Ņemot vērā smagos ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas notika uz Liepājas šosejas (A9) šodien un vakar, VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pasūtīs ārkārtas drošības auditu Liepājs šosejas posmam. Smagie CSNg notika autoceļa A9 80., 90. un 105. kilometrā.
Satiksmes drošības auditus veic VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), tā gaitā tiek vērtētas iespējas uzlabot satiksmes drošību konkrētajā ceļa posmā.
Būtiska būs arī informācija no Valsts policijas par šo triju smago CSNg iemesliem. Pēc statistikas datiem visbiežākais šādu negadījumu iemesls ir pārgalvīga apdzīšana, kuras rezultātā notiek frontālā sadursme.
iAuto.lv pārdomas par šo problēmu video zemāk:
Es jau nu teiktu, ka auditēt vajadzētu auto skolas, kas ražo brāķi, kas māk iedarbināt auto bet netiek galā ar auto vadīšanu. varbūt vaina ir t.s. massu mēdijos X un XXX, kas radina koncentrēt uzmanību uz 15sek. maksimums? Cilvēki modernie nespēj 2st noturēt sevi fokusā, braucot no Rīgas līdz Liepājai un kādā brīdī šīberis aizkrīt. Bet vainīgs pie visa ir ceļš, neesošās 4 joslas, auto, Baidens, Ukraina un NLO.
Autoskolas nu gan vismazāk pie vainas. Pie mums jau tā pārāk daudz tiek prasīts, daudzās vietās Eiropā tiek pie apliecības krietni vienkāršāk.
Cilvēki braukt nemāk. Kā to lai izskaidro?
Manuprāt, autoskolu programmās nav ekstrēmās apdzīšanas praktiskās nodarbības :-/ Jo, ja būtu, daudzi kursanti apsistos jau mācību procesā.
Ne jau visu var "iemācīt". Daudz ko var tikai iemācīties. Vai arī nevar, ja "smadzeņu dators" nestrādā ar pietiekamu frekvenci.
Piemērs, junuļi brauc kā dievi, viss ok. Tad ārpus apdzīvotas vietas viņus sāk dīdīt +++ braucēji. Un ko, viņi pavelkās, jo kurš ta par lohu grib sevi atdzīt. Un sāk arī dzīt garām, kaut pieredzes nav!
Kāda ekstrēmā braukšana? Labs ceļš, sauss laiks, ne lietus, ne sniegs, ne nu kā.