Pierādījumi dzīvībai 48

 
8.janvāris 2002 8:55

Akcijas «Neļauj sev un citiem braukt bez drošības jostām» ietvaros, mēs vēlamies uzskatāmi parādīt drošības jostu pretiniekiem, cik bieži tās ir izglābušas cilvēkus no sakropļošanas vai pat nāves… Tāpēc aicinām jūs sūtīt uz iAuto reālu gadījumu aprakstus, kuros drošības jostu izmantošana ir izglābusi jūs vai draugus.

Visi lasītāju iesūtītie materiāli tiks publicēti iAuto, lai ikviens varētu tos izlasīt un varbūt tādā veidā gūt pamatojumu, lai turpmāk tomēr lietotu drošības jostas. (Aicinām arī stāstīt par gadījumiem, kur tās nav palīdzējušas - tad visiem būs skaidra gadījumu attiecība.) Visus gadījumus, kas saistīti ar drošības jostām sūtiet uz iAuto: drosiba@iauto.lv. Vairākkārt esmu aicinājis – kaut vai uz nedēļu vai divām - piespiediet sevi ievērot šo CSN likumu – piesprādzējieties, vienalga, cik tālu jūs brauktu! Statistika rāda, ka auto avārijas visbiežāk notiek tieši īsu braucienu laikā. Mūsu aptaujā redzams, ka vismaz puse iAuto lasītāju regulāri lieto drošības jostas – PIEVIENOJIES arī Tu! Uzaicinu arī citus masu mēdijus iesaistīties un atbalstīt šo akciju (info@iauto.lv). iAuto redaktors Elmārs Biele
 
Visi komentāri
 
8415. viesis 8.janvāris 2002 9:33
0 0 Atbildēt

Cik var par vienu un to pašu katru dienu?!?! Vai tagad citu rakstu vairs nebūs?

8418. viesis 8.janvāris 2002 9:44
0 0 Atbildēt

nebuus :)

!AKCIJA!

8420. viesis 8.janvāris 2002 9:53
0 0 Atbildēt

Labrīt!

Paklau, Redaktor, nu kā gan cilvēki pastāstīs par gadījumiem, kad drošības jostas traucējušas, ja tie pārsvarā ar plīsušām liesām un sašķaidītām aknām, ribu caurdurtām plaušām un iespiesti savu mašīnu vrakos guļ kapiņos all arround the world?

Redaktors 8.janvāris 2002 9:55
0 0 Atbildēt

Nu labi, tiem cilvēkiem ir arī kādi draugi, kas izdzīvojuši :))

8437. viesis 8.janvāris 2002 11:02
0 0 Atbildēt

Audi tā ir kaut kāda garīga slimība vai? un audifans tā jau laikam ir diagnoze.

8441. viesis 8.janvāris 2002 11:12
0 0 Atbildēt

Cik bieži cilvēki neizprotamu iemeslu dēļ pakļauj sevi un citus briesmām. Drošības jostas ir pamatu pamats. Ja runājam par jaunajiem autiņiem ar drošības spilveniem, tas vispār ir kā likums.

Visas karkasa drošības, enerģijas dzēšanas joslas, dzīvības zonas virsbūvē var darboties tikai tad, kad cilvēks ir iekš to autiņu.

neiet runa par vadīšanas prasmi utt, visi var kļūdīties un ja arī tu nē tad nedod dievs tev kāds paukštelo stilā uzbrauks virsū un ko tad?

Es ar visām četrām esmu par drošības jostu lietošanu.

8442. viesis 8.janvāris 2002 11:12
0 0 Atbildēt

Visi tie gudrinieki, kas raksta, ka drosiibas jostas ir trauceejosas!!! Vai juus kaadreiz esiet bijusi nopietnaas avaarijaas? kad juus sakiet, ka kaads braucis bez jostas un tas vinam ir izglaabis dziiviibu, jo ir izlidojis no masiinas, vai juus esiet padomaajusi, kas vareetu buut , ja buutu sii josta? Rezultaats noteikti buutu labaaks par izlidosanu. Ko juus domaajat, ka tie tuukstosiem taisiito testu ir zemee metami un juus tikai esat tie gudraakie, kas peec paaris nostaastiem tagat spriedeleesiet par jostu nevajadziibu. Tie visi inzenieri un izgudrotaaji ir mulkiisi, ka pavada gadiem eksperimenteejot, ja?Vai juus vispaar zinaat kaa pareizi jaapiespraazeejas, ka jaaiznem piemeeram zakete no jostas apaksas aaraa un tamliidziigus siikumus.....

Protams, nekas 100% sajaa pasaulee nav (iznemot to, ka esat paarliecinaati tikai par savu taisniibu), bet es domaaju, ka ir cilveeki, kas ir daudz gudraaki sajaa lietaa par jums un zin kaapeec siis jostas ir vajadziigas.

8445. viesis 8.janvāris 2002 11:24
0 0 Atbildēt

ir tāda lieta kā autiņu pasīvās drošības testi un tabulas, cilvēki tērē lielas naudas sumas pērkot, piemēram, Volvo, kas itkā ir drošākais, bet ja tajā pašā volvo brauc nepiesprādzējies tad tā visa nauda ir kaķim zem astes. Nav atšķirības tu izkrīti no vaz loga vai no volvo. Tā kā der padomāt, vai daram visu ko var satiksmes drošības nodrošīnāšanai un vai izmantojam to par ko esam maksājuši pērkot drošus autiņus.

lai veicas.

8447. viesis 8.janvāris 2002 11:28
0 0 Atbildēt

Sveiki! Me neko negribeeja raxtiit, jo shermulji iet paar kauliem to dienu atceroties, bet ja nebuutu jostu, tad man vairs nebuutu vienas maasas, un iespeejams man ar veseliiba buutu krietni pabojaata. Sadursme "purns pret purnu". Toyota vs Vaz 4-tais modelis. Aatrums man ap 30-40km/h, otrai mashiinai ap 50 km/h. Sadursmes briidii neviena no automashiinaam nebremzeeja. Rezultāts redzams sheit auto.parks.lv/pic/AT_TC.htm

Es biju piespraadzeejies un blakusseedeetaaja (maasa) arii - traumas sekojoshas: man krietni sasista roka, kas nosliidot no stuures izsita prieksheejo stiklu un zilumi vietaas, kur droshiibas josta skar kjermeni. Maasai - zilumi vietaas, kur siksna skar kjermeni un sasista labaa kaaja deformeejoties mashiinas kuzovam.

Otrs auto - vadiitaajs nepiespraadzeejies. Smadzenu satricinājums un asiņaina piere izsitot priekshstiklu, kā arī salauzta riba pret stuuri. Arī Elkonis bija traumēts, bet nu tas no mashiinas gjeometrijas mainjas.

Esmu spraadzeejies vienmeer, un turpinaashu to dariit arii turpmaak. Nekad neesmu sapratis cilveekus, kuriem ir "gruuti" uzlikt droshiibas siksnas.

AT..

8449. viesis 8.janvāris 2002 11:30
0 0 Atbildēt

vaaaax, kas par skatu :(((

8464. viesis 8.janvāris 2002 12:19
0 0 Atbildēt

Ievads: Bija man pirms gadiem 4-5 Audi Coupe GT - braucu, kā ar tādu mašīnu pienākas braukt! ;-)

Notikuma vieta: Biķernieku iela Biķernieku meža vidū.

Atļautais ātrums notikuma vietā: 70 km/h.

Mašīnā: Es un mana sieva. Abi piesprādzējušies.

Notikums: Tātad, braucu es tā, kā 9-00 no rīta tajā vietā brauc. Un mirklī, kad es grasījos apbraukt trolējbusu, kuram bija nokritušas štangas, troleja vadītājs stiepdams štangu troses atmugureniski iztipināja man priekšā.

Bija četras iespējas:

- notriekt nafig to trolējbusa vadītāju;

- iebraukt pretējā joslā un sasveicināties ar pretīmbraucošu mikroautobusu;

- griezt strauji pa labi priedēs iekšā;

- bremzēt un trāpīt trolējbusā frontāli;

Mana izvēle bija pēdējā.

Rezultāts: Mašīna: par pusmetru īsāka, ātruma pārslēgs ar visu viduskonsoli aizbraucis uz aizmugurējo sēdekļu rindu. Cilvēki: manai sievai lauztas 2 ribas, man - stīvs kakls.

Iespējamais rezultāts, ja nebūtu piesprādzējušies: man - stūres iedzīšana sirdī, sievai - izlidošana pa priekšējo logu ar sekojošu atsišanos pret troleju. 2 x RIP. ;-(

Sprādzēšanās pretiniekiem: Kā Jūs domājat, to tūkstošu inženieru darbs, kas izstrādā siksnas, airbagus utml. ir tā pat vien - joka pēc? Jūs esat gudrāki par cilvēkiem, kuru vienīgais darbs ir izdomāt, kā glābt Jūsu tukšās galviņas? Protams, ir gadījumi, kad drošības siksnu neuzlikšana ir glābusi cilvēku dzīvības, es arī tādus zinu, taču statistika liecina vienu - uzliec siksnu un izredzes izdzīvot, ja šī ir tava melnā diena, Tev būs vairāk. Ar vārdu stastistika domājot tūkstošus Eiropā izpētītus avāriju gadījumus, nevis Jānis siksnu neuzlika - palika dzīvs, Pēterītis gan ar uzliktu siksnu uz 130km/h nositās - tātad labāk siksnu nelikt! pārdomas.

8467. viesis 8.janvāris 2002 12:24
0 0 Atbildēt

Speciālista koments manuprāt visprecīzāk atspoguļo realitāti.

8468. viesis 8.janvāris 2002 12:28
0 0 Atbildēt

Vienkaarshi ir cilveeki kas juutas lepni spiiteejot noteikumiem, bet kad ierauga policistu vienalga aatri paarsviezh jostu paar plecu, un te ir muusu sabiedriibas izgliitoshanaas liimenis - kam tad mees iisti taas jostas liekam - sev vai lai nebuutu jaamaxaa sods ?!

8480. viesis 8.janvāris 2002 12:47
0 0 Atbildēt

Varu pastaastiit kas notiek, ja nepiespraadzeejas.

Gaishaa dienas laikaa. Celjsh no Dreilinjiem pirms Ulbrokas pagrieziena. Vieglajam autinjam pretii izliida kautkas liels un smags. NEviens protams nav piespraadzeejies.

Sekas:

Mashiina protams shrotaa.

Vadiitaajs aizgaaja uz operaacijas galda. Dikti jau nu daudz ko bija salauzis un sasitis. Nezinu ko vinjsh sasita ar savu galvu, bet ribas pret stuuri gan salauza un no taa cieta arii sirds. + lauztas kaaja u.t.t.

Sieva burtishi izskjaidiija seju pret prieksheejo paneli un taalaak nelidoja tikai taapeec, ka vinjai jau kleepi bija ietriekts vadiitaajs.

Nu ko. Smags smadzenju satricinaajums, miiksts deguns, neviena zoba mutee un zjoklis pa gabalinjiem sastikjeets kopaa.

Varbuut veel kautkas.

Aizmuguree bija ~7gadiigs puika. Kam sekaas ir lauzta roka, kalvaskausa trauma, liesas pliisums...

Tagad padomaajiet ko no taa visa vareeja noverst, ja visi buutu kaa naakas piespraadzeejushies? Arii beerns. Iespeejams, ka pat gjimenes apgaadnieks buutu dziivs. Tagad ir par vienu atraitni vairaak.

8493. viesis 8.janvāris 2002 13:09
0 0 Atbildēt

Varu pieminēt arī atgadījumu iz savas pasažiera pieredzes...Ziema. Kangaru kalni.Dpējš pagrieziens, ko norāda arī zīme. Mašīna (II Golfs) tiek sanesta un tās vadītājs (autoskolas instruktors) to palaiž lejā pa kalnu. Veiksmīgi apstājamies. Uzelpojam. Nevienam nekas nekait. Un tajā brīdī mašīna gāžas ar priekšgalu bedrē, uz kuras izrādās esam uzkārušies. Rezultātā - vadītājam ir pārsista galva, blakussēdētājai - lauzts deguns un es vēl šobrīd cīnos ar ceļgala kaiti, kas radās ietriecoties un izsitot priekšējo sēdekli. Un tas viss, varēja nebūt, ja mēs būtu piesprādzējušies. Turklāt visi - arī es aimugures sēdeklī!!!!!!

8508. viesis 8.janvāris 2002 14:12
0 0 Atbildēt

Manuprāt, ļoti vērtīga diskusija. Ceru, ka kādam (pie. Dzonim) liks padomāt un manīt savu, vienkārši sakot muļķīgo, attieksmi.

8510. viesis 8.janvāris 2002 14:18
0 0 Atbildēt

Nu protams tādā dienā kā kāzas parasti neviens nesprādzējas, bet... tas mani būtu paglābis no pārsista deguna un zilām acīm kurās es iedzīvojos kad kāzu auto šoferis censdamies izbēgt no tā saucamiem "kāzu auto stopētājiem" strauji grieza apkārt auto un nenovaldīdams to ar vienu ratu iebrauca grāvī. Es atsitos ar degunu pret priekšējo sēdekli, līgavainis pret stiklu. Tāds lūk sīkums, - bet īstajā dienā.

8514. viesis 8.janvāris 2002 14:26
0 0 Atbildēt

a juus kopaa palikaat peec tam?

ja nopietni - pavisam nelaagi taadaa dienaa, bet naacaas pasmaidiit :)

8515. viesis 8.janvāris 2002 14:37
0 0 Atbildēt

jaa, tas jau bija pēc ceremonijas zagsā 1995gadā,vēl kaut kā kopā velkam šo dzīvi, bet kas zin varbūt tā bija zīme, ka nevajadzētu..

8522. viesis 8.janvāris 2002 15:02
0 0 Atbildēt

Man bija tā. Tikko izbraucu no mājām un paspēju uzņemt ātrumu līdz 40km/h. Sieva nepaspēja piesprādzēties, jo meklēja kautko somiņā. Tad pēķšņi nācās strauji bremzēt. Lai gan sievai šis mans manevrs bija gaidīts (viņa izstiepa rokas pret paneli), viņa apdauzīja pieri pret priekšējo stiklu. Bet mana mašīna ir liela un priekšējais stikls atrodas tālāk no priekšējā sēdekļa nekā mazajām mašīnītēm.

8527. viesis 8.janvāris 2002 15:22
0 0 Atbildēt

Vispār jau pie sprādzēšanās ir diezgan viegli pieradināties atliek tikai sākumā pie tā piedomāt, pēc mēneša tas jau notiks automātiski. Kādēļ es tā spriežu jautāsiet? Vienkārši - braucot uz garažu, kādu dienu, metrus 200, kāpjot ārā konstatēju, JOHAIDI, esmu piesprādzējusies!!! Tā lūk, esmu apzinīga, vienmēr sprādzējos. Tas pats bija ar tuvām gaismām, kad tikko pārgājām uz visiem gadalaikiem, sākumā daudz bija tādu, kas bija piemirsuši, tagad pa retam kāds gadās. Tātad pieradumam liels spēks...

8531. viesis 8.janvāris 2002 15:49
0 0 Atbildēt

Varbuut atcereesimies arii princesi Diaanu?....

8538. viesis 8.janvāris 2002 16:07
0 0 Atbildēt

pri chem te princese - tas cic atgadiijums

8547. viesis 8.janvāris 2002 16:42
0 0 Atbildēt

Man bija tādi gadījieni:

Braucu (1995.gadā) es ar Ford Taunus 78. gada ražojuma 2,3 (laikam bija 6 cyl?) automātu pilnīgā autopilotā, jo biju pielējies līdz acīm - sorrī, ja kādam nepatīk, bet man melot arī nepatīk. Līkumā es izspiedu sajūgu un ieliku 4. ātrumā (uz kādiem 90 km/h). Patiesībā, protams, nospiedu bremzi grīdā un ieliku 1. ātrumā. Kad auto jau bija uz mutes, tas nolauza liepiņu, sašķaidot ātrumkārbas "zvanu" un motoru iedzenot "tunelī". Es nebiju piesprādzējies. Stūre noliecās līdz panelim, priekšējais stikls nez kāpēc palika vesels, bet mana trauma bija iesprādzis krūšu kauls, kurš neganti sāpēja.

Pēc apm. 4 nedēļām lecu uz priekšu ar tādu kleburi Ford Fiesta. Biju skaidrā (ja kādam interesē) un piesprādzējies. ātrums bija ap 50 kmj/h. No kreisās puses krūmiem pēkšņi izleca suns un es viņam pārbraucu pāri, pirms paspēju kāju no gāzes pedāļa atraut. Trieciens bija diezgan liels tam sīkajam spainītim saskrienoties ar 40 kg smagu suni. Jostas manu krūšu kaulu parāva tā, ka šis salikās atpakaļ normālā stāvoklī un vairs nesāpēja.

Tāds, lūk man bijis pozitīvs piedzīvojums ar drošības jostām.

8553. viesis 8.janvāris 2002 16:58
0 0 Atbildēt

īstenībā fordos un opeļos nevajag sprādzēties, krievi teiktu neviļika potjera!

Bet ja kādam sava dzīvība ir dārga drīkst sprādzēties arī opeļos un fordos :)

8575. viesis 9.janvāris 2002 8:30
0 0 Atbildēt

audifans, a suniitis :(((((((((((((((?????????

8576. viesis 9.janvāris 2002 8:32
0 0 Atbildēt

Audifanam,,, kurss maak braukt tikai tad kad ssmiga iedod drosmi,,, labi, ka Tev nepatraapijaas celjaa kaada apziniiga latviessu gjimeniite, kuraa visi ir piespraadzeejussies ... vienkaarssi atminu gadiijumu,,,, kad peec sadursmes ar taadu paasu tipinju kaa tu, kam ir audi un kurss uzskata ka viss ir po,,,jo duussa ir uztaisiita, izraisiija sadursmi un

visa gjimeniite (sieva viirs 2 beerni) ir jau zem velenas,,, un kaa jau parasti kas ssmigaa tas jau izdziivo. Lai Tev veicaas, audifan, nepatraapiities man celjaa, kad esi ssmigaa,,,,.

Autobrauceejs, kurs brauc padomaajot ne tikai par sevi, bet arii par citiem, kas atrodas uz celja.

8585. viesis 9.janvāris 2002 10:02
0 0 Atbildēt

1995.gadā nomainīju savu pirmo auto (golf) pret otro (sierra xr4i). tas notika ziemā, mana braukšanas pieredze vēl neliela, bet pašapziņa griestos:) protams, nebija nekādas sajēgas kāda atšķirība starp priekš- un aizmugures piedziņu un arī auto krietni jaudīgāks par iepriekšējo. biju tikko pārrakstījis jauno pirkumu un lepni devos uz māju pusi, uz Rīgu pa Ventspils šoseju. tajā dienā sniga pamatīgs sniegs, ceļi netīrīti. līdz tam biju visu laiku braucis nepiesprādzējies, tipa neesmu jau nekāds mīkstais:) par laimi, dieviņš stāvēja klāt - kaut kādas prāta apskaidrības vadīts PIRMO reizi mūžā uzliku drošības jostu... tālākie notikumi:

garš, taisns posms pret kalnu, pa priekšu velkas baļķu vedējs. paskatos ka priekšā neviena nav, velku garām. ātrums apmēram 80, bet paātrinājums pamatīgs. pēkšņi pamanu kalna galā pretimbraucošo žiguli. domāju ka ātrāk jātiek atpakaļ savā pusē, spiežu gāzi grīdā un velku pāri uz savu joslu. pa vidu sadzīts pamatīgs valnis starp špūrēm. tiklīdz pakaļējie riteņi uz vaļņa, tā autiņu samet, tas kļūst nevadāms un sāk griezties ap savu asi. sajūta absolūti bezpalīdzīga. tā lielā ātrumā ieriņķoju grāvī, auto apgāzās un palika guļot uz labā (pasažiera) sāna. kad atgriezās veselais saprāts, pamanīju ka karājos drošības jostā, ar galvu uz leju un pāris sprīžus no pieres liels akmens, kas izsitis labās puses stiklu. ja nebūtu drošības jostas, būtu ar pieri vai deniņiem šo akmeni taranējis. tad diez vai rakstītu šo stāstu...

Māris

8599. viesis 9.janvāris 2002 12:12
0 0 Atbildēt

Tāpat neviens mani nepārliecinās sprādzēties!

Tikko biju nolicis tiesības, kad izbraucu uz galvenā ceļa nepalaižot garām BMW /apdzīvotā vietā, šamajam bija apm. 120km/h, varbūt tāpēc arī nepamanīju/ un dabūju pa sāniem, ka manējais autiņš divus riņkus apgriezās uz vietas. Tad lūk, sāns bija iemīcīts līdz pusei, es atrados uz blakussēdētāja beņķa, un kā būtu bijis, ja es būtu bijis piesprādzējies, tā idiotiskā siksna mani būtu uz pusēm pārrāvusi vai labākajā gadijumā invalīda krēsls. Un vēl zinu pāris gadījumus, ka ļauži izdzīvoja pateicoties tikai tam ka nebija piesprādzējušies.

8611. viesis 9.janvāris 2002 13:26
0 0 Atbildēt

To: artis146

Nu pret muljkjiibu nesargaa pat Dievs, kur nu veel droshiibas jostas. Vari iedomaaties kas butu ar Tavu blakusseedeetaaju?

Un veel. Kaa var tik taalu izbaazt mashiinas purnu lai dabuutu pa saaniem nevis pa motora nodaliijumu? Par neredzeeshanu nerunaasim. Taa gadaas. ;-)

8617. viesis 9.janvāris 2002 13:45
0 0 Atbildēt

to: Cooper

Tu sev uzreiz stādi priekšā šaurās vecrīgas ielas? Tas notika uz rīga-daugavpils šosejas. Un ar blakussēdētāju viss ir ok. Muļķība - grbi par to parunāt?

8619. viesis 9.janvāris 2002 13:49
0 0 Atbildēt

to: artis146

un? kādi secināijumi? Tavs priekšlikums ir nepiesprādzēties?

Qued

8622. viesis 9.janvāris 2002 13:58
0 0 Atbildēt

nu ja, argumentus vienmēr var atrast: 5 gadījumi pret 5000 kad nepiesprādzēšanās izglāba. katrs pats var savu risku novērtēt, tikai lūdzu, neaģitējiet citus ka drošāk braukt nepiesprādzētiem. labāk, ja kāds prasa, kāpēc nesprādzējies, atbildiet apmēram: "man vēderu spiež", vai "pleci saulē apdeguši":) tad vismaz citiem ļaunumu nenodarīsiet.

artim146: kas notika ar to bmw vadītāju un vai viņš bija piesprādzējies?

8643. viesis 9.janvāris 2002 15:06
0 0 Atbildēt

Kriminālpolicists man iepēra sānos, nošaut uz vietas mani gribēja /pa galvu jau iedeva/, BMW priekšas stiklam nebij ne vainas. Tā kā LV korupcija nepastāv dabūja atpirkt no viņa to mašīnu. Sataisīju to bmw /starp citu dzelži baigi labi šamam, ja mans opels bija gandrīz uz pusēm pārlauzts tad šamajam vajadzēja purna vizuālos bleķus nomainīt un nedaudz vienu lonžeri izpravīt/ un kādu gadu vēl nobraukāju.

Par siksnām Nevienu neaģitēju, vienkārši - tā man izgāja... (((

8658. viesis 9.janvāris 2002 16:18
0 0 Atbildēt

Man arii bija kaads nepatiikams gadiijums braucot pirmo reizi ar maacibu mashiibu (saprotiet tas ir milziigs pardziivojums jau taa braucot ar sveshu mashiinu un blakus sez instruktors) pa Bauskas ielu pirms liikuma uz Muuksalas ielu, man tieshi mashiinas purnaa, manaa joslaa pekshni izliida cita mashiina ar aatrumu 80-90 km/h, mans braukshanas atrums bija 40-45 km/h.

Rezultaats bija taads ka preteejaa mashiinaa bija piedzeeries vadiitaajs kursh aizlaidaas no notikuma vietas(ar kaajaam, jo es paari mashiinas haubei pat neredzeeju), bet es biju piespraadzeejusies, kas arii bija galvenais ka neguvu nekaadas lielas traumas. Kopsh taa laika es vienmeer spraadzejos kad sezu pie stures, jo bija laba maaciba.

Veelak jautaajot savam instruktoram, kas buutu ja stuuri buutu ravusi pa labi uz bortu un tieshi pret stabu (lai gan tam pat nebija laika, jo pat sabremzeet nepaspeejaam), vinsh atbildeeja, ka labaakaajaa gadiijumaa es buutu uz nestuveem, bet tas buutu tikai labaakajaa gadiijuma, jo tad shis piedzeeries autovadiitajs, ja vinju taa var saukt buutu ienesies man tieshi durviis.

Tapeec gribu teikt tiem, kas nepiespraadzeejushies brauc, ka ar to vien nepietiek ka juus esat drosh par sevi, juus nekad nevarat buut drosh par citiem.

8696. viesis 10.janvāris 2002 1:20
0 0 Atbildēt

Man viens aspraatis draugs izdomaaja, ka mezhaa jau nu gan nevajagot piespraadzeeties un, izbraucot no Ceesiim, nekaveejoties steidzaas tikt valjaa no savas jostinjas, neskatoties uz maniem izmisiigajiem skatieniem... Nu, maaciibu jau shis dabuuja driiz - (sagadiishanaas) peec 4 liikumiem, kad Saabs ar kaadiem 80kmh uz smilshaina celja 2x apmetaas rinkii un ar aizmuguri ietriecaas tieshi... Zemes valnii celja malaa. Buutu 2m tuvaak vai taalaak, Saaba aizmuguri vareetu norakstiit... Tikai priekshas/aizmugures bumperi bija nolauzti & pashiem nekaadas vainas, tachu no taa laika (braucot ar mani...) shis vienmeer piespraadzeejas.

8724. viesis 10.janvāris 2002 11:48
0 0 Atbildēt

Man sanaaca nedaudz liidziigi - braucot pa apledojushu celju posmaa Tiinuuzhi-Leedmane. Ja kaads sho posmu ziemaa ir braucis, zin, kaa tas izskataas - viens vieniigs ledus. Tad luuk, pa shaadu celju vislabaak bija braukt pa pashu vidu, gadiijumaa, ja sanes, vismaz var normaalaak savaakt autinju. Peec kaada laika pretii brauca viens autinsh, un es, nedaudz nometot aatrumu, laiciigi noleemu paarkaartoties uz labo joslu. Aatrums tobriid bija ~60 km/h, un autinju sanesa pa labi. Iztaisnot pa kreisi neizdevaas, jo uz iebrauktajaam sliedeem autinju sanesa skjeersaam, ar aizmuguri pa priekshu, un atmuguriski paarsliideejaam celja preteejaa pusee, kur autinsh tika uzsviests uz graavja malas, tieshi blakus celja stabinjam un mashiinas aizmugureejiem ritenjiem vienaa liimenii ar apmeeram 3 metrus dzilja graavja malu. Es biju piespraadzeejies, bet draugs, kursh parasti nekad nespraadzeejas, protams, nebija. Kops shiis reizes vinsj ir saacis spraadzeeties :)

8726. viesis 10.janvāris 2002 11:55
0 0 Atbildēt

Pats paliku dzīvs pateicoties jostai. Avarijā 2līķi 4 slimnīcā es vienīgais tiku pats mājās, bet tagat nez kapēc nesprādzējos kaut ir bijis gadījums diezgan bēdīgs priekš dažiem labiem .Sīkāka informācija 1996g 22.marta vakara ziņās,dienā,un kaut kādā krievu avīzē.

8748. viesis 10.janvāris 2002 13:18
0 0 Atbildēt

to: artis146

Nemaz ne Vecriigas ielas. Pac dziivoju pie piemineetaas shosejas.

Taapeec arii briinos par iespeeju tik taalu izliist, bet tas nav svariigi. Vai tas gadiijumaa nebija Ogree?

> Un ar blakussēdētāju viss ir ok.

Tad jau labi ;-)

> Muļķība - grbi par to parunāt?

Nekaa personiska. Muljkjiiba ir taada paraadiiba or ko agri vai veelu naakas saskarties. Vai tad ir kaads autobrauceejs, kas nebuutu sastradaajis kaadu muljkjiibu uz celja. Man ir paveicies to dariit bez smagaam sekaam. Toties paarliecinaajos, ka piespraadzeeties ir veseliigi kautvai vienkaarshi lidojot graavii.

8784. viesis 10.janvāris 2002 18:08
0 0 Atbildēt

Nē apm. 60km no Ogres, un apdzīvotā vietā jābrauc 50 nevis 120km/h. lai gan pagājuši 7-8gadi škrobe uz viņu ir nenormāla.

8817. viesis 11.janvāris 2002 10:40
0 0 Atbildēt

Es ik pa laikam parlasu esosos komentarus par drosibas jostu lietosanu vai nelietosanu. Es personigi jostu censos lietot, kaut gan neuzskatu ka visiem tas obligati ir jadara, jo es piekritu, ka mes katrs pats par sevi un savu ricibu atbildam, citiem gar to nav daļas. Tad kapec es piespradzejos? Dzive izmacija - pagajusaja gada es vareju 2x pusotra menesa laika atdot galus, ja nebutu lietojusi drosibas siksnas, tapat ar manu "palidzibu", ja nebutu piespradzejusies pie Dieviem vareja aizlaist ari mana mamma. Pec sim divam avarijam es jutos drosak piespradzejusies. bet tapec es neuzpiezu to darit citiem. Jo ja bus lemts nosisties nositisies ar vai bez siksnas. Navei likumi neeksiste.

8898. viesis 11.janvāris 2002 17:36
0 0 Atbildēt

Nu es tikai nesaprotu vienu.. Mums tak it kā brīva valsts.. Varbūt es gribu sadursmes brīdī ar galvu izsit priekšējo stiku un palidot kādus metrus pa gaisu... Es te nerunāju par šīs vēlmes racionālismu/muļķību... Kapēc man būtu jābūt aizliegtam to darīt.. Labi es nevaru braukt uz 200 km/h, jo tas var abraudēt citus/tāpēc ir aizliegts/ bet kāpēc valsts tik šaušmīgi rūpējas par manu drošību (vai varbūt par savu kabatu, jo gan jau ka var kaut kādu pikji no soda par jostām iegūt)

Katram galu galā ir iespēja izvēlēties, arī to kādas traumas iegūt avārija :))) hehe

Un nevajag teikt ka sisksnas kaut kādā veidā ietekmē citus satiksmes dalībniekus.

8899. viesis 11.janvāris 2002 17:38
0 0 Atbildēt

Valsts uztraucās tāpēc, ka j tu nositīsies, tad viņai būs jāmaksā pabalsts taviem bērniem

8903. viesis 11.janvāris 2002 17:45
0 0 Atbildēt

to viesis 2002-01-11 17:36:02

1. Pat pie maza sitiena pa sānu mašīnai Tevi var izsist no vietas, un Tu nevarēsi kontrolēt savu auto. Bīstami citiem!

2. Valsts ir ieinteresēta lai tās pilsoņi būtu veseli un nebūtu jatērē nauda medicīnai. Ja, piem. strauji palielinātos pašnāvnieku skaits starp jauniem cilvēkiem, būtu nepieciešams palielināt nodokļus, lai dzīvi palikušie jaunie cilvēki varētu nodrošināt valsts sociālās izmakas. Bet tā jau ir ekonomika. Viss ir saistīts - drošības jostas ar pensiju izmaksu. ;-)

8921. viesis 11.janvāris 2002 18:20
0 0 Atbildēt

sveiki visapkaart! pilniibaa atbalstu iAuto iniciatiivu uzsaakt shaadu akciju! visu cienju, taa tikai tyrpinaat! peec savas un paziistamu cilveeku pieredzes, arii pats lietoju droshiibas jostas un iesaku to dariit visiem! protams, vienmeer ir iznjeemumi - ir bijushi gadiijumi, kad cilveeki paliek dziivi tikai pateicoties tam, ka NEBIJA "piespraadzeejushies"..

sho to redzeejis autovadiitaajs.

9152. viesis 14.janvāris 2002 12:06
0 0 Atbildēt

Manuprat iekapt mashina un piespradzeties ir tikpat vajadziga kustiba ka aizvert durvis vai ieslegt aizdedzi. Un es VIENMER ari sagaidu kad pasazieris piespradzejas. Pie shis pashas braukshans kulturas ari- gaajeju palaishana paar paarejam, kad sovjeti (sovjets- cilveks ar krievu braukshanas kulturu) aiz manis piipina un psiho. Ir bijis ka Taxii spradzejos, bet shoferis juutas apvainots par to- it kaa izradot neuzticibu vinja braukshanas maakai. Vai automatiski piespradzejos zjigulii, bet atspradzeties luuk vairs nevar :))))

9632. viesis 18.janvāris 2002 8:56
0 0 Atbildēt

Es esmu pieredzējis,ka drošības jostas ir izraisījušas divus, man zināmus, sprandas nolaušanas gadījumus, kuri protams beigušies letāli.Tas ir noticis saduroties divām mašīnām.

10155. viesis 24.janvāris 2002 0:19
0 0 Atbildēt

Saakssu ar to, ka izsaku pilniigu atbalstu drossiibas jostaam un iauto akcijai. Savaa iisajaa muuzzaa (23) jau divas reizes esmu paarliecinaajies, ka spraadzeessanaas nav priekss kakkiem.

Pirmkaart (1998 gada vasara, IIles ssoseja, apmeeram 10km no Dobeles) pa ssoseju traucas BMW325 (~120km/h) pie stuures jaunkundze ar divu nedeellu vecaam tiesiibaam kabataa. Kaapeec bijaa peeksnni jaabremzee un jaarauj pa kreisi es taa arii nesapratu (veelaak man paskaidroja ka uz cela bija bedre!!!). Manevra rezultaats - peec vairaakiem kuulenniem auto uz jumta, mees abi karaajamies jostaas un jaunkundze aardaas kapeec vinnai nellauj kaapt aaraa? Taapeec ka no saakuma vajag atspraadzeeties. Bojaajumi - BMW pilniibaa izniicinaats jaunkundzei pamatiigs izbiilis un paaris zilumi, man kaadu nedeellu saapeeja dibens (viens no sitieniem bija pret koku pa manas puses durvim - pat grida bija uzmetusi pumpu).

Otrkaart (2001.gada janvaaris, Balvu-Gulbenes ssosejas 17 km) - Renault 21, pilns ar studentiem sveetdienas vakaraa dodas uz Riigu. AAtrums ~80-90km/h. Pretimbraucossais peekssni iebrauc muusu joslaa (veelaak policija teica ka ssim esot bijussas 2,4 promiles ribaas), kaut ko sabremzeejaamies un bum. Prieksseejie bija spraadzeejussies aiizmugureejie nee. Sadursmes sekas - visiem kermenni vienos zilumos, vadiitaajam izmeezzggiita potiite, bet pats galvenais ir tas, ka aizmugureejiem bija smadzennu satricinaajumi (man bonusaa paarsista luupa), bet prieksseejiem ne. Par otru auto nemaaku preciizi pateikt, jo mees jau aizbraucaam uz mediciinisko paarbaudi, kad vinu veel zaaggeeja no vraka aaraa (policija veelaak teica, ka divaas vietaas lauzta kaaja vienaa roka).

Kaa rezumee gribeetu izteikt sekojosso - tas ka tu neesi pie stuures nemazina negadiijuma seku smagumu (t.i. nepallaujies tikai uz vadiitaaja braukt prasmi), un maldiigi ir uzskatiit, ka aizmuguree seedot nekas jau nebuus, tiessi otraadi - var izlidot caur prieksseejo stiklu tikai taa. Pats sevi sargaa, un veelreiz pats sevi sargaa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti