Jaunais Astra OPC dzinējs – griezes momenta «Karalis» 9

16.maijs 2012 11:30

Eiropas tirgus visjaudīgākais četrcilindru benzīna motors ar visaugstāko specifisko griezes momentu nāk no Opel.

Astra OPC modeļa tiešās iesmidzināšanas 1998 cm3 turbodzinējam, kas viscaur veidots no alumīnija, ir ne tikai ievērojama maksimālā 280 ZS jauda, bet, pateicoties 200,2 Nm uz litru, arī tā specifiskais griezes moments ir augstāks nekā jebkuram no tā konkurentiem, ieskaitot pat sporta automašīnas. Maksimālais griezes moments 400 Nm tiek attīstīts jau pie 2,450 apgr./min, kas ļoti garā plato fāzē turpinās līdz pat gandrīz 5,000 apgr./min, tādējādi ļaujot Astra OPC nodrošināt augstu veiktspēju dažādās situācijās.

Opel inženieri ir veikuši tālejošas izmaiņas arī tagadējā 2,0 litru turbo tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinējā, kas pieejams Insignia modelim. Tagad tam ir piešķirts vairāk sportiskuma un papildus jauda. Tika izstrādāta pavisam jauna gaisa ieplūdes sistēma, kas nodrošina, lai turbokompresoram pieplūstu tik daudz gaisa, cik iespējams. Arī pats turbokompresors ir ticis uzlabots – tam tikusi paaugstināta izturība pret ieplūstošā gaisa spiedienu, un, izmantojot jaunus komponentus, attiecīgi ticis palielināts tā vispārējais izturīgums. Spiediena pieaugums sākas jau pie 1,400 apgr./min, tādēļ akseleratora pedāļa nospiešana jau uzreiz nozīmē strauju un spēcīgu jaudas kāpinājumu. Maksimālais kompresijas spiediens ir ticis palielināts līdz 1,5 bāriem – tas, salīdzinājumā ar motoru, kas iepriekš ticis izmantots Insignia modelī, nozīmē pieaugumu par 25 procentiem.

Jaudīgai automašīnai kā Astra OPC nepieciešama spēcīga skaņa, kas izceļ augstas veiktspējas auto emocionālo pusi. Tieši tādēļ skaņas attīstīšanai bija nozīmīga loma automašīnas izstrādē. Inženieri vēlējās nodrošināt spēcīgu un vīrišķīgu eksterjera skaņu, kas tipiska visiem Astra OPC.

Papildus tam, inženieri vēlējās automašīnas iekšienē atjaunot reaktīvās lidmašīnas trokšņa imitācijas skaņu, kuru OPC piekritēji atceras no iepriekšējā Astra modeļa. Tajā šāda veida skaņa bija dzirdama brīdī, kad vadītājs veica paātrinājumu no vidējiem līdz augstiem apgriezieniem minūtē. Paātrinājuma gadījumā to ir īpaši iespējams novērot pārslēdzoties no trešā uz ceturto pārnesumu.

Par 12 procentiem lielāka degvielas ekonomija

Astra OPC modelis, kura standartaprīkojumā iekļauta Start/Stop tehnoloģija, patērē 8,1 litru degvielas uz 100 kilometriem un izdala 189 g/km CO2. Augstas veiktspējas automašīnu segmentā šie ir ārkārtīgi konkurētspējīgi skaitļi. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli (221 g/km, 9,2 l/km), CO2 emisiju daudzums ir samazināts par 14 procentiem, bet degvielas patēriņš – 12 procentiem. Jaunā un jaudīgā kupeja ātrumu 100 km/h var uzņemt sešās sekundēs.

Pirms pārveidotais Astra OPC dzinējs tika nodots ražošanā, tam bija jāiztur dažādi sarežģīti pārbaudījumi. Tas Astra OPC modelī piedzīvoja 10,000 km izturības testu Nirburgringas ziemeļu cilpā, tā dēvētajā Nordšleifē (Nordschleife). Slodze tika pielīdzināta sacīkšu apstākļiem, un veiktie izmēģinājuma 10,000 km ir ekvivalenti 180,000 km, kas veikti pa ikdienišķu ceļu.

 

 
Visi komentāri
 
286133. viesis 16.maijs 2012 13:11
0 0 Atbildēt

Turbīna arī no alumīnija? Un cik viņam ir parastais griezes moments?

286135. viesis 16.maijs 2012 18:30
0 0 Atbildēt

"arī tā specifiskais griezes moments ir augstāks nekā jebkuram no tā konkurentiem, ieskaitot pat sporta automašīnas."

A kas tad tā OPC astma ir, ja ne ielas športa mašīna tāpat kā kaut kāds subārs - prasts žopelis ar ko tantiņai uz baznīcu un veikalu aizčunčināt? :D

286136. viesis 16.maijs 2012 19:10
0 0 Atbildēt

Ja tie parametri atbilst realitātei, tad tie ir visai iespaidīgi rādītāji...

286139. viesis 17.maijs 2012 11:03
0 0 Atbildēt

286133.

Turbīna arī no alumīnija? Un cik viņam ir parastais griezes moments?

===================

Ja nejēdz, ko nozīmē termins "alumīnija dzinējs", varbūt nav jēgas

taustiņus deldēt un muļķības tiražēt? Un nepirst krēslā, bet webā

paskatīties, cik liels griezes moments ir "parastam" šāda darba tilpuma

Opel. Ja galīgs slinkums, varu pačukstēt, ap 250 Nm :-)

Yetti

Ja tie parametri atbilst realitātei, tad tie ir visai iespaidīgi rādītāji...

===================

Kāpēc lai neatbilstu :-) Bet dzinējs izskatās patīkams - nav jāgriež,

jo max jauda pie 5500 rpm, toties max griezes moments pieejams

jau no 2500 ... Varētu būt izjūtas kā ar elektromotoru - griezes moments

kā buļļa spēriens! :-) 40 kilogrammetri jau ir cienījami...

286144. viesis 17.maijs 2012 21:38
0 0 Atbildēt

Vai tad plakana griezes momenta līkne turbomotoriem ir kaut kas sevišķs? :) Mazliet vairāk kā 20 gadus atpakaļ no konveijera sāka ripot audī urS4, kura 2.2 20vt izpildījās šādi pat, tikai, protams, tā kā nebija nepieciešamība no viņa izžmiegt vairāk un dzelžu lielāka potenciāla dēļ tā 350 nm sākās jau no 2k rpm līdz redlainam + automātiska virsspiediena celšana lai veiktspēju neietekmētu apkārtējā temperatūra + 15 vai cik tur sekunžu overboost apdzīšanai. Protams, pēc čipsošanas šitentās īpatības pazūd, ieskaitot griezes momenta "taisni".

286163. viesis 19.maijs 2012 11:13
0 0 Atbildēt

Nu tad lielais spečuk, parādi, kurā spravočņikā ir atrodams termins - "alumīnija dzinējs" un "specifiskais griezes moments"!!!

Atraujies no krēsla un pameklē... pirdēj...

286164. viesis 19.maijs 2012 11:44
0 0 Atbildēt

286163

Nu tad lielais spečuk, parādi, kurā spravočņikā ir atrodams termins - "alumīnija dzinējs" un "specifiskais griezes moments"! !!

=======================

Nav vajadzīgi "spravočņiki" , palasies speciālo literatūru vācu un angļu valodā, tur šie termini visai bieži nāk priekšā. Principā meklē grāmatas par "iekšdedzes dzinēju teoriju" - tur viss ir. Man tādas ir, bet diemžēl, "hardcopy"

formātā, normālas grāmatas "ar vākiem" :-)

Atraujies no krēsla un pameklē... pirdēj...

========================

Jā, dari to, kā nekā tik jauks laiks ārā, jauki pirst piesaulē! :-)

286165. viesis 19.maijs 2012 13:16
0 0 Atbildēt

Tātad, kārtējo reizi piržot esi ielicis biksēs!

Palasi, ko raksta uz sētām..

286170. viesis 20.maijs 2012 11:05
0 0 Atbildēt

286165

Tātad, kārtējo reizi piržot esi ielicis biksēs!

----------------------------

Jā, bet TAVĀS!!! :-)

Palasi, ko raksta uz sētām..

--------------------

Par tevi atgādina, nu un tad? :-)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pauls Timrots izsaka viedokli par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti un realitāti Latvijā (+ VIDEO) 15

Satiksmes eksperts Pauls Timrots raida skarbus vārdus Latvijas Valsts ceļu virzienā. "Jārada dienests, kas pārbaudīs vai ceļa infrastruktūra izplānota pareizi". Lasīt vairāk

 

Aculiecinieks nofilmējis kā kungs izmet riepas krūmos (+ VIDEO) 18

Aculiecinieks nofilmējis tik tiešām nesmuku rīcību, ko Berģos pastrādājis kāds kungs. Lasīt vairāk

 

Rīgas Satiksme gadu varētu noslēgt ar peļņu, taču vajag vēl 2.9 miljonus 4

Pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" šogad no pašvaldības budžeta papildu dotācijā lūgs piešķirt 2,9 miljonus eiro, šorīt intervijā Latvijas radio sacīja "Rīgas satiksme" padomes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs. Lasīt vairāk

 

Jeep Gladiator iegūst armijas versiju

Jeep Gladiator pielāgots armijas vajadzībām. Modifikācija ar nosaukumu XMT jau parādīta amerikāņu armijas tehnikas izstādē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti