksmes negadījumu statistiku.

Latvijā kopš 2019. gada ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem skaits nemazinās, tādejādi ir būtiski samazināt transportlīdzekļu vadītāju skaitu, kas pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu. Saskaņā ar Pasaules Veselības Organizācijas ekspertu viedokli vidējā ātruma samazinājums par 5% samazina ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem skaitu par 30%.

Saskaņā ar Satiksmes ministrijas un CSDD īstenoto projektu, kas īstenots kopā ar 18 citām dalībvalstīm, Eiropas Komisiju un Beļģijas uzņēmumu VIAS Institute, ceļu satiksmes drošības būtisko veiktspējas indikatoru statistikas datu ievākšanai un analīzei lielākā daļa no transportlīdzekļu vadītājiem neievēro atļauto braukšanas ātrumu. Projekta ietvaros rādītājs, kas raksturo ātruma ievērošanu, parāda, ka tiešām lielākā daļa no ceļu satiksmes negadījumu sekām ir saistīti ar ātruma neievērošanu. Tādējādi tika novērots , ka tikai 29% vieglo automobiļu ārpus apdzīvotām vietām ievēro atļauto braukšanas ātrumu 90 km/h. Toties ar ātrumu 96 - 106 km/h brauc aptuveni puse autovadītāju. Ātrumu, kas nepārsniedz 114 km/h, jau ievēro 95% autovadītāji. Rezultātā iegūtie rādītāji parāda, ka lielākā daļa no autovadītājiem ignorē noteiktos ātruma ierobežojumus un sistemātiski pārkāpj ātrumu vismaz par 5 – 10 km/h.

Tāpat domnīcā paradzēts apspriest transportlīdzekļu novietošanu stāvvietās – proti, Ceļu satiksmes likuma 57.panta pirmās daļas 3.punktā atrunāto tiesību normu par administratīvās atbildības piemērošanu par apstāšanos kopsakarībā ar Ministru kabineta 02.06.2015. noteikumu Nr.279 ”Ceļu satiksmes noteikumi” 116.punktu. Jānorāda, ka Satiksmes ministrijā vērsās Daugavpils pilsētas pašvaldības policija un informēja, ka minētā tiesību norma par administratīvās atbildības piemērošanu praksē nedarbojas, gadījumos, kad transportlīdzeklis daļēji novietots paralēli brauktuves malai un traucē ceļu satiksmi, kā arī apdraud pārējo satiksmes dalībnieku drošību.  Diskusijas ietvaros nepieciešams izvērtēt vai konkrētajos gadījumos tomēr ir piemērojama minētā vai kāda cita norma, vai arī likumā jāveic grozījumi.

CSDP domnīcas tiešraidi ikviens interesents varēs vērot Satiksmes ministrijas Facebook lapā.

PAPILDINĀTS: Daži iAuto video, par ko ir vērts padomāt.

Ceļu būvdarbu laikā satiksmes organizācija ir ļoti apšaubāma un tā masveidā veicina satiksmes noteikumu pārkāpšanu.

Kāda tad ir tā mūsu infrastruktūra? Kur ir 2 joslu ceļi vienā virzienā?

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vini 19.jūlijs 2022 16:25
11 1 Atbildēt

Es emu izbraukàjusi pa Spàniju,Franciju,Poliju,Īriju,Šveici in Vāciju un vienīgi ok es redzu,kas Latvijā pietrūkst ir 2 vai trīs joslas vienā virzienā.

Viena josla ir lielākā problēma ,ka Tu pienàcīgi nevari pabraukt pa ceļu,kur Tev jātiek garām smagajām mašīnām,traktoriem un motocikliem.

Citās valstīs ceļu ātrums ir no 90 - 130 km/h

Tieši šie lēnie ātrumi nogalina.

Kur bezjēdzīgi veidojas rindas un viss notiek tik lēni un apdzīt ar nav iespējas.

Latvijai vajag jaunus un daudz modernākās ceļus,lai nebūtu jārāpo kā tārpam.

Es 19.jūlijs 2022 17:43
7 3 Atbildēt

Cik nodokļus samaksā visi LV iedzīvotāji? Nu, ceļi mums ir atbilstoši samaksātajam un pat krietni labāki, nekā mums pienāktos.

Salīdzini, cik ir iedzīvotāju Spānijā u.c. lielajās valstīs un cik - mums.

MMX 19.jūlijs 2022 14:03
7 2 Atbildēt

Es lasu, ka pie mums neievēro ātrumu, tik tālu saprotams. Tālāk lasu, ka atbilstoši Pasaules Veselības Organizācijas ekspertu viedoklim ātruma samazināšana samazinot negadījumu skaitu ar letālām sekām, arī saprotams.

Tas, ko es vēljoprojām nekur neesmu lasījis ir Latvijas statistika par avāriju cēloņiem. Kā cilvēkam izglītotam man gribētos redzēt kaut kādus datus, nevis atkal pliku d*ršanu lai pamatotu ieguldījumus fotoradaros. Ceru, ka jautājumus varēs uzdot tajā tiešraidē, varbūt satiksmes ministrija varēs man pastāstīt uz ko viņi balstās? Vai gadījumā atkal nav tā, ka tepat blakus rakstos minētās braukšanas kultūras un satiksmes infrastruktūras problēmas plānots risināt uzliekot zīmi 70 un fotoradaru? Vai tas vienkārši mans pesimisms?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Latvijā ierodas raķešu artilērijas sistēma HIMARS (+ VIDEO) 12

Pēc Nacionālo bruņoto spēku mācību pieprasījuma šodien Liepājā un Rīgā notika ASV Speciālo operāciju spēku Eiropā kravas lidmašīnu nolaišanās vingrinājumi, demonstrējot ātru augstas mobilitātes raķešu artilērijas sistēmas jeb HIMARS atgādāšanu un sagatavošanu darbībai. Tehnisku iemeslu dēļ šaušanas vingrinājumi šodien gan tika atcelti. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Vai Audi e-tron GT ir labāks par Porsche? (+VIDEO)

Gadu vai divus pēc iznākšanas Audi e-tron GT quattro joprojām izskatās kā izkāpis no filmas, un ir pirmais Audi e tron modelis, kas nav krosovers. Lasīt vairāk

 

Mobilizācijas ietvaros Krievijā varēs konfiscēt iedzīvotājiem piederošu tehniku 20

Krievijas Federācijā pieņemts likums, kas mobilizācijas laikā ļauj armijas vajadzībām konfiscēt transportlīdzekļus un citu tehniku, kas tiek uzskatīti par noderīgiem militāristu vajadzībām. Lasīt vairāk

 

Tesla logi var savainot - 1 miljons automobiļu uz servisu 4

Tesla ASV atsauks 1 096 762 transportlīdzekļu, lai novērstu problēmu ar elektriskajiem stiklu pacēlājiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti