Baltijas autošosejas čempionātam pievienojas vēsturisko automašīnu izturības sacīkstes

 

Foto: Publicitātes attēls

BATCC | 18.janvāris 2018 10:41

Labas ziņas vēsturisko automašīnu cienītājiem. Šogad Baltijas autošosejas čempionātam pievienosies vēsturisko automašīnu izturības sacīkšu seriāls ar nosaukumu „Historic 1H Endurance Series”.

Plānots, ka izturības sacīkstes varētu debitēt kādā no pirmajiem Baltijas autošosejas čempionāta posmiem Biķernieku trasē. Šogad jaunā seriāla ietvaros plānots aizvadīt 2 – 3 sacīkstes.

„Pēc pagājušā gada veiksmīgā eksperimenta, kad vesturiskās automašīnas veica 45 minūšu izturības sacensību imitāciju, mēs kā čempionāta organizatori sapratām, ka šim formātam Latvijā ir perspektīva. Tāpēc nedaudz pamodelējot, nonācām pie šķietami optimāla veida un formāta, ko arī mēģināsim šogad iedzīvināt,” par jaunumiem stāsta viens no Baltijas autošosejas čempionāta organizatoriem Andis Meilands.

Šoreiz sacīkšu uzsvars vairāk ir uz rietumos ražotām automašīnām, bet tajās var piedalīties arī ar volgu, žiguli vai moskviču. Jaunajā seriālā, iepriekšējo 45 minūšu vietā, sacīkšu brauciens tiks paildzināts līdz 1 stundai, lai katrs komandas dalībnieks, ja tie ir divi, automašīnā varētu pavadīt 30 minūtes.

“Vēsturisko automašīnu izturības sacīkstēs varēs piedalīties automašīnas, kuras ir ražotas 60. gadu beigās, 70. gados un 80. gadu sākumā. Sākotnēji visas automašīnas tiks dalītas divos ražošanas periodos un pēc motoru kubatūras,” stāsta Andis Meilands.

Izturības sacīkstēs ar vienu automašīnu varēs startēt viens vai divi dalībnieki. Brauciena laikā būs jāveic viens obligātais pitstops, kura laikā varēs nomainīt braucēju, ja tas nepieciešams. Dalībnieku automašīnām būs jābūt aprīkotām ar ielas riepām.

Šobrīd tiek aktīvi strādāts pie darba grupas izveides, lai operatīvi izveidotu nepieciešamos nolikumus.
Viedoklis par šāda formāta sacensībām ir arī starptautisko vēsturisko autošosejas sacensību dalībniekam Matīsam Mežakam: “Man ļoti patīk šī ideja un šis noteikti ir solis pareizajā virzienā. Es pat domāju, ka sacensību ilgums varētu tikt pagarināts līdz divām stundām. Bet iesākumā, lai iepazīto šo formātu un pielāgotu automašīnas šāda veida sacīsktēm, noteikti pietiekams ir arī vienas stundas formāts.

Manuprāt, vēsturiskajām automašīnām izturības sacensības ir ļoti piemērotas. Tas noteikti pavērs iespēju autosportā iesaistīties daudz vairāk interesentiem, jo komandā var startēt vairāki cilvēki. Šājās sacīkstēs noteikti varētu startēt daļa no automašīnām, kas šobrīd piedalās Youngtimer rallijos, tāpat arī automašīnas no Latvijas, kas šobrīd startē vēsturiskajā Montekarlo rallijā. Kādam tā varbūt būs motivācija šādu vēsturisko automašīnu beidzot iegādāties, jo būs iespēja ar to kaut kur piedalīties, ne tikai turēt garāžā. Ja man būs tāda iespēja, noteikti piedalīšos, iespējams ar “Porsche” automašīnu, kas šobrīd top priekš sacensībām Vācijā.”

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi "dala ceļu", citiem problēmas - bīstama situācija uz A4 autoceļa Polijā (+ VIDEO) 4

Video autors uzskata, ka "sižets aizsākās" brīdī, kad Opel vadītājs nobloķēja Cupra vadītāju. Pēdējais nolēma atdarīt, izbrauca Corsa priekšā un nobremzēja, liekot vadītājam izmanevrēt uz otru joslu - tieši Land Rover priekšā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ:Izmēģinām jauno Porsche Panamera e hybrid (+ VIDEO)

Porsche ne pa jokam ir aizrāvies ar elektromobilitāti, tāpēc četras no septiņām jaunā Panamera modeļa versijām ir nopietni elektrificētas. Tās saucas e-Hibrid un aprīkotas ar jaudīgu spraudņa tipa hibrīdiekārtu. TV Autoziņas izmēģinās Porsche Panamera 4 e-Hybrid ar 470 ZS, un jā - arī tas ir lādējamais hibrīds Lasīt vairāk

 

Vēl mazāk darba vadītājam - Ford uzlabojis BlueCruise autopilotu 5

ASV autobūves uzņēmums Ford uzlabojis savu BlueCruise tehnoloģiju, kas nodrošina daļēju autonomo braukšanu uz noteiktiem ceļiem. Tas iespējams, pateicoties jaunākajam atjauninājumam ar indeksu 1.4. Lasīt vairāk

 

Kā paceļot reprezentatīvo auto slieksni, nonācām pie uzņēmuma vieglā transportlīdzekļu nodokļa pieauguma? Intervija ar A.Kulbergu (+ VIDEO) 50

iAuto.lv lasītājs atsūtīja mums informācija, ka darba auto Cupra Formentor VZ ar 228kw jeb 310zs TSI iepriekš uzņēmuma vieglo transportlīdzekļa nodokli maksāja ap 37 eiro mēnesī, bet tagad 159,60 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti