Vairākus tūkstošus Chevrolet elektrisko SUV nāksies atsaukt kurioza iemesla dēļ.
4,65 m garais General Motors koncerna meitasuzņēmuma Chevrolet ražotais elektriskais SUV Equinox, kas kopš šī pavasara tiek piedāvāts ASV un Ķīnā, piedzīvo atsaukumu ASV tirgū. Precīzi 7606 eksemplārus līdz 2025. gada janvāra beigām gaida apmeklējums servisa centros, kur tiem tiks pieregulēts "Acoustic Vehicle Alerting System" (AVAS) skanējums.
Izrādās, ka Equinox AVAS sistēma automašīnai braucot ar ātrumu 20-30 km/h rada pārāk klusu akustisko efektu, tādēļ gājēji un cilvēki ar redzes vai dzirdes traucējumiem automobili var arī nepamanīt.
Atsaukums attiecas uz automašīnām, kas izlaistas pēc 2024. gada 16. oktobra un kļūmes izlabošanai pietiks ar programmnodrošinājuma atjaunošanu.
Interesanti, ka šī nav pirmā reize, kad AVAS sistēmas izstrādātāji (to piedāvā vairāki ražotāji) izvēlējušies ne to veiksmīgāko risinājumu. Tā savulaik notika ar pirmajiem Jaguar I-Pace, kuru izdotā skaņa atgādināja gaisa kuģa tuvošanos, liekot gājējiem vērst skatus uz debesīm, tā vietā, lai pievērstu uzmanību drošībai uz ielas.
Ka atsaukums risinās problēmu ar redzi? Un ar ko gājējs no cilvēka atšķiras?
gājēji un cilvēki ar redzes vai dzirdes traucējumiem automobili var arī nepamanīt.
Pie stūres šodien nesēdies - var redzēt, ka skurbums vēl nav izgājis. "ar ko gājējs no cilvēka atšķiras?" - bet varbūt persona, vai indivīds, vai homo sapiens?, "gājēji un cilvēki ar redzes vai dzirdes traucējumiem automobili var arī nepamanīt" - vai pīkstuļi pie luksoforiem Tev neliek aizdomāties par redzes un dzirdes problēmām?
Pašam šķiet grūts rīts. Paskaidro, kā atsaukums risina to, ka cilvēki ar redzes traucējumiem neredz šo auto? Pilnīgi vienalga kas pīkst, ja neredz tad neredz.
Teikumā ir uzsvērts cilvēks un gājējs, ta it kā tie ir divi dažādi. Lai gan pietiktu ar gājējs.
Gājējs no cilvēka tomēr atšķiras, citādi nebūtu nepieciešams apzīmējums "gājēju ietve", pietiktu ar "ietve" vai franciskums "trotuārs" ;) Suns arī ir gājējs, ja iet pa ietvi, tomēr nav cilvēks.