Sotheby’s izsolē Londonā tiks piedāvāts apvidus auto Lada Niva, kas piedalījies 1979.gada Dakāras rallijreidā.
Automobilis saglabājies oriģinālajā izskatā un tehniskajā stāvoklī un tiks pārdots “tāds, kāds ir”. Tam ir plastikāta durvis un motora pārsegs, lielāka degvielas tvertne, pastiprināti bamperi, piekare un papildu gaismas. Zināms, ka 1979.gadā tā devās trasē ar 167 numuru, kā Fransuā Džinsona un viņa dēla ekipāža.
No 170 rallijreida dalībniekiem finišēja vien 59, bet Džinsona ekipāža bija starp tiem, kas Dakāru nesasniedza. Toreiz grūtajā pārbaudījumā devās vairāki desmiti Ņivu un viena no tām mērķi sasniedza kā trešā.
Sotheby’s izsolē piedāvātā eksemplāra autentitāti apliecina sacīkstes hronika, preses ziņas un fotogrāfijas.
Automobilis līdz 2009.gadam atradās pie sava pirmā īpašnieka – Fransuā Džinsona, bet vēlāk to pārpirka tagadējais īpašnieks.
Izsoles rīkotāji cer, ka Dakāras rallija Ņiva tiks pārdota par 50-75 tūkstošiem mārciņu (55-84 tūkstoši eiro).
Vot par šito var točna teikt- gavno! Vismaz par tādu cenu. Par reizes 20 mazāku summu var izpirkt armijas Ņivu, ar kuru Dakāru izbrauksi turp un atpakaļ.
Ja ar to armijas variantu varētu izbraukt turp un atpakaļ, tad viņu nepārbūvētu.
Cik Dakaras rallijos esi piedalījies, ka dirs par to, kurš auto paredzēts sacīkstēm, kurš nē.
Tikai nesāc atkal par tehniskām lietām, tās tev nepadodās.
Ja tā paskaita, tad es varētu būt pārdesmit tūkstošus nobraucis pa dažādiem bezceļiem, no Latvijas līdz pat Magadānai. Ar visādiem monstriem, pat Vitjaz, ko mūsu lohi ilgi negribēja reģistrēt, kamēr pierādīju ka tā ir traktortehnika un pasūtīju nah.
Dakāra - tā ir nevis bezceļu sacīkste, kur vajag šķērsot purvu un grāvi, bet ātruma sacīkste, kura notiek pa bezceļu ( smiltīm). Viena lieta - to izbraukt, cita - to izdarīt ātrāk par citiem.