Luksofora darbības algoritms iestatīts tā, ka citādi kā par autovadītāju kaitināšanu un kavēšanu to nosaukt grūti.
13. oktobris, ceļa remonta posms uz Gulbenes-Madonas šosejas. Būvdarbi nenotiek, jo ir svētdiena, taču aptuveni 350-400 m gara remonta posma abos galos, kur uzstādīti luksofori, krājas transports.
Pavērojot luksofora darbību, kļūst skaidrs, ka tas ir saregulēts tā, ka vismaz 5-6 minūtes mašīnas stāv abās pusēs, līdz viena no ierīcēm pārslēdzas uz zaļo.
Piebraucot no Gulbenes puses tas izskatījās šādi (skat. attēlus): gaidīšanas laiks 8 minūtes, tad 7,6,5,4,3,2 un tikai tad redzam, ka no pretējās puses sāk braukt transports. Mūsu pusē luksofors parāda, ka jāgaida 1 minūte, tad laika skaitīšana atsākas no 90 sekundēm. Beidzot gaidīšanas laiks iztecējis (9,5 minūtes nevis 8) un mums iedegas zaļais, taču ak vai!, gāze jādod grīdā, jo pēc 1 minūtes tas jau atkal draud pārsteigties uz sarkano!
Grūti pateikt kādēļ ceļa remontētāji tieši tā bija saregulējuši šo luksoforu – iespējams, tas vajadzīgs, lai efektīvāk pašu transports varētu darboties darbdienās, bet, ja nē – tad kāds varētu būt izskaidrojums?
Jasak jau ar to, ka neviens neievēro atļauto ātrumu šajos posmos. Viss ir noregulēts balstoties uz to un vēl ar rezervi, ja nu kāds tūļājas. Vienīgais, kas izbrīnā, ka šeit nav parādījušies viedie luksafori. Var tak saskaitīt cik mašīnas iebrauca un otrs uzskaita cik izbrauc. Šādas tehnoloģijas tak ir.
Konkrētajā posmā neievērot atļauto braukšanas ātrumu nav iespējams, jo arī pirms remonta tas bija pieskaitāms pie LV top sliktākajiem ceļu posmiem, tas viens, divi - es arī nezinu, vai tas kāds kosmoss, ka nevar iestatīt saprātīgu laiku.
Ja tas ir zemāks par 90, šaubos.