Elektromobiļu tāldarbība būtiski pieaugusi; drīz tie varēs veikt 450 km 14

 

BMW i3 Foto: iAuto.lv

iAuto | 5.jūnijs 2017 12:13

Biznesa konsultantu kompānija Horvath & Partners apgalvo, ka jau tuvāko trīs gadu laikā attālums, ko elektromobiļi varēs veikt ar vienu uzlādes cilku sasniegs 450 kilometrus.

Horvath & Partners balstās uz pašu veikto pētījumu, kurā noskaidrots, ka 2011.gadā elektriskās piedziņas automašīnas ar savu baterijās uzglabāto enerģijas krājumu varēja nobraukt vidēji 150 km, 2016.gadā šis attālums pieauga līdz 270 km, bet 2020.gadā elektromobilis jau būs spējīgs ceļot vidēji 450 km.

Kas šobrīd pa spēkam vien Tesla un Opel, drīz kļūs par normu arī citiem, apgalvo pētījuma autori. Pagaidām līderi ir Tesla Model S un Model X (attiecīgi 632 un 565 km), kā arī Opel Ampera-e, kas var nobraukt 520 km. Šo ražotāju modeļiem cenšas sekot BMW i3, kas pēc modernizācijas ar vienu uzlādi veicamo distance palielinājis līdz 300 km, Hyundai Ioniq (280 km) un jaunais Nissan Leaf (250 km).

Arī Porsche, Audi, Volkswagen, Daimler un Ford jaunie elektriskās piedziņas modeļi, kam tirdzniecībā jānonāk līdz 2020.gadam varēšot veikt krietni vairāk par 300 km.

Šobrīd pa Vācijas ceļiem braukā 69 000 automobiļu, kas vai pilnībā vai daļēji pārvietoties ar elektrību – par 60% vairāk nekā pirms gada. Tajā skaitā ir elektriskās piedziņas mašīnas, Plug-in hibrīdi, elektromobiļi ar Range Extender funkciju, automobiļi ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju.    

Ja šo transportlīdzekļu pieauguma tempi turpināsies tikpat strauji kā līdz šim, Vācijai izdosies sasniegt agrāk valdības izvirzīto mērķi – 1 000 000 videi draudzīgo automobiļu līdz 2022.gadam – tiesa, ar divu gadu aizkavēšanos.

Tesla Model S un Model X (priekšplānā)

 
Visi komentāri
 
viencexperc 5.jūnijs 2017 12:49
3 4 Atbildēt

Es gribu atklāt noslēpumu. Elektromobīļi jau var veikt 450 km.

Nabagu parodijas to nevar.

Kāpēc nav pierakstīts ķīniešu byd e6?

Nav pierakstīts, ka to opeli būvēja amerikāņi ( ševrolet bolt ev).

Izskatās, ka numur 1 gopņiku auto maksā portālam iauto. Ka bāž stulbas reklāmas.

iAuto 5.jūnijs 2017 13:54
4 0 Atbildēt

Ne tā izskatās, ne tā ir!

viencexperc 5.jūnijs 2017 15:03
0 1 Atbildēt

Man patīk šis citāts -"...2011.gadā elektriskās piedziņas automašīnas ar savu baterijās uzglabāto enerģijas krājumu varēja nobraukt vidēji 150 km, 2016.gadā šis attālums pieauga līdz 270 km...".

Pats bmw ražo kā 2011.ajā gadā, bet pateicoties trīs autokompānijām, kuras ražo virs 400 km, vidējais rādītājs pieaug.

iAutolv 5.jūnijs 2017 15:11
2 0 Atbildēt

Tā viņš ir - Tu taču zini, ka arī vidējais ALGAS lielums MŪSU valstī nemitīgi pieaug tieši šādu aprēķinu dēļ!

viencexperc 5.jūnijs 2017 15:15
0 2 Atbildēt

Jānim ir divi sēklinieki, Mārai nav neviena. Vidēji uz katru cilvēku ir viens sēklinieks.

kasinsh79 5.jūnijs 2017 15:37
4 0 Atbildēt

Varu apgalvot, ka tas jau būs ļoti, ļoti daudz. Elektroauto būtība ir pilsētas satiksme. Kur nemaz nav reāli nobraukt daudz vienā piegājienā. Bezmaz vai jau tagadējie it kā niecīgie km ar vienu uzlādi lielajam vairumam ir pilnīgi ok.

Tesla taxi Holandē ikdienas brauc 400km - tā ir viena uzlāde.

Piemērs. Mums ģimenes Prius nobrauc kādus 200km nedēļā (max). Kas jau būtu viena uzlāde pusmēnesim :) Fantastika!

msh 5.jūnijs 2017 17:41
2 0 Atbildēt

A tu paņem izsvītro no dzīves zvēru karali un atstāj prīmusu par vienīgo mašīnu ģimenē - pietiks ar tiem 200 kilometriem?

Erix 6.jūnijs 2017 16:11
1 0 Atbildēt

Nobraukt "200km nedēļā (max)" var ar jebkuru auto, nedomājot par tā patēriņu. Arī ekoloģijai liela skāde nebūs, ja tos 200km noripināsies elegantu Ford Thunderbird :) Tāpat pie tāda nobraukuma rūsa ēdīs auto vērtību ātrāk, nekā izmaksās degviela.

Kamēr neizdosies apvienot ekonomiju ar praktiskumu, tikmēr nekā fantastiska. Spēlēšanās ar lielo bērnu rotaļlietām vien ir. Un pseidoekoloģija, parēķinot tā auto ražošanā radīto piesārņojumu sadalītu uz tik mazo nobraukto kilometru skaitu.

iciks 6.jūnijs 2017 23:09
1 0 Atbildēt

Aha. 200 km nedēļā izklausās diezgan daudz, bet ja tā parēķina - gada griezumā nekas daudz nav - ~10 tūkstoši, kas noteikti ir zem latvieša vidējā.

Es gluži nesen biju intereses pēc parēķinājis, cik tad izdevīgi pirkt VW e-up. Salīdzināju ar dārgāko UP. Izmaksās rēķinot degvielas patēriņu un iegādes izdevumus, man sanāca, ka līdzīgi kopējie izdevumi laikam bija pie 270 tūkstošiem km. Protams, detalizētā aprēķinā noteikti varētu pierādīt, ka šī robeža ir zemāka, jo var ierēķināt nodokļu atšķirības, apkopes, bezmaksas stāvvietu bonusus u.t.t [taisnības labad jāpiebilst, ka te varētu kaut kā monetāri izteikt uzlādes neērtības]. Ja arī šī starpība būs kaut 100k km (ļoti pārdrošs minējums), tie vienalga ir 10 gadi ar šiem 200 km nedēļā.

rudens68 6.jūnijs 2017 14:55
0 0 Atbildēt

Pērnā gadsimta sākumā bagātajiem Ņujorkas iedzīvotājiem daudzdzīvokļu mājas pagrabā bija garāža ar elektrības kontaktu priekš elektro auto uzlādes .

Nu bet as bija ļoti īsu brīdi , jo elektro motori uz ilgu laiku tika aizmirsti

iciks 6.jūnijs 2017 15:59
1 0 Atbildēt

Neizmirsīsim lādēšanas neērtību. Kā jau iepriekš tika izdiskutēts, vienkārša uzlāde mājās var nesanākt. Dzīvokļu īpašniekiem jau nepavisam. Tā ka jāpaļaujas vien uz uzlādes punktiem, cik nu viņu ir. Pat ja pieņem, ka drīzumā šos sabūvēs uz katra stūra (par to es nebūtu tik pārliecināts), tad vienalga kaut kāds laiks nepieciešams tai pašai uzlādei.

Zinot cilvēku tikumus, arguments "1-2x mēnesī var savākties un uzlādēt, tikām apmeklējot bibliotēku vai kā tā" īsti nav nopietni ņemams. Kādu laiku tā varbūt arī notiks, tad kādu reizi vīrs paļausies uz sievu (ka uzlādēs), sieva uz vīru, varbūt vakarā noguruma pēc atliks uzlādi uz nākošo dienu un kādā brīdī var palikt uz ceļa. Ar kanniņu uz DUSu neaiziesi...

Kamēr uzlāde nav nodrošināta līdzvērtīgā laikā kā pildot benzīnu/dīzeli/gāzi, manuprāt, šie elektromobiļi nepavisam neuzrunā. Nemaz jau nerunājot par cenu u.t.t.

Erix 6.jūnijs 2017 16:13
0 0 Atbildēt

Piedevām vēl tāds auto nav derīgs ģimenei, kam ir tikai viens auto, bet reizēm vēlme apciemot radus tālākos laukos vai paceļot.

iciks 6.jūnijs 2017 22:57
0 0 Atbildēt

Protams, nav. Kā jau Kasiņš teica, pilsētas auto un tikai.

Tipiskam latvietim Tevis minēto iemeslu dēļ neder.

kasinsh79 7.jūnijs 2017 10:09
0 0 Atbildēt

Man elektroauto patīk. Esam pilsētnieki. Uzlādes iespējas - ir.

Ikdienas (otrā auto) nobraukumi - niecīgi. Izplūdes gāzes pilsētā - besī ārā. Jo vairāk būs elektroauto, jo vieglāk visiem elpot.

Kas nepatīk? Tikai augstā iegādes cena.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti