Visi komentāri - Nekad neko tādu nebiju redzējis - bijušais AvtoVAZ vadītājs pastāsta, ko piedzīvojis krievu rūpnīcā

Nekad neko tādu nebiju redzējis - bijušais AvtoVAZ vadītājs pastāsta, ko piedzīvojis krievu rūpnīcā 5

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 2.jūnijs 2018 14:00

Dokumentālajā filmā, ko čehu režisors Petrs Horki uzņēmis par bijušā AvtoVAZ vadītāja Bo Andersona darbu krievu uzņēmumā, tiek atklāts ar kādām grūtībām pieredzējušais menedžeris saskāries, aizvadot trīs gadus prezidenta amatā.

Lentes aprakstā teikts: „Lada rūpnīcai, kas 60.gados tika uzbūvēta Toljati pilsētā, vajadzēja parādīt rietumu pasaulei ziedošo padomju labklājības līmeni. Pilnīga utopija, ko neviens neiedrošinājās apšaubīt. Pēc vairāk nekā 50 gadiem lēnām mirstošā rūpnīca katru gadu zaudē miljardiem rubļu un neviens neiedrošinās tai pieskarties.”

Zviedru speciālists noalgots, lai stagnējošajā fabrikā ieviestu kapitālistisko biznesa modeli. Bo Andersons, kas jau paguvis atdzīvināt vienu no krievu autoražotājiem (Gorkijas autorūpnīcu), ierodas Toljati ar nelielu komandu un lielu mērķi – kļūt par pirmo ārzemnieku, kas stājas autobūves giganta vadībā. Un neviens neiedrošinās viņam pretoties.

Kad sākas cīņa par rūpnīcas nākotni,  pasaule ap Andersonu sāk izjukt. Padomju sapnis atstāja aiz sevis pamestus vasaras kūrortus un provinciālas karaspēka parādes. Cilvēkus no Toljati maz interesē elites plāni – viņi koncentrējas tikai uz savu ikdienas izdzīvošanu. Kas notiks, ja viņu pasaule sabruks?

63. minūtes garās filmas nosaukums ir „The Russian Job” – (krievu darbs) – „Viņi gribēja revolūciju, taču, lai nebūtu pārmaiņu”.

 „Katra nostrādātā diena šķiet aizvadīta velti. Salīdzinājumā ar Gorkijas rūpnīcu, šeit viss ir desmitkārt sarežģītāk. Visu laiku burtiski jālaužas caur mēsliem.”

Andersons neizprot to, ka daudzi tieši viņu vaino visās kompānijas problēmās. Lentes beigās zviedru menedžeris atklāti atzīst, ka nekad nebūtu piekritis piedāvājumam, ja būtu zinājis tos faktus, ko viņš zina tagad: „Esmu strādājis daudzās Krievijas pilsētās, taču nekad agrāk neko tādu nebiju redzējis. Nekad”

Filmā savu viedokli izsaka arī bijušais rūpnīcas attīstības nodaļas izpilddirektors. Viņš stāsta, ka AvtoVAZ valdījusi totāla bezdarbība, kas tika maskēta ar nosaukumu „apkalpošana”: „Aptuveni tūkstotis cilvēku strādāja pagrabtelpās. Viņi nodarbojās ar „apkalpošanu ”- tikai neviens no viņiem nesaprata, kādi īsti ir šī darba pienākumi. Reiz, pusdeviņos no rīta, mēs apmeklējām sešas šādas darbnīcas. Cilvēki gulēja, spēlēja šahu vai dzēra tēju. Stundu vēlāk nekas nebija mainījies, ja neskaita aizvētās durvis.”

Bo Andersons AvtoVAZ rūpnīcā nostrādāja trīs gadus – no 2013. līdz 2016.gadam. Tagad viņš ir YAZAKI Europe prezidents, bet AvtoVAZ vadībā stājies Īvs Karakatzanis. 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 2.jūnijs 2018 14:25
30 6 Atbildēt

Kad pieaicinātie ārzemju speciālisti netika galā, nolēma izdarīt vienīgo pareizo lēmumu - pārdot avtovaz frančiem. Tā avtovaz sāka ražot lētus Renault un nissan ražojumus un kompānija sāka plaukt. Pat vatņiki domā, ka LADA brends atdzimst, jo tas ir krievu brends, nevis, lēta dacija. Tāpēc visiem labi. Renault rauj pļņu uz lētā krievu darbaspēka rēķina, krievi priecājas, ka atkal dzeržava, bet rūpnīcas darbinieki, beidzot saņem algu.

krs 2.jūnijs 2018 20:37
10 18 Atbildēt

Renault jau bija saimnieki un tas bija renault lēmums pieaicināt Bo Andersenu. Andersena laikā kā reiz arī palaida jaunos modeljus!

Palasi pats normālo krievu autopresi un padomā ko raksti!

viencexperc 2.jūnijs 2018 23:11
1 5 Atbildēt

Mani neinteresē lauksaimniecības tehnika. Un vēl mazāk vatņiku prese, kura smird pēc propagandas. Tāpēc precīzu avtovaza vēsturi es nezinu. Bet zinu, ka pirms pārdošanas renault, tika pieaicināti an ārzemju dizaineri, gan citi speciālisti. Tāpēc nezinu, vai konkrētais misters Andersons bija renault laikos vai kolhoza laikos.

650 2.jūnijs 2018 23:41
3 0 Atbildēt

Tas Autovass taču visos laikos un ilgu laiku reāli "piederēja" vietējiem Toljati bandītiem.Bet tie taču neies domāt par attīstību, turklāt, ja ir iespēja noslaukt visu iespējamo un vēl uzvārīties "divreiz" uz pārdošanu vai likvidāciju.Tieši tāpat, kā gadījumā ar dažām bijušajām mega/ražotnēm tepat netālu (Cukura ielā un tai perPendikulārajā Aviācijas ielā)

Maris 4.jūnijs 2018 7:52
13 0 Atbildēt

Noskatījos filmu - ļoti interesanta personība, kura ir ļoti daudz izdarījusi, piemēram, GAZ izveidoja par pelnošu uzņēmumu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti