Visi komentāri - Ar neapdrošinātu transportlīdzekli visvairāk CSNg tiek izraisīti Latgalē

Ar neapdrošinātu transportlīdzekli visvairāk CSNg tiek izraisīti Latgalē 1

 

Foto: iAuto.lv

Apdrošinātājs | 1.maijs 2025 17:43

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pērn samazinājies ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits, kas izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli.

Ja 2023.gadā vidēji Latvijā ar neapdrošinātu transportlīdzekli tika izraisīti 0,96% CSNg, tad pērn tie bijuši 0,74%. Jāatzīmē, ka visbiežāk CSNg ar spēkratu bez derīgas OCTA tiek izraisīti Latgalē – 1,18%.

"LTAB statistika liecina, ka jau vairākus gadus  visbiežāk negadījumi ar neapdrošinātu transportlīdzekli tiek izraisīti Latgalē. 2022.gadā tie bija 1,85 %, 2023.gadā - 1,56%, bet pērn – 1,18%" informē LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics, piebilstot, ka, piemēram, 2017.gadā Latgalē pat 2,12% CSNg tika izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli. Viszemākais ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīto CSNg īpatsvars pērn bijis Kurzemē – 0,55 %, Rīgā – 0,61% un Vidzemē – 0,74%. Zemgalē ar spēkratu bez OCTA izraisīti 0,80% CSNg, bet Pierīgā un Rīgas jūras līča piekrastes zonā – 0,99%.

LTAB apkopotie dati liecina, ka nereti CSNg ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisa tieši tie autovadītāji, kuri apzināti un regulāri pārkāpj likumu, braucot ne vien bez OCTA, bet arī bez derīgas tehniskās apskates un arī apreibinošu vielu iespaidā. Statistika par pērno gadu liecina, ka no 306 negadījumiem, kas izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli, 60 gadījumos auto nav bijusi derīga tehniskā apskate, bet 5 gadījumos – transportlīdzekļa vadītājs bijis apreibinošo vielu ietekmē.

Laika posmā no 1. līdz 31.maijam LTAB sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju īsteno sociālu kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”, kuras mērķis ir skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus. “Kampaņas ietvaros autovadītājiem skaidrosim, ka OCTA vai tehniskā apskate nav nevajadzīga formalitāte, bet gan drošības garants pašam autovadītājam, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem. Tāpat informēsim, ka no šī gada 1.jūlija OCTA ir obligāta arī elektroskrejriteņiem,” stāsta J.Stengrevics.

Kampaņas laikā ne tikai vidējā ātruma kontroles radari, bet vairāki citi fotoradari visā Latvijā veiks OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā – t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.  “Aicinām ikvienu spēkrata īpašnieku pārliecināties par OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņu,” atgādina J.Stengrevics.

Kampaņa tiek finansēta no ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses konta līdzekļiem, kurus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas no OCTA polisēm.

 
Visi komentāri
 
Vernons 4.maijs 2025 15:53
0 0 Atbildēt

Sestdien 3. maijā. "Kopumā valstī reģistrēti 97 ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem deviņos negadījumos cieta desmit cilvēki."

Atpalikuši no normas, 100 līdz 150 satiksmes negadījumi dienā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti