Ievēro drošo «divu sekunžu» distanci! 21

 
11.jūnijs 2012 9:01

2 sekundes – tai būtu jābūt minimālajai distance starp automašīnām labos laika apstākļos ar braukšanas ātrumu līdz 60 km/h. Šī distance ir jāpalielina vismaz par vienu sekundi, ja braucat aiz kravas automašīnas vai sliktos laika apstākļos.

Jānorāda, ka atrašanās pārāk tuvu priekšā braucošajai automašīnai ir viens no galvenajiem satiksmes negadījumu cēloņiem uz taisna ceļa.

19% gados jaunu braucēju atzīst, ka nereti brauc pārāk tuvu priekšā esošajai automašīnai, kamēr gados vecākiem vīriešiem tas novērojams tikai 6% gadījumu. Pārāk mazu distanci ar priekšā braucošo automašīnu parasti ievēro sporta automašīnu un SUV īpašnieki, kamēr ģimenes automašīnu un ekonomiskās klases automašīnu īpašnieki biežāk ievēro drošu distanci.**

Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumu (MK noteikumi Nr.571) 119.punktu transportlīdzekļa vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes, kā arī jāizvēlas tāds intervāls, kas nodrošina ceļu satiksmes drošību.* “Distance ar priekšā braucošo automašīnu ir jāpalielina, ja laika apstākļu dēļ vai kravas dēļ bremzēšanas distance būs garāka,” iesaka Renault Braukšanas Skolas direktors. Vēl viens iemesls distances palielināšanai ir pasliktināta redzamība, piemēram, braucot pa nelīdzenu ceļu nakts vai miglas laikā. Tieši šī paša iemesla dēļ distance jāpalielina, braucot aiz kravas automašīnām. “Braucot aiz liela izmēra transportlīdzekļa, piemēram, kravas auto vai autobusa, mēs neredzam, kas notiek uz ceļa tiem priekšā,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Īpaša uzmanība autovadītājiem jāievēro, braucot aiz motociklistiem, jo nevar paļauties tikai uz gaismas signāliem, kas liecina par bremzēšanu.

Pilnīgi nepieņemami ir arī piebraukt pārāk tuvu priekšā braucošajai automašīnai, lai mudinātu to aizvirzīties uz blakus joslu. Tas ir bīstami ne tikai tāpēc, ka samazinās bremzēšanas ceļš neparedzamās situācijās, bet šāda rīcība var arī sabiedēt priekšā braucošo autovadītāju, kas var veikt pēkšņu un bīstamu manevru.

“Ir vērts censties sevi pieradināt, braucot ar vienmērīgu ātrumu un nevēloties apdzīt priekšā braucošo transportlīdzekli, ievērot distanci, kas ir lielāka par 3 sekundēm, lai pasargātu sevi no neparedzamām situācijām un iegūtu papildus reakcijas laiku,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori. Lielākas distances ievērošana, pateicoties vienmērīgākai braukšanai, parasti rezultējas arī degvielas ekonomijā.

Pētījumi liecina, ka lielākā daļa sadursmju nereti notiek tieši pārāk mazas distances ar priekšā braucošo automašīnu ievērošanas dēļ.

Kā novērtēt distanci sekundēs:
• Izvēlieties atskaites punktu uz ceļa jums priekšpusē (piemēram, ceļa zīme, koks);
• Brīdī, kad priekšā braucošais transporta līdzeklis atrodas pie izvēlētā punkta, sāciet skaitīt laiku;
• Kad jūsu automašīnas priekšpuse sasniedz to pašu punktu, beidziet skaitīt laiku;
• Sekunžu skaits, kas norāda laika posmu no brīža, kad priekšā braucošais auto sasniedz izvēlēto atskaites punktu līdz brīdim, kad jūsu automašīna sasniedz to pašu punktu, arī ir attālums starp automašīnām, kas izteikts sekundēs.
Renault Braukšanas Skolas instruktori atgādina, kādos gadījumos vajadzētu palielināt distanci ar priekšā braucošo automašīnu:
• Ja ceļš ir slapjš, apsnidzis vai apledojis;
• Ja ir pasliktināta redzamība – miglas, lietus vai sniegputeņa laikā;
• Braucot aiz liela izmēra automobiļa – autobusa, kravas automašīnas u.c.;
• Braucot aiz motocikla vai mopēda;
• Velkot citu automašīnu vai, ja automašīnā ir smaga krava.

* Avots: MK noteikumi Nr.571 „Ceļu satiksmes noteikumi”
** Avots: www.smartmotorist.com
 

 
Visi komentāri
 
286294. viesis 11.jūnijs 2012 9:09
0 0 Atbildēt

mnde... Kas kravinieks stājas fiksāk par vbieglo auto, ka aiz tā jābrauc ar lielāku distanci?

Un ja pa divjoslu ceļu, kur ļauts braukt 90, kāds pa otro joslu velkas ar 82, pie labiem cveļa un redzamības apstākļiem - ko darīt? apsteigt pa labo pusi vai audzināt raksturru - palielināt distanci un nedomāt par tikšanu garām?

286295. viesis 11.jūnijs 2012 10:19
0 0 Atbildēt

Uz divjoslu brauc pa labo joslu un tev netraucēs kreisajā sēņojošs auto.

286296. viesis 11.jūnijs 2012 11:48
0 0 Atbildēt

Kopš kura laika Latvijā ir kautkādas ātruma joslas? Un jā, smagais var apstāties ātrāk, sevišķi ar tukšu piekabi, piemet klāt vēl reakcija laiku un tās 2 sek var būt stipri par maz. Ir taču bijuši gadījumi, kad pat velosipēdisti/mocisti ir gājuši bojā sēžot astē smagajam.

286297. viesis 11.jūnijs 2012 11:55
0 0 Atbildēt

Ko ko, smagais apstājas ātrāk ?? :D:D vēl viens dornis. Un iet bojā un distanci vajag lielāku nevis dēļ apstāšanās ātruma bet gan tāpēc, ka navpārredzams,kas notiekpriekšā. Es arvien brīnos par stulbeņu procentu mūsu sabiedrībā.

PAr smagajiem- ja smagais brauc aiz priekšā braucošā ar lielāku distanci, tad tas nav tāpēc, ka tā vieta atstāta jebkuram deģenerētam ņergam, kur iebraukt,liekot smagajam ''vākties''.

286298. viesis 11.jūnijs 2012 12:01
0 0 Atbildēt

Bet šo visu jau nemāca ''ņerguskolās'' ( autoapmācības kantoreļos) ja nu varbūt dažos. Nav radis iespaids,ka jaunie vadītāji, kuri nāk no entajām autoskoliņām, kaut ko daudz jēgtu. Jo to kantoreļu misija ir sakāst piķi un pajāt uz to,kā apmācamais pēc tam brauc, galvenais, lai noliek eksāmenu. Kaut kāda izpratne par satiksmes drošību, smago cienīšanu utt nav novērota.

Un, loģiski, šajā visā joprojām iesūkā CSDD, jo neko nekontrolē, tikai ķekša pēc pieņem eksāmenu, pie tam, pa to pašu maršrutu,kur mācītais braukājis :D

286299. viesis 11.jūnijs 2012 13:54
0 0 Atbildēt

ir jau aŗī pozitīvi momenti - CSDD esot tagad patstāvīgi jāizplāno un jāveic maršruts, piemēram, līdz Dz. Stacijai, Autoostai, kaut kādai adresei...

Agrāko gadu tendence, ka instruktors saka, te griežam pa labi, te stājamies pie apmales ar pēcāk sekojošu ACHĀ - narušīķeļs - ko te griezi, ko te stājies - zīmi neredzēji?

Normāls šoferis pievērš uzmanību tikai tām zīmēm, kuras attiecas uz viņu. Proti laikus paskatās vai negriež uz vienvirziena ielu un jau krustā nopēta vai te var stāties...

286300. viesis 11.jūnijs 2012 15:10
0 0 Atbildēt

Tad labi,ka uzlabojumi notiek. Pēdējā laikā maz infas par to visu. Un ''autoskolu'' darba rezultātu var labi redzēt uz ielām.

286302. viesis 11.jūnijs 2012 16:56
0 0 Atbildēt

Visvairāk distances neievērošanas crachi šobrīd notiek pirms neregulējamām gājēju pārejām. Citās vietās, manuprāt, situacija ir labāka. Šodienas paaudzes auto bremžu sistēmu ziņā ir progresējuši. Nav vairs kā žiguļu un volgu laikos, kad savlaicīga auto apturēšana bija problēma. Protams, ir gadījumi, kad vecie onkas šjā ziņā pagrēko. Bet, ar to ir jāsamierinās.

286303. viesis 11.jūnijs 2012 17:55
0 0 Atbildēt

Protams, ka smagais apstājās ātrāk. Ir praksē pārbaudīts. Ne viens vien deksters ir bučojis piekabes balku.

286304. viesis 11.jūnijs 2012 18:39
0 0 Atbildēt

Protams, protams, smagais apstājas ātrāk. Tāpat kā motocikls.

286305. viesis 11.jūnijs 2012 20:04
0 0 Atbildēt

Pamēģiniet ievērot 50m distanci pie 50 km/h pilsētā un lai neviens nelien priekšā. Nu bet kādas tabletes jālieto, lai nesaprastu, ka droša distance netiek mērīta sekundēs, bet spējā novērtēt situāciju uz ceļa.

286309. viesis 13.jūnijs 2012 11:33
0 0 Atbildēt

[c]Palaidniex: Un ja pa divjoslu ceļu, kur ļauts braukt 90, kāds pa otro joslu velkas ar 82, pie labiem cveļa un redzamības apstākļiem - ko darīt?[/c]

Kā brauci pa labo joslu tā arī brauc garām. CSN to neaizliedz, atrodi punktu kas to aizliegtu, nav tāda.

286312. viesis 13.jūnijs 2012 14:39
0 0 Atbildēt

Ir tāds punkts - aizliegts apsteigt pa labo pusi.

286313. viesis 13.jūnijs 2012 14:44
0 0 Atbildēt

286312. viesi - izlasi uzmanīgāk CSN. NAV tāda punkta, kā raksti.

286322. viesis 13.jūnijs 2012 22:05
0 0 Atbildēt

127. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, kad tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.

286326. viesis 14.jūnijs 2012 9:15
0 0 Atbildēt

"tajā pašā joslā priekšā braucošo"! ja tu brauc pa labo malējo joslu, tad kreisajā joslā esošais sēņotājs tev ir "tajā pašā joslā" ?

286327. viesis 14.jūnijs 2012 9:20
0 0 Atbildēt

bet ja ir "intensīva satiksme" un pirmā josla ir aizņemta ar ~80 km/h braucošiem, tāpēc es tos apsteidzu, pa otro joslu ar ātrumu ~90 km/h, bet te otrajā joslā bez redzamām/nosakāmām "kreiso" manevru pazīmēm brauc kāds principiālists ar ~85 km/h... Kā rīkoties?

Cik ilgi pirms apsteigšanas, ja pirmajā joslā parādās pietiekama distance apsteigšanai man ir jāpārkārtojas uz joslu pa labi un pēc kāda laika drīkstu pārkārtoties uz joslu pa kreisi, lai savukārt pēc apsteigšanas brauktu garām tiem, kas čubina uz ~80, lai tā netiktu traktēta kā apsteigšana pa labo pusi?

286328. viesis 14.jūnijs 2012 9:41
0 0 Atbildēt

Ja tu to manevru izveic CP-ista redzamības robežās, tad tas ir pārkāpums!

286336. viesis 14.jūnijs 2012 16:44
0 0 Atbildēt

286328. viesi - tas nav pārkāpums. Cits jautājums, ja tu notici uz vārda visvarenajiem CP un zemu paklanies, lai tevi varētu izdrāzt.

286339. viesis 14.jūnijs 2012 17:12
0 0 Atbildēt

Palaidniex 2361 [?] pirms 8 stundām

bet ja ir "intensīva satiksme" un pirmā josla ir aizņemta ar ~80 km/h braucošiem, tāpēc es tos apsteidzu, pa otro joslu ar ātrumu ~90 km/h, bet te otrajā joslā bez redzamām/nosakāmām "kreiso" manevru pazīmēm brauc kāds principiālists ar ~85 km/h... Kā rīkoties?

Tev - vilkties uz 85 :D

286348. viesis 15.jūnijs 2012 16:35
0 0 Atbildēt

emeša - nerunā par lietām kas tev svešas - tev uz grantenēm citi likumu - jo smagāks buldozers jo vairāk jālaiž...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti