Latvijā 9% transportlīdzekļu ziemas sezonā konstatēts minimālais pieļaujamais riepu protektora dziļums - iAuto

Latvijā 9% transportlīdzekļu ziemas sezonā konstatēts minimālais pieļaujamais riepu protektora dziļums 6

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

1.marts 2024 14:01

Latvijā 9% transportlīdzekļu ziemas sezonā konstatēts minimālais pieļaujamais riepu protektora dziļums, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Direkcijā norāda, ka CSDD sadarbībā ar Valsts policiju 2023.gada un 2024.gada ziemas sezonā pārbaudīja kopumā 9173 transportlīdzekļu tehnisko stāvokli, tostarp 807 gadījumos jeb 9% no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem konstatēts minimālais protektora dziļums - no četriem līdz pieciem milimetriem. Šie transportlīdzekļi saņēmuši brīdinājumu par minimālo riepu protektora dziļumu.

CSDD atgādina, ka ziemas sezonā minimālais riepu protektora dziļums transportlīdzekļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām ir četri milimetri.

Tikmēr 94 transportlīdzekļi bija aprīkoti ar tik nolietotām riepām, ka tas būtiski apdraudēja ceļu satiksmes drošību. Šiem transportlīdzekļiem tika noņemta transportlīdzekļa reģistrācijas numura zīme, un tie ceļu varēja turpināt tikai ar evakuatora palīdzību.

Savukārt 245 transportlīdzekļi saņēmuši otro vērtējumu, kas nozīmē, ka tiek anulēta tehniskā apskate un transportlīdzeklim mēneša laikā trūkumi ir jānovērš, un tas atkārtoti jāatrāda tehniskajā apskatē, atzīmē CSDD.

Direkcijā atgādina, ka no sestdienas, 2.marta, ceļu satiksmē Latvijā drīkst pārvietoties transportlīdzekļi ar vasaras riepām, tomēr CSDD aicina nesteigties ar ziemas riepu nomaiņu uz vasaras riepām.

CSDD aicina transportlīdzekļa vadītājus rūpīgi izvērtēt laika apstākļus un ziemas riepu nomaiņu sākt plānot, kad Latvijā vai attiecīgajā Latvijas reģionā ir iestājies pastāvīgs pavasaris. Vasaras riepas piemērotas braukšanai pa sausu un slapju ceļa segumu laika apstākļos, kad gaisa temperatūra ilglaicīgi ārā pārsniedz +5 līdz +7 grādus.

Savukārt minimālais protektora dziļums vasaras riepām transportlīdzekļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām ir 1,6 milimetri.

CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
msh 2.marts 2024 15:52
2 0 Atbildēt

Skaists, sensacionāls virsraksts, kura mērķis ir likt domāt ka 9% braucēju ir ziemenes ar švaku protektoru. Atslēgas vārds "pārbaudīja" - man ir gadījies pāris reizes patrāpīties ziemeņu reidā - man neko nepārbaudīja, jo uz aci redzēja ka protektors ir stipri virs tiem 4 milimetriem. Stāsta morāle - precīzāks virsraksts būtu "9% gadījumu kad cepistiem likās ka ir pašvaks protektors, tas radās esam zem 5 mm". 😂

P.S. Jā, es redzu ka tie ir CSDD zagļi, kas izdomāja to virsrakstu, nevis Māris.

Ābols 4.marts 2024 11:01
1 1 Atbildēt

Ja vieglo automašīnu 'tehniskā kontrole' būtu vairak par vienu ekipāžu uz visu valsti, kā arī tā tiktu pielietota visu gadu, tad statistika būtu gauži drūmāka.

 Kā arī tas smieklīgais 55€ eiro sods par neatbilstošu protektora dziļumu, vienkarsi nemotivē tos, kam ir uzspļaut, jo tajā super retajā reizē ja noķer, samaksā, uzraksta čomam lai aizdod diskus ar riepām, lai izietu skati(vai atrod vislētakās, lietotās ar tur 'legālo' 4.5/5mm atlikumu) ko vasarā nobrauc, tādejādi arī nākamajā ziemā turpinot braukt ar liselīniem...

 Nevis aprīko autiņu ar, drošu ziemas riepu kompletu.

Uzskatu, ka šādam sodam jabūt daudz bargākam

 ziemā vajadzētu būt:

200€ ja ir konstatēts 3.9 līdz 3mm (vienā riepā)

450€ ja ir konstatets zem 3mm (vai ja atlikums konstatēts zemāks par minimali noteikto vairāk par vienu riepu) + 4 soda punkti!

Vasarā:

200€ ja konstatēts 1.5-1mm (vienā riepā)

450€ ja zem 1mm (vai ja atlikums zemāks par minimali noteikto, vairāk par vienu riepu) + 4 soda punkti.

Skatē arī vajadzētu ieviest brīdinošo 'vieninieciņu' ka drīz sasniegs minimālo protektora dziļumu, ja:

ziemā ir 5.5mm un mazāk

Vasarā 3mm un mazāk

(ņemot vērā, ka vidēji, pie normālas braukšanas, pa gadu riepu protektors nodilst aptuveni šo 1.5mm)

Statistikai vienkārši paveicas, ka pie esošās ceļu kontroles jaudas, tikai 1 no 100 drupakus valstī, šī kontrole uz ceļa spēj pieķert.

 Pārejie laimīgi pabrauc garām... 😉

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 18

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Jaguar noliedz ziņu par dizainera atlaišanu

Britu uzņēmums atspēkojis medijos izskanējušo informāciju par galvenā dizainera Džerija Makgoverna atlaišanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti