Augusts Justs par motokrosa attīstību Latvijā

 
13.jūnijs 2013 11:58

Aizvadītajā nedēļas nogalē Francijā norisinājās 2013.gada Pasaules motokrosa čempionāta astotais posms MX1 un MX2 klasēs. Šo posmu muguras traumas dēļ bija spiests izlaist viens no pēdējo sezonu Latvijas motokrosa spēcīgākajiem sportistiem - profesionālās komandas ''Latvia Elkšņi Honda'' MX1 klases braucējs Augusts Justs.

Augusts, līdz mirklim, kad pirms desmit dienām piedzīvoja neveiksmīgu kritienu ‘’Monster Energy Superkauss’’ Dobeles posmā, aizvadīja savu labāko sezonu, PČ MX1 klasē kā līdzīgs ar līdzīgu cīnoties ar pasaules grandiem. Līdz Francijas posmam Augusts bija izcīnījis jau 43 punktus, kas kopvērtējumā viņu starp pasaules elites braucējiem ierindoja 19.vietā. Jāpiebilst, ka arī pēc Francijas posma A.Justs šo vietu ir saglabājis, par diviem punktiem apsteidzot citu Latvijas pilotu Matīsu Karro.

Augusts Justs. Foto: Publicitātes foto.

Pastāsti, kā norisinās atlabšanas process?

Domāju, ka būs labi, sāpes mazinās un varu palēnām sākt kustēties. Ārsti ir ieteikuši vadīties pēc sajūtām un ilgi malā sēdēt negrasos. To ir ļoti grūti izdarīt, taču šādas situācijas motokrosā gadās biežāk kā citos sporta veidos un to mēs apzinamies.

Kas īsti notika Dobelē?

2.jūnijā, trešā ‘’Monster Energy Superkauss’’ posma pirmajā braucienā pieļāvu rupju kļūdu un piedzīvoju smagu kritienu, kā rezultātā guvu muguras traumu. Pirms Dobeles posma biju līderis kopvērtējumā ar visai lielu pārsvaru, Valmieras posmā paliku otrais aiz Matīsa Karro, bet Kandavā izcīnīju pārliecinošu uzvaru. Dobelē vēlme atkārtot Kandavas panākumu bija tik liela, ka mazliet sasteidzu lietas, kuras vajadzēja darīt prātīgāk - kvalifikācijā uzvarēju un arī pirmā brauciena starts padevās labs, kaut Dāvis Līvs tomēr aizbrauca pa priekšu. Jutu, ka esmu ātrāks un sasteidzu ar uzbrukumu. Vajadzēja mazliet būt taktiski gudrākam un pāris apļus papētīt Dāvja trajektorijas nevis censties uz riska robežas tikt garām uzreiz. Rezultātā kļūda un kritiens...

Līdz Dobelei viss norisinājās ļoti labi un uzrādīji lielisku ātrumu gan Pasaules čempionātā, gan sacensībās Latvijā.

Jā, tā arī bija. Ja runājam par Pasaules čempionātu, tad varbūt pirmais posms Katarā nesanāca tāds kā vēlētos, bet jau Taizemē izcīnīju 9 punktus un jutu, ka ziemā padarītais darbs un treniņprocesā ieguldītais sāk attaisnoties. Sekojošie posmi bija ļoti labi - visos posmos stabili punktos visos braucienos un trasē sajūtas, ka elites piloti vairs nav nesasniedzami, jāturpina tikai strādāt. Holandes posmā aiz manis palika tādi vīri kā Barragan, Guarneri , Simpson un deReuver - visi, kas ir braukuši pa top10 vietām. Ja redzi, ka vari ar viņiem cīnīties tas vairo motivāciju un dod pārliecību. Pēc septiņiem posmiem biju izcīnījis jau 43 punktus, kas ir mans labākais rādītājs karjerā, kaut arī nepiedalījos Brazīlijas posmā. Diemžēl, trauma ir ieviesusi korekcijas un daži posmi būs jāizlaiž.

Kā pašam šķiet, kad varētu atgriezties trasē?

Ceru, ka tas būs jau uz Zviedrijas posmu, bet pēc Zviedrijas seko Ķeguma posms, kas katram latviešu braucējam ir ļoti īpašs. Tiešām ceru, ka viss ar veselību būs kārtībā un varēšu jau šajos posmos startēt.

Par sacensībām Latvijā, kā veicās šeit?

Paspēju nobraukt trīs ''gonkas'' - divus Superkauss posmus, par kuriem jau minēju, un Latvijas čempionātu, kas norisinājās Apē tradicionālā ''Vaidavas Kausa'' ietvaros. Viss līdz Dobelei izdevas lieliski - otrā vieta Valmierā, uzvara Kandavā un uzvara arī Apē. Jau trešo gadu pēc kārtas MX1 klasē izcīnīju ''Vaidavas Kausu'', ko pats vērtēju ļoti augstu. Tas ir motokross ar senām tradīcijām un tur uzvarēt tiešām nav viegli.

Kā Tu, kurš tik daudz brauc pasaules trasēs, vērtē motokrosa attīstību Latvijā?

Motokross attīstās - tas ir viennozīmīgi. Ja paskatamies kaut vai Valmieras Superkauss posma MXPro klases dalībnieku sastāvu, tad redzam, ka tas ir patiešām spēcīgs. Tagad Latvijas motokrosā toni nosaka čaļi vecumā ap 20 gadiem. Matīss Karro, Toms Macuks, mans brālis Roberts, Dāvis Līvs, Dāvis Ivanovs, Niks Apfelbaums, Andis Valts - mēs visi esam kopā izauguši. Mazliet vecāks ir Ivo Šteinbergs, kurš arī ar katru sacīksti uzņem formu un svētdien Stelpē uzvarēja Latvijas čempionātā. Tad noteikti jāpiemin Lauris Freibergs, kurš ir desmit gadus par mums vecāks, taču nevienam negrasās piekāpties un joprojām brauc stabili. Klāt pamazām nāk jaunā maiņa - Jonass, Sabulis, Šileika, Drevinskis, kuri ar katru dienu kļūst ātrāki. Ja pieskaitam dažus lietuviešus un veselu igauņu ''armiju'', tad konkurence ir nopietna. Protams, te nekad nebūs Holande vai Francija, kur masveidība daudz lielāka un daudz lielākas arī iespējas izsijāt caur mazajām klasēm lielus talantus, taču kopumā mēs uz pasaules kartes izskatamies labi. Tas par sportistiem, bet, ja runājam par sacensībām un organizatorisko pusi, tad arī šeit lietas attīstās ļoti labi. Cilvēki nāk, pašas sacensības paliek arvien krāšņākas, komandas strādā uz skatītājiem. Karsējmeitenes, plakāti, dažādas aktivitātes trasē, konkursi, balvas - vēl pirms gadiem 6-7 nekā tāda nebija. Tagad tas kļuvis par neatņemamu un pašsaprotamu lietu. Noteikti ieteiktu katram sporta līdzjutējam atrast iespēju un vienu motokrosu gadā apmeklēt, lai pārliecinātos klātienē. Tas ir tā vērts un vīlušies nebūsiet.

Ko Tu dari šajā piespiedu pauzē?

Lēnām kustos un noskaņoju sevi pozitīvi. Nedrīkst sēdēt un gausties. Mazliet patrenēju Elkšņu kluba mazos puikas un brīvo laiku izmantoju, lai stāstītu cilvēkiem par motokrosu un popularizētu to. Uz Dobeles posmu aizvedām bērnus no Lejasstrazdu bērnu nama, 20.jūnijā kopā ar savu talismanu un Lauri Freibergu piedalīsimies vienā Jāņu labdarības pasākumā, kurā kopā ar Bērnu slimnīcas mazajiem pacientiem, personālu un dažādu jomu slavenībām pīsim Jāņu dienas virtenes un centīsimies iepriecināt mazos slimniekus. Tā pat ir vairāki ar motokrosa popularizēšanu saistīti projekti, kurus centīsimies šovasar realizēt. Darba pietiek - tā ātrāk paiet laiks un labāk dzīst traumas. Brīdī, kad atsākšu trenēties domas būs par sezonas otro pusi un veiksmīgiem startiem.

Kādi ir plāni atlikušajai sezonai?

Vajadzētu vismaz dubultot savu punktu skaitu Pasaules čempionātā, jānostartē labi atlikušajos divos Superkausa posmos un jāiekļūst Latvijas izlasē startam Pasaules Nāciju Kausa izcīņā. Domāju, ka, ja būs visiem labi ar veselību, septembra beigās Vācijā varam sasniegt ļoti labu rezultātu.

Tad, lai visi plāni piepildās!

Paldies, sekojiet līdzi manām gaitām un tiekamies motokrosos. Paldies manai lieliskajai komandai, atbalstītājiem, sponsoriem un faniem. Jūs vēl šogad par mani dzirdēsiet!

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti