Viļņā piedāvās elektrisko skrejriteņu koplietošanas pakalpojumu 4

 

Foto: Ekrānšāviņš no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 27.februāris 2019 10:54

Viļņā no šā pavasara tiks piedāvāts elektrisko skrejriteņu koplietošanas pakalpojums, ko plāno sniegt uzņēmumi, kuri pārvalda zīmolus "CityBee", "Flash", "MyScoote", "Swop" un "Unicorn scooters"

Šie uzņēmumi ar galvaspilsētas pašvaldību parakstījuši memorandu par koplietošanas pakalpojuma attīstīšanu.

Kā norādījis Viļņas mērs Remiģijs Šimašus, elektriskie skrejriteņi kļūs par svarīgu pilsētas satiksmes sistēmas daļu, jo pieprasījums pārvietoties ar ātrumu, kas lielāks nekā kājāmgājējam, bet mazāks nekā automobilim, ir ļoti liels.

Skrejriteņu noma darbosies pēc brīvplūsmas sistēmas principa - izmantojot mobilās lietotnes, kartē būs redzams, kur pašlaik atrodams brīvs skrejritenis, ko varēs paņemt no šīs vietas, bet atstāt citur.

Skrejriteņos būs iemontēti sensori, kas nomas pakalpojumu punktiem sniegs informāciju par transportlīdzekļa atrašanās vietu, bojājumiem un citiem apstākļiem.

Kopumā Viļņā būs pieejami aptuveni 1000 skrejriteņu, kas, pilnībā uzlādēti, spēj nobraukt līdz pat 45 kilometriem, sasniedzot ātrumu līdz 25 kilometriem stundā.

Pakalpojuma sniedzēji pagaidām nav norādījuši, cik tas varētu izmaksāt lietotājiem. Kā izteicies "CityBee" vadītājs Luks Īla, maksa tiks aprēķināta pēc lietošanas laika. Tiek domāts arī par papildu risinājumu, kas ļautu iegādāties abonementu.

Pašvaldība prognozē, ka skrejriteņu noma sāks darboties aprīlī vai maijā. Tos varēs izmantot, sākot no 18 gadu vecuma.

Kā pastāstījis galvaspilsētas pašvaldības satiksmes uzņēmuma "Susisiekimo paslaugos" ilgtspējīgas satiksmesnodaļas projektu vadītājs Antons Ņikitins, šogad Viļņā paredzēts izbūvēt veloceliņus 30 kilometru kopgarumā, investējot aptuveni septiņus miljonus eiro.

Uzņēmumi pieļauj, ka nākotnē savus pakalpojumus varētu piedāvāt arī citās pašvaldībās, piemēram, Kauņā vai Klaipēdā.

Automašīnu koplietošanas pakalpojumi Lietuvā šobrīd pieejami Viļņā, Kauņā, Klaipēdā, Šauļos, Neringā, Palangā, Kretingā un Gargždos. Vairākās pilsētās ieviesta arī koplietošanas velonoma.

 
Visi komentāri
 
as 27.februāris 2019 13:52
0 0 Atbildēt

Šitais rullē, bet iauto ieteiktu sazināties ar LT kolēģiem un noskaidrot, kā leiši kvalificē elektrisko skrejriteni.

Pie mums esošā kvalifikācija paģēr, ka tie bieži jākvalificē kā moči, jo ķīnas skrejriteņu jauda un/vai ātrums pārsniedz mopēdam pieļaujamo jaudu/ātrumu. Vajag A1 vai pat B kategorijas tiesības, atkarībā no riteņu skaita, uz gājēju celiņiem tie nedrīkst atrasties. Bet tā kā šie ķīnas brīnumi nav reģistrējami CSDD, tad arī uz ielām tie nedrīkst rādīties.

Strupceļš kaut kāds!?

P.s.ir pašvaldības, kas savos iekšējos noteikumos ir noteikušas sevišķus aizliegumus, kur šie brīnumi (ne)drīkst rādīties - piemēram gājēju celiņi un pludmale, atstājot viņiem velo celiņus un ...slēgtus pagalmus... Arī kaut kā ne tā...

imzz 27.februāris 2019 15:30
0 0 Atbildēt

tur tak rakstīts "sasniedzot ātrumu līdz 25 kilometriem stundā", un ja motors ir zem 250 W, tad nav jāreģistrē. Vai tad jāreģistrē elektiskie asfalta dēļi , vienriteņi, segway un citi brīnumi ?

imzz 27.februāris 2019 15:52
2 0 Atbildēt

Te ir rakstiņš par minēto tēmu, var saprast , ka jāreģistrē ja ātrums lielāks par 25 km/st un/vai jauda lielāka par 250 W.

skaties.lv/beztabu/satik...iem-segvejiem/

as 28.februāris 2019 11:36
0 0 Atbildēt

imzz ieliktais sižetiņš labs, iesaku visiem izlasīt to kalambūru par ātruma vs jauda vs nesertificējams Ķīnas izstrādājums, nākotnē (pēc raksta sanāk, ka šajā pavasarī!?) šitais būs jārisina, no tā izbēgt nevarēs, kautkur un kautkā mums būs jāspēj sadzīvot ne tikai gājējs/velispēdists/moto/auto, bet klātnākušie elektroverķi!:

"Mārtiņš nokļuva policijas redzeslokā pēc tam, kad viņu uz trotuāra apdzenot apgāza riteņbraucējs. Policija rūpīgi safotografēja Mārtiņa braucamrīku un nu plāno sodīt par to, ka CSDD nav reģistrējis savu braucamrīku un pārvietojies bez OCTA.

Kopš maija Mārtiņš ikdienā izmanto pārvietošanās līdzekli, kas vizuāli atgādina lielu skrejriteni. Atšķirībā no saviem mazākajiem priekštečiem Mārtiņa braucamrīks aprīkots ar elektrisko motoru, kura jauda ir 1500 vatu. Ērtības labad tas aprīkots arī ar sēdekli, tādēļ var radīt mānīgu priekšstatu, ka tas ir mopēds vai pat mocis.

Mārtiņš pamatdetaļas pasūtījis Ķīnā un pašrocīgi braucamajam veicis vizuālus uzlabojumus. Likumdošanā norādīts, ka velosipēda braukšanai izmanto muskuļu spēku, un tā jauda ir ne lielāka par 250 vatiem. Mārtiņa braucamrīkam ir 1500 vatu, līdz ar to tas nekvalificējas kā velosipēds. Arī par mopēdu to Mārtiņa prāt nevar uzskatīt, jo ar to nav iespējams pārsniegt likumā noteikto maksimālo ātrumu- 25 kilometrus stundā.

Mārtiņš

ATKLĀJIS NEPILNĪBAS LIKUMDOŠANĀ

”Policija uzskata, ka šim transportlīdzeklim jābūt reģistrētam CSDD, jāiegādājas OCTA. Sanāk, ka man ar maksimālo ātrumu 15 kilometriem stundā jābrauc pa ielu kopā ar mašīnām. Kādu haosu tas radīs ceļu satiksmē?”

Mārtiņš uzskata, ka braucamrīks iekļaujams sporta un atpūtas inventāra sadaļā. Šādi pārvietošanās līdzekļi netiek reģistrēti, taču CSDD ir citās domās. Analizējot konkrēto gadījumu, direkcijas darbinieki nākuši pie slēdziena, ka šis transportlīdzeklis kvalificējas kā mopēds. ”Ja jauda ir no 0,25 līdz 4 kW, tad tas ir traktējams kā mopēds. Uz mopēdiem attiecas visi noteikumi, kas saistīti ar transportlīdzekļu reģistrāciju, numurzīmes piešķiršanu, OCTA iegādi, kā arī atbilstošas kategorijas vadītāja apliecība,” nepiekāpīga ir direkcijas pārstāve Ieva Bērziņa.

CSDD šajā gadījumā ignorē likumā rakstīto, ka mopēda maksimālajam ātrumam jāpārsniedz 25 kilometrus stundā. Mārtiņa braucamrīks var sasniegt vien 18 kilometrus stundā. CSDD uzmanību vērš tikai uz to, ka braucamrīka jauda ir lielāka nekā tas atļauts velosipēdam (0,25 kw), un līdz ar to tas iekļaujams mopēda sadaļā. Mārtiņa izgaismotais robs likumdošanā ved pie tā, ka turpmāk kā mopēdi jāreģistrē gan, piemēram, Latvijā ražotie elektrovelosipēdi (jauda 0,25-0,75 kW), gan pasaulē populārie segveji (”Ninebot mini lite” modeļa jauda 0,7kw), gan strauju popularitāti guvušie elektriskie skrejriteņi (jauda 0,25-0,5 kW). To jauda ne tikai pārsniedz 0,25 kW, bet arī maksimālais ātrums ir lielāks par 25 kilometriem stundā.

Grūti iedomāties, ka pie elektriskā skrejriteņa tiek piestiprināta numurzīme, un tā īpašnieks ar 30 kilometriem stundā kopā ar automašīnām šķērso, piemēram, Salu tiltu. Spēkrata reģistrācija novestu arī pie tā, ka šiem transportlīdzekļiem būtu aizliegts pārvietoties pa trotuāru.

CSDD pārstāve Ieva Bērziņa gan norāda, ka reģistrēt iespējams tikai tādus braucamrīkus, kas ieguvuši ES atbilstības sertifikātu. Visticamāk, ka iepriekš minētajiem transportlīdzekļiem tādu nav, līdz ar to tas nozīmē, ka policija var piemērot administratīvo sodu par pārvietošanos ar nereģistrētu transportlīdzekli, kā arī piedalīšanos satiksmē, neiegādājoties OCTA polisi.

”Bez Tabu” rīcībā esošā informācija liecina, ka atbildīgās iestādes līdz nākamā gada siltajai sezonai centīsies veikt labojumus likumdošanā, lai kategorizētu mūsdienās strauju popularitāti guvušos transportlīdzekļus ar elektromotoru."

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 4

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti