Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Latvijā cer uzbūvēt velotreku

 
Nozare.lv | 16.oktobris 2013 17:32

Foto: uci.ch

Latvijas Riteņbraukšanas federācijas (LRF) prezidents Igo Japiņš sadarbībā ar kolēģiem Beļģijā drīzumā cer Latvijā uzbūvēt velotreku, tādējādi valstī atjaunojot savulaik lielus panākumus nesušo treka riteņbraukšanu.

Savulaik Latvijas sportisti pasaules riteņbraukšanā izcēlušies ar augstiem treka panākumiem. 1964.gada Tokijas olimpiskajās spēlēs sudrabu izcīnīja Imants Bodnieks, bet pēdējos panākumus plūkuši tādi treka riteņbraucēji kā Ainārs Ķiksis un Viesturs Bērziņš, izcīnot medaļas pasaules un Eiropas čempionātos. Pēc šo sportistu karjeras norieta pašlaik Latvijā nav neviena velotreka, bet vēl pirmās brīvvalsts laikā Latvijā bija pat septiņas šādas sporta mītnes.

"Jau pirms kļūšanas par federācijas prezidentu biju izveidojis attīstības programmu. Pie tās visu laiku arī esmu pieturējies. Mani galvenie uzdevumi ir bijuši saistīti ar riteņbraukšanas nodaļu atvēršanu reģionos, Murjāņu sporta ģimnāzijas (MSĢ) lomas nostiprināšanu, jaunu BMX trašu celtniecību, treka riteņbraukšanas atgriešanu, treneru sagatavošanu un daudzām citām lietām. Varu teikt, ka daudzas lietas esam ievirzījuši pareizā gultnē un to atliek tikai turpināt un attīstīt," intervijā ar LRF izteicies Japiņs, kurš federāciju vada gandrīz gadu. "Riteņbraukšanas nodaļas šobrīd jau uzsākušas savu darbību Smiltenē un Carnikavā/Tukumā. Aktīvi risinām sarunas par šosejas un BMX nodaļu atjaunošanu Tukumā un Liepājā.

"Šogad mums ir nebijis skaits studentu, kuri studē Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā (LSPA) ar vēlmi kļūt par riteņbraukšanas treneriem. Galvenais darbs gan vēl tikai priekšā, jo jārealizē profesora Jura Dravenieka izstrādātā riteņbraukšanas treneru mācību programma. Šobrīd visi mācās kopā ar citiem studentiem," teica LRF prezidents.

"Nākamā lieta, kurā man jau ir veiksmīgas iestrādes, ir treka riteņbraukšanas attīstīšana Latvijā. Mums nepieciešams velotreks. Man ir veiksmīgs kontakts ar Beļģijas federāciju, kas mums varēs palīdzēt pie treka būvniecības," atklājis Japiņš. "Jāapzinās, ka treks varbūt nebūs slēgts, tas būs daļēji slēgts, bet dos iespēju uzsākt treka treniņus esošajiem sportistiem un, protams, bērniem, kuri vēlēsies nodarboties ar riteņbraukšanu. Jau tuvākajā laikā tiks noskaidrotas šāda treka celtniecības izmaksas. Tad arī to prezentēsim plašākai sabiedrībai."

"BMX braucējiem treks varētu būt labs turpinājums karjerai. Bijušie BMX braucēji vai sportisti, kuri nesaredz sevī tik lielu perspektīvu, var turpināt sevi realizēt šeit. Šajā ziņā jau esam zaudējuši pietiekami daudz talantu," atklāja Japiņš. "Arī šosejas riteņbraukšana vismaz agrāk praktiski nebija iedomājama bez treka treniņiem. Godalgotas vietas dažāda mēroga treka sacensībās izcīnījis pasaules čempions Romāns Vainšteins, kā arī "Tour de France" otrās vietas ieguvējs Pjotrs Ugrjumovs. Varbūt nedaudz mazāk pa treku braukuši Arvis Piziks, Kaspars Ozers un Dainis Ozols, tomēr tas ir ļoti nozīmīgs."

"Nedrīkstam aizmirst Imanta Bodnieka sudraba medaļu Tokijas olimpiskajās spēlēs un Dzintara Lāča zeltu pasaules čempionātā četru kilometru komandu iedzīšanas braucienā," uzskaita Japiņš. "Pagājuša gadsimta astoņdesmitajos gados mēs gadu no gada gatavojām pasaules junioru čempionus. Tad bija ļoti grūti izsisties cauri PSRS izlase tīkliem. Pēdējie treka mohikāņi bija Ķiksis un Bērziņš."

"Labs piemērs ir briti, kuri deviņdesmito gadu sākumā izstrādāja savu trekistu attīstības programmu un Londonas olimpiskajās spēlēs izcīnīja lielāko daļu zelta godalgu. Mēs tajā pašā laikā esam iznīcinājuši plaukstošu sporta veidu," uzskata LRF prezidents. "Jau nākamgad virkne Latvijas labāko riteņbraucēju varēs trenēties un startēt trekā. Ar to mums palīdzēs arī jaunais Starptautiskās Riteņbraukšanas federācijas (UCI) prezidents Braiens Kūksons, kurš dos iespēju pilnveidot savu meistarību UCI trekā Mančestrā, Anglijā. Paralēli tam aktīvi risināsim jautājumu par to, lai arī Latvijā jau drīzumā taptu šī tik ļoti svarīgā būve. Domāju, ka latviešu trekisti varētu startēt 2016.gada Riodežaneiro olimpiskajās spēlēs."

Pēdējo reizi par velotreka uzbūvēšanu Latvijā aktīvi tika runāts 2006.gadā, kad tālaika Latvijas riteņbraukšanas attīstības vadlīnijas šādas būves ieviešanu valstī paredzēja līdz 2009.gadam.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krištianu Ronaldu tiek pie dienesta auto 200 000 eiro vērtībā 6

Saūda Arābijas futbola klubs Al-Nassr slavenā futbolista rīcībā nodevis aptuveni 200 tūkstošus eiro vērto BMW XM Red Label. Lasīt vairāk

 

Kia Syros Indijas tirgum; varbūt arī Eiropai? (+ FOTO) 11

Dienvidkorejas autoražotājs Kia prezentējis jaunu modeli Syros, kas paredzēts Indijas tirgum. Lasīt vairāk

 

Rīgas pašvaldības policija pieķer daudz ātrumpārkāpēju (+ VIDEO) 23

Kopš oktobra beigām galvaspilsētas ielās automašīnu braukšanas ātrumu uzrauga arī Rīgas pašvaldības policijas trīs netrafarētie auto. Tas policistiem palielinājis darba apjomu, jo ik dienu sistēma fiksē vairākus simtus pārkāpēju. Galvenokārt patruļas notiek vietās, kur šoferi ātruma ierobežojuma zīmes ignorē, kā arī skolu tuvumā. Lasīt vairāk

 

ReTV: Alūksnes pusē ieslīd grāvī un apgāžas autobuss; ko saka ceļu uzturētāji? (+ VIDEO) 23

Kamēr lielākajā Latvijas daļā līdz ar silto laiku sniegs un ledus jau nokusis, Alūksnes pusē autoceļus, īpaši jau lauku apvidos, vēl klāj krietna ledus kārta. Uz viena no tādiem ledainiem ceļiem vakar pēcpusdienā kāds šoferis nespēja savaldīt autobusu, tas apgāzās grāvī. Par laimi, negadījuma brīdī autobusa salonā nebija neviena pasažiera. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti