Latvijā iedzīvotāji nesteidzas atteikties no dīzeļdzinēju automašīnām, aģentūrai LETA pavēstīja "SEB bankas" komunikācijas projektu vadītāja Jeļena Kontusa, atsaucoties uz bankas grupā ietilpstošās līzinga kompānijas "SEB līzings" veiktās aptaujas datiem.
Viņa informēja, ka aptaujā 90% Latvijas iedzīvotāju, kuri tuvākajā laikā plāno iegādāties automašīnu, kā vienu no svarīgākajiem kritējiem spēkrata izvēlē nosaukuši degvielas tipu. Tostarp populārākā izvēle ir auto ar dīzeļdegvielas dzinēju - iespēju iegādāties šādas automašīnas apsver 35% aptaujāto, kamēr auto ar benzīna dzinēju domā pirkt 24% aptaujāto, bet ar gāzes iekārtu - 23% respondentu. Vienlaikus apmēram 26% potenciālo pircēju labprāt izvēlētos hibrīda auto.
Uz jautājumu, vai viņu izvēli ietekmē Eiropā valdošā nostāja samazināt dīzeļdzinēju auto izmantošanu, 50% aptaujāto Latvijā atbildējuši, ka viņiem būtiskāki kritēriji ir degvielas patēriņš un efektivitāte.
Vienlaikus 36% aptaujāto pauduši pārliecību, ka iniciatīvas, kas ierobežo dīzeļdegvielas auto izmantošanu, ir pārāk radikālas un pēc būtības nav nepieciešamas, bet 16% respondentu atzīmējuši, ka viņus sarūgtina fakts, ka pēc kāda laika auto ar dīzeļa degvielu var nebūt vispār. Tajā pašā laikā 23% respondentu pauduši pārliecību, ka dīzeļdegvielas auto izmantošanas samazināšana palīdzēs rūpēties par apkārtējo vidi.
Kontusa minēja, ka Lietuvā 48%, bet Igaunijā 44% iedzīvotāju neatbalsta Eiropas Savienības politisko nostāju un jūtas sarūgtināti par dīzeļdegvielas auto izmantošanas ierobežošanu. Tajā pašā laikā Igaunijā un Lietuvā šādi auto vairs nav pirmā izvēle. Turklāt, atbalstot Eiropas iniciatīvu, 23% Lietuvas iedzīvotāju atzīmējuši, ka plāno pārtraukt dīzeļdegvielas auto izmantošanu, kamēr Igaunijā šādi atbildējuši 10% respondentu, bet Latvijā - 8%.
Pēc aptaujas datiem, Lietuvā populārākā izvēle būtu hibrīda auto - to vēlētos iegādāties 37% respondentu, otrajā vietā ir auto ar benzīna dzinēju (29%), bet trešajā vietā ir auto ar dīzeļa dzinēju (27%). Savukārt Igaunijā lielākā daļa aptaujāto (38%) apsver benzīna auto iegādi, otrajā vietā ir hibrīda auto (28%) un trešajā - auto ar dīzeļa dzinēju (25%). Visās trijās Baltijas valstīs visnepopulārākie ir elektriskie auto: Lietuvā par šādu auto iegādi domā 13% respondentu, Latvijā - 12%, bet Igaunijā - 7%.
Aptaujā, kuru 2018.gada vasarā pēc "SEB līzinga" pasūtījuma veica kompānija "Norstat", piedalījās 1042 respondenti vecumā no 18 līdz 55 gadiem no Latvijas, 1053 - no Igaunijas un 1028 - no Lietuvas.
Neteiktu vis, ka pilnīgs vairums domā par dīzeļauto. Jaunie benzīnnieki arī ir ultra ekonomiski, pie tam - lētāki, tos iegādājoties (jaunus). Man ir viens ļoti labs piemērs. Braucu kādu laiku ar garantijas P508 2,0 dīzeli automātu 180zs - vidējais bija ap 7,5 litriem dīzeļa. Tagad braucu ar garantijas Passat 1,8Tsi 180zs - un vidējais patēriņš ir 100% identisks. Bet jau benzīna. Jautājums - kāda iksa pēc vajadzīgs dīzelis, kam vēl tendence sliktāk uzsilt?
vai kas slavetajam VW notika
Nekas nenotika, vien jau gads apkārt - tātad vairs nav jauns
Turklāt tagad jau abi vienā cenā.
kaut kaa loti liels paterinsh tam dizelpassatam, vajadzetu buut ap kadi sesi, vismaz man pazistamam kam lidzigs tik ar parasto karbu ir ap 6 litri ja brauc vairaak arpuspilsetas tad pat mazaaks, lai ganvinam parastaa karba, bet tagad ir tka runaa ka auto ar dsg esot pat ekonomiskakas par parasto karbu, man personiigi 1.6tdi 140zs superb ,kas ir analogs passatamteree ne vairaak ka 5 litri, lai gan daudz sanaak arpus pilsetas braukt un ipasi censos par 110 atraak nebraukt, lai nav problemu ar policiju
Peugeot 508 Abi ir salīdzināmi vienas jaudas auto, abi ar automātiem
Kapēc tu tā neteiktu? Tapēc, ka pats braukā ar jaunu benzīnieku? Izbrauc no Rīgas un paskaties ar ko braukā lielais vairums. Un tas, ka jauns, nav nekāds rādītājs - redzēsim, kas būs, kad tie superekonomiskie, turbo, tiešās iesmidzes utt. benzīnieki kļūs lietoti. Lasīt: kad tos varēs atļauties lielākā daļa valsts iedzīvotāju skaidrā naudā nopirkt!
Bingo.