Ekorallija “Pozitīvais ekoceļš” uzvarētāji – Matīss Muižnieks, Jānis Strēlis, Anta Jansone un Kristians Kārkliņš – pēc sacensībām ir pozitīvi uzlādēti un gatavi piedalīties nākamajās.
Ekorallija absolūtais uzvarētājs Matīss Muižnieks, kurš maršrutu Rīga – Salacgrīva veicis ar viszemāko degvielas patēriņu, tika apbalvots ar iespēju izmantot kādu no Audi dīlera Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta piedāvātajiem jaunajiem Audi automobiļiem uz nedēļas nogali ekobraukšanas treniņam. Turpretim pārējie kā balvu par labāko sniegumu sacensībās saņēma apmācības ekonomiskā braukšanā DBS instruktoru vadībā. Drošas Braukšanas Skolas (DBS) ekspertu komanda autobraucēju sasniegtos rezultātus vērtē pozitīvi un ekoralliju sola organizēt atkal.
“Jau iepriekš biju piedalījies līdzīgās sacensībās, tādēļ zināju, kā gatavoties un tieši kam pievērst uzmanību. Pirms sacensībām pārlasīju DBS ekobraukšanas padomus, piepumpēju riepas, atbrīvojos no liekiem smagumiem automobīlī,” stāsta sacensību absolūtais uzvarētājs, Audi vadītājs Matīss Muižnieks. “Sacensību maršrutu – gandrīz 190 km – veicām apmēram 4 stundās ar vidējo ātrumu 70-75 km/h, īpašu uzmanību pievēršot ceļa relfjefam, kā arī citu satiksmes dalībnieku braukšanas stilam. Arī ikdienā cenšos braukt ekonomiski, tomēr pilsētā sastrēgumu dēļ, kā arī domājot par laiku, kas pavadīts ceļā, vidējais degvielas patēriņš ir lielāks.” Matīss, kurš sacensībās startēja ar Audi A2 (dīzeļdegviela), vidēji uz 100 km patērēja 2.209 litrus degvielas. Tomēr, lai arī kļūdas dēļ viņš dabūja vienu soda punktu, ekorallija rezultātu tabulā Matīss tik un tā ierindojās pirmajā pozīcijā ar rezultātu 2.609 l/100km.
Savukārt Jānis Strēlis, kurš ar savu automašīnu Škoda Octavia uzstādīja rezultātu 3.340 litri uz 100 km, komentē: “Ir forši piedalīties šādās sacensībās, tas lika atcerēties par ikdienā bieži piemirstiem, tomēr tik elementāriem ekonomiskas braukšanas nosacījumiem. Izslēdzām kondicionieri, neslēdzām iekšā radio, logus arī turējām ciet, lai nebūtu papildus vēja pretestības. Tomēr arī mēs vienā no ekorallija maršruta kontrolpunktiem dabūjām soda punktu, tādēļ gala rezultāts bija 3.740 litri uz 100 kilometriem. Uzskatu, ka kopumā startējām labi un zinu, ka noteikti piedalīsimies arī nākamajās sacensībās!”
Antas Jansones pārstāvis Konstantīns Petkevičs, kura komanda brauca ar Lexus CT 200h, stāsta, ka šādās sacensībās piedalījušies pirmo reizi un noteikti vēlētos to atkārtot, pārspējot uzstādīto gala rezultātu 4.775 litri uz 100 km. Sacensībās piedaloties, ticis izslēgts kondicionieris un īpaša vērība pievērsta ātrumam, tomēr kopumā komanda braukusi tāpat kā ikdienā – prātīgi.
DBS eksperts Andris Pļavenieks norāda, ka dalībnieku uzstādītie rezultāti kopumā ir vērtējami pozitīvi, tomēr tos būtu iespējams uzlabot. DBS instruktors skaidro, ka vairums dalībnieku ir eksperimentējuši, nevis savu rīcību balstījuši uz priekšzināšanām. Tomēr Andris Pļavenieks apsveic visus dalībniekus, jo īpaši uzvarētājus, jo ikkatrs bija centies pievērst pastiprinātu uzmanību savam braukšanas stilam, kas arī bijis sacensību galvenais uzdevums.
Ekorallijs „Pozitīvais ekoceļš: Rīga – Salacgrīva” ir daļa no akcijas „Ar auto pa Latviju”, kuras mērķis ir mudināt cilvēkus izbaudīt vasaru autoceļojumos, vienlaicīgi atceroties par ekonomisku un drošu braukšanu. Ekorallijs tiek rīkots ekonomiskas braukšanas kustības ietvaros, to atbalsta DBS, SIA EKO Braukšana, SIA Latvija Statoil, kā arī Audi dīleris Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta un portāls Delfi.
cik nu mana pensionētā skolotāja skolā man mācīja matemātiku...
man nesienās kopā šitie cipari
"gandrīz 190 km – veicām apmēram 4 stundās ar vidējo ātrumu 70-75"