64% autovadītāju atzīst, ka mēdz braukt agresīvi 11

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 5.augusts 2024 18:51

64% autovadītāju atzīst, ka mēdz braukt agresīvi – 7% to dara bieži, bet 57% – reti, liecina jaunākie “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Tikai teju katrs trešais (36%) norādījis, ka nekad nav braucis agresīvi.

Salīdzinot ar aptaujas rezultātiem pērn, situācija ir nedaudz uzlabojusies – par 4% pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri norādījuši, ka nekad nemēdz braukt agresīvi. Tāpat kā 2023. gadā, arī šogad vērojama tendence, ka agresīvā braukšanā biežāk atzīstas vīrieši – bieži agresīvi brauc 8% vīrieši un 6% sieviešu, reti – 60% vīriešu un 53% sieviešu. Agresīva braukšana nav tikai ātruma pārsniegšana – 72% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju par agresīvu braukšanu uzskata arī atbilstošas distances neievērošanu, neadekvāti lēnu braukšanu un strauju un biežu joslu maiņu.

“Agresīva braukšana satiksmi padara nervozu un neparedzamu – vienlīdz lielu postu var nodarīt gan atbilstošas distances neievērošana, jeb tā sauktā bakstīšana, mudinot priekšā braucošo autovadītāju braukt ātrāk, gan nepamatoti lēna braukšana, palielinot nedrošu apdzīšanas manevru iespēju. Arī satiksmē, tāpat kā jebkurā citā nozīmīgā jomā, liela nozīme ir sabiedrības attieksmei un iesaistei – vai agresīva braukšana tiek tolerēta un pat attaisnota, vai tomēr par to tiek arī ziņots, kā rezultātā arvien biežāk vainīgie tiktu sodīti,” norāda Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks. 

Saskaņā ar Ceļu satiksmes un drošības direkcijas datiem, no šī gada janvāra sākuma līdz jūlija beigām uz Latvijas ceļiem dzīvību zaudējuši 60 cilvēki. Lai arī ar nelieliem uzlabojumiem, tomēr iepriekšējo gadu statistika ir ļoti līdzīga, un Latvija starp Eiropas Savienības valstīm atrodas topa augšgalā bojāgājušo skaita ziņā uz miljons iedzīvotājiem. “Arī darba devēji, uzņēmumi var uzlabot braukšanas kultūru uz ceļiem, piemēram, ar dažādām izglītojošām aktivitātēm, atjaunojot un uzlabojot darbinieku autovadīšanas prasmes. Nepalikt vienaldzīgiem, kamēr vien darbs tiek izdarīts, bet atcerēties, ka tā nav tikai katra paša šofera atbildība, kā auto tiek vadīts. Arī mūsu uzņēmuma autoparka šoferiem nodrošinām gan teorētiskas, gan praktiskas braukšanas nodarbības, īstenojot nulles toleranci pret agresīvu braukšanu,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.

Analizējot atbildes dažādās vecuma grupās, redzams, ka visbiežāk agresīvi brauc 30-39 gadīgie autovadītāji (12%), savukārt 60-74 gadus vecie autovadītāji visbiežāk (47%) norādījuši, ka nekad nav braukuši agresīvi. Starp 18-29 gadīgajiem to norādījuši vien 29%. 

Pēc Ceļu satiksmes likuma 51. panta 10. daļas, šobrīd Latvijā sods par agresīvu uzvedību uz ceļa autovadītājam ir no 70 līdz 280 eiro (no 14 līdz 56 naudas soda vienībām) un seši soda punkti.

"Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss" ir bezalkoholiskā alus "Carlsberg 0.0" pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2024. gada jūlijā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst. 

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
felix65 5.augusts 2024 19:53
12 0 Atbildēt

Ko saukt par agresīvu braukšanu? Ielas ir pilnas ar nemākuļiem. ja parādoties iespējai, es to apdzenu, vai tā ir agresīva braukšana? Ja es redzu situāciju kilometru uz priekšu un braucu labāk par lielāko daļu mjamļuku, kolēģe saka ka es esu agresors, bet es redzu ka risks ir 0, tā ir agresīva braukšana?

msh 5.augusts 2024 20:43
9 1 Atbildēt

Droši vien. Mana māte, kas brauc sūdīgi, un vecmāte, kas nemāk braukt nemaz, mani 20 gadu vecumā tā sauca - jo es mācēju izmantot pedāļu gala stāvokļus. Šajā sakarā atceros situāciju kādus 10 gadus atpakaļ - braucot pa šoseju vajadzēja nogriezties celiņā pa kreisi, attiecīgi lai to izdarītu droši, vajadzēja straujāk nobremzēt un asāk iegriezties - divas uz aizmugurējā sēdekļa sēdošas vistas sāka skaļi kladzināt par to; dabiski ka tā, kas neprot braukt nemaz, kladzināja visskaļāk.

uupis 6.augusts 2024 9:48
4 0 Atbildēt

Tev jāiet Limuzīna šofera kursos!

Tev jāiemācās braukt tā, lai pasažieri nemana diskomfortu, bet tajā pašā laikā tu esi ātrāks par plūsmu!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz laiku pārtrauc Jeep Wrangler un Grand Cherokee Jeep ražošanu

Stellantis jau augusta beigās ir apturējis Jeep Wrangler un Grand Cherokee Jeep ražošanu, neraugoties uz to, ka abi modeļi ir markas Jeep dižpārdokļi. Lasīt vairāk

 

2026. gadā Chrysler un Dodge sola jaunus krosoverus; bažas par likvidāciju gaist - pagaidām 3

Bažas par to, ka Stellantis varētu upurēt abas markas šī brīža autoražotājiem ne pārāk labvēlīgajos apstākļos pēc šī paziņojuma gaist – pagaidām. Lasīt vairāk

 

Gar robežu izvieto betona un metāla šķēršļus (+ VIDEO) 15

Militāro mācību “Namejs” laikā sākta pretmobilitātes šķēršļu izvietošana uz Latvijas ārējās robežas. Betona un metāla šķēršļi līdz šim apkopoti noliktavās pierobežā, bet sākot no šodienas zemessardzes inženieri tos izvieto, piemēram, uz veciem, pamestiem ceļiem, kas turpinās Krievijā.. Lasīt vairāk

 

Tagad arī Volvo atsakās no plāna līdz 2030.gadam pāriet tikai uz elektroauto ražošanu 7

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", trešdien paziņoja, ka atsakās no plāna līdz 2030.gadam pakāpeniski pāriet tikai uz pilnībā elektrisku automobiļu ražošanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti