Pašlaik notiekošajā SEMA motoršovā Lasvegasā Fiat Chrysler Automobiles (FCA) rūpnīcas tūninga struktūrvienība — Mopar — demonstrē savu jaunāko projektu, kas nosaukts par Super Charger Concept.
Super Charger ir jaudīga kupeja, kas izgatavota uz 1968.gada Dodge Charger bāzes un apgādāta ar 1000 Zs Hellephant motoru.
Spēka agregāta nosaukums ir atsauce uz slaveno Mopar 426 Hemi motoru, kas, pateicoties saviem izmēriem un jaudai tika nosaukts par Elephant (zilonis).
SEMA izstādes eksponātam iebūvēts pamatīgi pārbūvēts agregāts, kas izstrādāts uz 6,2 litru Hellcat motora bāzes. Tagad dzinēja tilpumus ir 7,0 litri, bet jauda sasniedz 1000 Zs (1288 Nm). Inženieri izmantojuši alumīnija cilindru bloku, jaunu kompresoru, īpašas konstrukcijas sprauslas, spararatu, eļļas karteri, ūdens sūkni un citus komponentus, kas autobūvē bija sastopami motoros, ko ražoja tikai līdz 1976.gadam. Super Charger dzinējs kombinēts ar Challenger Hellcat sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Kupeja komplektēta ar 20 un 21 collu (priekšā/aizmugurē) riteņu diskiem, sešu skavu Brembo bremžu mehānismiem un platākām riteņu arku uzlikām.
Eksperts noteikti ģībst nost, čurslera apakšvienība demonstrējusi mašīnu ar nabagu kārbu.
Neģībstu, bet sanāca interesants aparāts. Ja vēl uzzīmētu svītras, būtu pavisam lielisks ASV sporta auto tradīciju eksponāts.
Bet tādiem auto ir pieļaujamas nabagu kārbas. Galu galā, ar šo nevedīs bērnus uz dārziņu, vai uz darbu katru dienu. Ar tādu motoru tīri interesanti paraustīt to kloķīti.
p.s.
Terminu "nabagu kārba" es radīju tāpēc, ka ir vērojama tendence - jo auto mazāk maksā, jo lielāka varbūtība satikt mehānisko kārbu. Bet jo auto dārgāks, jo mehanisko kārbu īpatsvars samazinās.
Jā, un vai tu zini kāpēc tā varbūtība tāda ir? Tāpēc, ka jo dārgāka mašīna, jo lielāka iespējamība ka pircējam iegrūžot papildus cenu par pāris štukām, viņš to arī norīs. Nē, tā nav? Nu tad huļi vairs nevar nopirkt jaunu kvatru ar mešalku? Tie, kas ar vecām kvatrām savulaik ezerus frēzēja, visi vēl nav apmiruši un dažs labs spētu arī izbraukt jaunu kvatru no mollera.