Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

AirBaltic šovasar atcels 4670 lidojumus, ietekmējot aptuveni 67 160 pasažierus 40

 

Airbaltic Airbus A220-300 Rīgas lidostā Foto: iAuto.lv

AirBaltic | 2.janvāris 2025 16:50

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo, ka 2025. gada vasaras sezonā ir spiesta atcelt kopumā 4 670 lidojumus. Lidojumi tiks atcelti saistībā ar neplānoti ilgāku dzinēju apkopi, ko veic to ražotājs Pratt & Whitney. Dzinēju ražotāja nespēja laicīgi nodrošināt dzinēju tehniskās apkopes ir ietekmējusi arī airBaltic Airbus A220-300 floti, liekot lidsabiedrībai pielāgot savu maršruta tīklu un lidojumu grafiku vasaras sezonā no visām tās bāzēm.

Pratt & Whitney ir informējis airBaltic par gaidāmajiem piegāžu kavējumiem arī 2025. gadā, kas nozīmē, ka daļa no lidsabiedrības Airbus A220-300 lidmašīnām nevarēs veikt lidojumus. Tādējādi lidsabiedrība ir spiesta pārtraukt lidojumus 19 maršrutos, kā arī samazināt reisu biežuma skaitu 21 maršrutā. Kopumā tiks atcelti 4 670 lidojumi, ietekmējot aptuveni 67 160 pasažierus. Neraugoties uz šiem izaicinājumiem, airBaltic turpinās veikt lielāko daļu savu lidojumu uz vairāk nekā 70 galamērķiem Eiropā un ārpus tās, nodrošinot būtisku Baltijas valstu savienojamību ar pārējo pasauli.

Tāpat kā daudzas citas lidsabiedrības visā pasaulē, arī airBaltic ir saskārusies ar ārējiem faktoriem, kurus nevar pilnībā kontrolēt, tostarp ar globālo piegādes ķēžu problēmām un dzinēju tehniskās apkopes ierobežojumiem. Lidsabiedrība atvainojas par sagādātajām neērtībām un piedāvā ietekmētajiem pasažieriem iespēju mainīt lidojumu rezervāciju vai nepieciešamības gadījumā nodrošināt naudas atmaksu pilnā apmērā. airBaltic turpina cieši sadarboties ar Pratt & Whitney, lai risinātu tehniskās apkopes kavējumus un rastu ilgtspējīgu risinājumu.

Pasažieri, kuriem ir atcelti lidojumi, tiek aicināti pārbaudīt savu rezervāciju mājaslapas airBaltic.com sadaļā Mana rezervācija. Mājaslapā iespējams izvēlēties alternatīvus airBaltic lidojumus vai pieprasīt naudas atmaksu pilnā apmērā. Lai saņemtu papildu palīdzību, pasažieri var sazināties ar airBaltic zvanu centru. Ja biļetes iegādātas, izmantojot trešās puses interneta portālu, nepieciešams sazināties ar attiecīgo biļešu pārdevēju.

 
Visi komentāri
 
ha 2.janvāris 2025 17:25
9 4 Atbildēt

Vai tākā nebūtu laiks Briškena kungam beigt darbu kā satiksmes ministram? Šo gadu laikā viņš ir sačakarējis pilnīgi visu. Visus transportu veidus. Visus projektus. Bet te tagad gudrinieks skries prasīt paskaidrojumus no Air Baltic.😂

Sliktākais Ministrs Latvijas vēsturē un tēlo nezinīti un atbildību uzņemties arī nespēj.

Nja 2.janvāris 2025 19:42
1 6 Atbildēt

Kur šeit tieši ir šī kunga atbildība?

uupis 3.janvāris 2025 9:11
1 1 Atbildēt

Emmm - tev nav zināms uzvārds tam kurš ir airBaltic priekšnieks?

0pis 2.janvāris 2025 18:06
3 0 Atbildēt

Kad es jums saku, Baltic nosaukumā sola neppatikšanas.

jobo 2.janvāris 2025 18:18
3 0 Atbildēt

Nesen vēl paziņoja, ka pusmiljards, kas ieguldīts Air Baltikā ir norakstīts un tagad atkal šitāda neraža.😂 Nu ja neiet, tad neiet.😂

OK 2.janvāris 2025 18:38
6 1 Atbildēt

Nav jau liela maaksla, zinot ieprieksh par dzineeju apkopes nepieejamiibu, iztirgot leetaakas biljetes uz reisiem, kas taapat nebuus pieejami. Bizness nacionalajaa stilaa,- taa notiek, kad valsts nodarbojaas ar uznjeemeejdarbiibu.

Rexx 2.janvāris 2025 19:18
2 0 Atbildēt

Daļēji Latvijas valstij piederošo aviokompāniju "gremdē" tās vadības priekšgalā ielikts arogants personāžs, par to vēl saņemot pasakainas summas.. Atbildīgās personas bola acis un nespēj sakārtot savā pārziņā esošo uzņēmumu.  Laiks pacīnīties ar korupciju.

Nja 2.janvāris 2025 19:54
2 4 Atbildēt

Var jau ārdīties un nodirst visus. Tikai pati iet filmu atpakaļ. Sākuma tak bija forši, jaunas lidmašīnas. Bet izrādas viņām neviens nespēj saražot detaļas, tad nu lūk viņas stāv. Ne valdība tur atbildīga ne īsti pats AirBaltic. Tagad pirkt citas lidmašīnas? Tiem kas nesaprot, tad iedomājieties, Jūsu auto vajag apkopi, bet motora gaisa filtra piegādes termins ir kādi 6 mēneši. Un nē, aviācija neviens neturpinātu lidot, jo tak vēl lido. Cik zinu ražotājs jau tā ir pielagojos atsevišķu remontu intervālus.

Šeit nez ko nepasaka ka atceltie reisi veido vien 5% no paredzētajiem un pasaulē šobrīd ap 700 lidmašīnām stāv, jo nav rezerves daļu.

Rexx 2.janvāris 2025 20:04
5 1 Atbildēt

Es neprotu dziedāt, tāpēc uz skatuves nelienu. Ja kāds neprot vadīt uzņēmumu,  tad vajag citu vadītāju.

Nja 2.janvāris 2025 20:07
3 4 Atbildēt

Un ko tas cits izdarīs? Vari mainīt vadītājus cik gribi, motori no tā pēkšņi neparādīsies. Jāsaprot, ka motoru nepieejamība ir lielāka problēma AB, kuras dēļ, rodas arī citas problēma. Tai skaitā lidmašīnu aizvietošana ar veciem Boeing.

seller 2.janvāris 2025 22:46
4 1 Atbildēt

Izskatās, ka pārzināt jautājumu? Vai tām lidmašinām, kas šveicē iznomatas arī dzinējus mainīs??

Nja 3.janvāris 2025 7:49
0 0 Atbildēt

Zemak ir video, kur pilots paskaidro problēmas ar šiem dzinējiem. Un jā, ja nav motors, tad lidmašīna nelido.

650 2.janvāris 2025 23:42
1 1 Atbildēt

Jāsaprot ir tas, ka vainīgi ir tā dēvētie Lohi.Katr reiz un pie Visa, visā visajā visumā.Jā. Viņi vienkārši "iedeva naudu" sazin kam un ujtuviņuzin par ko.Civilās aviācijas motorizēto iepirkumu uzraudzīja (visdrīzāk) Ministērijas apkopēja (vai viņas kāds cilvilais Vīrs).Kurš vairs nav pieejams un tāpēc nav Vainīgs.

Nja 3.janvāris 2025 7:57
1 0 Atbildēt

Tad kad lidmašīnas pirka, nebija neviena kas lido. Tika nopirktas vēl nesaražotajām lidmašīnas un nav jau nekāds pārsteigums ka ir problēmas. Līdzi noskaties video, šeit komentāros links peld, visu ļoti labi paskaidro un nav tā tikai airBaltic problēma. Dažas kompānijas jau dēļ šī ir bankrotējušas.

