Autotūninga šovā "Auto Exotica 2012" būs iespēja iepazīties ar vienu no leģendārākajiem Latvijas autobūves modeļiem "RAF 977 DM", kas esot vienīgais šādā līmenī restaurētais šī modeļa spēkrats pasaulē.
Turklāt auto restaurēšanā piedalījies pasaulē pazīstamais latviešu autoinženieris Andris Dambis.
Reti kurš vēl atceras, ka Latvijā būvēja mikroautobusus, vēl mazāk ir to, kas atceras pašus pirmos "Rīgas Autobusu fabrikas" (RAF) modeļus. Tālajā 1957. gadā padomju autoinženieri nolēma, ka arī plašās savienības pilsoņiem ir nepieciešami mikroautobusi, kas būtu līdzīgi nu jau leģendārajiem hipiju busiņiem – "Volkswagen Transporter". Dažādi avoti vēsta, lai izdomātu, kā radīt tādu auto, no dzelzs aizkara otras puses tika atvests kapitālistu izstrādājums, kas tika izjaukts līdz pēdējai skrūvītei un izpētīts. Taču par kopēšanu neviens tolaik nedomāja, jo mikroautobuss bija jāuzbūvē uz esošas šasijas. Tāpēc, atšķirībā no hipiju automobiļa, mikroautobusa "Latvija" dzinējs bija novietots priekšpusē. Sākotnēji mēģināja izmantot "Pobeda" šasiju un dzinēju, taču "RAF 977" sērijveida ražošanā 1959. gadā tas nonāca jau balstīts uz "Volga GAZ-21" agregātiem. Vēlāk tas vairākkārt tika modernizēts, uzlabots un tam tika radītas dažādas modifikācijas, kā, piemēram, šis "RAF 977 DM".
"Pirms vairākiem gadiem restaurēju "Volga GAZ-21", taču drīz vien sapratu, ka tas nav nekas unikāls un ka ar tādām automašīnām ir pilna pasaule. Tāpēc sāku meklēt kaut ko unikālāku – mikroautobusu. Sākumā skatījos uz "Mercedes-Benz", taču tad nolēmu, ka jārestaurē mūsu pašu "Latvija". Bija ļoti grūti atrast labu eksemplāru, taču vienu izdevās atrast – ļoti sarūsējušu, bet ar papīriem," atceras projekta iniciators un "Latvija" īpašnieks Valdis Ģīlis.
Konkrētās automašīnas dokumentu un uzbūves izpētes laikā atklājās, ka šim auto ir bijusi visai krāsaina dzīve, kura, pateicoties Valdim Ģīlim, autorestauratoram Zigfrīdam Rullim, pazīstamajam autoinženierim Andrim Dambim un "Ogres Servisa centra" komandai, turpināsies vēl ilgi. Automašīnas restaurācija ilga vairāk nekā divus gadus, taču šis auto ir atdzimis un ir pasargāts no kļūšanas par rūsas kaudzīti.
Plānots, ka autotūninga šova "Auto Exotica 2012" eksponāts "Latvija" savu vārdu nesīs pasaulē, piedaloties arī dažādos retro automobiļu salidojumos.
Autotūninga šovs "Auto Exotica 2012" notiks vienlaikus ar izstādi-gadatirgu "Auto 2012", transporta un industriālās tehnikas izstādi "Transporta tehnika 2012" un specializēto autoservisu aprīkojuma, automobiļu remonta instrumentu un aksesuāru izstādi "Automehānika 2012". Vairāk: www.bt1.lv/auto
Izstādes darba laiks:
27. aprīlī 11.00– 19.00
28. aprīlī 10.00– 19.00
29. aprīlī 10.00– 17.00
Biļešu cenas:
Bērniem līdz 4 gadu vecumam ieeja bez maksas!
Skolniekiem līdz 18 gadiem – Ls 2,50
Pensionāriem – Ls 2,50
Pieaugušajiem – Ls 3,50
Īpaši draudzīgs piedāvājums ģimenēm – ģimenes biļete (2 pieaugušie un 2 bērni vai 1 pieaugušais un 3 bērni) – Ls 9,00
Ielūgumi un biļetes ir derīgas visu vienlaikus notiekošo izstāžu apmeklējumam – Auto 2012, Automehānika 2012, Transporta Tehnika 2012, Auto Exotica 2012.
1 pieaugušais un 3 bērni – Ls 9,00, tad jau lētāk pirkt katram savu biļeti - 8.50