Peugeot iepazīstināja ar 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu (+ FOTO) 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Peugeot | 24.maijs 2018 11:42

Pēc ilgstošas sadarbības ar japāņu kompāniju Aisin, Peugeot ievieš jauninājumu - 8 ātrumu automātisko pārnesumkārbu EAT8. Tā ir pavisam jauna pārnesumkārba, kurai nav nekas kopīgs ar veco 6 pakāpju automātisko pārnesumkārbu, un kura nodrošina vēl vienmērīgāku pārnesumu pārslēgšanu, braukšanas prieku un dzinēja efektivitāti.

Vadošais princips ir degvielas ietaupījums

Jau šodien ar jauno pārnesumkārbu ir aprīkoti vairāki Peugeot modeļi: divi ar dīzeļdzinējiem (130 ZS 1.5 BlueHDI un 180 ZS 2.0 BlueHDI) un trīs ar dažādiem benzīna dzinējiem (130 ZS 1,2 PureTech, 180 vai 225 ZS 1,6 THP).

Astoņu pārnesumu ātrumkārba ir ērtāka, nodrošina vienmērīgāku braukšanu, un vadītājs var mainīt pārnesumus, izmantojot sviras aiz stūres. Kad automašīnas ātrums samazinās, EAT8 ļauj aktivēt Start & Stop sistēmu pie ātruma zem 20 km/h (2.0 BlueHDI dzinējiem, 3 km/h citiem dzinējiem) un pēc tam, atkarībā no apkārtējās vides apstākļiem, uzsākt braukšanu ar 1., 2. vai 3. pārnesumu. Piemēram, braucot no kalna, automašīna var uzsākt braukšanu arī ar otro vai trešo ātrumu.

8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba ir pielāgota jaunajam reālā nobraukuma WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) degvielas patēriņa testa ciklam, un saskaņā ar ražotāja aprēķiniem samazina automobiļa degvielas patēriņu līdz 5%.

Viens no jauninājumiem automobiļu tirgū, ar kura palīdzību autovadītāji var sasniegt ievērojamus ietaupījumus, ir Free Wheeling sistēma - tiek aktivēta ar ECO pogu uz centrālās konsoles. Ja vadītājs transportlīdzekļa vadīšanas laikā neaiztiek gāzes vai bremžu pedāli, automašīnā automātiski ieslēdzas neitrālais pārnesums. Tas ļaus ilgstoši braukt brīvgaitā un izvairīties no strauja palēninājuma bremzējot ar motoru.

Svarīgs nav skaitlis, bet saderība

Automobiļu ražotāji nepalielina pārnesumu skaitu automātiskajās pārnesumkārbās tikai to skaita dēļ. Tas ir saistīts ar stingrāku Eiropas Savienības vides prasību izpildi, kuras pilnīgu ietekmi varēs izjust no 2020. gada, kad automobiļu ražotāja pārdotā transportlīdzekļa vidējā CO2 emisija nedrīkstēs pārsniegt 95 g/km.

Automobiļa CO2 emisijas var samazināt ļoti viegli, uzstādot mazākas jaudas dzinēju. Bet tas diemžēl neapmierinās klientus. Tāpēc ražotāji iegulda ne tikai jaunākajās dzinēju un izplūdes sistēmu tehnoloģijās un virsbūves aerodinamikā, bet arī pārnesumkārbās. Viens no veidiem, kā samazināt motora degvielas patēriņu, ir palielināt pārnesumu skaitu.

Tas nenozīmē, ka vairāk ir labāk - šodien tirgū ir pārnesumkārbas ar 9 vai pat 10 ātrumiem, taču tas nenozīmē, ka tās ir labākas par 8 pārnesumu kārbām. Vienkārši ar lielāku pārnesumu skaitu inženieriem ir vieglāk izvēlēties visefektīvākos pārnesumu ātrumus, kas nosaka vispārējo braukšanas efektivitāti. Jaunākajās pārnesumkārbās pārnesums tiek ieslēgts uzreiz, un viss process ir jūtams minimālā laika periodā, tāpēc lielāks pārnesumu skaits neietekmē braukšanas prieku.

Gluži pretēji, pateicoties arvien pieaugošām tehnoloģijām un vienmērīgākai pārnesumu pārslēgšanai, braukšanas baudījums tikai pieaug. Tādējādi to, ka automašīna ir ekonomiska un tās vadīšana ir patīkama, nenosaka ne tikai pārnesumkārbas pārnesumu skaits, bet arī to saderība ar dzinēju un šī dueta piemērotību konkrētam transportlīdzeklim.

Divas pārnesumkārbas - dažādi dzinēji

Nav universālu pārnesumkārbu, kas būtu piemērotas visiem dzinējiem, tāpēc Peugeot vienlaikus prezentēja divu veidu 8 ātrumu pārnesumkārbas. Viena no tām ir savietojama ar jaudīgu 2,0 BlueHDI dīzeļdzinēju un otra ar visiem pārējiem zemākas griezes momenta dzinējiem.

AMN8 pārnesumkārba tiek galā ar griezes momentu līdz 400 Nm, 200 kW jaudu un 5 200 apgr./min. Pārnesumkārba sver 97,5 kg (1,5 kg vairāk nekā iepriekšējās EAT6 pārnesumkārbas ar jaudīgākiem dzinējiem).

ATN8 pārnesumkārba ir uzstādīta ar dzinējiem līdz 330 Nm un līdz 200 kW, un to maksimālais dzinēja apgriezienu skaits ir 7000 apgr./min. Pārnesumkārba sver 87,5 kg (3 kg vairāk nekā ar iepriekšējiem līdzīgiem parametriem EAT6).

 
Visi komentāri
 
Conqueror 26.maijs 2018 8:35
0 0 Atbildēt

Bildē var labi redzēt ka saule iespīd mērinstrumentu panelī, tātad stikls par daudz

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti