Pētījums - "Plug-in" hibrīdi izrādījušies septiņas reizes “netīrāki” par elektromobiļiem 22

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 25.oktobris 2016 8:07

"Plug-in" pie strāvas pieslēdzamie un tajā skaitā arī no mājas elektrotīkla uzlādējamie hibrīdautomobiļi izrādījušies septiņas reizes kaitīgāki apkārtējai videi nekā elektromobiļi.

Tas noskaidrojies pētījumā, ko veicis Skotijas elektroautomobiļu asociācijas vadītājs Dugs Robertsons.

Pētījuma autors atzīst, ka arī pats bijis pārsteigts par rezultātiem. “Kad es uzsāku aprēķinus, biju pārliecināts, ka hibrīdi būs divas vai trīs reizes “netīrāki” par elektromobiļiem, taču tas var notikt tikai tādā gadījumā, ja 90 procentus no brauciena laika tiek izmantoti hibrīda elektropiedziņa,” pavēstījis Robertsons.

Speciālista apkopotie dati atklāj, ka elektromobilis “Nissan Leaf” gadā nobraucot 16 000 km rada 1,12 tonnas kaitīgo izmešu (jo kādam taču jāsaražo elektrība Leaf baterijām), kamēr Mitsubishi Outlander hibrīdautomobilis pie līdzīgiem nosacījumiem – 8,42 tonnas. Robertsons atzīmē, ka ar elektrību hibrīdautomobiļi brauc tikai aptuveni 40 procentus no kopējai distancei atvēlētā laika.    

Gada sākumā amerikāņu energotaupīšanas padome (ACEEE) sastādīja 2015.gada “zaļāko” auto sarakstu. Pirmo vietu organizācija atdeva mikroauto "Smart ForTwo" elektriskajai modifikācijai, otrajā vietā lika elektromobili "Chevrolet Spark", bet trešajā – elektrisko "Fiat 500E".

 

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 25.oktobris 2016 8:25
11 0 Atbildēt

Par ko arī stāsts...

Un Elektroauto ir krietni mazāk mezglu un eļļojamo daļu...

Tiesa - vēl jau jautājums par ražošanu - cik lielu Eko Foot print atstāj konvencionālam auto saražojamo mezglu saražošana un cik Elektroauto ar visiem kumulatoriem...

anonimikis 25.oktobris 2016 10:00
1 3 Atbildēt

hibrīds ir nepieciešamais nosacījums pārejai uz elektromobiļiem. Auto industrijā ir milzīga esošo tehnoloģiju bāze un nav iespējams tā pēkšņi pāriet uz kaut ko pavisam savādāku. Detaļu piegādātāji un ražojošās līnijas tam nav sagatavotas. Tāpēc pagaidām hibrīds, bet nākotnē pavisam noteikti tikai elektro.

Abavnieks 25.oktobris 2016 10:27
7 5 Atbildēt

Kaut kur bija lasīts, ka 1910 gadā Ņujorkā bija 70 000 elektroauto, kas tika izmantoti kā taksometri. Un nu, pēc 100 gadiem, vajag pārejas periodu no iekšdedzes dzinējiem uz elektrodzinējiem?

Beidz, tas viss ir bizness!! Naftas ieguves kompānijām, kas ir visbagātākās pasaulē! Un arī valstīm, kuram ir lielas naftas rezerves.

msh 25.oktobris 2016 12:35
2 3 Atbildēt

Bizness ir tas, ka tagad piepeši uztiepj elektromobīļus, mākslīgi padarot iekšdedzes motorus par pēdējiem sūdiem. Naftas kompānijām jau būtu dziļi pie dirsas, neba mašīnas ir vienīgie naftas produktu patērētāji.

Vlads 25.oktobris 2016 10:09
3 4 Atbildēt

Kaut kas neštimmē vai kārtējais pierādījums, ka elektroauto nerullē, 1.12 t uz 16 kkm sanāk 70g/km, klasiskais mazdīzeļauto izdala līdz 85 g/km, nu un tas "mitsu" vispār opā 526 g/km, manam 2.5l "benzīnrijējam" ir 170g/km, :), vēl ir protams iespēja ka kalkulators saplīsa, bet nu...

:-) 25.oktobris 2016 10:36
0 0 Atbildēt

Viss kārtībā! Jāskatās produkta "Dzīves cikls", no idejas, līdz utilizācijai ieskaitot, nevis tikai pats gala produkts. Tīrā ekspluatācija ekoloģiska, bet tā elektrība ir kaut kur jārod.

Abavnieks 25.oktobris 2016 10:13
3 0 Atbildēt

Pēc šī pētījuma iznāk, ka hibrīdi ir par kādiem 35% mazāk piesārņojoši kā iekšdedzes dzinēju auto. Domaju, ka realitātē tas labais ieguvums no hibrīdiem ir krietni mazāks! To jau neslēpj pat paši auto ražotāji, kuri gan vārdos reklamē un slavē hibrīdus, bet tehniskajos datos, klusām un neuzkrītoši gan, parada īstenību. Paskatieties kaut vai Toyota majaslapā, tur blakus tabuliņās redzams, ka Auris benzīnnieka CO2 emisija ir 89g/km, bet hibrīda 79g/km. Tātad ieguvums tikai 11%, un tas pie 30% mazākas jaudas!!

Bet reklāmās tik "karina makaronus uz ausim", un ir kas maksā par tādiem auto vēl 30-50% vairāk!!

kasinsh79 25.oktobris 2016 12:04
1 1 Atbildēt

Nekur hibrīdauto NAV mazākas jaudas. Tās ir nedaudz vairāk nekā plikam benzīnniekam, jo intensīvā paātrinājumā paralēli benzīna dzinējam darbojas arī baterijas enerģija.

Vienīgais, par jo var tikai piekrist - kāpēc hibrīdauto maksā tik dārgi?...

msh 25.oktobris 2016 12:40
1 0 Atbildēt

Iz wiki raksta par tava prīmusa spēka agregātu

"together the engine and electric motors produce up to 121 hp"

Viens paziņa nesen nopirka gadu vecu corollu, ar 1.6 nemotoriņu un CVT. 124 zs. Tāds 1.8 laikam bija kaut kas ap 140. Kā tad tur īsti ar ar to mazāko jaudu?

Abavnieks 25.oktobris 2016 13:55
0 0 Atbildēt

Atslēgas vārds manā iepriekšējā komentārā nav vis jauda, bet emisija! Es rakstīju, ka hibrida emisija ir par 11% mazāka par benzīnnnieku, bet tas pie jaudas, kas ir par 30% mazāka. Tātad pie vienādas jaudas sanāk, ka hibrīdam ir vairāk izmešu kā benzīnniekam!!?? Skat. www.toyota.lv/new-cars/auris/index.json

msh 25.oktobris 2016 19:14
0 0 Atbildēt

Nu, hibrīdam ir "pievienotā vērtība", vismaz kādi simts kilo, ar to jau varētu sākt... :) Bet to, kāpēc toyota izvēlējās pseido atkinsona cikla motoru, nevis otto cikla, prīmusam, gan es labprāt uzzinātu, jo liekas ļoti neloģiski.

rt 25.oktobris 2016 17:00
2 0 Atbildēt

Tāpēc vajag ražot tīru elektroenerģiju - AES, HES, saules, vēja, ģeotermālā. Problēma jau ir tajos atjaunojamajos un neatjaunojamos resursos, kuru pārvēršana elektrībā rada kaitīgo piesārņojumu. Negrib tie lohi saprast, ka tīrākā enerģija pasaulē ir AES. Vajag dedzināt visu, sākot no oglēm, gāzes, naftas līdz pat atkritumiem. Te arī rezultāts!

p.s. A tas hrens Robertsons ir sarēķinājis cik daudz izmešu ir izmesti klasiskā iekšdedzes dzinēja auto uzražošanai un tā ekspluatācijas nodrošināšanai, piemēram, vienam gadam?

Palaidniex 25.oktobris 2016 18:45
2 4 Atbildēt

Es vēl saprastu, ja tu domātu vēl pat testa režīmā nestrādājošo kodolsintēzes AES, et parastā urāna AES ir "tīrākā" līdz atskan "redz kā es māku... oi, maķ, nu ir tirsā" vai nobrūk visas seismodrošā dzesēšana.

Un par kādu tīrību Tu pļāpā, piemerm kā ir iegūt, bagātināt un tad uzglabāt atstrādāto kodoldegvielu?

msh 25.oktobris 2016 19:11
0 1 Atbildēt

Aansis jau par fukušimu labi pateica - vienīgais, kas tur bija ievērojams, bija žurņu saceltais tracis. Neliela radioaktivitātes noplūde, kuras dēļ uztaisīja nelielo slēgto zonu - nu un? Viens avarējis tankkuģis sataisa lielākus sūdus.

Attiecībā par kodolatkritumu uzglabāšanu - tā problēma ir daudz praktiskāk risināma nekā, piemēram, tā fiksā ideja par oglekļa dioksīda pumpēšanu uzglabāšanai pazemē. Nav jau to atkritumu TIK daudz.

Palaidniex 25.oktobris 2016 20:09
1 0 Atbildēt

Negribi padzīvot Fukušimā? Padzert atsāļotu okeāna ūdeni, kas ņemts īsi pēc avārijas no okeāna? Nu tur tak nekas traks...

Vai padzīvot Pripjatā?

Taisīt bērnu, īsi pēc pabūšanas avārija notikumam blakus vai esot "nelielās" radiācijas zonā?

Tas, ka Japāna ir mazliet tālak par maskavu, un tāpēc nekaitīga ir visai tuvredzīga doma... tu būtu priecīgs, ja pie Liepājas vēja ģeneratoru parka vietā būtu neliela AES?

rt 25.oktobris 2016 20:25
5 0 Atbildēt

Ko var dirst! Cik AES ir Japānā, Ķīnā un kāds tur ir iedzīvotāju blīvums? Vairojās uz nebēdu, nekāda radiācija nekaitē. Japāņi paši būtu laimīgi, ja tiktu vaļā no tā smoga citadelēs. Labāk dzīvot blakus AES, nekā par maksu iet uz salonu elpot tīru gaisu. Mūsdienu AES drošība ir augstā līmenī. Normālas valstis to saprot un turpina būvēt jaunas.

Palaidniex 26.oktobris 2016 6:56
0 0 Atbildēt

Rt, pats pirktākais alus Latvijā esot Apinītis divlitrenē, bet tas to par labu alu nepadara nudien...

Palaidniex 25.oktobris 2016 20:55
0 3 Atbildēt

Fukusima arī bija pati drošākā!

Palaidniex 25.oktobris 2016 20:54
0 2 Atbildēt

Kamēr nenotiek pļukš!

Kodoldegvielu neiegūst un nevar iegūt visur, tā maksā naudu, izlietoto arī ir kaut kur DROŠI jāglaba un arī tas maksā naudu.

Avārijas gadījumā, atkarībā no avārijas apmēra, tuvumā būt nav nekādas avenes.

Saules, hidro, biomasas kurināmā un cita enerģija ir par maz attīstīta un par zemu novērtēta. Īpaši ņemot vērā to, cik mājsaimniecībā patiesībā enerģiju vajag - to var nodrošināt decentralizēti lokāli risinājumi. Ne vienā dienā, bet tas ir sasniedzams, prātīgi rīkojoties. Pēdējais gan ir bezcerīgi, ka kāds rīkosies prātīgi vai gribēs izlaist no rokas energoresursu kontroli...

Kanibaals 25.oktobris 2016 22:06
2 0 Atbildēt

>Fukusima arī bija pati drošākā!

Pati drošākā 1970. gadā. Bija tagad plānota rekonstrukcija, ko nepaguva. Pie tam kā reiz drošības sistēmas nospēlēja ļaunu joku, jo mēģināja apturēt reaktoru, lai gan dīzeļģeneratori applūdināti.

msh 25.oktobris 2016 23:41
0 0 Atbildēt

Ar ģeneratoriem viss bija kārtībā - sadales stacija nebija aizsargāta, un tā dabūja ūdeni, līdz ar to laicīgi nevarēja pievadīt dzesei elektrību...

Palaidniex 26.oktobris 2016 6:55
0 0 Atbildēt

Pilnīgi pajāt - ikkatrai AES ir sava vājā vieta un ikvienā var kaut kas nesaiet un ir iespējams ļaunākais scenārijs...

Nav nekā mūžīga vai 200% droša, Iitīpaši ja to cēlis un aprūpē cilvēks...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda modeļu klāstam pievienojas CX-90 (+ FOTO)

Septiņvietīgais krosovers paredzēts galvenokārt Ziemeļamerikas tirgum. Lasīt vairāk

 

Nē Skultes terminālim- vairākas nevalstiskās organizācijas sestdien piketēs pret LNG termināļa būvniecību

Jaunatnes organizācija "Protests" sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām "Zaļā brīvība", "Piekrastes vides aizsardzības biedrība", "Pasaules Dabas fonds" un "Latvijas Dabas fonds" sestdien, 4.februārī, plkst.14 pie Ministru kabineta piketēs pret Skultes sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa būvniecību, aģentūru LETA informēja "Protests" pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Pēdējo Bugatti ar W16 motoru pārdos izsolē par 4,2-5,5 miljoniem eiro

Reto automobiļu kolekcionāriem izsolē piedāvātais Profilee būs vienīgā iespēja tikt pie Bugatti ar 16 cilindru motoru, nopērkot to pa tiešo no ražotāja. Lasīt vairāk

 

Šogad autoceļu būvdarbiem provizoriski paredzēts tērēt 225,3 miljonus eiro

Šogad autoceļu būvniecībai Latvijā provizoriski paredzēts tērēt 225,3 miljonus eiro, otrdien konferencē "Kapitālieguldījumi valsts ceļu tīklā - iepirkumi un konkurence" teica VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Attīstības pārvaldes direktors Klāvs Grieze. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti