Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Stājas spēkā jaunie Ceļu satiksmes noteikumi 29

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.janvāris 2016 22:14

Šodien stāsies spēkā jaunie Ceļu satiksmes noteikumi un to mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību pievēršot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Ieviestas arī jaunas, satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešamas normas, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes un drošības direkcijā (CSDD).

No jaunā gada būs precīzāk noteikta atļautā velosipēdu atrašanās vieta satiksmē: braukšana ar velosipēdiem atļauta pa tiem paredzēto infrastruktūru, piemēram, pa velojoslu. Ja šīs infrastruktūras nav vai tā attālināta no ceļa, velosipēdistiem jābrauc pa brauktuvi. Braukšana ar velosipēdu pa ietvi atļauta kā izņēmuma gadījums, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Gājējiem uz ietves ir priekšroka, un velosipēdistiem jāizvēlas braukšanas ātrums, kas neapdraud un netraucē gājējus. Braukšana pa ietvi jebkurā gadījumā atļauta bērniem līdz 12 gadu vecumam un viņu pavadītājiem.

Ar velosipēdiem atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām, ja uzstādīta attiecīgā papildzīme. Tāpat paredzēts, ka, nenokāpjot no velosipēda, ir atļauts šķērsot brauktuvi pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu, kā arī, netraucējot gājējus un gājēju ātrumu, pa gājēju pārejām - gan pa tādām, kas aprīkotas ar luksoforu, gan pa neregulējamām. Pirms brauktuves šķērsošanas velosipēdistam savlaicīgi jāsamazina ātrums un nepieciešamības gadījumā - jāaptur braucamais un jāpārliecinās par drošību.

Nolūkā uzlabot kopējo ceļu satiksmes drošību noteikumi arī paredz, ka atļautais maksimālais braukšanas ātrums uz grants ceļiem ir par desmit kilometriem stundā (km/h) mazāks nekā līdz šim - 80 km/h. Aizliegts izmainīt, aizsegt, pārklāt ar aizsargmateriāliem vai citā veidā apslēpt transportlīdzekļu numura zīmes. Tāpat ieviestas jaunas ceļa zīmes. Piemēram, zīmes, kas apzīmē apdzīvotu vietu sākumu un beigas. Līdztekus jau esošajām ceļa zīmēm - melns uzraksts uz balta fona - apdzīvotas vietas beigas un sākumu varēs apzīmēt arī ar melnu ēku kontūrām uz balta fona. Tāpat ieviesta zīme, kas informē un aicina ceļa remonta laikā ievērot "rāvējslēdzēja" principu.

Ieviestas arī jaunas un vizuāli nedaudz atšķirīgas ceļa zīmes, kas apzīmē dzīvojamo zonu sākumu un beigas. Esošās ceļa zīmes, kas apzīmē dzīvojamo zonu sākumu un beigas ceļu īpašniekiem jeb valdītājiem jānomaina līdz 2018.gada 1.janvārim. Ieviesti vairāki jauni ceļa horizontālie apzīmējumi. Piemēram, uz ceļa uzzīmēta lidmašīna norāda ceļu vai virzienu uz lidostu.

Noteikts arī aizliegums pārvadāt bērnus līdz trīs gadu vecumam automobilī, kas nav aprīkots ar drošības jostām.

Nolūkā uzlabot krustojumu pārredzamību un padarīt vienkāršāku to šķērsošanu būs aizliegta transportlīdzekļu stāvēšana un apstāšanās krustojumos, tostarp apļveida krustojumos un tuvāk par pieciem metriem no krustojuma robežas.

Savukārt nolūkā popularizēt elektromobilitāti izstrādātas speciālas un vizuāli atšķirīgas valsts reģistrācijas numura zīmes. Ar šīm numura zīmēm atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām.

Kā ziņots, par jauno Ceļu satiksmes noteikumu projektu iepriekš notikušas konsultācijas, par tiem diskutēts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs un tie saskaņoti ar valsts un nevalstiskā sektora organizācijām. Jaunie noteikumi atrodami likumi.lv/ta/id/274865.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 2.janvāris 2016 17:36
6 4 Atbildēt

Stājas spēkā arī ceļu satiksmes likums, tai skaitā arī ar šādu pretrunīgu pantu:

(21) Transportlīdzekļa vadītājam ir aizliegts:

1) lietot tālruni, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā, izņemot gadījumus, kad tālruņa aparāts tiek izmantots brīvroku režīmā;

2) lietot piezīmjdatorus, planšetdatorus un viedierīces, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā;

3) atvērt apturēta transportlīdzekļa durvis, ja tas apdraud ceļu satiksmes drošību vai traucē citus ceļu satiksmes dalībniekus.

------

Tad tālruni drīkst lietot brīvroku režīmā, bet viedtālruni nedrīkst?

Vernons 3.janvāris 2016 13:26
1 28 Atbildēt

103.4. braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, – 110 km/h, autobusiem – 100 km/h, automobiļiem un autobusiem, velkot piekabi, un kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 t, – 90 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam visiem minētajiem transportlīdzekļiem – 90 km/h;

CSDD atpalicība ir fenomenāla! Kā paredzēts izpildīt šo: "un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, – 110 km/h, ..."?!

Kanibaals 3.janvāris 2016 18:18
11 1 Atbildēt

Neviens neliek braukt ar maksimālo ātrumu

stāvbremze 3.janvāris 2016 19:14
0 4 Atbildēt

Kanibaals!

Blakus sadaļā "Jautā ekspertam" pirms dienas Santai aktuāla šāda tēma:

Labdien! Vēlētos dzirdēt eksperta viedokli. Sakiet lūdzu, kāpēc auto instruktori mudina uz agresīvu braukšanu? Man tas absolūti nav saprotams. Es, kā jauna sieviete, bez prakses, pabeigusi autoskolu, vēlos braukt ārkārtīgi uzmanīgi un droši gan sev gan citiem (uz 60-70 km/h). Bet tas neesot labi! Labāk būtu, ka es triektos uz 90, pusi notiekošā uz ceļa nepamanītu un apdraudētu sevi un pārējos? Vai tiešām? Vai pastāv tāds likums CSN ka man ir jāskrien? Paldies :)

Ērikprāt - netiek attīstīts atļautais braukšanas ātrums,

Manuprāt - sistemātiski būtiski kavēta satiksme ir iemesls nepietiekamam vērtējumam.

Kā ir Kanibaalsprāt?

aansis 4.janvāris 2016 15:07
8 8 Atbildēt

"droši gan sev gan citiem (uz 60-70 km/h)" - šī frāze vislabāk raksturo situāciju. Jaunā dāma ne vien ir dabūjusi tiesības, kuras viņai nepienāktos, bet pat nesaprot, ka šāds ātrums nav drošs ne sev, ne citiem.

Kanibaals 5.janvāris 2016 15:33
4 0 Atbildēt

Tu filtrē par kādiem ceļiem iet runa? Ne jau uz divjoslu šosejas būs ļauts uz 110 vālēt.

stāvbremze 3.janvāris 2016 18:53
9 0 Atbildēt

Vernon!

Pa vecam uz ātrgaitas ceļa ar 117.4. bija ļauts autobusa vadītājam savaldzināt tajā pašā virzienā ar 110kmh braucoša "mazā" kravenieka vadītāju - sievieti, bet no 1. janvāra jaunais 103.4. autobusa vadītājam liks justies greizsirdīgam, jo ar simtnieku netiks līdzi dāmas simtdesmitam.

Vernons 4.janvāris 2016 11:44
2 22 Atbildēt

Tev piedodams, ja Tu nezini, bet CSDD bija jāzina ka autobusiem sen jau ātrums ierobežots 100 km/h un smagajiem 90 km/h. Un neatkarīgi no tā kā bija un ka būs tādu sviestu nevajadzēja rakstīt CSN!

Kanibaals 5.janvāris 2016 15:35
0 0 Atbildēt

Kā tas nesen tapa zināms pēc raidījuma "aizliegtais paņēmiens" šo ātruma ierobežotāji ir tikpat viegli apiet kā tahogrāfu. Tā kā vairumam ir metodes kā apjāt tahogrāfu, tad arī maks ātruma ierobežojums nestrādā. Vernon tu tā arī neesi spējis pierādīt, ka autobuss fiziski nevar sasniegt lielāku ātrumu, tie ātruma ierobežotāji ir elektroniski.

sano 2.janvāris 2016 20:48
10 1 Atbildēt

tas nozīmē, ka rokās nav jābūt ne tālrunim, ne viedtālrunim

Kanibaals 3.janvāris 2016 18:19
1 0 Atbildēt

nenozīmē viss, viedtālruni nedrīkst pat lietot, rokā vai nē.

... 2.janvāris 2016 20:57
2 6 Atbildēt

Kā jau minēts - aizliegts lietot viedierīces, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā.

Kanibaals 3.janvāris 2016 18:20
0 0 Atbildēt

Tātad nedrīkst zvanīt caur whatsapp izmantojot brīvroku režīmu.

aansis 4.janvāris 2016 14:28
3 1 Atbildēt

Tātad navigācijas lietošana, izmantojot viedtālruni, ir sodāma! Drīkst izmantot tikai speciāli navigācijai paredzētus aparātus :)

Kanibaals 5.janvāris 2016 15:35
0 0 Atbildēt

Ne tikai navigācijas, bet pat zvanīšana.

sviests 2.janvāris 2016 22:53
0 2 Atbildēt

Latvijā nav vietas mirstīgajiem.

Carlos 3.janvāris 2016 9:48
2 0 Atbildēt

Kā tur ir ar tiem krustojumiem 5m vai tomēr 10m?

Kanibaals 3.janvāris 2016 18:23
2 0 Atbildēt

10-bezgalībai, ja nevari noteikt, kur krustojumam beidzas noapaļojums. CSDD ir dīvaini, ka valstī kur bieži apzīmējumi ir nodzisuši vai zīmes trūkst mēģina piemērot pantus, kas der tikai ideāli sakārtotā vidē. Tik stingrs regulējums neder tādā dinamiskā vidē, ka ceļu satiksme. Joprojām CSN nav tāda sezona kā ziema, kā rīkoties, ja apzīmējumi nav redzami zem sniega, vai kā atšķirt grants segumu no bedraina asfalta zem sniega un ledus kārtas.

Vernons 3.janvāris 2016 9:57
5 26 Atbildēt

Lai laime Jūs pavada 2016. gadā!

Ātrums un tā samazināšana. Brīdinājuma signāli un to lietošana. Iebraukšana joslā kad tā nav brīva pietiekamā attālumā. Principā trīskārša nozieguma veikšana, kuru noraksta ar "Ievēro distanci"!

Neredzēt progresu, jo CP ir kļuvusi ne viss par satiksmes uzraugu, bet naudas kāstuvi.

Kanibaals 3.janvāris 2016 18:25
18 2 Atbildēt

>Iebraukšana joslā kad tā nav brīva pietiekamā attālumā.

Tev gabals nokritīs, ja piebremzēsi atlaižot gāzi un distanci atjaunosi? Par strauju bremzēšanu jau pants ir tā kā tā situācija jau ir paredzēta.

Vernons 4.janvāris 2016 12:02
1 23 Atbildēt

“Nepārtraukta joslu maiņa ir tendence, kas iet roku rokā ar kopējo braukšanas kultūru, kas valda mūsu šoferu vidū. Sadursmes cēlonis bieži ir saistīts gan ar pagrieziena signāla nerādīšanu, veicot šos manevrus, gan ar agresīvu braukšanu un mēģinājumiem iespraukties starp citiem auto, lai gan vietas tam nav pietiekami,” stāsta Ivars Vismanis, ....

Kanibaals 5.janvāris 2016 15:38
0 0 Atbildēt

sadursme tad parasti notiek dēļ tā ka aizmugurējie guļ vai neadekvāti reaģē, ne jau līdēja. Līdēji jau strauji nebremzē ja šos palaiž. Vernon ja nelaid, tad nelaid līdz galam tā ka bleķi lokās, nevis ielaiž un tad strauji bremzē, lai atjaunotu distanci un aizmugurē braucošais ieliek pakaļā. Tā ir tava izdomāta problēma, kas dzīvē neeksistē.

Vernons 5.janvāris 2016 16:19
0 0 Atbildēt

Ja Tu reāli strādātu un maizīti pelnītu braucot pa ceļu, tad šeit muļķības nerakstītu!

Neko lielāku par 3,5 tonnām neesi vadījis! Un attiecībā par tahogrāfiem, sevi cienoša firma un arī auto vadītāji "blombēm" klāt neķeras.

Bet tie kas pārbauda tieši šo režīmu perfekti zina kā izskaitļot Tavu, manu un ikviena cita darbu.

Autobuss iet tik ātri cik ļauj motora apgriezienu ierobežotājs, tāpat ar smago.

Lai varētu droši braukt ar tiem pašiem ierobežotiem ātrumiem ir jātiek galā ar kārtību un secību kā katram šo ātrumu samazināt, bet tam pietrūkst komunikācija brīdinājumu signālu izskatā.

Kad un cik ilgi jāieslēdz virziena rādītājs? Nav atbildes! Bet būtu vēlama.

Ātrumu starpības atšķirība divas reizes dod četras reizes atšķirīgu bremzēšanas ceļu garumu! To kādreiz mācīja man un man līdzīgiem.

Kanibaals 6.janvāris 2016 8:52
0 0 Atbildēt

Nu tad nepārsniedz ātrumu divas reizes tuvojoties citam t-līdz, kas brauc ar mazāku ātrumu. Bremzē laicīgi tā lai paliek rezerve un neviens līdējs tev distanci nenozags.

Kanibaals 6.janvāris 2016 8:55
0 0 Atbildēt

>Neko lielāku par 3,5 tonnām neesi vadījis! Un attiecībā par tahogrāfiem, sevi cienoša firma un arī auto vadītāji "blombēm" klāt neķeras.

Te jau bija pāris video, kas uzskatāmi demonstrēja, ka arī autobusi brauc ātrāk par taviem 100km/h. Par kādām plombēm tu tur runā? Tahogrāfs ātrumu ņem no VSS devēja, kas nav ne noplombēts ne vadi tam ir plombēti, dari ko gribi. Esmu vīlies tavās zināšanās, zini kā bremzes saspiest, bet nezini kā tahogrāfu apiet. Autobusu grafiks taču ir augstāk par CSN, kur nu vēl par tādu lietu kā tahogrāfs.

jaaanis 8.janvāris 2016 15:53
1 0 Atbildēt

"...Līdēji jau strauji nebremzē.."

Tā NAV izdomāta problēma, dzīvē tā eksistē.

Manā pieredzē ir bijuši vairāki gadījumi, kad līdējs strauji bremzē, jo tieši tajā brīdī priekšā braucošie strauji bremzē vai pat jau ir apstājušies.

Juzis 3.janvāris 2016 10:44
11 17 Atbildēt

Kā ar datoru iebūvētajā logā, turpat iespēju skatīties TV pārraides? Kārtēwjo reizi noteikumi atpaliek no tehnikas attīstības un rada strīdīgas situācijas.

xx89 4.janvāris 2016 9:29
1 11 Atbildēt

Atkal bezjēdzīgi izkleķerēta nauda. Neviena būtiska uzlabojuma kustības uzlabošanai vai re''alai drošībai, īpaši ar tiem velosipēdiem.

as 4.janvāris 2016 17:31
1 6 Atbildēt

Mani pārsteidz šis:"Nolūkā uzlabot kopējo ceļu satiksmes drošību noteikumi arī paredz, ka atļautais maksimālais braukšanas ātrums uz grants ceļiem ir par desmit kilometriem stundā (km/h) mazāks nekā līdz šim - 80 km/h"

TIEŠĀM??? KO? KAS TIE PAR MURGIEM?

Vai tiešām 90kmh bija problēma uz grants ceļiem, kas radīja bīstamas sekas un tieši uz grants ceļiem? Ierosinu aizliegt 90 uz parastajiem arī, būsim 100% droši! Nē, labāk uz 70 va 50 uz šosejām, ja jau ierunājāmies!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunie Leopard 2PL tanki uzlabos NATO daudznacionālās brigādes Latvijā kaujas spējas (+ FOTO)

2024. gada 28. novembrī NATO daudznacionālā brigāde Latvijā saņēma jauno Polijas kontingenta tanku Leopard 2PL sūtījumu, lai aizstātu pašreizējos Polijas eskadrona tankus PT-91. Lasīt vairāk

 

Manabalss iesniegta iniciatīva autoceļu A9 (Liepājas šoseja) pārbūvēt par četru joslu ceļu 25

Vēlos drošu braukšanu pa intensīvo Liepājas šoseju, pa kuru ik dienu pārvietojas liels skaits gan smago, gan vieglo transportlīdzekļu, gan traktoru. Lasīt vairāk

 

Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO) 4

Šis auto vadītājs ir pelnījis, lai iegūtu Darvina balvu, taču atšķirībā no daudziem, kas tādu izaicinājumu nepārdzīvo, viņam būs iespēju to atkārtot arī citu reiz. Lasīt vairāk

 

150 - 23 800 eiro: jauna Brabus apģērbu kolekcija (+ FOTO) 4

Vācu tūninga uzņēmums Brabus, kas pazīstams pārsvarā ar augstas veiktspējas automobiļu pārbūvi, prezentējis savu jauno apģērbu kolekciju Masterpiece. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti