Aptuveni gadu pētīs iespēju būvēt jaunu ātrgaitas autoceļu Vangaži-Skulte 22

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 23.janvāris 2021 11:56

Aptuveni gada garumā tiks pētīta iespēja būvēt jaunu ātrgaitas autoceļu Vangaži-Skulte, kas novirzītu satiksmes plūsmu no Baltezera un Ādažiem, aģentūru LETA informēja satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) birojā.

Pašlaik tiek paredzēts, ka jaunais autoceļš varētu būt novietots paralēli dzelzceļa projekta "Rail Baltica" topošajai infrastruktūrai.

Iecerēts, ka Vangaži-Skulte autoceļš sāktos no Videzmes šosejas netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, pieslēdzoties autoceļam Tallinas šosejai, tādējādi "Via Baltica" tranzītu plūsmu novirzot prom no Baltezera un Ādažiem.

Ministra birojā skaidroja, ka ideja par autoceļu Vangaži-Skulte ir ļoti nesena, tādēļ vēl nav skatīts tas, cik daudz zemes īpašumu ceļa būvniecības gadījumā būtu jāatsavina un kādas varētu būt projekta kopējās investīcijas.

Jau ziņots, ka sākti sagatavošanās darbi, lai Rīgas apvedceļu pārveidotu par četru joslu ātrgaitas autoceļu ar maksimālo braukšanas ātrumu līdz 130 kilometriem stundā, ko paredz Latvijas valsts autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040.gadam.

Rīgas apvedceļa pārveidošanai par ātrgaitas automaģistrāli paredzēts sākt ietekmes uz vidi novērtējuma procedūru trim posmiem - autoceļa A5 posmam no Salaspils līdz Babītei, autoceļa A4 posmam no Baltezera līdz Saulkalnei, kā arī iespējamajam jaunajam "Via Baltica" autoceļa E67 posmam Vangaži-Skulte.

Linkaits norādīja, ka ilgtermiņa autoceļu attīstības stratēģija ir apstiprināta Autoceļu padomē, kā arī ir izstrādāts rīcības plāns. "Veicam pirmos soļus, lai šo plānu īstenotu. Pirmais attīstības virziens ir Rīgas apvedceļa pārbūve par mūsdienīgu autoceļu, kas ne tikai dotu laika ietaupījumu autobraucējiem, bet arī novirzītu autoplūsmu apkārt Rīgai un samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Stratēģiska plānošana un savlaicīga izpēte ir nozīmīga, lai nodrošinātu papildu finansējuma avotu piesaisti autoceļu izbūvei," pauda ministrs.

Tāpat Linkaita birojā atzīmēja, ka lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras piemērošanu minētajiem autoceļu posmiem ir pieņemts Vides pārraudzības valsts birojā pēc VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) ierosinājuma. Lai sāktu ietekmes uz vidi novērtējumu, nākamo divu mēnešu laikā LVC plāno veikt iepirkumus par ietekmes uz vidi novērtējuma pakalpojumu.
 

 
Visi komentāri
 
Tā gan 23.janvāris 2021 12:30
12 5 Atbildēt

Ātrgaitas?Ha,ha,ha!Ja vēl tagad jābrauc kā pa tīrumiem,jaunais asfalts nenotur pat pusgadu-akmeņi pa gaisu,asfalta biezums kā papīrs,ielāpi tādi ka mašīnā palecies,bedres.Kur būtu nepieciešams remonts-tur tas netiek darīts,gāž virsū asfaltu labiem ceļiem,bet nu tas vieglā izdarāms,un piķis ar uzviju kabatā!Būtu devuši strādāt igauņiem,tad būtu kvalitāte,ātŗak,lētāk,bet nē,mūsējie vē nav pierijušies...

Gaišā nākotne 23.janvāris 2021 12:42
2 0 Atbildēt

Ņemot vērā, ka visi ātrgaitas ceļi pēc nodošanas ekspluatācijā pie mums tiek pielīdzināti līdzīgiem, tad jau jāsāk domāt par apbūves zemes iegādi šī ceļa tuvumā

atrabotka 23.janvāris 2021 13:14
2 0 Atbildēt

Tad jau uz pensijas vecumu varbūt varēs uz 130 km/h pabraukt. Ātrāk ne.

kur 23.janvāris 2021 15:13
1 2 Atbildēt

tu steidzies?

jālabo kļūdas 23.janvāris 2021 15:15
7 0 Atbildēt

savulaik padomju laikos nepietika prātiņa neatļaut apbūvēt šauro gabalu apkārt ceļam, uzbūvēja garu sādžu pa krievu modei ar lieveni ceļmalā un tagad skuju var paplašināt ceļu cauri Baltzeram - jābūvē jauns ceļš.

Vienkārši nedrīkst ļaut būvēties tuvāk par 500-800m no lielceļa, punkts.

Tukšs profils 23.janvāris 2021 15:37
2 0 Atbildēt

Lai Vilis atbild par solīto, solīja jau kad, ka Latvijā nebūs neviena zemes ceļa, bet viņi ir

650 23.janvāris 2021 19:33
0 0 Atbildēt

Vakar neuzspēju pārjautāt- kādi tad konkrēti ir tie nupat :"uzsāktie sagatavošanās darbi": Rīgas apvedceļam? Stigas tiek cirstas, grunti un /vai granti šķūrē,nevietā ieperinājušies iedzīvotāji evakuēti, varbūt jau kāda būvbedre izrakta?

dubis 23.janvāris 2021 23:54
0 0 Atbildēt

Ietekmes uz vidi novērtējums. Kur cik daudz un kāpēc varēs rakt tiks noskaidrots. Lai faktu vajag projektu, lai būtu projekts, jāizpēta situācija, gruntis, paralēlie ceļi utt.

650 24.janvāris 2021 15:31
2 2 Atbildēt

Āaa, nu ja,situācija vienmē ir jāizpēta.Kur rakt,kā rakt,cik dziļi- to redzēs.Ietekme uz vidi, nu jā, reku Ledāji kūst, Antārktīda peld (brauc) mums virsū un Grēenlande drīvzien uzskries uz sēkļa irbes/jūras šaurumā..Jā.Ā,vel guglemapsam upodats katru nedeļu ienāk,pa 20% viss plūst und atjaunojas.

dubis 24.janvāris 2021 21:06
2 0 Atbildēt

Tu stulbs vai izliecies? Māju arī bez projekta būvēji? Pie tik apjomīga projekta nevar uzmest pirkstu gaisā un teikt, karoče taisām no šitās priedes līdz tai priedei. Tāpat vietējās pašvaldības jāinformē, iedzīvotāji utt. Nav jau vairs PSRS, kad pokuj uz visu, taisām te.

msh 24.janvāris 2021 21:34
2 0 Atbildēt

Nu ne jau deguna urbināšana gada garumā...

650 24.janvāris 2021 23:42
0 0 Atbildēt

Nujanuja, "dižprohjekts" jau vienkārši nupat,pa svētkiem un sekojošo mājsēdi uzvirmoja gaisā no nulles.Labāk jau uzšķir kādu gadus paCmit vecu avīzes izgriezumu,jo internetā jau diezin vai laimi atradīsi.Ko "toreiz" (lohiem) solīja visādas itin runātīgas amata persōnas.

anoagask 24.janvāris 2021 22:24
2 0 Atbildēt

Apvedceļam nebija padlaiku plāni par 2+2? Grunts jau nebūs baigi mainījusies

650 24.janvāris 2021 23:44
0 0 Atbildēt

Kā ta nee, bat tagd viss tik dārgs un taa

Ezis UK 24.janvāris 2021 18:10
8 0 Atbildēt

Ar gadu nekas nebūs,štabu vajag,radoso komandu,IT speciālistus un tam visam taču vajag kādu smuku ēku,kurss izpētei virn 5 mlj aizies.2100 gads nu tad varbūt saks.

Joske 24.janvāris 2021 18:57
1 0 Atbildēt

Blēņas un pasakas. Naudas nepietiek esošo uzturēšanai, bet stāsta par jauniem. Populisti.sat3

dubis 24.janvāris 2021 21:03
1 0 Atbildēt

Redz kā ir, ja Tu kaut ko sāc plānot tikai tad kad nauda ir parādījusies, tad nebūs kur likt to naudu, jo nebūs ne plānu, ne projektu. Tāpat laicīgi uzliekot aizsargjoslas pa plānoto trasi, tur neviens vairāk nebūvē mājas u.c. īpašumus, kuru vērtība līdz būvniecībai var kāpt, līdz ar ko ilgtermiņā, ar nosacījumu, ja projektu noved līdz beigām, tas sanāk daudz izdevīgāk.

Covidiots21 25.janvāris 2021 13:25
1 0 Atbildēt

Šitai portālā piereģistrēties ar var? Bez reģistrācijas forumā nelaiž un reģistrācijas apstiprinājuma linku ar nesūta. Un bez linka var tikai redzēt "Profils vēl nav aktivizēts vai gaida administrātora apstiprinājumu.". Kāds pazīst to administrĀtoru un var viņam iespert?

cxgt 26.janvāris 2021 15:03
0 0 Atbildēt

Nu ja to karti līdz 2040.g. īstenos, tad wow, mēs ar 20 gadu nobīdi (pret, piemēram, Poliju) iekļūsim Eiropā, tas būtu super.

E67 30.janvāris 2021 18:24
0 0 Atbildēt

Kas traucē būvēt to tālāk līdz Svētciemam ? Neviena apdzīvota vieta tikai mežs.

Imants 31.janvāris 2021 11:12
0 0 Atbildēt

Vai ātrgaitas ceļš joprojām beigsies Imantā un tālāk skriesim pa centru ?!

Varbūt laiks domāt par Ziemeļu tuneli vai tiltu ?!

Chils 31.janvāris 2021 13:17
0 0 Atbildēt

Tiko pārremontetajā posmā uz VIA BALTICA jau reālas bedres. Labāk nebūtu restaurejusi. Vajag P vietas uz ceļiem un apļu sistēmu katrā krustojumā,un nevajag nekādus ātrgaitas ceļus. BMW un gredzenu pavēlnieki sitisies uz nebēdu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 2

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 

Gaidāmā sniegputeņa dēļ Rīgā ievieš "sniega biļetes" un bezmaksas sabiedrisko transportu autovadītājiem 9

Gaidot sniegputeni, Rīgā pirmdien tiek ieviestas "sniega biļetes" un autovadītāji varēs izmantot sabiedrisko transportu bez maksas, aģentūru LETA informēja Rīgas dome. Lasīt vairāk

 

Latvijas elektrisko automašīnu tirgū ienāk Ķīna; vai rietumu ražotājiem ir ko likt pretī? (+ VIDEO) 5

Pasaulē lielākā elektrisko automašīnu ražotāja Ķīna pagaidām gan mazā apmērā, bet sāk startēt arī Latvijā. Pasaulē otras lielākās ekonomikas pārstāvniecība ar šāda tipa transporta līdzekļiem pagaidām nav sevišķi liela, taču tuvāko gadu laikā tas varētu mainīties. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti