Rīgas Motormuzejā jauni «rafiņi» 4

14.jūnijs 2011 10:59

No ceturtdienas Rīgas Motormuzejā varēs aplūkot mikroautobusu RAF M2 STILS (1994), kā arī tā sanitāro versiju.

Līdz ar otru konceptuālo auto – RAF Roksana, tie bija divi pēdējie, salīdzinoši jaunie modeļi, kurus izstrādāja kādreiz tik slavenās RAF rūpnīcas konstruktori.

Līdz 1991.gadam RAF (Rīgas Autobusu Fabrika) bija līderis mikroautobusu un ātrās palīdzības transporta ražošanā, šī tehnika bija pieprasīta kā Padomju Savienībā, tā arī citās sociālistiskajās republikās. Situācija strauji mainījās pēc PSRS sabrukuma. Gan tehniski, gan vizuāli novecojušais modelis RAF 2203 90-to gadu sākumā vairs nevarēja lepoties ar lielu noieta tirgu, tāpēc rūpnīcas vadība un nodaļu direktori sāka apsvērt kā labāk adaptēties jaunajā tirgus situācijā. Lēmums bija skaidrs – ar steigu jāizstrādā jauni un moderni modeļi.

Konstruktori piedāvāja vairākus variantus, bet par piemērotāko un modernāko atzina RAF M2 STILS. Jauno auto aprīkoja ar 4 cilindru 2.3 litru dzinēju, kurš spēj attīstīt 150 ZS, priekšējo riteņu piedziņu un pastāvēja iespēja uzstādīt arī automātisko pārnesumkārbu. 1994.gadā tika izgatavoti (uztaisīti) divi RAF M2 STILS prototipi, no kuriem viens ir mikroautobuss ar 12 sēdvietām, otrs sanitārais transportlīdzeklis. Auto dizains ir RAF rūpnīcas sadarbības kopprojekts ar speciālistiem no Krievijas NAMI institūta.

Lai projekts sekmīgi attīstītos, bija nepieciešami līdzekļi, kuru rūpnīcai nebija. Arī investori novecojušās rūpnīcas attīstībai neatradās. To visu vēl pastiprināja 90–to gadu ekonomiskā krīze gan Krievijā, gan Baltijas reģionā, kā rezultātā 1998.gadā rūpnīca bankrotēja.

Transportlīdzekļu tehniskie dati:
Cilindru skaits 4
Motora tilpums 2300 cm3
Jauda 150 hp
Priekšējā piedziņa
Sēdvietu skaits 12
Maks. ātrums 170 km/h
 

 
Visi komentāri
 
283087. viesis 14.jūnijs 2011 11:34
0 0 Atbildēt

Cik atceros, toreiz 1994.gadā, toreizējais premjers Birkavs bija pirmais, kurš pēc oficiālās prezentacijas izmēģināja to zilo jauno mikrobusu...un bija ļoti smaidīgs. BET, diemžēl, jau iepriekš godmaņpaps valsts ekonomiku un rūpniecību bija sagrāvis TĀDĀ līmenī, ka pašu spēkiem atīstīt jaunā mikriņa ražošanu bija jau neiespējami. tajos laikos bija vēl daži alternatīvi projekti - viens no tiem: pārņemt vecāka modeļa Ford Transit ražošanu no fričiem. Bet, kādam žēl palika - un nekas nesanāca. Lētāk iznāca RAFu aizklapēt.

283113. viesis 14.jūnijs 2011 15:45
0 0 Atbildēt

RAFā nekas netika ražots! Tur salika tos busus no detaļām, kas pienāca no visas lielās padomjzemes. Un tai bija kirdik. Tāpat kā RAFam kirdiks bija lielai daļai piegādātāju. Tāpēc nekāda ražošanas turpināšana nebija iespējama, pat ja vietējie to ļoti vēlētos. No tiem šajā gadījumā ļoti maz kas bija atkarīgs.

283114. viesis 14.jūnijs 2011 15:54
0 0 Atbildēt

Volgas motorus tak vēl ražoja kādu laiku :?

283146. viesis 16.jūnijs 2011 11:12
0 0 Atbildēt

Njā! Tas teksts beigās galīgi garām. Anekdote par Latviešiem. Melnais humors. :D

Ķīnieši vēl joprojām noteikti ar tām iekārtām strādā un nesmādē :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kad tonnas neskaita (+ VIDEO) 1

Šoferi no Karību salu cementa rūpnīcas ļauj piekraut savus spēkratus līdz pēdējai iespējai, taču, šķiet, ka pirms 40 un 50 gadiem tapusī, pārsvarā amerikāņu ražojuma tehnika, varētu izturēt vēl vairāk. Lasīt vairāk

 

iAuto piedalās VASARAS testa braucienā ar pirmajiem 15 konkursa "Latvijas Gada auto 2023" dalībniekiem (+ VIDEO)

Latvijas Gada Auto 2023 dodas vasaras testos. Konkursa pirmā testa braucienam pieteikti 15 automobiļi, kas savas labākās īpašības centīsies pierādīt vienā no šīs vasaras karstākajām dienām. Lasīt vairāk

 

Ferrari paveicās (+ VIDEO) 4

Ferrari vadītājs brauc pilsētā ar ievērojami lielāku ātrumu kā atļauts. Ieraugot aiz līkuma policijas ekipāžu viņš bremzē un "izglābjas", jo likumsargi tobrīd aizņemti ar citu grēkāzi. Lasīt vairāk

 

“Aklās” zonas: ja neredzi šoferi, arī viņš var neredzēt tevi 8

"Aklās" zonas nereti ir viens no iemesliem ceļu satiksmes negadījumiem. Lai arī lielākā daļa satiksmes dalībnieku (71%) vienmēr ņem vērā citu autovadītāju "aklās" zonas, tomēr 3% respondentu tās ignorē un tikpat liels skaits satiksmes dalībnieku (3%) nemaz nezina, kas ir "aklās" zonas, liecina Latvijas Automoto biedrības (LAMB) veiktais pētījums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti