No 25 000 eiro – Ķīnas elektriskais SUV arī Eiropas tirgum (+ FOTO) 9

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 14.novembris 2018 13:54

Ķīnas kompānija Aiways ar elektrisko krosoveru U5 Ion pašmāju tirgū startē 2019.gada septembrī, bet Eiropas tirgū tā grasās ienākt 2020.gadā.

2017.gadā dibinātais jaunuzņēmums piedāvās priekšpiedziņas SUV ar 190 Zs elektromotoru un tāldarbību aptuveni 560 km. Cena – no 25 000 eiro.

Pirmajā ražošanas gadā kompānija cer izlaist 150 000 eksemplāru, gadu vēlāk – jau 300 000. Transportēšana uz Eiropu notiktu pa dzelzceļu, kas būtu gan ātrāk, gan lētāk (ar vilcienu 16 dienas, ar kuģi – 6 nedēļas).

Pirmā krosovera cena ir 200 – 300 tūkstoši juaņu (no 25 000 eiro), kas Eiropas tirgū sola labas perspektīvas, it sevišķi salīdzinājumā ar to, ko piedāvā, piemēram, Jaguar vai Mercedes. Tā 4,68 m garais Jaguar i-Pace Vācijā maksā no 77 850 eiro, bet 4,76 m garais Mercedes EQC - no 75 000 eiro.

Aiways U5 ir 4,70 m garš, 1,90 m plats un 1,73 m augsts, kas dara to līdzīgu konkurentiem. Tiesa, Ķīnas SUV iebūvēts vien 190 Zs (315 Nm) spēcīgs elektromotors, taču ne visiem tas ir svarīgi – būtiskāka ir ar vienu uzlādi nobraucamā distance un tā var sasniegt pat 560 km. No rūpnīcas U5 Ion tiks piegādāts ar akumulatoru, kas nodrošina 460 km tāldarbību, taču īpašniekam būs iespēja iznomāt no sešiem akumulatoriem sastāvošu komplektu, kas pievieno papildu 20 kWh un vēl 100 km. Var šķist, ka papildu strāvas avots 100 kilometriem nav tas ērtākais risinājums, taču kompānijas plāns paredz, ka Aiways U5 Ion īpašnieks pie šāda komplekta varēs tikt katrā degvielas uzpildes stacijā to apmainot vai iznomājot. Standarta akumulatora uzlāde līdz 80% ilgst 40 minūtes.

Ion krosoveram ir 2,80 m riteņu garenbāze, četras sēdvietas, 12 radari un apkārtskata kameras, kas nodrošina Level 2 autonomās braukšanas funkciju un visaptverošu skatu mašīnas tuvumā.

Starp abiem aizmugures sēdekļiem iebūvēts atdzesējams nodalījums (ledusskapis) un skārienvirsma multimediju darbināšanai, starp priekšējiem – dzērienu turētāji ar apsildes/atdzesēšanas funkciju. Ar vienīgo slēdzi iedarbina motoru, kā arī atdzīvina 12,3 collu skārienvirsmu viduskonsolē un ciparu mērinstrumentus10,25 collu lielajā ekrānā.

Krosovers apgādāts ar biometrisko tehnoloģiju, kas durvis atvērs tikai tad, ja atpazīs īpašnieka seju vai rokas pieskārienu. Konceptam ir stūre bez augšējās malas, bet sērijveida modelim šāds risinājums nav paredzēts.

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 14.novembris 2018 14:17
9 13 Atbildēt

Salīdzinājumā latviešu sapņa VW elektro top modelis - egolfs - 199km, BMW top elektro modelis - 24 km.

Tikai 2020 VW sataisīs auto ar distanci 500 km. Bet tas maksās kā jau VW.

Damn 14.novembris 2018 14:52
10 0 Atbildēt

Cena interesanta, jautājums par kopējo kvalitāti.

darklight 14.novembris 2018 16:31
5 9 Atbildēt

Nez, es būtu gatavs no ķīniešiem pirkt divtaktu motociklu vai ko citu tikpat vienkāršu, bet ne šādu ar elektroniku pārbāztu brīnumu.

Rexx 14.novembris 2018 17:01
5 1 Atbildēt

Varētu teikt- ideāls nākotnes auto,- lēts, piebāzts ar elektroniku, kalpos 3 gadus. Rad ņem jaunu.

viencexperc 15.novembris 2018 9:33
6 4 Atbildēt

citiem vārdiem sakot, kā jebkurš citas markas jauns auto.

GTD2 16.novembris 2018 8:01
1 1 Atbildēt

Expertam laikam ir tikai bijusi pieredze ar tādiem jauniem auto, Vēl joprojām ir automarkas ,kas ražoo tādus auto ko mēs vēl redzēsim uz ielām arī pēc 20 gadiem. Diemžēl tos ko slavē pastāvīgi nav starp tiem

gunbox 15.novembris 2018 15:42
1 0 Atbildēt

Es teiktu, ka atkal ziņa ar fantastikas pieskaņu. Kad šis atripos līdz eiropai, cena būs kā minimums x2, jo ne jau Aiways tirgos, bet kārtējais pārpircējs.

Raimonds 15.novembris 2018 18:47
1 0 Atbildēt

Stūres dēļ vien nepirktu šo auto, jo nevar braukt ar vienu roku.

reku 17.novembris 2018 23:08
0 0 Atbildēt

Pilnībā piekrītu.Tur pat abām rokām nav normāli braukt piemēram ja jāapgriežas vai jãveic ass pagrieziens.Jāpietin ar izoleni trūkstošais posms.Nobraucamais attãlums arī standarta versijā 460km ir gana atzīstams sniegums kas apmierinātu lielàko daļu autobraucēju.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ziema ir klāt! Laiks atsvaidzināt braukšanas prasmes (+VIDEO)

Trases diena. Tā nav sestdienas talka un īsti nav arī braukšanas apmācība. Nosaukums aizgūts no angļu Track Day. Iespēju nolaist tvaiku 333 trasē pie sava auto stūres gan iesācējiem, gan īstiem sportistiem. Lasīt vairāk

 

Rīgas pašvaldība līdz 2020.gadam nav īstenojusi vairāk nekā 20 iepriekš plānotus lielus infrastruktūras projektus 1

Rīgas pašvaldība no 2014. līdz 2020.gadam nav īstenojusi vairāk nekā 20 iepriekš plānotus lielus infrastruktūras projektus, teikts pārskata par Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas un attīstības programmas ieviešanas gala atskaitē. Lasīt vairāk

 

Latvijai tuvojas Volkswagen elektriskais kupejkrosovers ID.5 (+VIDEO) 10

Volkswagen pirmajam globālajam elektromobilim ID.4 laiks kļūt sportiskam. Ar tādu pat tehniku apgadātais ID.5 minivena apveidu vietā piedāvā iecienīto coupe krosovera formulu, kas pēc idejas kopē Audi Q4 e tron Sportback un gaidāmo Škoda Enyaq Coupe. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā pārrunās risinājumus smagu ceļu satiksmes pārkāpumu ierobežošanā 1

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) tiešsaistes domnīcā pirmdien, 29. novembrī, plkst. 13.00 eksperti pārrunās pārkāpumu punktu piešķiršanas principus un sankcijas par smagiem administratīviem pārkāpumiem ceļu satiksmē, tostarp transportlīdzekļa konfiskācijas piemērošanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti