Autotūninga šovu «Auto Exotica 2012» rotās restaurēta «Latvija» 6

25.aprīlis 2012 8:41

Autotūninga šovā "Auto Exotica 2012" būs iespēja iepazīties ar vienu no leģendārākajiem Latvijas autobūves modeļiem "RAF 977 DM", kas esot vienīgais šādā līmenī restaurētais šī modeļa spēkrats pasaulē.

Turklāt auto restaurēšanā piedalījies pasaulē pazīstamais latviešu autoinženieris Andris Dambis.

Reti kurš vēl atceras, ka Latvijā būvēja mikroautobusus, vēl mazāk ir to, kas atceras pašus pirmos "Rīgas Autobusu fabrikas" (RAF) modeļus. Tālajā 1957. gadā padomju autoinženieri nolēma, ka arī plašās savienības pilsoņiem ir nepieciešami mikroautobusi, kas būtu līdzīgi nu jau leģendārajiem hipiju busiņiem – "Volkswagen Transporter". Dažādi avoti vēsta, lai izdomātu, kā radīt tādu auto, no dzelzs aizkara otras puses tika atvests kapitālistu izstrādājums, kas tika izjaukts līdz pēdējai skrūvītei un izpētīts. Taču par kopēšanu neviens tolaik nedomāja, jo mikroautobuss bija jāuzbūvē uz esošas šasijas. Tāpēc, atšķirībā no hipiju automobiļa, mikroautobusa "Latvija" dzinējs bija novietots priekšpusē. Sākotnēji mēģināja izmantot "Pobeda" šasiju un dzinēju, taču "RAF 977" sērijveida ražošanā 1959. gadā tas nonāca jau balstīts uz "Volga GAZ-21" agregātiem. Vēlāk tas vairākkārt tika modernizēts, uzlabots un tam tika radītas dažādas modifikācijas, kā, piemēram, šis "RAF 977 DM".

"Pirms vairākiem gadiem restaurēju "Volga GAZ-21", taču drīz vien sapratu, ka tas nav nekas unikāls un ka ar tādām automašīnām ir pilna pasaule. Tāpēc sāku meklēt kaut ko unikālāku – mikroautobusu. Sākumā skatījos uz "Mercedes-Benz", taču tad nolēmu, ka jārestaurē mūsu pašu "Latvija". Bija ļoti grūti atrast labu eksemplāru, taču vienu izdevās atrast – ļoti sarūsējušu, bet ar papīriem," atceras projekta iniciators un "Latvija" īpašnieks Valdis Ģīlis.

Konkrētās automašīnas dokumentu un uzbūves izpētes laikā atklājās, ka šim auto ir bijusi visai krāsaina dzīve, kura, pateicoties Valdim Ģīlim, autorestauratoram Zigfrīdam Rullim, pazīstamajam autoinženierim Andrim Dambim un "Ogres Servisa centra" komandai, turpināsies vēl ilgi. Automašīnas restaurācija ilga vairāk nekā divus gadus, taču šis auto ir atdzimis un ir pasargāts no kļūšanas par rūsas kaudzīti.
Plānots, ka autotūninga šova "Auto Exotica 2012" eksponāts "Latvija" savu vārdu nesīs pasaulē, piedaloties arī dažādos retro automobiļu salidojumos.

Autotūninga šovs "Auto Exotica 2012" notiks vienlaikus ar izstādi-gadatirgu "Auto 2012", transporta un industriālās tehnikas izstādi "Transporta tehnika 2012" un specializēto autoservisu aprīkojuma, automobiļu remonta instrumentu un aksesuāru izstādi "Automehānika 2012". Vairāk: www.bt1.lv/auto

Izstādes darba laiks:
27. aprīlī 11.00– 19.00
28. aprīlī 10.00– 19.00
29. aprīlī 10.00– 17.00

Biļešu cenas:
Bērniem līdz 4 gadu vecumam ieeja bez maksas!
Skolniekiem līdz 18 gadiem – Ls 2,50
Pensionāriem – Ls 2,50
Pieaugušajiem – Ls 3,50
Īpaši draudzīgs piedāvājums ģimenēm – ģimenes biļete (2 pieaugušie un 2 bērni vai 1 pieaugušais un 3 bērni) – Ls 9,00

Ielūgumi un biļetes ir derīgas visu vienlaikus notiekošo izstāžu apmeklējumam – Auto 2012, Automehānika 2012, Transporta Tehnika 2012, Auto Exotica 2012.

 
Visi komentāri
 
286049. viesis 25.aprīlis 2012 15:08
0 0 Atbildēt

1 pieaugušais un 3 bērni – Ls 9,00, tad jau lētāk pirkt katram savu biļeti - 8.50

286050. viesis 25.aprīlis 2012 16:15
0 0 Atbildēt

Jā,tas ir interesants braucamais. Bet, reali no autoceļiem vecās Latvijas mikrobusiņi pilnībā pazuda jau 80-to vidū. Vēl 70-tajos gados tie kursēja kā maršrutnieki - tad arī pēdējo reizi ar tādu braucu. Cik atceros, RAFs tās ražošanas iekārtas pārdeva armēņiem , un tie kādu laiku vēl ražoja kravas busiņus, kas vēl 80-tajos bija pie mums sastopami. Katrā ziņā šis eksponāts ir ar vēsturisku vērtību, jo mūsu jaunā paaudze par tadu braucamo maz ko ir dzirdējuši un redzējuši. Pašlaik jau jaunās paaudzes Latvijas busiņi ielās ir reta parādība. Bet par Latvijas autobūves vēsturi tomēr kaut kas jaunatnei ir jāzin.

286055. viesis 27.aprīlis 2012 9:11
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis

Cik atceros, RAFs tās ražošanas iekārtas pārdeva armēņiem, un tie kādu laiku vēl ražoja kravas busiņus, kas vēl 80-tajos bija pie mums sastopami.

----------------------------------

Nekādu ražošanas iekārtu jau "vecajā" RAF īpašo nebija :-) Pat virsbūves

paneļus utt. netaisīja Duntes ielā, bet "malā", Duntes ielā sametināja, nokrāsoja un daļēji salika, tikai tik daudz, lai var pabraukt. Un tad Mūrnieku ielā bija cehs, kur taisīja un lika sēdekļus , tapsējumus, mērinstrumentus u.c. furnitūru, resp. taisīja "gatavu" busiņu :-) Tur rajonā palaikam visas apkārtējās ielas bija pilnas ar "pusfabrikātiem" - Lienes, Krāsotāju, Mūrnieku, pat Artilērijas reizēm :-)

Armēņi no RAF dabūja dokumentāciju, presformas rāmja un virsbūves detaļām, "masterformas" (no koka, ļoti precīzi presformu "spoguļattēli"), pa lielam tas arī viss, JerAZu ta uzbūvēja no jauna, ar "pilnu ciklu", tāpat, kā

Jelgavas RAF. Bet nu tā produkcija, kas nāca no Erevānas ... tas bija kaut kas baiss, tad jau Jelgavas busi bija Mercedes :-)))))

286061. viesis 30.aprīlis 2012 0:51
0 0 Atbildēt

es skaidri arceros ka 90 gadā man pagalma bija až 2 gabali, braucami. tolaik dzīvojām rīgā. un uz ielam arī šamos redzēju.

286065. viesis 30.aprīlis 2012 19:25
0 0 Atbildēt

Nu, diez vai tie bija rafiki - ticamāk ka "erevanas".Atceros, ka Tukuma lauktehnikā tos tirgoja vēl 90-to sākumā.Bet, neviens pat par velti ngribēja tos ņemt...

286068. viesis 1.maijs 2012 21:48
0 0 Atbildēt

Nu Latvijas tiešām pazuda 80-to vidū,bet tie ERAZI-ki,ja pārlasīja tīri jauki gāja.90-tos vēl detaļas pa lēto pakaļ meta un varēja riktīgi sabūvēt.Tagad gan,antikvārs.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 24

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Vecumnieku novadā kritiskā stāvoklī valsts autoceļi (+ VIDEO) 2

Sausā laikā putekļu vērpetes, mitrā – ūdens lāmas, bet pavasarī un rudenī kāds ceļa posms allaž neizbraucams. Tādi esot visi valsts autoceļi Vecumnieku novadā. Lasīt vairāk

 

Huawei Latvijā prezentē pirmo 5G viedtālruni Mate 20 X (5G) 3

Uzņēmums HUAWEI ceturtdien, 22. augustā, prezentēja savu pirmo 5G viedtālruni Latvijā - HUAWEI Mate 20 X (5G), demonstrējot tālrunī pieejamās inovācijas un darbības iespējas Tele2 5G tīklā. Vietdtelefonus Latvijā varēs iegādāties jau augusta beigās - mobilo sakaru operatora Tele2 tīkla veikalos. Lasīt vairāk

 

Latvijā trešais augstākais satiksmes negadījumu upuru rādītājs Eiropas Savienībā 35

Latvijā pērn bijis trešais augstākais ceļu satiksmes negadījumu upuru skaits Eiropas Savienībā (ES), rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, liecina Eiropas transporta drošības padomes dati par 2018.gadu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti