Deputāti konceptuāli atbalsta likumprojektu par kopbraukšanas pakalpojumiem 9

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.oktobris 2016 8:36

Par šo likumprojektu balsoja 57 deputāti, pret bija divi, bet vēl 22 parlamentārieši atturējās.

Saeima 6.oktobrī pirmajā lasījumā konceptuāli atbalstīja grozījumus Autopārvadājumu likumā, ar kuriem paredzēts Latvijā ieviest kopbraukšanas jeb "ridesharing" pakalpojumus.

Par šo likumprojektu balsoja 57 deputāti, pret bija divi, bet vēl 22 parlamentārieši atturējās. Priekšlikumus uz otro lasījumu varēs iesniegt līdz 21.novembrim.

Iepriekš Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija vienojās būtiski pilnveidot likumprojektu uz otro lasījumu.

Šo likumprojektu izstrādājuši "Vienotības" Saeimas deputāti sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, bet iesniegšanai Saeimā parakstīja arī pārējo koalīcijas partiju deputāti. Pēc likumprojekta nodošanas Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai paredzēts arī izveidot darba grupu šī regulējuma izstrādei.

Ar grozījumiem Autopārvadājumu likumā plānots nodrošināt kopbraukšanas pakalpojumu drošumu un uzticamību, nosakot prasības uzņēmumiem, kuri atbalsta transporta kopbraukšanas pakalpojumus, kā arī darbības noteikumus pārvadātājiem, kuri sniedz šādus pakalpojumus. Valstij savukārt būs iespēja uzraudzīt transporta kopbraukšanas pakalpojumus.

Grozījumos paredzēts, ka, izmantojot mobilo lietotņu starpniecību, brauciena maksa starp vadītāju un pasažieri tiks organizēta, izmantojot tiešsaistes maksājumu sistēmu, ko starpniecības ceļā nodrošina tehnoloģiju platformas, iekasējot komisijas maksājumu par tādu pakalpojumu sniegšanu. Šādu tehnoloģiju izmantošana ir caurskatāma un samazina pelēkās ekonomikas īpatsvaru, kāds patlaban ir transporta nozarē.

"Kopbraukšanas pakalpojumu regulējuma ieviešana kopumā pozitīvi ietekmēs Latvijas sabiedrības un tautsaimniecības attīstību. Dalīšanās ekonomika, tostarp kopbraukšanas pakalpojumi, ļauj gūt ienākumus un elastīgi organizēt darba laiku tādām personām, kas kādu iemeslu dēļ nevar strādāt pilnu darba laiku, piemēram, studentiem, kā arī sniedz iespējas iztikt bez privātā transporta apgabalos ar intensīvu satiksmi, šādi samazinot automašīnu skaitu uz ceļiem un to radīto piesārņojumu. Rezultātā uzlabojas gan kopējā satiksme, gan gaisa kvalitāte. Tāpat citu valstu pieredze liecina, ka, pieaugot kopbraukšanas pakalpojumu pieejamībai, samazinās autoavāriju skaits, kas izraisītas, esot alkohola reibumā," klāsta "Vienotība".

Paredzēts arī, ka kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem būs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem, līdz ar to sniegtie pakalpojumi būs apliekami ar nodokļiem, radot papildu ieņēmumus valsts budžetā, savukārt bezskaidras naudas norēķinu sistēma novērsīs nedeklarētu ienākumu gūšanas iespēju.

Tāpat iespēja novērtēt katru saņemto kopbraukšanas pakalpojumu un sniegt atsauksmi par saņemtā pakalpojuma kvalitāti ļaus bloķēt nekvalitatīvus un normatīvo aktu prasībām neatbilstošus pakalpojumu sniedzējus.

Piedāvāto regulējumu jau kritizējusi Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un taksometru kompānijas, paužot, ka tādējādi nozarei piedāvā ērtāku modeli nodokļu nemaksāšanai. Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzsvēris, ka izmaiņas regulējumā būtu jāvirza noteiktajā kārtībā - diskusijās ar ministrijām un nevalstisko sektoru, nevis atsevišķiem deputātiem likumprojektu uzreiz iesniedzot Saeimā. Turklāt pati Satiksmes ministrija strādā pie regulējuma izmaiņām nozarē.

Partijas "Vienotība" priekšsēdētāja vietnieks Edvards Smiltēns iepriekš norādīja, ka jau daudzus gadus ar dažādu tehnoloģiju un saziņas līdzekļu starpniecību tiek organizēti kopīgi braucieni ar mērķi samazināt brauciena izmaksas vai ērtāk nokļūt vietās, kur cits transports nekursē vai kursē reti, taču Latvijā šo tehnoloģisko iespēju pilnvērtīgu izmantošanu ierobežo tiesiskā regulējuma trūkums.

Savukārt Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Vilnis Ķirsis (V) aģentūrai LETA pauda, ka viņam nav "indikāciju" par Satiksmes ministrijas vēlmi izstrādāt regulējumu, kas ļautu tirgū ienākt tādiem kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem kā "Uber", tāpēc nolemts uzreiz jauno regulējumu virzīt uz Saeimu, lai nezaudētu laiku.

Kādi viedokļi par šo iAuto lasītājiem?

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 9.oktobris 2016 17:17
12 1 Atbildēt

Kārtējā naudas izspiešanas ādere!

... un pēc kā deputāti balsoja par savas algas pacelšanu ...

Mēs PIECI darbinieki no vienas apdzīvotās vietas braucam ar vienu mašīnu.

Vienu nedēļu visus ved Jānis, otru - Pēteris, trešo es, ceturto Taņa, piekto Maņa.

Šiem mūdžiem jau laikam gribās lai mēs braucam katrs ar savu auto un piebezdējam dabu???

Kanibaals 9.oktobris 2016 22:37
5 0 Atbildēt

Kopbraukšana būtu, ja tiktu segtas tikai izmaksas par degvielu. Piemēram Waze Rider nākotnē ļaus paķert līdzbraucējus un tā būs kopbraukšana ne jau šis.

play.google.com/store/apps/de...

kaut kāds murgs 10.oktobris 2016 1:22
2 0 Atbildēt

trīs reizes lasīju, nekā nesapratu. Tad, ja no vienas pilsētas uz otru brauc vairāki darbinieki ar vienu mašīnu? Tad kas? Nodokli būs jāmaksā? Kas tad to kontrolēs? :D Gadiem jau brauc un gadiem brauks. Lai iepūš!

gunis 10.oktobris 2016 6:33
4 0 Atbildēt

Mūsu ''gudrās''galvas arvien vairāk sacenšas STULBINGĀ,redzēs ko vēl līdz vēlēšanām izspļaus[ja līdz tādām nonāks].

Pļurkt 10.oktobris 2016 9:35
1 0 Atbildēt

Kādas vēl tev te vēlēšanas!!!

Puisīt cik tev gadiņu..... un vēl pasaciņām tici!

Pases piesmērēšana un farss ar galočkas ielikšanu bauru nomierināšanai - tas ir viss kas slēpjas zem tā vārda vēlēšanas Latvijā.

Vismaz 2 mēneši PIRMS tām vēlļešanām viss jau ir sarunāts, npirkts un pārpirkts.

meemais 10.oktobris 2016 7:17
1 0 Atbildēt

Nu laiakm jau jāsāk domāt par šīs valsteles pameššanu

osiitis 10.oktobris 2016 11:40
1 0 Atbildēt

Es ceru ka tas nav nopietni. Bet nu ja es pareizi sapratu, tad kā viņi šo visu realizēs. Tak nestādinās visas pilnās automašīans katru dienu un neprasīs, a jūs kopbraukšanas pakalpojumiem esat vai ne? Pateiks ka draugi un vizinas. :D

Ja man būtu divas bumba (c4) un es to varētu uzspridzinat un man atrastos Hitlers, Bin Lādens un Saimes deputāti. Uzminiet ko es uzspridzinātu? Saimes deputātus 2x.

osiitis 10.oktobris 2016 11:41
1 0 Atbildēt

Te nav dzīvošana, jau škiet ka šogad kadus 5 nodokļus uzlikuši. Man no auto No ~130 eiro uz 250eiro jāmaksā (T5) tāpec ka kravas. Vai tas ir normāli.. Nodokļus tur , tur , tur , un tur. VISUR NODOKĻI.

Pļurkt 10.oktobris 2016 19:43
2 0 Atbildēt

Nesatraucieties - šitie debīliķi drīz uzliks nodokli par to ka savu miesīgu bērnu viziniet savā auto. Un pie kājas ka uz bērnudārzu vai skolu!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti