Latvijā potenciālais pircējs priekšroku dod dīzeļauto 34

 

Foto: iAuto.lv/Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 10.decembris 2018 10:57

Latvijā iedzīvotāji nesteidzas atteikties no dīzeļdzinēju automašīnām, aģentūrai LETA pavēstīja "SEB bankas" komunikācijas projektu vadītāja Jeļena Kontusa, atsaucoties uz bankas grupā ietilpstošās līzinga kompānijas "SEB līzings" veiktās aptaujas datiem.

Viņa informēja, ka aptaujā 90% Latvijas iedzīvotāju, kuri tuvākajā laikā plāno iegādāties automašīnu, kā vienu no svarīgākajiem kritējiem spēkrata izvēlē nosaukuši degvielas tipu. Tostarp populārākā izvēle ir auto ar dīzeļdegvielas dzinēju - iespēju iegādāties šādas automašīnas apsver 35% aptaujāto, kamēr auto ar benzīna dzinēju domā pirkt 24% aptaujāto, bet ar gāzes iekārtu - 23% respondentu. Vienlaikus apmēram 26% potenciālo pircēju labprāt izvēlētos hibrīda auto.

Uz jautājumu, vai viņu izvēli ietekmē Eiropā valdošā nostāja samazināt dīzeļdzinēju auto izmantošanu, 50% aptaujāto Latvijā atbildējuši, ka viņiem būtiskāki kritēriji ir degvielas patēriņš un efektivitāte.

Vienlaikus 36% aptaujāto pauduši pārliecību, ka iniciatīvas, kas ierobežo dīzeļdegvielas auto izmantošanu, ir pārāk radikālas un pēc būtības nav nepieciešamas, bet 16% respondentu atzīmējuši, ka viņus sarūgtina fakts, ka pēc kāda laika auto ar dīzeļa degvielu var nebūt vispār. Tajā pašā laikā 23% respondentu pauduši pārliecību, ka dīzeļdegvielas auto izmantošanas samazināšana palīdzēs rūpēties par apkārtējo vidi.

Kontusa minēja, ka Lietuvā 48%, bet Igaunijā 44% iedzīvotāju neatbalsta Eiropas Savienības politisko nostāju un jūtas sarūgtināti par dīzeļdegvielas auto izmantošanas ierobežošanu. Tajā pašā laikā Igaunijā un Lietuvā šādi auto vairs nav pirmā izvēle. Turklāt, atbalstot Eiropas iniciatīvu, 23% Lietuvas iedzīvotāju atzīmējuši, ka plāno pārtraukt dīzeļdegvielas auto izmantošanu, kamēr Igaunijā šādi atbildējuši 10% respondentu, bet Latvijā - 8%.

Pēc aptaujas datiem, Lietuvā populārākā izvēle būtu hibrīda auto - to vēlētos iegādāties 37% respondentu, otrajā vietā ir auto ar benzīna dzinēju (29%), bet trešajā vietā ir auto ar dīzeļa dzinēju (27%). Savukārt Igaunijā lielākā daļa aptaujāto (38%) apsver benzīna auto iegādi, otrajā vietā ir hibrīda auto (28%) un trešajā - auto ar dīzeļa dzinēju (25%). Visās trijās Baltijas valstīs visnepopulārākie ir elektriskie auto: Lietuvā par šādu auto iegādi domā 13% respondentu, Latvijā - 12%, bet Igaunijā - 7%.

Aptaujā, kuru 2018.gada vasarā pēc "SEB līzinga" pasūtījuma veica kompānija "Norstat", piedalījās 1042 respondenti vecumā no 18 līdz 55 gadiem no Latvijas, 1053 - no Igaunijas un 1028 - no Lietuvas.

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 10.decembris 2018 12:14
15 21 Atbildēt

Neteiktu vis, ka pilnīgs vairums domā par dīzeļauto. Jaunie benzīnnieki arī ir ultra ekonomiski, pie tam - lētāki, tos iegādājoties (jaunus). Man ir viens ļoti labs piemērs. Braucu kādu laiku ar garantijas P508 2,0 dīzeli automātu 180zs - vidējais bija ap 7,5 litriem dīzeļa. Tagad braucu ar garantijas Passat 1,8Tsi 180zs - un vidējais patēriņš ir 100% identisks. Bet jau benzīna. Jautājums - kāda iksa pēc vajadzīgs dīzelis, kam vēl tendence sliktāk uzsilt?

kapec garantijas Passat 10.decembris 2018 12:37
1 0 Atbildēt

vai kas slavetajam VW notika

kasinsh79 10.decembris 2018 14:50
5 1 Atbildēt

Nekas nenotika, vien jau gads apkārt - tātad vairs nav jauns

JanJan 10.decembris 2018 13:00
8 0 Atbildēt

Turklāt tagad jau abi vienā cenā.

GTD2 10.decembris 2018 13:11
13 20 Atbildēt

kaut kaa loti liels paterinsh tam dizelpassatam, vajadzetu buut ap kadi sesi, vismaz man pazistamam kam lidzigs tik ar parasto karbu ir ap 6 litri ja brauc vairaak arpuspilsetas tad pat mazaaks, lai ganvinam parastaa karba, bet tagad ir tka runaa ka auto ar dsg esot pat ekonomiskakas par parasto karbu, man personiigi 1.6tdi 140zs superb ,kas ir analogs passatamteree ne vairaak ka 5 litri, lai gan daudz sanaak arpus pilsetas braukt un ipasi censos par 110 atraak nebraukt, lai nav problemu ar policiju

kasinsh79 10.decembris 2018 14:51
2 2 Atbildēt

Peugeot 508 Abi ir salīdzināmi vienas jaudas auto, abi ar automātiem

atrabotka 10.decembris 2018 16:41
6 10 Atbildēt

Kapēc tu tā neteiktu? Tapēc, ka pats braukā ar jaunu benzīnieku? Izbrauc no Rīgas un paskaties ar ko braukā lielais vairums. Un tas, ka jauns, nav nekāds rādītājs - redzēsim, kas būs, kad tie superekonomiskie, turbo, tiešās iesmidzes utt. benzīnieki kļūs lietoti. Lasīt: kad tos varēs atļauties lielākā daļa valsts iedzīvotāju skaidrā naudā nopirkt!

msh 11.decembris 2018 12:34
1 0 Atbildēt

Bingo.

Diesel 10.decembris 2018 12:27
12 7 Atbildēt

Dīzelis ir Latvijas fenomens, tāpat kā kūlas dedzināšana - agrāk tas bija izdevīgi, jo šoferi, piemēram, autobusu vadītāji varēja to noliet, zemniekiem bija iespējas nu un, protams, degvielas vešanā no Krievijas tas joprojām ir izdevīgi

GTD2 10.decembris 2018 13:04
23 22 Atbildēt

viens aspekts kad dizeldzinejam ir lielaks resurs, un tagad mode ir nemotori ar loti mazu resursu, ta ka parsvaraa cilveeki izvelas lietotus auto tad arii izvele ir uz dizeli, , jo tagad jaunie bendzinieki ir tikpat sarezgiiti ka ar dizeli aprikotie auto, arpus pilsetas varbuut nebuus liela degvielas atkiriiba , bet pilsetaa un ziemas apstaklos atskiriiba ir diezgan liela

JanJan 10.decembris 2018 13:06
12 1 Atbildēt

Ar tiem dīzeļiem šķiet ir tā - vidējais latvietis citu nepazīst bez maz vai. Nu paskatamies sludinājumus populārākām auto markām - 5 sludinājumu lapas ar dīzeļiem, 1 lapa ar benzīnu. Es drīzāk teiktu, ka liela daļa pērk dīzeli tāpēc, ka tepat LV meklējot, sev vēlamo modeli, virsbūves tipu + komplektāciju var atrast tikai ar dīzeli, jo benzīnniekiem vnk nav izvēles. Var jau pirkt jaunu auto, bet tā jau tomēr parasti ir cita cenu kategorija.

Nu cik cilvēkus Jūs pazīstat, kas ir izskatījuši sludinājumus, sapratuši, ka nav viņam vēlams benzīnnieks un tad pasaka, ka tad jau nepirks auto vispār? Bet mašīnu ta vajag, tāpēc nopērk to, kas ir piedāvājumā.

ro 10.decembris 2018 13:28
2 12 Atbildēt

Nu pirmkārt daudzi bāleliņi ir kapeikpis@#ēji.. benzīnnieki pārsvarā iet uz Krieviju, kamēr šeit tik ved nojātos dīzeļus..pat ja auto ir salīdzinoši jauns, teiksim 2015, 2016 gads tāpat tam dīzelim gan jau būs pie 200000...normāli cilvēki nepērk dīzeļus, ja vien ikdienā nav pietiekami gari maršuti jābrauc..un jā ir jau tautas daļa, kam visvarīgākais ir patēriņs..nekad tādus neesmu sapratis..piemēram man galvenie kritēriji pērkot auto ir motora resurss, lai būtu benzīns, auto jābūt komfortablam kruizerim-lai braukšanas prieks būtu..ā un pietiekami lielam jābūt, nevis tādam, ko "kabatā var ielikt"

GTD2 10.decembris 2018 13:48
2 8 Atbildēt

domaju ka neviens nepardos normalos apstaklos dizeli tik ar 200tukst nobraukumu, , pie mums vinji naak ieksaa 300-350 tukst nobraukumu un uz augsu, tikai odometri kaut ka visiem raada 200tukst, atskiribaa no bendzina dzineeja arii 300-350 tukst nobraukums normalas kvalitates masinaam tadam dizelim nav nekas, man sanaak loti daudz braukaat parasti savas masinas braucu lidz kadiem 750tukst km, parasti vinas pardodu nevis tapec ka dzinejam buutu problemas bet pati masina jau paliek tada izlurejusi sedekli un tamlidzigs

ro 10.decembris 2018 14:14
1 2 Atbildēt

Nu benzīnauto jāpērk ar normāla apjoma dzinēju, nevis kkādus 1.0 vai tml., tad arī benzīnnieks pie regulārām apkopēm kalpos savus 500-600 tūkst.

Laaciz 11.decembris 2018 8:33
3 0 Atbildēt

Nu nav tik traki ar to 1.0. Arī tā kādreiz domāju. Mans 125Zs EcoBoost pilsētas ātrumos skrien pietiekoši dinamiski, protams, nav nekāda raķete, bet nav arī domāts būt. Tam ir 180Zs 1.5 EcoBoost un vēl jaudīgākas versijas.

kasinsh79 10.decembris 2018 14:56
7 1 Atbildēt

Pārdod arī tāpēc, ka apnīk vai grib ko citu. Vien jāsaprot, maz noskrējis dīzelis (jā, arī tādi IR arīdzan) maksās virs tirgus cenas - nekādi identiskā cenā ar autotirgotāju vidējo piedāvājumu. Pilna Vācija arī ar maz nobrauktiem dīzeļiem - bet, pa dārgo!

divpedāļnieks 10.decembris 2018 16:45
3 3 Atbildēt

Benzīns,automāts,ne SEB.

N.A.Roks 11.decembris 2018 17:27
1 0 Atbildēt

Bendžu var arī nedaudz paostīt.

viencexperc 10.decembris 2018 18:01
13 22 Atbildēt

Godīgi pateikšu.

Mēs zinām, ka visi netradicionālie strauji vairojas - zilie, sarkanie, zaļie un citi varavīksnes krasu piekritēji...

Skatoties uz tiem "zaļajiem" kuri tagad, pēdējā laikā, ir savairojušies, manas domas pret dīzeļiem sāk mainīties.

Es labprāt izkatītu dīzeli. Ļoti smirdošu, kūpošo - lai tie idiņi nervzē.

Jo kā teicis Šveiks - "visas slimības no nerviem, tikai triperis no mīlestības."

msh 11.decembris 2018 12:36
1 0 Atbildēt

Kāda vaina - tu tak vari apvienot abus; vēlmi braukt ar jeņķu kasti + kūpošu ķīseli - tev tik jānopērk džeris vai čeroki kam pakaļā rakstīts TURBO DIESEL

Freijers 11.decembris 2018 13:37
1 1 Atbildēt

Viens ir vairošanās...otra lieta ir tā riebīga jaunlaiku tendence vairojoties kačāt pravas, sevišķi vēlams uzspiest mazākuma viedokli vairākumam. Vājprāts, kas tagad notiek Vācijas pilsētās ir vien ko vērts - beigsies tas ar neko citu, kā būtiski apgrūtiņatu pārvietošanos cilvēkiem (sačakarējam mobilitiāti un aidā)...

rudens68 10.decembris 2018 20:26
0 0 Atbildēt

GTD2

domaju ka neviens nepardos normalos apstaklos dizeli tik ar 200tukst

.

Tev taisnība . Es savu dizeli pārdevu ar 220 jo jau vasarā pie iedarbināšanas parādīja sagurumu .

rudens68 10.decembris 2018 20:30
1 0 Atbildēt

bet ar gāzes iekārtu - 23% respondentu.

.

Šī tāda intresanta aptauja . Nez kādi jautājumi uzdoti un kas bija intervējamie . Slinkums meklēt statistiku . Gāzes auto ilgus gadus bija vien daži procenti .

aigi 11.decembris 2018 8:45
3 1 Atbildēt

Es piekrītu, ka pērkot lietotu LV izvēles principā nav, ir tikai dīzeļi.

Pērkot jaunu, jāskatās jau no vajadzības un iespējām.

Es personiski, ja būtu izvēle, ņemtu hibrīdu - ekonomisks un maksā tik pat kā dīzelis un jauda pietiekama. bet šādu iespēju dod tikai Toyota, kura galīgi nav manā sarakstā.

Skatoties nākotnē, vajadzētu jau sākt domāt par dīzeļu maiņu, jo izskatās, ka arvien lielāks spiediens ir uz dīzeļu aizliegšanu.

rudens68 11.decembris 2018 9:41
2 2 Atbildēt

aigi

Skatoties nākotnē, vajadzētu jau sākt domāt par dīzeļu maiņu, jo izskatās, ka arvien lielāks spiediens ir uz dīzeļu aizliegšanu.

.

It kā jā . Bet tas ir sociķu ,ļevaku spiediens . Un viņi par neko netbild . Tagad nopietnu ģīmi stāsta par dīzeļ šausmām un e auto plusiem . Bet nekas netraucēs pēc daži gadi dziedāt citu dziesmu . Te varu pieminēt itkā bio degvielas uzvaras gājienu pirms gadi 10 vairāk ....noplauka .

Paskatīsimies kā Norvēģi pirks Teslas ja atcels dotācijas

JanJan 11.decembris 2018 10:38
5 0 Atbildēt

Un kur nonāks R Eiropas dīzeļi, kur cilvēki no tiem atsakās? Mūsu autotirgoņi jau berzē rokas, dzirdot, ka citur grib atteikties - ja fričiem pašiem nevajag un pieprasījuma nav, tad cenas krīt, kas mūsējiem nozīmē papildus peļņu.

T 11.decembris 2018 10:51
0 1 Atbildēt

Izskatās ka mēs no tās dīzeļsērgas vēl gadu desmitiem vaļā netiksim. Ja vien talkā nenāks akcīzes vai skates (dpf, egr) regulējumi.

Pļurkt 11.decembris 2018 12:17
0 0 Atbildēt

Pamosties no ziemas miega!!

Norvēģijā uz Teslu iegādi ir nodoklis + pie cenas.

650 11.decembris 2018 13:17
2 5 Atbildēt

Šī ir viltusziņa.Demagoģijas un meeslastumšanas kalgals.Tajā paša slavenajā Gadaauto konkursā piedalījas vesela rinda JAUNU mašīnu ar jaudīgiem dīzeļiem,kurus neviens nav ne atcēlis,nedz arī taisās to darīt.

Neviens benzīnmotors virs 1,8l nav konkurētspējīgs ar līdzīgas jaudas dīzeļmotoru degvielas patēriņa ziņā.Pie lielākiem ātrumiem un pilsētā tur ir 4-5 litru atšķirība, ja ne vairāk.Un ir modeļu segmenti, kuros dīzeļmotoru īpastvars sastāda 9/10 no visu saražoto kopskaita, vai pat vairāk- jo ,atšķirībā no dīzeļiem,trīslitru benzīnmotoriem NAV ne noieta, nedz klientu intereses pat krietni "bagātākās" valstīs.Viss tas tiek šeit apzināti slēpts un no demagogu puses kājām gaisā sagrozīts.

imzz 11.decembris 2018 16:46
0 1 Atbildēt

un pēc cik tūkstošiem jāmaina DPF ? Un , ja DPF ir izvāverots, tad to var konstatēt , pieslēdzoties diagnostikas ligzdai, jo DPF izvāverošanas gadījumā vajadzīgs arī attiecīgs čiptūnings.

divpedāļnieks 11.decembris 2018 14:18
3 1 Atbildēt

Joprojām ir iespēja nedaudz noliet savām vajadzībam no komercautiņiem.Kā nu mēs nedaudz nepazagsim.Visa gudrība.

T-1000 11.decembris 2018 14:42
3 1 Atbildēt

GTD2 un 650, savus pārgudros komentārus varat paturēt pie sevis, tāpat visiem jau sen skaidrs ka jūs abi ar putām uz lūpām esat neārstējami solāreļļas dievinātāji.

650 11.decembris 2018 16:30
2 0 Atbildēt

Savukārt, Jūs esat demagogi.Pa pusei kapeikjājēji, pa otrai pusei kaut kā "ne sava" izmantotāji un pa trešai pusei (tas noliešanas ieteicējiem) savu personīgo hlamu karinātāji uz uzņēmuma bilances.Dievinātāju te nav- ir vienīgi godīgs situācijas skaidrojums.Pretīgi klausīties, kā siekalojas par dažiem normāliem gadaauto dalībniekiem, bet tepat visiem spēkiem cenšas noklusēt to,ar kādu degvielas veidu tie bija un (vai) tādi vispār ir ar benzīnu pieejami.

middle of the road 11.decembris 2018 17:30
3 2 Atbildēt

Ur-rā.Izdevās "650" nokaitināt,un viņš atklāja savu tukšo būtību.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti