Ford vadība izteikusies, ka varētu atgriezt modeļu piedāvājumā kupeju Capri. Par to tika spriests arī 2011.gadā, taču tālāk par sarunām netika.
Tagad Ford Eiropas dizaina departamenta vadītājs Amko Linares intervijā Autocar sacījis, ka viņa komanda burtiski deg nepacietībā uzsākt darbu pie Capri ideoloģiskā pēcteča, taču mūsdienu realitātē ar vēlēšanos vien ir par maz - jauna modeļa ienākšanai tirgū ir nepieciešami finanšu līdzekļi.
“Kurš gan negribētu atdzīvināt Capri dizainu? Mēs to patiešām gribētu, taču tad tam jāatbilst laika garam un jāiekļaujas zīmola vispārējā koncepcijā, nevis jākļūst par atsevišķu modeli, kas tika izveidots tikai vecās automašīnas atdzīvināšanai, ”sacīja Linares.
Viņš arī atgādināja par uzņēmuma mēģinājumiem atdzīvināt kupeju Probe, kas tika gaidīta kā progresīvs un futūristisks solis aerodinamikas jomā, bet realitātē paliks vēsturē, kā viens no neveiksmīgākajiem Ford projektiem. Tajā pašā laikā Capri, kas tika pozicionēts kā Mustang Eiropas analogs, bija diezgan veiksmīgs un 20 ražošanas gadu laikā tika pārdots vairāk nekā divos miljonus eksemplāru.
2011. gada vasarā Ford vadītāji jau izteicās, ka gatavojas tirgū laist sporta automašīnas Kapri "ideoloģisko pēcteci". Klīda runas, ka Capri izskats tiks veidots pēc līdzības ar toreizējo Focus paaudzi, dažiem avotiem pat apgalvojot, ka tas būs visparastākais Focus, tikai ar kupejas virsbūvi. Tika atzīmēti arī galvenie konkurenti - Renault Megane un Volkswagen Scirocco, taču tālāk par sarunām projekts nepavirzījās.
Šoreiz Capri izredzes uz atgriešanos ir daudz lielākas, ko pierāda amerikāņu jaunākās aktivitātes modeļu reinkarnācijas jomā: krosovers Territory (2018.gads), kupeja Puma (2019.gads – šoreiz kā krosovers) un apvidus auto Bronco (2020.gads).
Jap, Capri bija viens no pievilcīgākajiem sava laika auto. Taču īpašas cerības uz to pašu neloloju. Uztaisīs kaukādu "uzpūstu", ar milzīgu radiatora režģi, neproporcionālu, smagnēju - lai dabūtu pietiekamu iedomāta "solīduma" devu. Man tāpēc patīk to laiku auto, ka to paskatā bija kaut kāds vieglums, elegance. Bet tagad jo masīvāk un agresīvāk, jo krutāk.
Neaizmirsti to ka tur savu spēlē arī pārspīlētās pasīvās drošības regulas - tas, piemēram, ir galvenais iemesls kāpēc VW golf 8 paaudžu laikā ir diezgan jūtami pieaudzis ārējajos izmēros un gandrīz divkāršojis svaru...
Toties Smarts paliek Smarts, pilna Vācija ar viņiem. Tā uzpūšanās tendence kaut kādā mērā patiešām ir saistīta ar drošību, taču vispārējā gadījumā tas ir veikalings: mēs piedāvājam to pašu modeli, bet uzlabotu, ērtāku u.t.t. - tā tendence ir jau no piecdesmitajiem gadiem, kad par drošību neviens īpaši vēl nedomāja.
Smārts visdrīzāk priekš sava izmēra arī ir ļoti smags...
Tā tendence no piecdesmitajiem varbūt bija amerikāņiem, eiropiešiem diez vai - vismaz ne tādā ātrumā, kā pēdējos 30 gadus.