Rīgā prezentēs ar ūdeņradi darbināmus auto 1

 
iAuto | 10.oktobris 2013 8:43

Nākamnedēļ Ķīpsalā notiekošajā izstādē „Vide un enerģija” tiks prezentēti ar ūdeņradi darbināmi transportlīdzekļi.

Nākamnedēļ Ķīpsalā notiekošajā izstādē „Vide un enerģija” tiks prezentēti ar ūdeņradi darbināmi transportlīdzekļi, portālu „iAuto” informēja izstādes rīkotāji.

Hyundai ix35 FCEV Foto: Publicitātes attēls

Pirmoreiz Baltijā būs iespēja klātienē redzēt automašīnu „Hyundai ix35 FCEV”, kas ir pasaulē pirmais sērijveidā ražotais ūdeņraža automobilis, un uz izstādi „Vide un enerģija” tas ieradīsies no Zviedrijas, kur ikdienā tiek lietots Skones reģiona sociālā dienesta vajadzībām. Tāpat Ķīpsalā varēs redzēt pavisam jaunu Beļģijā ražotu ūdeņraža satiksmes autobusu „Van Hool A330 FC”, kas pēc izstādes Rīgā dosies uz Itālijas pilsētu Sanremo, kur turpmāk tiks lietots sabiedriskā transporta vajadzībām. Autobuss Ķīpsalā būs apskatāms 17. un 18. oktobrī, turklāt 18. oktobrī izstādes apmeklētāji ar to varēs arī izbraukt.

Ūdeņraža auto prezentāciju Ķīpsalā rīko valsts pētījumu programmas „Latenergi” izpildē iesaistītie institūti sadarbībā ar Rīgas Enerģētikas aģentūru.

„Ūdeņraža tehnoloģiju praktiskās izmantošanas vēsture jau meklējama 1950./60. gadu kosmosa tehnoloģijās. Ūdeņraža auto šodien nav nekāda zinātniskā fantastika. Tie ir moderni elektroautomobiļi, kuriem elektrību rada kurināmā elements un ūdeņraža gāze un kuru draudzīgums videi un energoefektīvā darbība jau daudzviet pasaulē ir apliecinājusi ekonomisko izdevīgumu. Tā viennozīmīgi ir autoindustrijas nākotne,” stāsta Latvijas Ūdeņraža asociācijas valdes loceklis Aivars Starikovs.

Van Hool A330 FC Foto: Publicitātes attēls

Jau šobrīd Vācijā, Lielbritānijā, Nīderlandē, Kanādā un citur tiek ražoti transporta līdzekļi, kuros enerģijas nesējs ir ūdeņradis, turklāt Vācijā, Šveicē, Itālijā un citās valstīs jau kursē ar ūdeņradi darbināmi autobusi.

Kā stāsta Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta Ūdeņraža enerģētikas materiālu laboratorijas vadītājs Jānis Kleperis, Latvijas autoražotājs RAF jau 1979. gadā pilnīgā slepenībā radīja pirmo ar ūdeņradi darbināmu busiņu, kas tika demonstrēts Maskavas Olimpiskajās spēlēs.

„Mums ir pieredze un zināšanas gan akadēmiskajos ūdeņraža enerģētikas materiālu un tehnoloģiju pētījumos, gan jauno tehnoloģiju vides un ekonomisko ieguvumu izvērtēšanā. Tagad ir svarīgi šīs iestrādnes izmantot ne tikai starptautiskos projektos, bet arī praktiski ieviest pie mums vides piesārņojuma mazināšanai un energoefektīvu risinājumu iedzīvināšanai ikdienā,” stāsta Klepers.

Līdztekus ūdeņraža auto prezentācijai, Ķīpsalā 17. oktobrī norisināsies starptautisks seminārs, kurā Vācijas, Zviedrijas, Lielbritānijas, Kanādas un Beļģijas ūdeņraža tehnoloģiju eksperti, vides speciālisti, kā arī autoražotāju un pašvaldību pārstāvji dalīsies savā pieredzē gan par jauno tehnoloģiju ieviešanu, gan transporta līdzekļu ekspluatāciju un integrāciju pilsētvidē, gan ekonomiskajiem un vides ieguvumiem.

 
Visi komentāri
 
bums 31.oktobris 2013 13:37
0 0 Atbildēt

Tikai bez uzpildes stacijām neviens nepirks! RS vajadzēja būt pirmajiem, kas pērk šādus autobusus, bet tā vietā grib kaut kādus standartiem neatbilstošus vecus kleperus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 5

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 54

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti