Viens aplis šķir Calko no pjedestāla Nirburgringā

 

Foto: Publicitātes foto

Juris Dargēvičs | 5.maijs 2014 13:00

Pirmās sacīkstes šajā sezonā nedēļas nogalē leģendārajā Nirburgringas trasē aizvadīja Latvijas autosportists Konstantīns Calko. Lai gan otrajā sacīkstē bija iespēja tikt uz pjedestāla, pietrūka viena apļa, lai to īstenotu.

Calko šogad aizvada trešo sezonu "Radical European Masters" čempionātā un otro gadu pēc kārtas startē spēcīgākajā klasē "Masters", startējot ar "Radical SR8 RX" automobili. Tiesa, šogad Calko auto dala ar citu braucēju, Hesusu Fusteru no Spānijas, kurš ir mazāk pieredzējis un vismaz pagaidām arī vairākas sekundes katrā aplī lēnāks.

Pirmais posms notika Vācijā, kur bija jāveic divas 50 minūtes garas sacensības, taču nedēļas nogali aizēnoja problēmas ar ātrumkārbu. Tehniska defekta dēļ pirmajā kvalifikācijā, kur tika noteikta starta kārtība pirmajam finālbraucienam, Calko/Fusteram neizdevās uzstādīt rezultātu, bet otrajā kvalifikācijā, par spīti tam, ka auto nebija noregulēts atbilstoši sausai trasei un pirms tam nebija iespēja veikt pietiekami daudz treniņapļus, Calko sasniedza sesto laiku. Kopumā šajā nedēļas nogalē uz starta izgāja 25 piloti un pirmo reizi vēsturē sacīkstes tika translētas tiešraidē.

Pirmā brauciena startā pie stūres sēdās Fusters. Par spīti tam, ka bija jāstartē no pašām beigām, turklāt vēlāk Calko saņēma "Stop & Go" sodu, mašīna tika nogādāta finišā desmitajā vietā.

Foto: Oliver Read

"Pirmā sacīkste bija interesanta, jo startējām no pēdējās vietas," stāsta 20 gadus vecais Konstantīns Calko. "Hesusam padevās labs starts un vienu pēc otra sāka apdzīt konkurentus. Kad viņš tika līdz 14. pozīcijai, pie stūres sēdos es. Jau trešajā aplī uzstādīju vienu no sacensību ātrākajiem rezultātiem un izdevās pakāpties uz septīto vietu, bet tad saņēmām sodu un biju spiests iebraukt boksos. Zaudējām apmēram 40 sekundes, atkritu uz 15. vietu, pēc tam dažus braucējus apdzinu un finišēju desmitais. Bijām ļoti pārsteigti par savu ātrumu, jo pat bez treniņiem varēju uzstādīt "Top 3" apļu laikus. Tiesa, neviens nezināja par ko saņēmām "Stop & Go" sodu. Visticamāk, tas bija par to, ka vairākas reizes pārbraucām pāri baltajai līnijai."

Pirmajā sacīkstē uzvarēja cits "Speed Factory Racing" pilots Tristans Vīdass no Igaunijas, kam šī ir pirmā sezona čempionātā.

Otrajā braucienā pie stūres pirmais sēdās 2013. gada "Radical European Masters" vicečempions Calko, kura iesākto veiksmīgi turpināja Fusters. Diemžēl ātrumkārba defekta dēļ neizdevās sasniegt finišu, lai gan izstāšanās brīdī pēdējā aplī Fusters atradās trešajā pozīcijā. Šoreiz uzvarēja Kristians Kronegards, bet Vīdass ar Calko palīdzību finišēja otrais.

Foto: Calco personīgais arhīvs

"Gāja izcili, taču diemžēl otrajā braucienā nefinišējām," skaidro Calko. "Iesākām ļoti labi, cīnījos līdz galam un braucu uz visiem 100 procentiem. Sākumā biju sestais, tad pakāpos uz piekto vietu un sāku tuvoties braucējiem, kas cīnījās par otro līdz ceturto pozīciju. Otrās vietas īpašnieks atrāvās, bet Tristans Vīdass un Alekss Kapadija cīnījās par trešo vietu. Bija moments, kad varēju aizbraukt garām viņiem abiem, bet nolēmu palīdzēt komandas biedram un sāku cīnīties tikai ar Kapadiju, lai Vīdass "aizlidotu" prom. Kad tas notika, apdzinu Kapadiju un tobrīd biju ceturtais. Izdevās labi nomainīties, Hesusam arī paveicās, jo divi priekšā braucošie piloti saņēma "drive through" sodu. Tomēr četrus apļus pirms beigām atkal salūza ātrumkārba - taisnēs Hesuss bija spiests braukt ar piekto pārnesumu, bet līkumos ar ceturto. Citos pārnesumos nevarēja pārslēgties. Viņš paveica izcilu darbu, cīnījās līdz galam, pa radio uzklausīja visus manus padomus. Sacīkste bija lieliska, tomēr šis ir tehniskais sporta veids un diemžēl nespējām finišēt."

Calko/Fusters otrajā braucienā tika klasificēti 13. pozīcijā, zaudējot vadošajiem braucējiem vienu apli.

Nākošais "Radical European Masters" čempionāta posms risināsies 17. un 18. maijā Brendshečas trasē, Lielbritānijā.

"Ļoti ceru, ka jau pēc pāris posmiem spēsim cīnīties par pirmo trijnieku katrā sacīkstē," nosaka Konstantīns Calko. "Esmu ļoti pateicīgs komandai, sponsoriem "Regula Baltija" un "Pieci PA", kā arī liels paldies līdzjutējiem un ģimenei par atbalstu!"

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

50 Volkswagen Golf GTI Dienvidāfrikas policistiem (+ FOTO)

Dienvidāfrikas pilsētas Durbanas Metro Police Service (DMPD) dienests ticis pie pieciem desmitiem pilnīgu jaunu Golf GTI automašīnu, kas papildinās likumsargu autoparku. Lasīt vairāk

 

Automašīnu lietošanas nodokli cels par 10% un prasīs samaksāt katru gadu 61

Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie un saskaņošanai iesniegtie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā paredz no 2025.gada palielināt visas transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes par 10%. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Škoda Kodiaq plug-in hibrīdu (+ VIDEO) 2

Lādējamie hibrīdi palielinātas valsts subsīdijas dēļ kļuvuši tik aktuāli, ka bez tiem neiztiek vien retais mūsdienu SUV. Škoda Kodiaq iV 1,5 litru benzīna turbodzinējs savienots ar 85 kW elektromotoru. Sistēmas summārā jauda ir 204 ZS. Uzlādes ligzda ir kreisajā spārnā, bet virs tās vīd uzraksts “SportLine”. Lasīt vairāk

 

Elektriskie kravinieki jau 2030. gadā “noliks pie vietas” dīzeļus 28

Elektrisko kravas auto drīzu uzvaras gājienu paredz jaunākais pētījums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti