"Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūve lidostā "Rīga" izmaksās 237 miljonus eiro 8

 
Nozare.lv | 2.marts 2021 9:56

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūve starptautiskajā lidostā "Rīga" izmaksās 236,961 miljonu eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), aģentūrai LETA pavēstīja "Rail Baltica" projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

Kompānijā norādīja, ka ir noslēgts līgums ar starptautiskā konkursa uzvarētāju personu apvienību "B.S.L. Infra", kuru veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky AG" un Latvijas būvniecības uzņēmumi SIA "Binders" un AS "LNK Industries", par "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā "Rīga" izbūvi.

Būvdarbus plānots veikt secīgi, piecos posmos līdz 2025.gada decembrim. Aktīvi būvdarbi sāksies šogad maijā. Pirmais darbu posms - "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras izbūve no stacijas "Imanta" līdz starptautiskajai lidostai "Rīga", kā arī stacijas termināļa būvniecība - būs jāpaveic līdz 2023.gada martam/aprīlim.

Vispirms tiks būvēta stacijas ēka trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. 

Jaunās stacijas ēkas pirmajā jeb zemes līmenī tiks izveidota pieejamība stacijas un lidostas kompleksam: jauni piekļuves ceļi, auto un velo stāvvietas, kāpnes, eskalatori un lifti, lai nokļūtu citos stacijas stāvos. "Zaļais koridors" pasažieriem - platība brīvai pasažieru kustībai gan no lidostas termināļa, gan uz to, kuri lidostā ieradīsies ar automašīnu, sabiedrisko transportu, velosipēdu, kā arī atlidojošiem pasažieriem. Stacijas otrajā stāvā - pasažieru uzgaidāmās telpas, biļešu tirdzniecības automāti un kases, informācijas stendi, bet trešajā stāvā būs ātrvilciena un ekspreša no Rīgas centra pietura. Lai būtu ērtāk nokļūt nepieciešamajā stāvā no pasažieru platformām, būs pieejami vairāki eskalatori un lifti. Stacijas apkārtnē būs jauni piekļuves ceļi auto un velo kustībai, izveidota auto stāvvieta, velo novietnes, elektroauto uzlādes vietas.

Kā nākamais darbu posms būs stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi, kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas, notiks iekšējā apdare, labiekārtošana.

Pēc tam sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, "Rail Baltica" dzelzceļš un stacija lidostā "Rīga" tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metru. Tiks veidots uzbērums un 113 metrus garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi.

Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu četras reizes dienā varētu kursēt "Rail Baltica" ātrvilciens, un ik pa apmēram 30 minūtēm - atspoles vilciens, savienojot lidostu un centrālo staciju Rīgā. 

"Lielu infrastruktūras projektu īstenošana ir ar nozīmīgu pievienoto vērtību. Līguma parakstīšana par būvdarbu veikšanu ir pozitīvs signāls ekonomikas stimulēšanai, nākamo piecu gadu laikā radot simtiem jaunu darba vietu un sekmējot iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugumu. Veiktie ieguldījumi infrastruktūrā ļaus nostiprināt Rīgas kā Baltijas aviācijas mezgla pozīcijas. Tādā veidā tiks nodrošināta ērta satiksme starp Rīgu un Latvijas reģioniem. Arī Lietuvas un Igaunijas iedzīvotājiem Rīgas lidosta būs tuvāk kā pašlaik," pauda satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). 

Savukārt "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norādīja, ka sāksies otra nozīmīgākā "Rail Baltica" posma Latvijā izbūve. 

""Rail Baltica" abu starptautisko un reģionālo staciju un infrastruktūras izbūve būs vērienīgākās būves nākamajos gados, radot simtiem darba vietu. Projekta izbūves rezultātā pēc pieciem gadiem sabiedrība iegūs modernu un daudzfunkcionālu satiksmes kompleksu, kas būs savienots ar lidostas pasažieru jauno termināli. Tiks radīta mobilitāte un ērtības pasažieriem: sliežu ceļi, visas sistēmas un būves pilnībā integrētas esošajā lidostas infrastruktūrā. Turklāt jaunās infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai. Tas ļaus nostiprināt Latvijas kā starptautiska galamērķa un tranzīta valsts statusu. Būvprojekts ir apjomīgs, komplicēts un pietiekoši sarežģīts. Tā sagatavošanā tika iesaistītas 32 institūcijas un liela daļa darba paveikta izaicinošos - pandēmijas - apstākļos," klāstīja Vingris.

Būvniecība notiks, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja - trīs valstu uzņēmumu apvienības "PROSIV", kurā ietilpst "Sintagma" (Itālija), "Prodex" (Slovākija) un "Vektors T" (Latvija), projektu.

Jau ziņots, ka "Eiropas dzelzceļa līnijas" 2019.novembrī izsludināja starptautisku konkursu divās kārtās, lai atrastu būvniekus "Rail Baltica" stacijas ēkas starptautiskajā lidostā "Rīga", estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār K. Ulmaņa gatvi būvēšanai. 

Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Latvijas valsts.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.
 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 2.marts 2021 11:51
0 0 Atbildēt

meklēju darbu 2.marts 2021 13:01
0 0 Atbildēt

RB kantorī, varu pārsūtīt dokumentus, varu nepārsūtīt, kā arī sniegt eksperta viedokli dažādos jautajumos, esmu centīgs un kārtīgs, strādāšu par algu sākot no 4999eirām/mēn.

Astro 2.marts 2021 17:18
0 0 Atbildēt

Varam likt likmes, cik būs papildu sadārdzinājums, jeb neparedzētie izdevumi. Mans minējums 80 mil.

imzz 2.marts 2021 18:30
0 0 Atbildēt

Rīgas dzelzceļa stacijas rekonstrukcija ar dzelzceļa tiltu un tuneli pie Torņakalna izmaksās krietni vairāk.

A 3.marts 2021 18:47
0 0 Atbildēt

Galvenais neaizmirst izzãğēt un nolīdzinãt arkãdija parku

imzz 4.marts 2021 15:59
1 0 Atbildēt

Tam nekas nedraud. Bet parks ir Arkādijas parks, Arkādija sieviešu dzimtē, vārds cēlies no grieķu valodas, nevis parks nosaukts par godu krievam, vārdā Arkādijs :-/

Jumu 4.marts 2021 8:20
0 0 Atbildēt

Nu uzbūvēs to RB, pie mūsdienu tehniskajām iespējām to izdarīt var ātri, ka tik ar finansēšanu nesanāk kāda kļūme. Bet nav atrisināts ļoti svarīgs jautājumus: "Kas, un uz kurieni, un priekš kam, brauks pa to RB ?" Nākošo rakstu varētu uzrakstīt tieši par šo jautājumu.

imzz 4.marts 2021 12:03
1 0 Atbildēt

Braukšana ir mazāk svarīga. Galvenais ir sakārtot dzelzceļa stacijas un termināļus galvenokārt par Eiropas naudu. Ja dzelzceļš būtu galvenais, tad to arī sāktu būvēt pirmo, nevis stacijas pa priekšu.

Es tikai šaubos, vai Eiropa bez ierunām piešķirs papildu finansējumu, ja objekti neiekļausies tāmēs. Jāņem vērā, ka naudu ES vajadzēs arī Covid atbalsta fondiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 8

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti