Drošība ir kļuvusi par nopietnu problēmu uz mūsu ceļiem un nenovēlu nevienam nonākt tādā avārijā kā gadījās man. Daudzi neapzinās, cik neaizsargāts ir kluvis autovadītājs gan fiziski, gan juridiski. Tapēc es šeit izveidoju konkrētus ieteikumus kā pasargāt sevi - noskaties video!
ŠAUŠELĪGĀ AVĀRIJA 1. MAIJA SVĒTDIENAS VAKARĀ, kur es paliku dzīvs, bet autosporta leģendārais auto Mitsubishi EVO VI tika nepelnīti nosūtīts uz citiem medību laukiem
Foto: Andris Kulbergs
Ar šo rakstu sēriju vēlējos nodot savu pieredzi, pārdomas un mācības, lai, iespējams, jūs spētu izvairīties no šāda traģiska notikuma, vai, sliktākajā gadījumā, būt informētiem, ko darīt, lai maksimāli sevi pasargātu!
Secinājums ir viens – autovadītāji Latvijā mūsdienās ir ļoti neaizsargāti, gan no drošības apdraudējuma, gan juridiskā ziņā – jums ir jāzina savas tiesības un jāmāk sevi aizstāvēt
Foto: Andris Kulbergs
Foto: Andris Kulbergs
Mans mierīgais ceļš mājās no Liepājas apmeklējuma 1. maija pēcpusdienā, iebraucot pirmos kilometrus, nedēļu atpakaļ, svaigi restaurētam dzinējam un transmisijai savam Mitsubishi EVO6 vēsturiskajam auto, tika negaidīti apstādināts Volvo V70 a/m izraisot negaidītu, šaušalīgu frontālo sadursmi iebraucot līkumā pretējā braukšanas joslā. Dzīve sagriezās kājām gaisā vienā sekundē, no ļoti aktīva, sportojoša, sabiedriska, gimeniska, visu varoša cilvēka notikums mani iesēdināja ratiņkrēslā, nevaroša, katras vēlmes īstenošanai prasot līdzcilvēku vai apkārtējo palīdzību.
Foto: Andris Kulbergs
Foto: Andris Kulbergs
Viss negadījums ilga vien pāris sekundes, kur vienīgais, ko ar savu autosporta pilota pieredzi spēju paveikt bija krasi samazināt braukšanas ātrumu un pie sevis padomāt, ka šī sadursme būs ļoti baisa un sāpīga.
Foto: Andris Kulbergs
Šobrīd pēc 34 dienām slimnīcā, 9 vietās lauztām abām kājām, 5 operācijām, 5 mēnešiem ratiņkrēslā, neziņu par savu veselību un iespēju atgriezties atpakaļ savā normālā ikdienas dzīvē, neskaidrība par krimināllietas procesu un nākotni, es skaidri redzu, ka drošība ir kļuvusi par nopietnu problēmu uz mūsu ceļiem un nenovēlu nevienam nonākt šādā situācijā.
Drošība ir kļuvusi par nopietnu problēmu uz mūsu ceļiem un nenovēlu nevienam nonākt tādā avārijā kā gadījās man. Daudzi neapzinās, cik neaizsargāts ir klūvis autovadītājs gan fiziski, gan juridiski. Tapēc es šeit izveidoju konkrētus ieteikumus kā pasargāt sevi - noskaties video!
Bet, ja nonāksi tādā situācijā rēķinies, ka:
- Jums ir jāapbruņojas ar lielu pacietību,
- sevi jāmobilizē un jāfokusējas uz atlabšanu,
- esi neaizsargāts un nāksies cīnīties par savām tiesībām,
- nāksies tērēt ievērojamus naudas līdzekļus līdz tiksi pie kompensācijas
- sava auto transporta jautājumu nevarēsi risināt visu procesa laiku līdz gala slēdzienam (tas pat var būt vairāk par gadu, reizēm pat ilgāk)
- rehabilitācija ir ļoti lēns process un pamatīgs darbs ar sevi
Lasi portālā iAuto:
- Andris Kulbergs dalās pieredzē ar iAuto.lv pēc piedzīvotās avārijas; Svarīgākie ieteikumi 1.daļa
- Andris Kulbergs dalās pieredzē ar iAuto.lv pēc piedzīvotās avārijas; Svarīgākie ieteikumi 2.daļa
- Kas jādara avārijas mirklī? Andris Kulbergs dalās pieredzē ar iAuto.lv; Svarīgākie ieteikumi 3.daļa
- Kas jādara avārijas mirklī? Andris Kulbergs dalās pieredzē ar iAuto.lv; Svarīgākie ieteikumi 4.daļa
Es to saucu par likteni! Nav nevainīgo un vainīgo, katrs saņem pēc nopelniem! Par šodienas, vakardienas, senas pagātnes grēkiem atmaksa atnāk vienmēr… Nekā personīga!
Mmmhh, un debutāti kuri pizģījuši gadiem un visu mūžu, kas ar tiem? Nodzivo lifz pensijas vecumam un nomirst tā pat kā cits pensis, vo Tev grēki! Liktenis - tas ir pavisam cits stāsts, jo tik pat labi var būt tā, ka liktenis ir grēkot, a ko? Tāds liktenis, es jau neesmu vainīgs utt., un blā, blā, blā…
Domā, zagt ir viegli? Tās ir n-tās negulētās naktis zimējot shēmas. Patstāvīgi jāatskatās, vai VID un KNAB neseko. Un laimes mirklis deputātam ir ļoti īss.
Bet šeit:”svaigi restaurētam dzinējam un transmisijai savam Mitsubishi EVO6 vēsturiskajam auto”? Kā var koplietošanas ceļos, braucot pēc CSN, nokaut dzinēju un transmisiju, vēl pie tam braucot ar auto ar drošības trūkumu (vēsturisks auto)?
Neesi braucis ar pilnpiedziņas auto ... un ar to nebrauc tikai pa ielām, vismaz ne tad kamēr auto nav vel ar vēsturisko statusu. Man labs čoms savu diezgan svaigo Evo 8 (vai 7) regulāri tad uz dragu aizbrauca, ta uz ziemas trasi, vai kadiem ziemas mačiem. Um gandriz katru gadu kaut ko pārlasīja, jo neapmierinaja ta kārba (gultņi) ta slēgšanās neprecīza utt.
Es runāju par liktenis:grēkiem!
Arī zīdainis var nomirt pat nesākot neko grēkot, tādēļ nejauc liktenī grēkus! Grēkus varētu vel nedaudz pielīdzināt karmai nevis kaut kādam liktenim!
Tik pat labi likteni vareja vinam dāvāt opel corsa un tapat noskiltos, kmoon ko tu te vispār putro?
Un par pārējo arī tas pats, ko nokaut, kam nokāva, ja plūtī vismaz skaidri izsakies!
Par likteni parasti vāvuļo cilvēki, kas grib noņemt atbildību no savas vai citu rīcības.