Lietuva 2020.gadā plāno ieviest papildu nodokli piesārņojošiem transportlīdzekļiem, bet finanšu ministrs Viļus Šapoka paudis pārliecību, ka ir nepieciešami ne tikai nodokļi, bet arī pamudinājumi, lai autovadītāji izvēlētos videi draudzīgākus spēkratus.
"Ir jāpiemēro risinājumi, lai pamudinātu pāriet uz mazāku piesārņojumu radošiem automobiļiem, un jānosaka konkrēts reģistrācijas nodoklis, lai mudinātu [īpašniekus] pārdot savus transportlīdzekļus, kas rada piesārņojumu. Domāju, ka tāds komplekts sniegtu rezultātu," ministrs otrdien sacījis intervijā ziņu radiostacijai "Žinu radijas".
Šapoka norādīja, ka Lietuvai pašlaik ir viens no vislielākajiem piesārņojošu spēkratu autoparkiem Eiropas Savienības dalībvalstu vidū.
"Ja mēs nespēsim atjaunot savu automašīnu parku, nākamo desmit gadu laikā izmešu kvotas mums izmaksās papildu simtiem miljonus" eiro, viņš teica.
Starptautiskās organizācijas jau gadiem ir ieteikušas Lietuvai ieviest nodokli piesārņojošām automašīnām, kā arī paplašināt nekustamā īpašuma nodokļu bāzi.
Pērn Lietuvas valdība rosināja noteikt 0,3% nodokli personas mājoklim, kas nav primārā dzīvesvieta, bet parlaments ideju neatbalstīja.
Acīmredzot vēlviens "gudrinieks", kas domā ka vajadzētu katrus vismaz 3 gadus jaunu auto pirkt un veco lūžņos nodot. Saprotu šādu papildu nodokļu slogu, ja kastei ir vairāk izmešu kā kā no ražotāja būtu paredzēts, bet par ko nogrēkojušies tie kas brauc ar auto maz un/vai uztur tos ideālā kārtība ?!?!?!
Metode kā likt kādam maksāt atbilstoši piesārņojuma līmenim jau sen strādā - nodokļi pie degvielas klāt. Brauc ar lielu rīmu - maksā vairāk utt.