Eiropas tirgus visjaudīgākais četrcilindru benzīna motors ar visaugstāko specifisko griezes momentu nāk no Opel.
Astra OPC modeļa tiešās iesmidzināšanas 1998 cm3 turbodzinējam, kas viscaur veidots no alumīnija, ir ne tikai ievērojama maksimālā 280 ZS jauda, bet, pateicoties 200,2 Nm uz litru, arī tā specifiskais griezes moments ir augstāks nekā jebkuram no tā konkurentiem, ieskaitot pat sporta automašīnas. Maksimālais griezes moments 400 Nm tiek attīstīts jau pie 2,450 apgr./min, kas ļoti garā plato fāzē turpinās līdz pat gandrīz 5,000 apgr./min, tādējādi ļaujot Astra OPC nodrošināt augstu veiktspēju dažādās situācijās.
Opel inženieri ir veikuši tālejošas izmaiņas arī tagadējā 2,0 litru turbo tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinējā, kas pieejams Insignia modelim. Tagad tam ir piešķirts vairāk sportiskuma un papildus jauda. Tika izstrādāta pavisam jauna gaisa ieplūdes sistēma, kas nodrošina, lai turbokompresoram pieplūstu tik daudz gaisa, cik iespējams. Arī pats turbokompresors ir ticis uzlabots – tam tikusi paaugstināta izturība pret ieplūstošā gaisa spiedienu, un, izmantojot jaunus komponentus, attiecīgi ticis palielināts tā vispārējais izturīgums. Spiediena pieaugums sākas jau pie 1,400 apgr./min, tādēļ akseleratora pedāļa nospiešana jau uzreiz nozīmē strauju un spēcīgu jaudas kāpinājumu. Maksimālais kompresijas spiediens ir ticis palielināts līdz 1,5 bāriem – tas, salīdzinājumā ar motoru, kas iepriekš ticis izmantots Insignia modelī, nozīmē pieaugumu par 25 procentiem.
Jaudīgai automašīnai kā Astra OPC nepieciešama spēcīga skaņa, kas izceļ augstas veiktspējas auto emocionālo pusi. Tieši tādēļ skaņas attīstīšanai bija nozīmīga loma automašīnas izstrādē. Inženieri vēlējās nodrošināt spēcīgu un vīrišķīgu eksterjera skaņu, kas tipiska visiem Astra OPC.
Papildus tam, inženieri vēlējās automašīnas iekšienē atjaunot reaktīvās lidmašīnas trokšņa imitācijas skaņu, kuru OPC piekritēji atceras no iepriekšējā Astra modeļa. Tajā šāda veida skaņa bija dzirdama brīdī, kad vadītājs veica paātrinājumu no vidējiem līdz augstiem apgriezieniem minūtē. Paātrinājuma gadījumā to ir īpaši iespējams novērot pārslēdzoties no trešā uz ceturto pārnesumu.
Par 12 procentiem lielāka degvielas ekonomija
Astra OPC modelis, kura standartaprīkojumā iekļauta Start/Stop tehnoloģija, patērē 8,1 litru degvielas uz 100 kilometriem un izdala 189 g/km CO2. Augstas veiktspējas automašīnu segmentā šie ir ārkārtīgi konkurētspējīgi skaitļi. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli (221 g/km, 9,2 l/km), CO2 emisiju daudzums ir samazināts par 14 procentiem, bet degvielas patēriņš – 12 procentiem. Jaunā un jaudīgā kupeja ātrumu 100 km/h var uzņemt sešās sekundēs.
Pirms pārveidotais Astra OPC dzinējs tika nodots ražošanā, tam bija jāiztur dažādi sarežģīti pārbaudījumi. Tas Astra OPC modelī piedzīvoja 10,000 km izturības testu Nirburgringas ziemeļu cilpā, tā dēvētajā Nordšleifē (Nordschleife). Slodze tika pielīdzināta sacīkšu apstākļiem, un veiktie izmēģinājuma 10,000 km ir ekvivalenti 180,000 km, kas veikti pa ikdienišķu ceļu.
Turbīna arī no alumīnija? Un cik viņam ir parastais griezes moments?