650 3.janvāris 2025 12:35
1 2 Atbildēt

Nu "es" nezinu nevienu tādu (vidēji/Valstiska mēroga) afēru, kura te nebūtu tikusi "labi paskaidrota".Vai pat "zinātniski pamatota".CilvēCiski un/vai professiOnāli "plaši izskaidrota".

Interesanti, ka nevienas līdzšinējās grand-affēras gadījumā nav ticis "oficiāli" noformulēts tā dēvētais "līdzekļu piesavināšanās" jēdziens.Piem.,ja kāds, VALSTS darbā (un labā) "strādādams", ir vienā 4gadē pamanījies nopelnīt ALGĀ veselu muļļonu, taču (izrādās..) neko reāli labu nav "izdarījis".Vai vispār kko kkur "nolaidis".Kas tad īsti šis ir.

Nja 3.janvāris 2025 12:53
2 0 Atbildēt

Es tev saku faktus, tas ko tu... nu ej un pierādi, dabūsi ordeni un kāds sēdēs. Paprasi kāpēc žurnālisti nekad nav salīdzinājuši Gausa algu ar citu lidsabiedrību vadītāju algu. Jeb tu gribi lai AB vadītājs pelna divreiz mazāk un ielikt kādu vietējo, teiksim Aināru? Godīgi sakot pofig. Es nemaksāju nodokļos tik daudz, lai tagad pie katra raksta brēktu, bet mana, bet mana nauda aiziet pa rensteli. Citi gan laikam maksā miljonus nodokļos ka pie visiem rakstiem bļauj.

650 3.janvāris 2025 14:24
0 2 Atbildēt

Man īstenībā būtu po/uj, cik viņš (viņi) pelna.Ja vien no viņu "darbības" kādam (loham) te būtu kāda jēga (izņemot viņus pašus).Te cerību nav- "valsts amatos" arvien raujas šarlatāāni un "pierādīt" nekam neko nevar un nevarēs.Paklausies kau vai,ko "šodien" vispār runā tādi (kaut cik vēl sirdsapziņu/nenodzērušie) žurnālisti pa tv.Tur ne to, ka "cik es samaksāju nodokļos", bet gan ka jebkuram kaut cik vēl "spriestspējīgam" indivīdam tas viss ir jau aizgājis līdz rīklei.

Sergejs 3.janvāris 2025 14:40
0 1 Atbildēt

"Man īstenībā būtu po/uj, cik viņš (viņi) pelna.Ja vien no viņu "darbības" kādam (loham) te būtu kāda jēga (izņemot viņus pašus).Te cerību nav- "valsts amatos" arvien raujas šarlatāāni un "pierādīt" nekam neko nevar un nevarēs."

 Pilnībā piekrītu - ja darbs ir labi padarīts un viss notiek tad lai kaut 5 miljonus saņem, bet te sen un viss ir caur pakaļu, bet naudiņa tiek maksāta. Privātfirmās daudz kur tāpat vien algu maksā?

Bradypus 3.janvāris 2025 15:26
0 1 Atbildēt

Tā pateici, itkā tajos valsts amatos algu maksātu. Ar tām algām ir tikai loģiski, ka var atrast tikai šarlatānus, ko privātais sektors neņem.

GTD2 3.janvāris 2025 11:08
0 0 Atbildēt

Ja neizīrētu lidmašīnas fričiem tad nebūtu jāatceļ reissus. parasti gudrs saimnieks neatdod vissu citiem un pats paliek pie tukšas siles

imzz 2.janvāris 2025 20:11
0 0 Atbildēt

par Pratt & Whitney

imzz 2.janvāris 2025 20:11
5 0 Atbildēt
Nja 2.janvāris 2025 20:15
3 1 Atbildēt

Un vainīgs ir Briškents

Lietotājs 2.janvāris 2025 20:24
6 0 Atbildēt

Viss jau labi, bet izīrēt Lufthansai lidmašīnas jau nu gan esot jāturpina, esot taču līgums, kuru nekādi nevarot lauzt. Ar lumpeniem līgumu lauzt (atņemt pārdotās biļetes), var mierīgi. Tikai tad, kad vajag 0,5 milj palīdzību, tā nāk no lumpenu nodokļiem, ne jau no Lufthansas.

Lietotājs 2.janvāris 2025 20:27
2 0 Atbildēt

Kļūdas labojums: 0,5 mljrd.

Nja 2.janvāris 2025 20:30
3 5 Atbildēt

Tas ir bizness, saproti? Lufthansa samaksās un tur uz priekšu viss skaidrs. A AB pats var neizpārdot lidmašīnu un tad sanāk zaudēt. Pie tam izīrēts ir konrkets skaits, nejau viss. Un var jau likvidēt to AB ka visi te saka, nu tikai pēc gada tad visi dziedās ka citiem ir un mums nav. Komentētājiem jau nekas nav labi, varētu kartupeļa bildi nolikt komentēšanai un sadirstos.

imzz 2.janvāris 2025 21:34
1 1 Atbildēt

visi dziedās ka citiem ir un mums nav.

Kuriem citiem ? Leiši un Esti uztaisīja savējās, nevarēja noturēt. FlyLaL un Estonian Air. Bet mēs varam, jo esam tie bagātie.

seller 2.janvāris 2025 22:52
2 2 Atbildēt

Jā, tas tas ir bizness, ka lietuvieši un igauņi var lidot ar aviosabiedrību, kuru pie dzīvības uztur Latvijas budžeta (Latvijas nodokļu maksātāju) līdzekļi! Apsveiksim brāļus igauņus un lietuviešus, viņiem  par to no saviem budžetiem nav jāpiemaksā  

Jā tas ir bizness!

Nja 3.janvāris 2025 7:54
1 2 Atbildēt

Nu tad vāc parakstus, lai valsts pārdod airBaltic. Un iesaku pameklēt kuram valstīm vēl ir lidsabiedrības un kādas summas valstis tur ir skaitījušas, lai noturētu pie dzīvības. Šis fenomens nav tikai airBaltic sakarā.

seller 3.janvāris 2025 10:19
2 2 Atbildēt

Godātais, valsts iedzīvotājiem nav jāvada aviosabiedrība ar miljonos atalgotu menedžmentu, kurš izrādās nav zinājis, ka aviācijas dzinējus remontē/maina tiem sasniedzot zināmu uzlidojuma apjomu, bet pārdevis valsts iedzīvotājiem biļetes uz reisiem, ar lidmašīnām, kurām tai laikā nebūs dzinēju !!

Nja 3.janvāris 2025 11:29
2 0 Atbildēt

Aizšāvi garām. Motoriem ir defekts, atsaukums. Tur simtiem motoru sasniedzot konkrētas stundas ir jāmaina. Ražotājs nespēj ar to tikt galā. Tak ir video links, nu noskaties un busi gudrāks. Problēma skar daudzas, arī visiem mīļas aviokompānijas. Bet nodirst jau vajag tikai vienu.

wons 2.janvāris 2025 23:12
1 0 Atbildēt

Viss tiek darīts tā, lai kāds to par sviestmaizi savāktu. Parex/Citadeli kāds vēl atceras?

Volx 2.janvāris 2025 23:18
1 1 Atbildēt

Varu nedaudz nomierināt, pagaidām man visi lidojumi ir spēkā. Vienam nomainīja izlidošanas laiku par 5 min un otram gan pārcēla no 13.45 uz 9.05

Nja 3.janvāris 2025 8:06
3 2 Atbildēt

Tak uzpūsta problēma. Atcelti tie reisi kas bija eksperimentāli gala mērķi. Patstāvīgie reisi būs, dažiem ir izmainīti laiki un beigas kas zina, kas tos vēl izpildīs. Atcelt ir reisi sastāda 5% no 2025 gadā plānotajiem. Citas aviokompānijas arī atceļ reisus, bet pie mums par to neraksta.

john 3.janvāris 2025 0:33
1 1 Atbildēt

Man kā autovadītājam Air baltik nedienas neinteresē. Neesmu nekad lidojis un arī neplānoju. Bet par gausa nedarbiem maksā visi nodokļu maksātaji. Bet autoceļu uzturēšanai naudas trūkst. Nu kautkā nav pareizi. 

Un tad vēl drīzumā tas Reil Baltik prasīs vēl.

650 3.janvāris 2025 2:22
1 0 Atbildēt

Eu, bet cik dienu/gadā skaitās tā dēvētā (gasstronomiskā) Vassara? Nu ja tās mokas ilgst piem 90smit dienu, tātad tiks atcelti 52 reisi/dienā?

Tiks neapkalpoti 67160 gab passažieru (lohu) , kopā 4670 reisos.Tas nozīmē, ka katrā vienā tajā (šajā) atceltajā(jā) reisā būtu lidojuši kādi veseli apaļi 14 gab (lohu)? Ja? Hm?  Vane,ko, cien.Lohi?

Aigi 3.janvāris 2025 8:49
3 2 Atbildēt

AirBaltic jānotur, jāiziet IPO un jāstiprina savas Z-Eiropas paozīcijas. Nolaist pa grunti jau viegli. Varbūt uz seju ietaupīsim 10EUR, bet uz saviem 2-3 gadiem  Baltija paliks par aviācijas Z-Koreju. Paskatieties uz visu Baltijas valstu lidostu statistiku, AirBaltic ir līderis reisu un pārvadāto pasažieru skaita ziņā. Problēmas ar tehnisko nodrošināšanu ir visiem un brīvo lidmašīnu faktiski nav, līdz ar to ne Ryanair, ne Wizair u.c. nespēs pārmest uz šejieni reisus. Tā ir utopija, ka domā, ka te stāv gara rinda ar gribētājiem. Ja nu kur mēs esam līderi, tad aviācijā noteikti. iespējasm, jānomaina vadība, bet notiekti, ka jāsaglabā uzņēmums.

Nja 3.janvāris 2025 8:58
2 1 Atbildēt

Wizair pašiem laba statistika ar Pratt & Whitney dzinējiem  

simpleflying.com/40-wizz-air-a...pratt-whitney/

0pis 3.janvāris 2025 11:27
1 0 Atbildēt

Cilvēki jau nezin ko grib. Turpināt lidot ar dzinējiem, kam var rasties problēmas? Labi. Ja kāda ļotene nomauktos un tajā sagadīšanās pēc būtu Tu vai Tavi tuvinieki - bļautu "a kāpēc ļāva lidot!", protams, ja izdzīvotu un pie tam vēl spētu bļaut.

Vienkārši cilvēce ir izlaista ar lētiem lidojumiem, visi pieraduši ka lidmašīna ir kā autobuss, paķer biļeti pa lēto un laidies kur gribi (kur tiek naudas). Reāli tā ir diezgan sarežģīta štelle un sekas parasti arī smagākas, nekā autobusam nobraucot no ceļa.

Nja 3.janvāris 2025 11:32
0 0 Atbildēt

Nu swissair jau ir letāls gadījums ar šiem dzinējiem.

www.swissinfo.ch/eng/swiss-mad...ttern/88661486

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bez sajūga? - Kristaps stāsta kā strādā Freightliner ar manuālo kārbu (+ VIDEO) 7

Kristaps dzīvo ASV un stāsta par saviem piedzīvojumiem, strādājot par tālbraucēju. Šajā sērijā Kristaps parāda, kā darbojas Eaton 13 pārnesumu kārba, kurai pārnesumus var mainīt arī bez sajūga. Lasīt vairāk

 

100 vērtīgāko akciju biržās kotēto uzņēmumu sarakstā dominē ASV

ASV uzņēmumi dominē 100 vērtīgāko akciju biržās kotēto kompāniju sarakstā, liecina konsultāciju uzņēmuma EY apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 

Ķīnas BYD arī decembrī pārdevis vairāk par 500 000 automobiļu 3

Vairāk kā pusmiljons pārdotu automobiļu – šo rādītāju BYD izdodas sasniegt jau trešo mēnesi pēc kārtas. Lasīt vairāk

 

Spraiga spēkošanās ar BMW (+ VIDEO) 16

Video autors cenšas apsteigt BMW, kas nolēmis to nepieļaut. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti