Uzņēmuma dibinātājs Īlons Masks sola, ka Tesla sāks pelnīt 2019. gada trešajā ceturksnī.
Elektromobiļu ražotājs Tesla šā gada pirmajā ceturksnī cietis 702 miljonus dolāru lielus zaudējumus, tā norādīts uzņēmuma pārskatā. Arī ar produkcijas noietu nevedas kā cerēts - pārdoti 63 000 automobiļu, kas ir par 31% mazāk nekā iepriekšējā gada atbilstošajā laika periodā.
Uzņēmuma dibinātājs Īlons Masks apsolījis, ka Tesla pie peļņas atgriezīsies 2019. gada trešajā ceturksnī. Turklāt jau šogad plānots palielināt elektrisko transportlīdzekļu ražošanu līdz 400 000 vienībām.
Martā Tesla iepazīstināja ar savu jauno kompakto krosoveru Model Y, kas izgatavots uz sedana Model 3 bāzes, aprīkots ar diviem elektromotoriem un tiks piedāvāts ar dažādas kapacitātes akumulatoriem par cenu, kas ASV sākas no 39 000 dolāru.
Tuvākajā laikā plānots vēl viens elektriskās piedziņas transportlīdzeklis. Tas būs pikaps ar futūristisku dizainu cyberpunk stilā, kas jau standartā būs aprīkots ar diviem elektromotoriem, visu riteņu piedziņu un bez papildu uzlādes spēs nobraukt aptuveni 650–800 kilometrus.
Tesla, kas specializējas elektrisko transportlīdzekļu ražošanā, tika dibināta 2003. gadā. 2008. gadā nāca klajā tās pirmais modelis Tesla Roadster, bet 2012. gadā tam pievienojās sedans Model S.
Akciju cena arī nokritusi. Tikai atšķirībā no žurnaļugiem, pateikšu, ka tāda pati akciju cena kā tagad bija divas reizes 2018.gadā ap maiju un ap septembri.
Bet 2017.gada sākumā vienas akcijas cena bija par 50 dolāriem mazāka (200usd. Tagad 250 usd)
Tā, kā skauģi var nepriecāties. Pagaidām vēl pāragri. Jo Eiropā tesla ir populārākais elektroauto. Un ASV.
Teslai problēmas nekur nepazudīs un tās iespējams vēl tik vairāk nāks ārā, ja nekas netiks darīts:
1) Tesla līdz šim "pa lielam" ir bijis bez maz vai "monopols" - piemēram, ASV 2018.gadā vairāk kā puse no pārdotajiem jaunajiem elektroauto bija Tesla. Ja paskatās top listi - tur nekā diži cita nemaz nav. Teslai ir bijis vairāku gadu handikaps, jā, viņi biznesā iegāja ātrāk. Bet šogad un arī turpmākajos gados daudz ienāks visādi Eiropiešu, Aziātu un arī amerikāņu modeļi ar ko viņiem būs jākonkurē. Nu tiešām redzēs, kad tirgū nāks daudzi citi auto giganti.
2) Teslai joprojām ir pamatīgas problēmas ar remontiem, sava sistēma viņiem vēl īsti sakarīga nav, bet ar citiem viņi ar baigi nedraudzējas.
3) sīkumos nezinu, bet dzirdēju, ka Teslai šogad beigsies kaut kādi nodokļi atvieglojumi... Peļņu tas noteikti nepalielinās.
Šis gads Maskim iesākās neveiksmīgi. Raķete nokrita, dragons sadega, Ķīnā, autostāvvietā nodega model S, tagad, pirms akcionāru sanāksmes - zaudējumi....
Redzēs, kas būs tālāk. Tesla raksta, ka zaudējumi saistīti ar to, ka viņi izņēma modeļus ar 75 kw.
Kāpēc sadega stāvoša tesla Ķīnā, tiek pētīts. Bet nedaudz dīvaini, ka sadeg tieši tajā valstī, kurā Tesla būvē gigafabriku un plāno iekarot lielāko auto tirgu.
Bet dragons sadega, jo testēja vai to var izmantot atkārtoti.
Tā ka, varbūt, nav nemaz tik traki.... varbūt...